Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MULTI] [a6 c6] Stuki i szarpanie

Układ napędowy i skrzynie biegów
Q
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 19 sty 2012, 18:39
Lokalizacja: Kielce

[ MULTI] [a6 c6] Stuki i szarpanie

Post autor: Q » 20 sty 2012, 14:04

Witam serdecznie.
Będę wdzięczny za pomoc bo byłem już w kilku warsztatach i każdy mówi co innego.
Mianowicie:

1. Zimny silnik - wszystko w porządku / na D,P,S i manual - sprawdzone /
2. Po zagrzaniu silnika - więc i skrzyni
a/ podczas ruszania szarpanie trwające ok. 1-2 sekundy. Nie jest to podczas zmiany biegu lecz dosłownie auto rusza i po chwili / 1-3 metry / trzepanie dochądzące jakby z kół - podobne do tego jak koła tracą trakcję. Dalej wszystko ok.
3. Najbardziej odczuwalne podczas gwałtownego ruszania lub pod górkę.
4. Na trasie zdarzyło się że podczas podjazdu pod górkę / prędkość ok. 120 km/h - 5 bieg na S / zaczęło szarpać przy ok. 2000 obr./min. i po chwili przestało.

Sprawdzono:

1. Błędy w skrzyni - brak. Jedynie brak adaptacji biegu R jednak auto nie wykazuje objawów braku adaptacji skrzyni tj. nie cofa się dużo na podjazdach po wbiciu P /max. 5 cm/.
2. Dwumas wymieniony na nowy jakieś 6000 km temu
3. Turbina pompuje o.k , wtryski o.k

Od czego radzicie rozpocząć diagnozowanie.
Może ktoś z Was miał taki przypadek?

Z góry dziękuję.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
robert73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 209
Rejestracja: 05 lis 2010, 13:34
Lokalizacja: lublin

Post autor: robert73 » 20 sty 2012, 14:30

kolego a kiedy wymieniałeś olej?może zacznij od tego.powodzenia

Q
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 19 sty 2012, 18:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Q » 20 sty 2012, 15:13

Olej wymieniono jakies 6 tys. km temu ale nie mam pewności czy jest o.k. bo gość to robił podczas wymiany dwumasu i nie bardzo był zorientowany w multitroniku. Robił wcześniej automatyczne skrzynie ale nie w audi. Przy mnie zeszło tylko ok. 2 litrów ze skrzyni i dopiero jak mu powiedziałem że podobno wchodzi dużo więcej coś działał dalej ale już mnie nie było przy tym. Twierdził że nowy olej wlewał szprycą potem odpalał auto i tak na zmianę kilka razy. Może stan jest za niski?
Jak poprawnie zalewa się multitronika olejem?

Awatar użytkownika
robert73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 209
Rejestracja: 05 lis 2010, 13:34
Lokalizacja: lublin

Post autor: robert73 » 20 sty 2012, 20:23

w multi znajduje się ok 7 litrów oleju jak na to co piszesz to w skrzyni było oleju za mało jeżeli wyciekło tylko 2 litr powinno przy normalnej wymianie ponad 4 litry,prawdopodobnie jest za mało oleju .wejdź na stronę sserwis tam jest opisane co i jak z multi.powodzenia <okok>

Q
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 19 sty 2012, 18:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Q » 21 sty 2012, 00:25

krzysztofput pisze:Q, Zanim dołączysz do klubu, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale PowitaĂą
Przywitałem się. Nie z powodu wymogu lecz z szacunku do klubowiczów. Nie rozumiem upomnienia.
Pozdrawiam.
Qba.

Q
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 19 sty 2012, 18:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Q » 21 sty 2012, 00:37

Tak robert73 - jak piszesz.
Tylko auto chodziło od 2 lat.
Jak sadzisz: olej dolany nie miesza się z tym który pozostał w skrzyni?
Jeśli tak to czemu objawy j.w. dopiero po ok. 6000 tyś. przebiegu?
Pozdrawiam
Q.

Q
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 19 sty 2012, 18:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Q » 21 sty 2012, 15:51

Dziękuję za pomoc.
Poczytam o tej wymianie i w poniedziałek zmienię olej lub doleję jak będzie brakowało.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
gregor100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: dublin/irlandia

Post autor: gregor100 » 23 sty 2012, 00:08

a moze skrzynka powoli siada?Musialbys sprawdzic bloki pomiarowe, ale w tym musi Ci pomoc ktos bardziej w tajemniczony w szczegoly.Moze kolega Bart-S sie odezwie to napewno pomoze i doradzi co dalej.

Q
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 19 sty 2012, 18:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Q » 24 sty 2012, 00:52

To pozostaje mi czekać w nadziei że kolega Bart-S dojrzy ten temacik.
Pozdrawiam.

Witam ponownie.
Ustaliłem że szarpie podczas ostrego przyśpieszania pod górę.
Jak już pisałem wyżej wszystkie objawy pojawiają się kiedy temperatura silnika +-70 stopni.
Na zimnym silniku autko lata idealnie.

Wcześniej miałem objawy tłuczenia i telepania pod maską podczas odpalania silnika - też tylko po rozgrzaniu silnika.
Ustały po wymianie koła dwu-masowego.
Może ten nowy dwumas został źle zamontowany lub jest wadliwy.
Co sądzicie koledzy i koleżanki.
Pozdrawiam.
Q

Awatar użytkownika
gregor100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: dublin/irlandia

Post autor: gregor100 » 28 sty 2012, 15:15

Ja mam obecnie problem z multi. za kilka dni skrzynia jedzie do pl i bedziemy wiedziec co jest, ale wracajac do twojego problemu, u mnie szarpanie tylko i wylacznie na rozgrzanym oleju w skrzyni, pod gore szczegolnie !
Nie chce Cie straszyc kolego ale ja mam bardzo podobne objawy i na 100% jest to skrzynia!!!

Q
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 19 sty 2012, 18:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Q » 29 sty 2012, 00:15

Mam vag-k can
Mogę podpiąć do autka i zrobić testy.
Jeden problem - nie wiem jak / program mam od kilku godzin /.
Może podpowiesz mi jak to zrobić?
Będę wdzięczny.
POzdrawiam.

Hohe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 25 kwie 2009, 22:18
Lokalizacja: Killaloe

Post autor: Hohe » 29 sty 2012, 10:28

Ja bym zaczął od oleju. Jeśli mechanik nie mieł pojęcia o Multi, to po pierwsze mógł zalać olej to zwykłych automatów, a po drugie oleju w Multi nie wymienia się odpalając i gasząc auto na zmianę. Jest specjalna procedura, auto musi być odpalone i trzeba pilnować temperatury skrzyni. Jeśli masz vaga, pompkę (szprycę) i kanał, to sobie z tym poradzisz. Jest instrukcja na forum. Jak nie znajdziesz, to daj znać.

Q
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 19 sty 2012, 18:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Q » 29 sty 2012, 14:37

Zaraz poszukam tej procedury.
Dziękuję za pomoc.

Q
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 19 sty 2012, 18:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Q » 29 sty 2012, 22:11

Cytat:"Ja bym zaczął od oleju. Jeśli mechanik nie mieł pojęcia o Multi, to po pierwsze mógł zalać olej to zwykłych automatów, a po drugie oleju w Multi nie wymienia się odpalając i gasząc auto na zmianę. Jest specjalna procedura, auto musi być odpalone i trzeba pilnować temperatury skrzyni. Jeśli masz vaga, pompkę (szprycę) i kanał, to sobie z tym poradzisz. Jest instrukcja na forum. Jak nie znajdziesz, to daj znać."

Witaj.
Jednak poproszę o pomoc. Nie mogę nic znaleźć na temat wymiany a jutro zamierzam patrzeć mechanikowi na ręce podczas jego pracy.
Będę wdzięczny za szybki kurs / nawet w punktach - co robić i co znaczy pilnować temperatury skrzyni /.

Pozdrawiam.

Hohe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 25 kwie 2009, 22:18
Lokalizacja: Killaloe

Post autor: Hohe » 29 sty 2012, 22:36

Podaj mi maila, wyślę Ci instrukcję. Tak będzie prościej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga