Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2,8 Q Avant sonda lambda]

Silniki benzynowe
technic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:04
Lokalizacja: Lubin

[2,8 Q Avant sonda lambda]

Post autor: technic » 10 mar 2010, 10:04

Witam. Dostrzegłem ostatnio pewien problem - silnik pracując na biegu jałowym zaczął nierówno pracować. Sprawdziłem VAG iem - pojawił się błąd 16514 ( Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony) bank 1 odnosi się prawdopodobnie do jednej strony cylindrów (tym samym do jednej sondy lambda). Posiada ktoś wiedzę czy błąd ten wskazuje na uszkodzenie sondy czy też może jej połączenia? Czy konieczna jest wymiana, a jeśli tak to której z sond?
Ostatnio zmieniony 11 mar 2010, 09:32 przez technic, łącznie zmieniany 1 raz.
Regulamin: (....) Podszywanie się pod nienależne rangi jest zabronione.

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 22 mar 2010, 21:27

Najprawdopodobniej uszkodziła się grzałka sondy - sonda do wymiany. Jeżeli orientujesz się trochę to możesz odpiąć wtyczkę od tej sondy i zmierzyć omomierzem opór miedzy dwoma białymi kablami (idącymi do sondy) - w sprawnej powinno być od 10 do 20 ohm. Jak jest przerwa to sonda do wymiany.

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 28 kwie 2011, 08:27

Odświeżę temat.
U siebie mam błędy 16514 i 16534 czyli obie sondy. Czy jest możliwe, że napięcie faluje (załóżmy, że w prawidłowym zakresie) mimo, że grzałka jest uszkodzona?

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 28 kwie 2011, 10:44

Oczywiście. Grzałka dogrzewa sondę tylko na zimno.
Pozdrawiam,
Krisker

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 28 kwie 2011, 11:32

krisker pisze:Oczywiście. Grzałka dogrzewa sondę tylko na zimno.
Zaraz po uruchomieniu silnika, lambdy są nie używane, a silnik korzysta z mapy ECU. Da się określić, po jakim czasie następuje nagrzanie sond i normalna ich praca, w sensie, że ich praca bierze już udział w pracy silnika i spalaniu mieszanki ?

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 28 kwie 2011, 14:29

Sądzę, że to nie jest określone czasem, a parametrami typu temp. silnika, oscylacja sond, temp. powietrza itp., a sam czas pracy grzałki nie jest stały.
Pozdrawiam,
Krisker

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 28 kwie 2011, 21:06

Dobra, jutro mam zamiar zmierzyć rezystancję grzałek. Ale zapytam, jeśli grzałki są uszkodzone czy ma to większe znaczenie dla ich pracy?. Przecież służą one do szybszego osiągnięcia przez sondę temperatury roboczej. Jeśli grzałki będą padnięte przecież i tak sonda nagrzeje się dzięki spalinom. Owszem potrwa to trochę dłużej i tyle. Dobrze myślę czy jestem w błędzie?

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 29 kwie 2011, 05:50

Dobrze myślisz, ale nikt Ci nie odpowie na 100% w jaki sposób zachowa się ECU. Czy mając uwalone tylko grzałki będzie nadal w pełni "wierzyć" lambdom, czy też w jakimś zakresie wejdzie w tryb awaryjny.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 29 kwie 2011, 07:42

Na zimnym silniku można sprawdzić czy sondy już działają.
Gdy sondy nie działają to korekty krótkie są 0%.
Jak tylko sondy osiągają temp. gotową do pracy i są w stanie oddać prawidłowy sygnał to korekty zaczynają być naliczane no i na zimnym są zazwyczaj lekko na minusie.
Same spaliny nagrzewają sondę ale nie jest to wystarczające.
Podczas gdy silnik jest już rozgrzany, sondy oso czasu do czasu są dogrzewane przez grzałkę, można sprawdzić to na vagu chyba w blokach 040, 041, 042, vag podaje czy grzałka jest "on" czy "off".
Nie dogrzane sondy nie będą falowały w prawidłowym zakresie oraz z prawidłową częstotliwością co może powodować podwyższone spalanie i spadek mocy jak i inne dolegliwości.

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 17 maja 2011, 08:55

tomciar pisze:....Jeżeli orientujesz się trochę to możesz odpiąć wtyczkę od tej sondy i zmierzyć omomierzem opór miedzy dwoma białymi kablami (idącymi do sondy) - w sprawnej powinno być od 10 do 20 ohm. Jak jest przerwa to sonda do wymiany.
To pewne, że rezystancja 10-20 Ohm jest OK? Na razie zmierzyłem jedną sondę i miernik pokazuje.....1,5 Ohma.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 16 sty 2012, 22:46

fassi1 pisze:Na zimnym silniku można sprawdzić czy sondy już działają.
Gdy sondy nie działają to korekty krótkie są 0%.
Jak tylko sondy osiągają temp. gotową do pracy i są w stanie oddać prawidłowy sygnał to korekty zaczynają być naliczane no i na zimnym są zazwyczaj lekko na minusie.
Same spaliny nagrzewają sondę ale nie jest to wystarczające.
Podczas gdy silnik jest już rozgrzany, sondy oso czasu do czasu są dogrzewane przez grzałkę, można sprawdzić to na vagu chyba w blokach 040, 041, 042, vag podaje czy grzałka jest "on" czy "off".
Nie dogrzane sondy nie będą falowały w prawidłowym zakresie oraz z prawidłową częstotliwością co może powodować podwyższone spalanie i spadek mocy jak i inne dolegliwości.
wyskoczyły u mnie następujące błędy, mam rozumieć że sondy do wymiany gdyż są niedogrzane? Gdy silnik się rozgrzeje jest często ok

moje logi [nie wiem czy wystarcza]
3 tys obr
http://postimage.org/image/cr4nuekuv/

wolne obroty
http://postimage.org/image/knybu4b2v/

17537 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka bogata (rich mixture)

16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony

16534 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - obwód uszkodzony

18010 Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 17 sty 2012, 17:18

Logi rób na rozgrzanym silniku, albo masz termostat do wymiany.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 17 sty 2012, 17:35

grzemo pisze:Logi rób na rozgrzanym silniku, albo masz termostat do wymiany.
tylko że termostat to nie jest winowajca tego co sie dzieje

teraz mi sondy w ogóle nie wyskakują, wiesz może co to może byc?

Awatar użytkownika
arti@R1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 28 sie 2011, 21:42
Lokalizacja: Puławy

Post autor: arti@R1 » 19 sty 2012, 01:09

Paput, Jedziemy do Roberta, sprawdzi jak pracują sondy i zobaczymy co u niego pokarze... nie ma na co czekac... Ja tez myslalem ze mam 2 sondy do wymiany a okazalo sie ze pracuja idealnie, a ten błąd to nie sonda do wymiany tylko błąd temp spalin co przy 2.7T normalka
S4 2.7T B5 , S6/RS6 4.2 C5

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 19 sty 2012, 15:19

arti@R1 pisze:Paput, Jedziemy do Roberta, sprawdzi jak pracują sondy i zobaczymy co u niego pokarze... nie ma na co czekac... Ja tez myslalem ze mam 2 sondy do wymiany a okazalo sie ze pracuja idealnie, a ten błąd to nie sonda do wymiany tylko błąd temp spalin co przy 2.7T normalka
a on też ma vaga czy tylko soft do gaziaka?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja