Witam, mam pytanie do seniorów forum, moja niunia to pierwsze autko z napędem Q i ABS, w poprzednim Oplu był pompa ABS do bani. Słyszałem, że na oblodzonej nawierzchni i śniegu trzeba uważać na ABS, dodam , że już jestem po zmianie opon <mikołaj>
A nowi nabywcy A6czek z Q jakie wrażenia po jeździe na śniegu :lol:
[ A6 C5 ] Jazda w zimę
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
Re: [ A6 C5 ] Jazda w zimę
Właśnie, że trzeba bardziej uważać gdy nie ma sie ABSumorfeusz27 pisze:Słyszałem, że na oblodzonej nawierzchni i śniegu trzeba uważać na ABS, dodam , że już jestem po zmianie opon <mikołaj>

Jeśłi jedziesz dość powoli i na śliskim hamujesz bez ABSu to da się przewidzieć reakcję auta i nawet jest czas na opracowanie strategi co robić gdy koła się zblokują :mrgreen:
Ale jeśli jadąc szybko, gwałtownie zahamujesz, ABS włączy się do "akcji" to na pewno masz duuużo większe szanse na wyjście z opresji cało. Jeżdżę autem z ABSem szósty rok i w ciągu tych sześciu lat ABS uratował mnie 3 razy przed rozwaleniem auta, przeważenie w trasie gdy uśpi się czujność, że jest ślisko i zaczyna się jechać po śliskim odważnie i przyjdzie nagle hamować - plusem w tej sytuacji jest ABS, który w dużym stopniu zapobiega obróceniu auta no i przy ciągłmym hamowaniu masz możłiwość ominięcia przeszkody.
W pracy jeździłem służbowym VW Caddy bez ABSu, zimą, przyzwyczajony do auta z ABSem przy prędkości okolo 50 km/h przed przejazdem kolejowym zacząłem hamować tak jak z ABS czyli odruchowo w podłogę, obróciło mnie 2 razy i autko przewróciło się na bok do rowu.
Dla mnie ABS jest naprawdę super sprawą a jeśli już to uważć trzeba na niego na luźnej nawierzchni typu żwirówka oraz tzw "brona" na skrzyżowaniach, gdzie przy ostrym hamowaniu koła lekko podskakują, ABS uznaje to za poślizg i odpuszcza przez co droga hamowania sporo się wydłuża

Każdy kij ma dwa końce

A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
w sluzbowej pandzie wiele razy mnie abs zgubil wlasnie na kocich lbach. w autach powinna byc mozliwosc wylaczenia abs tak jak to jest z esp. nie zawsze abs ulatwia jazde o czym sie przekonalem, a jazda nie powinna wygladac tak, ze polegamy na systemach zamontowanych w autach.eneron pisze:Dla mnie ABS jest naprawdę super sprawą a jeśli już to uważć trzeba na niego na luźnej nawierzchni typu żwirówka oraz tzw "brona" na skrzyżowaniach, gdzie przy ostrym hamowaniu koła lekko podskakują, ABS uznaje to za poślizg i odpuszcza przez co droga hamowania sporo się wydłuża
Dzięki za rady
lepiej się upewnić, byłem właśnie na placu przy jednym z marketów - TESCO no i wypróbowałem autko na świeżym śniegu, zaczepiście się prowadzi, ABS świetna sprawa no i Q. Mam Corsę no i z FWD na początku po zmianie z Recorda pięknie się jeździło, no ale napęd Q jest super, szkoda że nie mam jeszcze ASR i ESP 


- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ja w ten sam sposób próbowałem wyłączyć ABS w vectrze (moje poprzednie auto) i nici bo pod tym samym bezpiecznikiem była automatyczna skrzynia którą miałem i skrzynia wchodziła w stan awaryjny, może w innych autach to działa? Sam myślałem o wyłączeniu abs i małym przetestowaniu hamulców.censored pisze:Mozesz wyłaczyć ABS - sprawdź , który bezpiecznik jest za to odpowiedzialny w konsoli i po problemie.
Pozdro