Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKN 2.5 150 KM] Dziwne Stuki w silniku

Silniki wysokoprężne
Adamoo

[ AKN 2.5 150 KM] Dziwne Stuki w silniku

Post autor: Adamoo » 23 sty 2012, 19:41

Witam
mam taki problem ostatnio zrobiłem trasę około 800 km i po zgaszeniu samochodu oraz jego ponownym odpaleniu pojawiły się dziwne stuki w silniku. Stuki są o tyle dziwne, że pojawią się dopiero około 1 min od odpalenia zimnego silnika.
Wałki sprawdzone, popychacze i dźwigienki również, żadnych błędów w silniku, moc jest, kąt wtrysku ustawiony (za radą Piotrusia) na 2 ATDC olej w silniku to Castrol EDGE 5W40 silnik odpala dobrze na zimnym i ciepłym, odma drożna tylko te stuki do szału mnie doprowadzają <wnerw>
Przeszukałem wszystkie fora i owszem są opisane podobne przypadki ale nikt nie pisze dlaczego tak się dzieje dodam że ma założone głowice, wałki, dźwigienki od BAU i do tej pory było wszystko ok
Dla zobrazowania sytuacji podaje linki do nagranej pracy tego silnika może ktoś z was przerabiał coś podobnego :(

-- DZIWNE STUKI AKN--

quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

Post autor: quest87 » 23 sty 2012, 20:11

Witam,
kolego mam to samo już od ponad roku :D
Wydaje mi się że to któryś z wtryskiwaczy klepie albo jakiś zaworek w podstawie filtra oleju.
Jak się rozwali to opisze ten problem :D
Na szczęście w garażu czeka na mnie złożone 2.5 na nowych wałkach i w manualu :D


pozdrawiam...

Adamoo

Post autor: Adamoo » 23 sty 2012, 20:28

No to mnie nie pocieszyłeś, faktycznie znalazłem kilka podobnych filmików i zastanawia mnie co tak może klepać bo sprawdzałem już chyba wszystko i wygląda na ok a co lepsze mój mechanik mówi że jestem przewrażliwiony i te silniki tak chodzą <szok> faktycznie to mój pierwszy diesel ale wcześniej chodził ciszej teraz klepie jak stary ford
Jak się rozwali to opisze ten problem :D
obyś nie musiał opisywać :>

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 24 sty 2012, 07:29

witam!
u mnie podobne stuki sa od 2 lat :p ale to jest chwilowe cyka ladnie za chwile dzwiek jest jakby cos o blache biło i po jakies chwili przestaje ... natomiast co do tej minuty to u mnie jest sprawa chyba gorsza bo jak rusze i jade na wolnych obrotach gdy dojde do 2k rpm nagle zaczyna glosno klekotac tak jakby cos bylo poluzowane i auto nie ma mocy ... mozesz depnac pedal gazu do konca a wskazówka obrotomierza idzie bardzo powoli do gory <nerwus> dopiero odpuszcze lub zmienie bieg to wszystko wraca do normy ... dopiero logi statyczne robilem i w sumie nic z nich nie wynika(pozniej wkleje lub w innym watku to podam linka) ... z checia sie dowiem co jest przyczyna tych stukow bo jest to denerwujace
audi sie nie psuje! audi sie zuzywa!!
IAM - 187,43 g/s ]:->

quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

Post autor: quest87 » 24 sty 2012, 09:53

kolego Adamoo a jak wrażenia po zmianie głowić ? poprawiło się coś z mocą ? spalaniem ?
Zawsze chciałem się przejechać taka zdrową seria 180 km :D Ciekawe jak to jedzie :D
Ile km zrobiłeś na starych wałkach ? Co Cie skłoniło do remontu ?
Ja realnie mam juz grubo ponad 300 tys km na swoim porobione ale wałeczki to już szrot przynajmniej optycznie tak to wygląda co prawda nie mogę aż tak narzekać bo pomimo felg 19 cali osiągam licznikowe 220 :D ale od 180 to już muł :P

Adamoo

Post autor: Adamoo » 24 sty 2012, 10:55

Kolego quest87 ja kupiłem ten samochód już z wymienionymi głowicami co ciekawe poprzedni właściciel także nie wiedział że ma założone nowsze głowice z wałkami <lol> dowiedziałem się przypadkiem jak mechanik zmieniał rozrząd i profilaktycznie popychacze, na walkach jest wybity 2002 rok więc podejrzewam że wtedy zostało to zrobione, odma tez jest nowego typu ta plastikowa, co do mocy to nie narzekam jak na diesla ciągnie super tylko te stuki <wnerw> które pojawiły się całkiem niedawno i co ciekawe dopiero wtedy jak silnik osiągnie temperaturę około 30 stopni czyli pomału schodzi ze ssania może to pompa albo coś z powietrzem za dużo lub za mało <mysli>
Wracając do tematu to czy możliwe jest że na zaworach ssących pojawiło się tyle nagaru i się nie domykają tzn. tłok je domyka? i stąd te stuki ? pytam bo dziś podsuną mi taką myśl mechanik, podobno tak też się może zdarzyć

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 24 sty 2012, 20:05

Adamoo, zeby Cie pocieszyc to ostatnio tez mam identyczne stuki :| bylem u mechanika i akurat nie stukalo ale po wytlumaczeniu mu o problemie ( raz stuka raz nie , czasami przez 5 minut potem przestaje ) stwierdzil ze moga to byc zuzyte popychacze hydrauliczne :] czy jakos tak <uoee> ta diagnoza mechanika jest przypuszczalna , okaze sie przy glebszym sprawdzeniu :] akurat mysle nad wymiana rozrzadu wiec bedzie to przy jednej robocie :]
dam znac po 10 lutym co i jak <okok>

Adamoo

Post autor: Adamoo » 24 sty 2012, 20:37

Tak tylko że u mnie popychacze hydrauliczne były wymieniane przy okazji wymiany rozrządu i maja dopiero przejechane około 20 tyś km, jutro będziemy ściągać kolektory i patrzeć do zaworów ssących ale wątpię żeby to było to. kurcze szkoda mi silnika bo do tej pory chodził bardzo ładnie mimo swojego przebiegu a tu taki zonk :| Ale faktycznie te stuki raz są a raz ich nie ma za to najczęściej pojawiają się na bardzo rozgrzanym silniku (ostatnio częściej są co świadczy o tym że ta cześć się zużywa) . Może kolega Piotruś tu zajrzy i napisze coś na ten temat :(

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 27 sty 2012, 20:18

Adamoo, i jak tam stuki wyeliminowane <mysli>

Adamoo

Post autor: Adamoo » 27 sty 2012, 20:30

Niestety nie miałem czasu, tak że temat ciągle aktualny <uoee> na razie muszę się posiłkować samochodem żonki, bo nie chce pogorszyć sprawy, ale może jeszcze się ktoś wypowie w tej sprawie

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 28 sty 2012, 20:53

Adamoo, a pamietasz jaka hydraulike zastosowales i czy komplet <mysli> pytam bo jestem na etapie poszukiwan i znalazlem cos takiego http://moto.allegro.pl/zestaw-hydraulik ... 14840.html
Obrazek

Adamoo

Post autor: Adamoo » 28 sty 2012, 21:17

U mnie wymieniłem tylko popychacze firmy INA wiem bo sam je kupowałem cena za jeden popychacz wyniosła 17 zł, dźwigienek nie musiałem wymieniać bo mam założone te z łożyskiem i były w bardzo dobrym stanie.
Co do tej aukcji to cena wydaje się przystępna ale polecam sprawdzenie w jakimś sklepie motoryzacyjnym koło siebie bo może okazać się taniej lub podobnie, a oszczędzisz na kosztach przesyłki (zwłaszcza że chcesz wymienić tylko hydraulikę) <lol> a w razie draki masz sklep i ewentualną reklamacje pod ręką ;p .

P.S może mi ktoś wytłumaczy jak popychacz lub jak kto woli hydro-sztos może być kuty ? <rotfl> przecież to zwykły odlew co innego dźwigienka lub pestki

Awatar użytkownika
ropniok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 01 lut 2010, 01:17
Lokalizacja: Zawoja

Post autor: ropniok » 28 sty 2012, 21:17

mad_ar2 pisze:witam!
u mnie podobne stuki sa od 2 lat :p ale to jest chwilowe cyka ladnie za chwile dzwiek jest jakby cos o blache biło i po jakies chwili przestaje ... natomiast co do tej minuty to u mnie jest sprawa chyba gorsza bo jak rusze i jade na wolnych obrotach gdy dojde do 2k rpm nagle zaczyna glosno klekotac tak jakby cos bylo poluzowane i auto nie ma mocy ... mozesz depnac pedal gazu do konca a wskazówka obrotomierza idzie bardzo powoli do gory <nerwus> dopiero odpuszcze lub zmienie bieg to wszystko wraca do normy ... dopiero logi statyczne robilem i w sumie nic z nich nie wynika(pozniej wkleje lub w innym watku to podam linka) ... z checia sie dowiem co jest przyczyna tych stukow bo jest to denerwujace

A panewki??? choć pewnie nie wytrzymał by na nich 2lata... <mysli>
Usunięto - Pkt. 29. oraz Pkt. 32c. Regulaminu Forum

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 28 sty 2012, 23:10

w sumie nie ale stuki tak jak pisalem sa chwilowe natomiast co do klekotania jakby cos bylo rozwalone/rozklekotane/poluzowane objawia sie tylko na zimnym silniku jak wskazowka dojdzie do 2 tys obrotow trwa to przez chwile i zaraz znow wszystko wraca do normy i pozniej juz jest w miare ok ... ostatnio ustawialem kat wtrysku wiec moze cos z tym jest nei tak ... po wymianie rozrzadu, odmy i paru tam pierdolek mialem ustawiony kat wtrysku na 4 ATDC i problemy z odpalaniem ... oczywiscie blad 00550 ... pozniej sam przestawialem i na vagu mam teraz kat zadany 2.2 ATDC a ustawiony jest 1.4 ATDC jutro wkleje logi tak tlyko dla pokazania .... logi statyczne nic nie wykazaly przynajmniej moim zdaniem a do dynamicznych musze kogos poprosic ... aczkolwiek przy dzisiejszych cenach paliw :[ to troche marnotrawstwo ;)
audi sie nie psuje! audi sie zuzywa!!
IAM - 187,43 g/s ]:->

Awatar użytkownika
ropniok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 01 lut 2010, 01:17
Lokalizacja: Zawoja

Post autor: ropniok » 28 sty 2012, 23:14

mad_ar2, mogę zapytać ile tobie łyka? i ile mniej więcej zrobisz kilometrów w miesiącu?
(takie sobie statystyki robię) ;)
Usunięto - Pkt. 29. oraz Pkt. 32c. Regulaminu Forum

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja