[ 1Z 1.9 90 KM] Problem kiedy ciepły
[ 1Z 1.9 90 KM] Problem kiedy ciepły
Witam.
Pierwszy poważny problem od kiedy kupiłem swoją C4 .
Mianowicie wygląda to tak :
nie mam problemu z odpalaniem (każda temp) , nie dymi , nie traci mocy , równo pracuje , spalania w normie ale tylko do czasu kiedy jest zimny !
Jak się nagrzeje do 90 stopni zaczyna przerywać , w każdym zakresie obrotów ( aczkolwiek przy wyższych bardziej zauważalne) kiedy wbiję bieg jałowy auto gaśnie i ciężko je odpalić , muszę poczekać aż trochę temp opadnie. Jeśli auto stoi całą noc to rano zrobię nim tyle km ile będzie się silnik nagrzewał potem już problemy wyżej opisane .
Pytanie brzmi czy to może być wina rozszczelnionej pompy wtryskowej ? Bo od strony silnika widać jak by pompa była lekko spocona od ropki .
Pytanie numer 2 Jak rozwiązać ten problem ? Zastanawiam sie nad kupnem http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-uszc ... 74141.html czy to nie wina pompy ?
Pierwszy poważny problem od kiedy kupiłem swoją C4 .
Mianowicie wygląda to tak :
nie mam problemu z odpalaniem (każda temp) , nie dymi , nie traci mocy , równo pracuje , spalania w normie ale tylko do czasu kiedy jest zimny !
Jak się nagrzeje do 90 stopni zaczyna przerywać , w każdym zakresie obrotów ( aczkolwiek przy wyższych bardziej zauważalne) kiedy wbiję bieg jałowy auto gaśnie i ciężko je odpalić , muszę poczekać aż trochę temp opadnie. Jeśli auto stoi całą noc to rano zrobię nim tyle km ile będzie się silnik nagrzewał potem już problemy wyżej opisane .
Pytanie brzmi czy to może być wina rozszczelnionej pompy wtryskowej ? Bo od strony silnika widać jak by pompa była lekko spocona od ropki .
Pytanie numer 2 Jak rozwiązać ten problem ? Zastanawiam sie nad kupnem http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-uszc ... 74141.html czy to nie wina pompy ?
Często problemy z kompresją dają także o sobie znać przy wyższych temperaturach silnika... czy sprawdzałeś ten parametr?
Masz możliwość podpięcia się do komputera i sprawdzenia błędów? Nie wiem czy w tych latach te auta miały taką opcję... bo być może winny będzie jakiś czujnik temperatury...
W dużym uproszczeniu myślę, że rozszczelniona pompa wtryskowa dawała by o sobie znać cały czas...
Masz możliwość podpięcia się do komputera i sprawdzenia błędów? Nie wiem czy w tych latach te auta miały taką opcję... bo być może winny będzie jakiś czujnik temperatury...
W dużym uproszczeniu myślę, że rozszczelniona pompa wtryskowa dawała by o sobie znać cały czas...
mistrzu_, kompresję musisz sprawdzić specjalnym manometrem... na ciepłym i na zimnym... polecam to zrobić jednak w porządnym serwisie... gdzie przy okazji wiedzą, jakie są prawidłowe parametry kompresji dla Twojego silnika...
Ale zacznij od najtaĂąszej opcji, czyli zczytania ew. błędów...
Ale zacznij od najtaĂąszej opcji, czyli zczytania ew. błędów...
Ostatnio zmieniony 26 sty 2012, 13:13 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 1 raz.
- sibik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 08 sie 2010, 22:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Zamość
ja bym proponował zacząć przede wszystkim od podłaczenia pod kompa - sprawdzić kąt wtrysku statyczny na biegu jałowym oraz kąt dynamiczny bo tam może coś być poplątane jak dzieje się coś w czasie jazdy - a czyściłeś kiedyś nastawnik w pompie wtryskowej ? brudny przejawia się właśnie przerywaniem podczas przyśpieszania oraz falowaniem obrotów - w a6 był już chyba tylko potencjometryczny więc nie bedzie problemu z wyczyszczeniem. Mam identyczny silniczek w moim zacnym audi 80
Pozdrawiam
- sibik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 08 sie 2010, 22:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Zamość
Tak, czyści go sie bez wyjmowania pompy wtryskowej jest to wierzchnia cześć pompy - tylko podczas składania go z powrotem trzeba uważać aby dobrze dobzre wycelować taką igliczką - jak rozbierzesz bedziesz widział o co chodzi - ale na początku podłącz do kompa zrób logi statyczne jak i dynamiczne i sprawdź wartości - ale wyczyścić nastawnik nic nie zaszkodzi .
Pozdrawiam
- Mlodyrzeszow
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 530
- Rejestracja: 08 wrz 2010, 20:33
- Imię: Henryk
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
- Tdi B4 117Ps
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 06 sty 2009, 18:41
- Lokalizacja: Gdansk PL:)
faktycznie wydaję się prosty ale bez kompa to tragediaSilnik 1.9TDI 1Z jest tak prosty ze każdy mechanik z głową i kompem powinien dać rade aby wszystko grało.stawiam na to ze jakiś czujnik jest kaput
VAG nie pokazał nic niepokojącego
czyli jakieś mechaniczne uszkodzenie/rozszczelnienie pompy musi być ...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga