Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 1Z 1.9 90 KM] Problem kiedy ciepły

Silniki wysokoprężne
mistrzu_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 30 wrz 2010, 14:30
Lokalizacja: Rzeszów

[ 1Z 1.9 90 KM] Problem kiedy ciepły

Post autor: mistrzu_ » 26 sty 2012, 12:13

Witam.
Pierwszy poważny problem od kiedy kupiłem swoją C4 .
Mianowicie wygląda to tak :
nie mam problemu z odpalaniem (każda temp) , nie dymi , nie traci mocy , równo pracuje , spalania w normie ale tylko do czasu kiedy jest zimny !
Jak się nagrzeje do 90 stopni zaczyna przerywać , w każdym zakresie obrotów ( aczkolwiek przy wyższych bardziej zauważalne) kiedy wbiję bieg jałowy auto gaśnie i ciężko je odpalić , muszę poczekać aż trochę temp opadnie. Jeśli auto stoi całą noc to rano zrobię nim tyle km ile będzie się silnik nagrzewał potem już problemy wyżej opisane .
Pytanie brzmi czy to może być wina rozszczelnionej pompy wtryskowej ? Bo od strony silnika widać jak by pompa była lekko spocona od ropki .
Pytanie numer 2 Jak rozwiązać ten problem ? Zastanawiam sie nad kupnem http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-uszc ... 74141.html czy to nie wina pompy ?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 26 sty 2012, 12:54

Często problemy z kompresją dają także o sobie znać przy wyższych temperaturach silnika... czy sprawdzałeś ten parametr?

Masz możliwość podpięcia się do komputera i sprawdzenia błędów? Nie wiem czy w tych latach te auta miały taką opcję... bo być może winny będzie jakiś czujnik temperatury...

W dużym uproszczeniu myślę, że rozszczelniona pompa wtryskowa dawała by o sobie znać cały czas...

mistrzu_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 30 wrz 2010, 14:30
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mistrzu_ » 26 sty 2012, 13:05

obecnie nie mam możliwości podłączenia pod kompa , ale w aucie jest takowa bo już kiedyś podłączałem.

a kompresje mam gdzie sprawdzić ale jak najpierw na zimnym a później na ciepłym silniku ?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 26 sty 2012, 13:12

mistrzu_, kompresję musisz sprawdzić specjalnym manometrem... na ciepłym i na zimnym... polecam to zrobić jednak w porządnym serwisie... gdzie przy okazji wiedzą, jakie są prawidłowe parametry kompresji dla Twojego silnika...

Ale zacznij od najtaĂąszej opcji, czyli zczytania ew. błędów...
Ostatnio zmieniony 26 sty 2012, 13:13 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sibik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 08 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Zamość

Post autor: sibik » 26 sty 2012, 13:48

ja bym proponował zacząć przede wszystkim od podłaczenia pod kompa - sprawdzić kąt wtrysku statyczny na biegu jałowym oraz kąt dynamiczny bo tam może coś być poplątane jak dzieje się coś w czasie jazdy - a czyściłeś kiedyś nastawnik w pompie wtryskowej ??? brudny przejawia się właśnie przerywaniem podczas przyśpieszania oraz falowaniem obrotów - w a6 był już chyba tylko potencjometryczny więc nie bedzie problemu z wyczyszczeniem. Mam identyczny silniczek w moim zacnym audi 80 :]
Pozdrawiam

mistrzu_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 30 wrz 2010, 14:30
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mistrzu_ » 26 sty 2012, 13:59

a czyściłeś kiedyś nastawnik w pompie wtryskowej ?? ?
nie czyściłem , a da się go wyczyścić bez wyciągania całej pompy ?

Awatar użytkownika
sibik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 08 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Zamość

Post autor: sibik » 26 sty 2012, 15:01

Tak, czyści go sie bez wyjmowania pompy wtryskowej jest to wierzchnia cześć pompy - tylko podczas składania go z powrotem trzeba uważać aby dobrze dobzre wycelować taką igliczką - jak rozbierzesz bedziesz widział o co chodzi - ale na początku podłącz do kompa zrób logi statyczne jak i dynamiczne i sprawdź wartości - ale wyczyścić nastawnik nic nie zaszkodzi .
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
sibik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 08 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Zamość

Post autor: sibik » 26 sty 2012, 15:12

wyczytałem że nie masz vaga - polecam zaopatrzyć sie w kabelek bo jest bardzo przydatny - bez niego ani rusz
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mlodyrzeszow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 530
Rejestracja: 08 wrz 2010, 20:33
Imię: Henryk
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Mlodyrzeszow » 26 sty 2012, 15:35

luknij do tematu spoty nick petroniusz on ma vaga zawsze na spocie moze Ci pomoze
ja mialem kiedys C4 w 2.0 benzynka obiawy podobne i to byl czujnik halla ostygl odpalal zagrzal sie gas i cisza ale tak jak koledzy mowia nie robil bym nic bez podloczenia pod kompa pozdrawiam

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 26 sty 2012, 15:51

EDIT: To diesel, teraz zauważyłem... więc nie ma aparatu zapłonowego... cewki... <glupek>
Ostatnio zmieniony 26 sty 2012, 18:37 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 1 raz.

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 26 sty 2012, 16:02

mistrzu_, z chęcią bym pomógł w logach.. tyle, że nie mam przejściówki na OBD1 ale gdyby ktoś miał udostępnić to oczywiście służę komputerem..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

Awatar użytkownika
Tdi B4 117Ps
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 06 sty 2009, 18:41
Lokalizacja: Gdansk PL:)

Post autor: Tdi B4 117Ps » 26 sty 2012, 16:05

Silnik 1.9TDI 1Z jest tak prosty ze każdy mechanik z głową i kompem powinien dać rade aby wszystko grało.stawiam na to ze jakiś czujnik jest kaput :)
509 023 920

mistrzu_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 30 wrz 2010, 14:30
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mistrzu_ » 26 sty 2012, 16:53

Silnik 1.9TDI 1Z jest tak prosty ze każdy mechanik z głową i kompem powinien dać rade aby wszystko grało.stawiam na to ze jakiś czujnik jest kaput :)
faktycznie wydaję się prosty ale bez kompa to tragedia :[


VAG nie pokazał nic niepokojącego
czyli jakieś mechaniczne uszkodzenie/rozszczelnienie pompy musi być ...

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 27 sty 2012, 00:31

Pompa do pompiarza na stół probierczy, trzeba to uszczelnić bo może się dostawać powietrze i przerywa. Na ciepło jak pali? Być może głowiczka pompy się koĂączy. Z nastawnikiem nie rób nic na własną rękę bo tylko sobie narobisz "bigosu".

mistrzu_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 30 wrz 2010, 14:30
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mistrzu_ » 27 sty 2012, 09:19

Zrobiłem jedno zdjęcie bo gość się śpieszył i logów mi nie zapisał tylko powiedział że wszystko ok

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga