Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C6] uszkodzenie jednostki sterowania turbo czy pada samo

Silniki wysokoprężne
igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 13 lis 2011, 11:41

vonito, Mówiłem Ci od początku że coś z turbo nie tak :)

Awatar użytkownika
misiek209
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 22 lut 2011, 14:38
Lokalizacja: Lubelskie

Odcina moc w 2.0 TDI

Post autor: misiek209 » 21 sty 2012, 12:33

Witam serdecznie. Chciałem zapytać o podobny problem, tyle że w 2.0 TDI. Podczas jazdy do 3000 obr /min, kółka jadą i nie brakuje mocy. Po przekroczeniu tej prędkości obrotowej zwłaszcza na 5 i 6 biegu przestaje jechać - znaczny spadek mocy. Na tablicy wskaźników nie wyświetla się żaden błąd. Po zatrzymaniu się i ponownym uruchomieniu silnika problem znika... ale do momentu przekroczenia 3000 obr/min. Dodam iż, turbo jest po kompletnej regeneracji, nowe filtry, i diag VCDS-em w chwili montażu turbo. Słyszałem, że przyczyną może być przetwornik ciśnienia doładowania - czy to prawda? Jeżeli tak to gdzie go szukać i jak to "naparawić" ewentualnie wymienić. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 21 sty 2012, 21:52

misiek209 pisze:Po przekroczeniu tej prędkości obrotowej zwłaszcza na 5 i 6 biegu przestaje jechać - znaczny spadek mocy.

Turbinka przeładowuje,lub przepływomierz do wymiany, albo /najpewniej/ dziurka w chłodnicy /IC/.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

Awatar użytkownika
misiek209
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 22 lut 2011, 14:38
Lokalizacja: Lubelskie

c.d.

Post autor: misiek209 » 22 sty 2012, 09:07

Dziękuję za podpowiedź. Postaram się w jak naszybszym czasie sparwdzić czy faktycznie wskazane możliwe przyczyny są źródłem zaniku mocy. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
fabricjo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 156
Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
Imię: Mario
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość

Post autor: fabricjo » 23 sty 2012, 22:02

pan co to znaczy że turbo przeładowuje?
Co się wtedy dzieje? Jaki ma to wpływ na pracę przyrządów? <mysli>

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 24 sty 2012, 07:29

fabricjo pisze:pan co to znaczy że turbo przeładowuje?
To znaczy, że przestała działać zmienna geometria łopatek turbiny.. Przy wysokich obrotach łopatki powinny się złożyć,aby nie dawać zbyt dużo powietrza. Gdy to nie działa powietrza jest za dużo i silnik przechodzi w stan awaryjny -brak mocy pow. 3000 obrotów. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika niby jest ok., ale jak dojdziesz do 3000 to sytuacja się powtórzy. Pozostaje czyszczenie turbiny, albo przegonienie silnika na dłuższej trasie przy obrotach 2800 - 3500 i powinien się cały syf wypalić.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

Awatar użytkownika
fabricjo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 156
Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
Imię: Mario
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość

Post autor: fabricjo » 24 sty 2012, 14:31

czy można to rozpoznać po dźwięku jaki wydaje turbina?
zastanawiam się czy u mnie nie dzieje się właśnie coś takiego <mysli>
silnik co prawda nie przechodzi w tryb awaryjny ale czuć jakby mu brakowało mocy, mam wrażenie jakby chciał a nie mógł, przy tym jest słyszalny taki długi świst turbiny.

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 24 sty 2012, 19:38

fabricjo pisze:ale czuć jakby mu brakowało mocy
To właśnie jest tryb awaryjny. Albo to świst turbiny, albo pęknięty IC - też słychać świst.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

Awatar użytkownika
fabricjo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 156
Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
Imię: Mario
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość

Post autor: fabricjo » 24 sty 2012, 22:11

ech, to masz babo placek <zalamka>
Prawdę mówiąc tak myślałem, że coś z turbo jest nie tak, nie wiedziałem tylko co konkretnie.
pan42 dzięki za rozjaśnienie umysłu <okok>

a jak sprawdzić IC?

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 25 sty 2012, 09:31

pan42 pisze:
fabricjo pisze:pan co to znaczy że turbo przeładowuje?
To znaczy, że przestała działać zmienna geometria łopatek turbiny.. Przy wysokich obrotach łopatki powinny się złożyć,aby nie dawać zbyt dużo powietrza. Gdy to nie działa powietrza jest za dużo i silnik przechodzi w stan awaryjny -brak mocy pow. 3000 obrotów. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika niby jest ok., ale jak dojdziesz do 3000 to sytuacja się powtórzy. Pozostaje czyszczenie turbiny, albo przegonienie silnika na dłuższej trasie przy obrotach 2800 - 3500 i powinien się cały syf wypalić.
kolego ale jestes chyba w błędzie
po pierwsze w turbinie nic sie nie może wypalić ;)
po drugie geometria nie zacina sie zawsze na tych samych obrotach... raczej przy tych samych prędkościach, gdyz obroty np. 3000 samochód robi na kazdym biegu więc już zacinałby sie na pierwszym a tak nie jest. Na kazdym biegu przy tych samych obrotach łopadki są inaczej ułozone.
przy zacinaniu gęometrii nie słychać zadnych świstów ale faktycznie komp wywala błąd przeładowania... mało tego za każdy razem sugeruje błąd sterownika.
Jęśli jest nieszczelność turbo lub IC lub drogi od IC do turbo świsty są słyszalne lub moga być, świst turbo słychać od strony schowka.
jednak komp pokazuje że turbina nie wyrabia czyli zbyt małe doładowanie.
Jeżeli jest problem z błędem sterownika turbo to trzeba dokładnie rozróznić czy to samo turbo czy sterownik... bo jak widać wcale nie jest to oczywiste.
Takie moje spostrzezenia....

jesli jest walnięty sterownik to koszt około 1200 zł
nowy sterownik +moztaż + adaptacja

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 25 sty 2012, 14:02

vonito pisze:kolego ale jestes chyba w błędzie
po pierwsze w turbinie nic sie nie może wypalić
Kolego ja daje rady na podstawie swoich doświadczeĂą. W pierwszym przypadku za brak mocy był winien pęknięty IC. Kolejne przypadki miałem przy jeździe po mieście na krótkich odcinkach. Wyjazd na trasę i przedmuchanie autka zawsze usuwało problemy. O ile znasz budowę turbiny to jest ona napędzana gazami wylotowymi. Przy zimnym silniku duża ilość sadzy w spalinach wszystko zapycha. Jazda na trasie z dużymi prędkościami obrotowymi powoduje duży przepływ gorących spalin, które oczyszczają /wypalają/ wcześniejsze osady.
Aby uniknąć takich przypadków trzeba jeździć dynamicznie, czyli zmieniać biegi przy 3000 obrotów. jazda ekonomiczna - 2000 i zmiana biegu daje takie skutki.
Najlepiej oczywiście pod VCDS i ustalić przyczyny. Można jednak na podstawie wykazanych błędów wymienić np. zupełnie dobry przepływomierz.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 25 sty 2012, 14:59

spokojnie ja równiez mówie to na podstawie doświadczenia
nie znam przypadku kiedy komuś zacinała sie geometria i ostra trasa powodowała przedmuchanie lub wypalenie problemu... sam miałem z tym problem a geometria zacinała się przy prędkości powyżej 220...
pan42 pisze:Aby uniknąć takich przypadków trzeba jeździć dynamicznie, czyli zmieniać biegi przy 3000 obrotów. jazda ekonomiczna - 2000 i zmiana biegu daje takie skutki.
Najlepiej oczywiście pod VCDS i ustalić przyczyny. Można jednak na podstawie wykazanych błędów wymienić np. zupełnie dobry przepływomierz
tu sie zgadzam całkowicie

Awatar użytkownika
fabricjo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 156
Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
Imię: Mario
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość

Post autor: fabricjo » 25 sty 2012, 20:49

hmmm, tylko, że chodzi o to, tak mi się przynajmniej wydaje, że ja nie jestem z tych, którzy zmieniają biegi przy 1000 czy 1500 obrotów :)

Zauważyłem dziś, że ten świst słychać kiedy wciśnie się mocno gaz i to już od ok 2200 obrotów. Wygląda to tak jakby turbina wchodziła na obroty po wciśnięciu gazu, potem lekko jakby zwalniała i znów do góry (tak to słychać).
Wydawało mi się, że ten odgłos jest słyszalny od strony kierowcy, jednak kiedy zbliżyłem ucho w stronę schowka, faktycznie, jest bardziej słyszalne.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 26 sty 2012, 08:40

czyli zaczynasz od czytania błędu jak wejsdzie w tryb awaryjny
i sprawdzasz całą drogę dolotu do turbo
tak jak wczesniej pisano może rozszczelnić sie samo turbo, może Ic bo lubia pęknąć na łączeniach podem wszystkie przewody, jęsli to samo turbo jak sćiągniesz ta metalowa osłonę powinno być zarzygane...

Awatar użytkownika
fabricjo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 156
Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
Imię: Mario
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość

Post autor: fabricjo » 26 sty 2012, 21:02

vonito jutro sprawdzę to co napisałeś, zacznę od logowania, potem polecę przewody i łączenia, jednak nie bardzo wiem o co chodzi z tą metalową osłoną na turbo.
Nie mam tego przed oczami, może dlatego :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl