[ AEB 1.8 150 KM] Audi a6 c5 98 silnik 1.8t 150ps AEB dziwny
[ AEB 1.8 150 KM] Audi a6 c5 98 silnik 1.8t 150ps AEB dziwny
Witam serdecznie uzytkownikow 1.8t mianowicie mam taki problem ze od jakiegos czasu slychac dziwny klekot w silniku i jest on zalezny od obrotow silnika i wieksze obroty bardziej slychac i to najbardziej mozna uslyszec w kabinie....Dodam ze silnik zawsze chodzil na 5w30 a ja na wymianie zapakowalem mu 10w40 mobila niepotrzebnie... nagralem dyktafonem ten dzwiek slychac taki klekot w szczegulnosci na nagraniu na wolnych obrotach klekocze co to moze byc za przyczyna? z gory dziekuje za pomoc wam.
nagranie
Nagranie klekotu 1.8t AEB
dodam ze vag nie pokazuje bledów.
nagranie
Nagranie klekotu 1.8t AEB
dodam ze vag nie pokazuje bledów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Nie chcę Cie straszyć ale przerabiałem temat. Po kupnie auta tak właśnie się stało pomogła wymiana oleju wszystko ucichło powróciło ale z biegiem czasu po ok 6tysiakach dodatkowo na ciepłym oleju ok 70 stopni zaczęła się zapalać kontrolka ciśnienia oleju. Umarła pompa oleju. Po jej wymianie nastała błoga cisza.
dzieki za pomoc jutro albo w sobote zmienie olej na mobil 5w30 i zobaczymy czy sie cos poprawi....a jak nie to jaki mniej wiecej koszty tego napinacza czy zaworow czy hydropopychaczy albo pompy olejowej z robocizna?
dodam ze to klekotanie dopiero jak sie silnik troche dogrzeje na zimnym nie slyszalem by klekotalo ale jeszcze sie wslucham
dodam ze to klekotanie dopiero jak sie silnik troche dogrzeje na zimnym nie slyszalem by klekotalo ale jeszcze sie wslucham
Klekotanie dlatego pojawia się dlatego ponieważ ciepły olej jest rzadszy i spada jego ciśnienie co przejawia się brakiem smarowania w górnej części silnika. Gdy ciśnienie będzie właściwe to nastanie cisza. Gdy olej jest przepracowany to jego właściwości też już osłabły.
U Ciebie na razie nie świeci kontrolka ciśnienia oleju więc wymiana powinna pomóc.
W najgorszym wypadku Będzie pompa do wymiany czego Ci nie życzę. Roboty tam jest ogrom dlatego ja wybrałem pompę oryginalną bo z zamiennikami to różnie bywa a zaoszczędzić 200 na pompie może nas później dwa razy kosztować przy wymianie (rozkręcenie zawieszenia dźwiganie silnika) mnie operacja kosztowała 700zł
Daj znać co dała wymiana oleju. Aha olej to spokojnie możesz zalać mobil 10w40.
U Ciebie na razie nie świeci kontrolka ciśnienia oleju więc wymiana powinna pomóc.
W najgorszym wypadku Będzie pompa do wymiany czego Ci nie życzę. Roboty tam jest ogrom dlatego ja wybrałem pompę oryginalną bo z zamiennikami to różnie bywa a zaoszczędzić 200 na pompie może nas później dwa razy kosztować przy wymianie (rozkręcenie zawieszenia dźwiganie silnika) mnie operacja kosztowała 700zł
Daj znać co dała wymiana oleju. Aha olej to spokojnie możesz zalać mobil 10w40.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 497
- Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
- Imię: Ernesto
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Munster
- Kontakt:
co ty chlopie pleciesz do 1.8 turbo polsynteyk,gepard pisze:Daj znać co dała wymiana oleju. Aha olej to spokojnie możesz zalać mobil 10w40.

co do stukania to obstawialbym na slabe cisnienie oleju w gornych punktach , zalej jakims dobrym olejem np.LM lub Motul powinno byc dobrze , jak nie pomyslimy dalej

a mozna przejść z półsyntetyka na syntetyk??
ja kupiłem passka 1.8t z przebiegiem 172k nie wiedziałem czym jest zalany i zalałem go półsyntetykiem 10W40 obecnie jest 186k, niebawem trzeba zmienić olej i co radzicie
mojemu paskowi lubię dać często w p.....ę i zauważyłem że strasznie smakuje mu ten olej..
co radzicie czym zalać??
ja kupiłem passka 1.8t z przebiegiem 172k nie wiedziałem czym jest zalany i zalałem go półsyntetykiem 10W40 obecnie jest 186k, niebawem trzeba zmienić olej i co radzicie

mojemu paskowi lubię dać często w p.....ę i zauważyłem że strasznie smakuje mu ten olej..
co radzicie czym zalać??
A znasz osobiście przypadek żeby ten olej zaszkodził jakiemuś użytkownikowi auta z takim silnikiem? Ja jeżdżę na tym oleju i nie narzekam. Wyboru nie dokonałem sam. Zrobił to mój kolega w oparciu o stan i przebieg. Sam prowadzi warsztat o specjalizacji Audi i całej grupy VW więc ma o tym pojęcie. Ja nikomu na siłę nie każę wlać tego oleju.egoonn pisze:co ty chlopie pleciesz do 1.8 turbo polsynteyk,nie wprowadzaj ludzi w blad <szok> do turbo doladowanych silnikow tylko syntetyk , poczytaj troche potem pisz , jest o tym wiele na forum
Sam zrobi jak będzie uważał.
Bzdura. Ciekawe kto to wymyślił... W Oplach po 200kkm też siada hydraulika?de_gie pisze:ponoc te silniki tak maja ze siada hydraulika
Prawda jest taka, że z oleju odkłada się szlam w postaci "smoły" czyli cholernie gęste i ciemne, prawie czarne. Mocno klei sie do metalu skutkiem czego przewęża światło kanału olejowego a tym samym powoduje obniżenie jego ciśnienia.
To tak jak z chorobą wieĂącową u człowieka - żyły i tętnice przewężają się powodując niedotlenienie i w wielu wypadkach śmierć.
W silniku niedotlenienie to zbyt mało oleju i zbyt niskie ciśnienie, co w efekcie powoduje padakę silnika, najczęściej na panewkach lub wałkach rozrządu.
Są specjalne środki do usuwania tego szlamu i są bardzo skuteczne. Szlam tak czy owak powstaje ale jest jedna kwestia: jak szybko. I to zależy od częstotliwości i regularności jego wymian oraz klasy oleju - nie w sensie lepkościowym tylko producenta. Kiepskie i tanie oleje powodują szybsze powstawanie szlamu.
Użycie tego środka przynosi doskonałe efekty pod jednym warunkiem: znasz stan i przebieg silnika.
Kolega miał od nowości furaka i przy niecałych 230kkm zaczęła mu jakaś hydra klepać. Użył tego środka. Bajka.
NiebezpieczeĂąstwo:
jeśli przebieg jest wysoki, 300-400-500kkm to szlam w silniku pełni rolę uszczelek w wielu przypadkach i użycie tego środka spowoduje spadek ciśnienia oleju i rozszczelnienie silnika. Może być tak, że ciśnienie zginie, bo wymyje pompę oleju, która mocno zmęczona przebiegiem już padnie.
Znam człowieka, który wychowany i wyuczony na PRL-owskich naukach i samochodach, myje wewnątrz silnik używając ON. Spuszcza olej, wlewa nominalną ilość zamiast oleju to ON, odpala na minutę i spuszcza. Znowy zalewa ON i znowu minuta. I znowu spuszcza. Wlewa olej "przejściowy" czyli najtaĂąszy badziew, odpala i robi jazdę. Wraca po kilku kilometrach i spuszcza to. Potem wlewa olej docelowy i spokój.
Obserwuję od lat jego poczynania i sceptycznie nastawiony początkowo muszę powiedzieć, że jego auta non stop jeżdżą. Co 3 wymianę robi "płukankę". Silniki chodzą cicho, na moje ucho nie ma się o co czepić. Obserwowałem Lanosa, potem Astrę a od ok. 2 lat Passata B5. Fajnie mu to jeździ.
Co do oleju: jak kupiłem auto od Niemca to w książce serwisowej były pieczątki że jest zalany 10w 40 od początku jak zjechał z fabryki jakiś Basic Tronik.
Zalałem mobila 10w 40 i zrobiłem już 36 tyś. km i wszystko śmiga aż miło. Wymiany oleju co 10 tyś km. Od wymiany do wymiany 1 litr weźmie, więc jest w normie
Pozdrawiam.
Zalałem mobila 10w 40 i zrobiłem już 36 tyś. km i wszystko śmiga aż miło. Wymiany oleju co 10 tyś km. Od wymiany do wymiany 1 litr weźmie, więc jest w normie

Pozdrawiam.
no wymienilem ten olej na 5w30 hmmm klekot jest ale na moje ucho duzo mniejszy moze z czasem ucichnie jeszcze teraz tak jak by byl slyszalny na wolnych obrotach. a co to za srodek do czyszczenia tego szlamu? jak sie nazywa przebieg mam 237 tys moze bym wyprobowal...i wydaje mi sie ze po zmianie zwawszy silnik