Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AEB 1.8 150 KM] Audi a6 c5 98 silnik 1.8t 150ps AEB dziwny

Silniki benzynowe
de_gie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 01 lis 2010, 12:53
Lokalizacja: Konin

[ AEB 1.8 150 KM] Audi a6 c5 98 silnik 1.8t 150ps AEB dziwny

Post autor: de_gie » 25 sty 2012, 11:50

Witam serdecznie uzytkownikow 1.8t mianowicie mam taki problem ze od jakiegos czasu slychac dziwny klekot w silniku i jest on zalezny od obrotow silnika i wieksze obroty bardziej slychac i to najbardziej mozna uslyszec w kabinie....Dodam ze silnik zawsze chodzil na 5w30 a ja na wymianie zapakowalem mu 10w40 mobila niepotrzebnie... nagralem dyktafonem ten dzwiek slychac taki klekot w szczegulnosci na nagraniu na wolnych obrotach klekocze co to moze byc za przyczyna? z gory dziekuje za pomoc wam.

nagranie
Nagranie klekotu 1.8t AEB


dodam ze vag nie pokazuje bledów.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 25 sty 2012, 18:19

-napinacz faz rozrządu
-łaĂącuch wałka rozrządu
-zawory
najlepiej podjechać do mechanika

Karol89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 31 lip 2011, 17:45
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Karol89 » 25 sty 2012, 18:36

Ja stawiam że napinacz hałasuje :)

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 25 sty 2012, 19:33

A dla mnie to hydropopychacze.
Jeśli nastapiło to po wymianie oleju na gęstszy (był syntetyk teraz jest półsyntetyk) to zwiększyła się jego lepkość a tym samym nie jest w stanie dotrzeć przez przewężone szlamem kanaliki olejowe i hydry mają zbyt niskie ciśnienie wewnątrz.

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 25 sty 2012, 21:12

Nie chcę Cie straszyć ale przerabiałem temat. Po kupnie auta tak właśnie się stało pomogła wymiana oleju wszystko ucichło powróciło ale z biegiem czasu po ok 6tysiakach dodatkowo na ciepłym oleju ok 70 stopni zaczęła się zapalać kontrolka ciśnienia oleju. Umarła pompa oleju. Po jej wymianie nastała błoga cisza.

de_gie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 01 lis 2010, 12:53
Lokalizacja: Konin

Post autor: de_gie » 26 sty 2012, 07:29

dzieki za pomoc jutro albo w sobote zmienie olej na mobil 5w30 i zobaczymy czy sie cos poprawi....a jak nie to jaki mniej wiecej koszty tego napinacza czy zaworow czy hydropopychaczy albo pompy olejowej z robocizna?

dodam ze to klekotanie dopiero jak sie silnik troche dogrzeje na zimnym nie slyszalem by klekotalo ale jeszcze sie wslucham

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 26 sty 2012, 13:44

Klekotanie dlatego pojawia się dlatego ponieważ ciepły olej jest rzadszy i spada jego ciśnienie co przejawia się brakiem smarowania w górnej części silnika. Gdy ciśnienie będzie właściwe to nastanie cisza. Gdy olej jest przepracowany to jego właściwości też już osłabły.
U Ciebie na razie nie świeci kontrolka ciśnienia oleju więc wymiana powinna pomóc.

W najgorszym wypadku Będzie pompa do wymiany czego Ci nie życzę. Roboty tam jest ogrom dlatego ja wybrałem pompę oryginalną bo z zamiennikami to różnie bywa a zaoszczędzić 200 na pompie może nas później dwa razy kosztować przy wymianie (rozkręcenie zawieszenia dźwiganie silnika) mnie operacja kosztowała 700zł
Daj znać co dała wymiana oleju. Aha olej to spokojnie możesz zalać mobil 10w40.

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 26 sty 2012, 13:52

gepard pisze:Daj znać co dała wymiana oleju. Aha olej to spokojnie możesz zalać mobil 10w40.
co ty chlopie pleciesz do 1.8 turbo polsynteyk, :[ nie wprowadzaj ludzi w blad <szok> do turbo doladowanych silnikow tylko syntetyk , poczytaj troche potem pisz , jest o tym wiele na forum
co do stukania to obstawialbym na slabe cisnienie oleju w gornych punktach , zalej jakims dobrym olejem np.LM lub Motul powinno byc dobrze , jak nie pomyslimy dalej :)

kiler1410
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 25 kwie 2011, 17:36
Lokalizacja: pszczyna

Post autor: kiler1410 » 26 sty 2012, 16:47

a mozna przejść z półsyntetyka na syntetyk??
ja kupiłem passka 1.8t z przebiegiem 172k nie wiedziałem czym jest zalany i zalałem go półsyntetykiem 10W40 obecnie jest 186k, niebawem trzeba zmienić olej i co radzicie ??
mojemu paskowi lubię dać często w p.....ę i zauważyłem że strasznie smakuje mu ten olej..
co radzicie czym zalać??

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 26 sty 2012, 20:55

egoonn pisze:co ty chlopie pleciesz do 1.8 turbo polsynteyk, :[ nie wprowadzaj ludzi w blad <szok> do turbo doladowanych silnikow tylko syntetyk , poczytaj troche potem pisz , jest o tym wiele na forum
A znasz osobiście przypadek żeby ten olej zaszkodził jakiemuś użytkownikowi auta z takim silnikiem? Ja jeżdżę na tym oleju i nie narzekam. Wyboru nie dokonałem sam. Zrobił to mój kolega w oparciu o stan i przebieg. Sam prowadzi warsztat o specjalizacji Audi i całej grupy VW więc ma o tym pojęcie. Ja nikomu na siłę nie każę wlać tego oleju.
Sam zrobi jak będzie uważał.

Karol89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 31 lip 2011, 17:45
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Karol89 » 27 sty 2012, 00:01

Znajomy miał problem z głośną pracą silnika (klepały szklanki popychaczy) i po rozgrzaniu świeciła się kontrolka oleju w 1.8T i co było przyczyną? skoĂączyły się panewki. Po wymianie panewek na nowe lata nim dalej bez problemów i też na półsyntetyku jeździ i nic się nie dzieje złego silnikowi.

de_gie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 01 lis 2010, 12:53
Lokalizacja: Konin

Post autor: de_gie » 27 sty 2012, 09:45

dzisiaj bylem u mechanika stwierdzil ze to jakis hydropopychacz i moze jak zmienie na taki jak jezdzilem olej 5w30 to ze moze bedzie dobrze bo ponoc te silniki tak maja ze siada hydraulika. bo jest taki klekot maly jak diselek. jutro bedzie wymiana to dam znac czy to pomoglo.

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 27 sty 2012, 16:03

de_gie pisze:ponoc te silniki tak maja ze siada hydraulika
Bzdura. Ciekawe kto to wymyślił... W Oplach po 200kkm też siada hydraulika?
Prawda jest taka, że z oleju odkłada się szlam w postaci "smoły" czyli cholernie gęste i ciemne, prawie czarne. Mocno klei sie do metalu skutkiem czego przewęża światło kanału olejowego a tym samym powoduje obniżenie jego ciśnienia.
To tak jak z chorobą wieĂącową u człowieka - żyły i tętnice przewężają się powodując niedotlenienie i w wielu wypadkach śmierć.
W silniku niedotlenienie to zbyt mało oleju i zbyt niskie ciśnienie, co w efekcie powoduje padakę silnika, najczęściej na panewkach lub wałkach rozrządu.

Są specjalne środki do usuwania tego szlamu i są bardzo skuteczne. Szlam tak czy owak powstaje ale jest jedna kwestia: jak szybko. I to zależy od częstotliwości i regularności jego wymian oraz klasy oleju - nie w sensie lepkościowym tylko producenta. Kiepskie i tanie oleje powodują szybsze powstawanie szlamu.
Użycie tego środka przynosi doskonałe efekty pod jednym warunkiem: znasz stan i przebieg silnika.
Kolega miał od nowości furaka i przy niecałych 230kkm zaczęła mu jakaś hydra klepać. Użył tego środka. Bajka.
NiebezpieczeĂąstwo:
jeśli przebieg jest wysoki, 300-400-500kkm to szlam w silniku pełni rolę uszczelek w wielu przypadkach i użycie tego środka spowoduje spadek ciśnienia oleju i rozszczelnienie silnika. Może być tak, że ciśnienie zginie, bo wymyje pompę oleju, która mocno zmęczona przebiegiem już padnie.
Znam człowieka, który wychowany i wyuczony na PRL-owskich naukach i samochodach, myje wewnątrz silnik używając ON. Spuszcza olej, wlewa nominalną ilość zamiast oleju to ON, odpala na minutę i spuszcza. Znowy zalewa ON i znowu minuta. I znowu spuszcza. Wlewa olej "przejściowy" czyli najtaĂąszy badziew, odpala i robi jazdę. Wraca po kilku kilometrach i spuszcza to. Potem wlewa olej docelowy i spokój.
Obserwuję od lat jego poczynania i sceptycznie nastawiony początkowo muszę powiedzieć, że jego auta non stop jeżdżą. Co 3 wymianę robi "płukankę". Silniki chodzą cicho, na moje ucho nie ma się o co czepić. Obserwowałem Lanosa, potem Astrę a od ok. 2 lat Passata B5. Fajnie mu to jeździ.

Dżejkob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 06 lip 2010, 09:30
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: Dżejkob » 27 sty 2012, 19:23

Co do oleju: jak kupiłem auto od Niemca to w książce serwisowej były pieczątki że jest zalany 10w 40 od początku jak zjechał z fabryki jakiś Basic Tronik.
Zalałem mobila 10w 40 i zrobiłem już 36 tyś. km i wszystko śmiga aż miło. Wymiany oleju co 10 tyś km. Od wymiany do wymiany 1 litr weźmie, więc jest w normie :)
Pozdrawiam.

de_gie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 01 lis 2010, 12:53
Lokalizacja: Konin

Post autor: de_gie » 29 sty 2012, 06:43

no wymienilem ten olej na 5w30 hmmm klekot jest ale na moje ucho duzo mniejszy moze z czasem ucichnie jeszcze teraz tak jak by byl slyszalny na wolnych obrotach. a co to za srodek do czyszczenia tego szlamu? jak sie nazywa przebieg mam 237 tys moze bym wyprobowal...i wydaje mi sie ze po zmianie zwawszy silnik

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga