
[A6 C6] uszkodzenie jednostki sterowania turbo czy pada samo
Odcina moc w 2.0 TDI
Witam serdecznie. Chciałem zapytać o podobny problem, tyle że w 2.0 TDI. Podczas jazdy do 3000 obr /min, kółka jadą i nie brakuje mocy. Po przekroczeniu tej prędkości obrotowej zwłaszcza na 5 i 6 biegu przestaje jechać - znaczny spadek mocy. Na tablicy wskaźników nie wyświetla się żaden błąd. Po zatrzymaniu się i ponownym uruchomieniu silnika problem znika... ale do momentu przekroczenia 3000 obr/min. Dodam iż, turbo jest po kompletnej regeneracji, nowe filtry, i diag VCDS-em w chwili montażu turbo. Słyszałem, że przyczyną może być przetwornik ciśnienia doładowania - czy to prawda? Jeżeli tak to gdzie go szukać i jak to "naparawić" ewentualnie wymienić. Pozdrawiam
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 816
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2022
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
To znaczy, że przestała działać zmienna geometria łopatek turbiny.. Przy wysokich obrotach łopatki powinny się złożyć,aby nie dawać zbyt dużo powietrza. Gdy to nie działa powietrza jest za dużo i silnik przechodzi w stan awaryjny -brak mocy pow. 3000 obrotów. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika niby jest ok., ale jak dojdziesz do 3000 to sytuacja się powtórzy. Pozostaje czyszczenie turbiny, albo przegonienie silnika na dłuższej trasie przy obrotach 2800 - 3500 i powinien się cały syf wypalić.fabricjo pisze:pan co to znaczy że turbo przeładowuje?
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
kolego ale jestes chyba w błędziepan42 pisze:To znaczy, że przestała działać zmienna geometria łopatek turbiny.. Przy wysokich obrotach łopatki powinny się złożyć,aby nie dawać zbyt dużo powietrza. Gdy to nie działa powietrza jest za dużo i silnik przechodzi w stan awaryjny -brak mocy pow. 3000 obrotów. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika niby jest ok., ale jak dojdziesz do 3000 to sytuacja się powtórzy. Pozostaje czyszczenie turbiny, albo przegonienie silnika na dłuższej trasie przy obrotach 2800 - 3500 i powinien się cały syf wypalić.fabricjo pisze:pan co to znaczy że turbo przeładowuje?
po pierwsze w turbinie nic sie nie może wypalić

po drugie geometria nie zacina sie zawsze na tych samych obrotach... raczej przy tych samych prędkościach, gdyz obroty np. 3000 samochód robi na kazdym biegu więc już zacinałby sie na pierwszym a tak nie jest. Na kazdym biegu przy tych samych obrotach łopadki są inaczej ułozone.
przy zacinaniu gęometrii nie słychać zadnych świstów ale faktycznie komp wywala błąd przeładowania... mało tego za każdy razem sugeruje błąd sterownika.
Jęśli jest nieszczelność turbo lub IC lub drogi od IC do turbo świsty są słyszalne lub moga być, świst turbo słychać od strony schowka.
jednak komp pokazuje że turbina nie wyrabia czyli zbyt małe doładowanie.
Jeżeli jest problem z błędem sterownika turbo to trzeba dokładnie rozróznić czy to samo turbo czy sterownik... bo jak widać wcale nie jest to oczywiste.
Takie moje spostrzezenia....
jesli jest walnięty sterownik to koszt około 1200 zł
nowy sterownik +moztaż + adaptacja
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 816
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2022
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
Kolego ja daje rady na podstawie swoich doświadczeĂą. W pierwszym przypadku za brak mocy był winien pęknięty IC. Kolejne przypadki miałem przy jeździe po mieście na krótkich odcinkach. Wyjazd na trasę i przedmuchanie autka zawsze usuwało problemy. O ile znasz budowę turbiny to jest ona napędzana gazami wylotowymi. Przy zimnym silniku duża ilość sadzy w spalinach wszystko zapycha. Jazda na trasie z dużymi prędkościami obrotowymi powoduje duży przepływ gorących spalin, które oczyszczają /wypalają/ wcześniejsze osady.vonito pisze:kolego ale jestes chyba w błędzie
po pierwsze w turbinie nic sie nie może wypalić
Aby uniknąć takich przypadków trzeba jeździć dynamicznie, czyli zmieniać biegi przy 3000 obrotów. jazda ekonomiczna - 2000 i zmiana biegu daje takie skutki.
Najlepiej oczywiście pod VCDS i ustalić przyczyny. Można jednak na podstawie wykazanych błędów wymienić np. zupełnie dobry przepływomierz.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
spokojnie ja równiez mówie to na podstawie doświadczenia
nie znam przypadku kiedy komuś zacinała sie geometria i ostra trasa powodowała przedmuchanie lub wypalenie problemu... sam miałem z tym problem a geometria zacinała się przy prędkości powyżej 220...
nie znam przypadku kiedy komuś zacinała sie geometria i ostra trasa powodowała przedmuchanie lub wypalenie problemu... sam miałem z tym problem a geometria zacinała się przy prędkości powyżej 220...
tu sie zgadzam całkowiciepan42 pisze:Aby uniknąć takich przypadków trzeba jeździć dynamicznie, czyli zmieniać biegi przy 3000 obrotów. jazda ekonomiczna - 2000 i zmiana biegu daje takie skutki.
Najlepiej oczywiście pod VCDS i ustalić przyczyny. Można jednak na podstawie wykazanych błędów wymienić np. zupełnie dobry przepływomierz
- fabricjo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 156
- Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
- Imię: Mario
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość
hmmm, tylko, że chodzi o to, tak mi się przynajmniej wydaje, że ja nie jestem z tych, którzy zmieniają biegi przy 1000 czy 1500 obrotów 
Zauważyłem dziś, że ten świst słychać kiedy wciśnie się mocno gaz i to już od ok 2200 obrotów. Wygląda to tak jakby turbina wchodziła na obroty po wciśnięciu gazu, potem lekko jakby zwalniała i znów do góry (tak to słychać).
Wydawało mi się, że ten odgłos jest słyszalny od strony kierowcy, jednak kiedy zbliżyłem ucho w stronę schowka, faktycznie, jest bardziej słyszalne.

Zauważyłem dziś, że ten świst słychać kiedy wciśnie się mocno gaz i to już od ok 2200 obrotów. Wygląda to tak jakby turbina wchodziła na obroty po wciśnięciu gazu, potem lekko jakby zwalniała i znów do góry (tak to słychać).
Wydawało mi się, że ten odgłos jest słyszalny od strony kierowcy, jednak kiedy zbliżyłem ucho w stronę schowka, faktycznie, jest bardziej słyszalne.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
czyli zaczynasz od czytania błędu jak wejsdzie w tryb awaryjny
i sprawdzasz całą drogę dolotu do turbo
tak jak wczesniej pisano może rozszczelnić sie samo turbo, może Ic bo lubia pęknąć na łączeniach podem wszystkie przewody, jęsli to samo turbo jak sćiągniesz ta metalowa osłonę powinno być zarzygane...
i sprawdzasz całą drogę dolotu do turbo
tak jak wczesniej pisano może rozszczelnić sie samo turbo, może Ic bo lubia pęknąć na łączeniach podem wszystkie przewody, jęsli to samo turbo jak sćiągniesz ta metalowa osłonę powinno być zarzygane...