[2,8 Q Avant sonda lambda]
[2,8 Q Avant sonda lambda]
Witam. Dostrzegłem ostatnio pewien problem - silnik pracując na biegu jałowym zaczął nierówno pracować. Sprawdziłem VAG iem - pojawił się błąd 16514 ( Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony) bank 1 odnosi się prawdopodobnie do jednej strony cylindrów (tym samym do jednej sondy lambda). Posiada ktoś wiedzę czy błąd ten wskazuje na uszkodzenie sondy czy też może jej połączenia? Czy konieczna jest wymiana, a jeśli tak to której z sond?
Ostatnio zmieniony 11 mar 2010, 09:32 przez technic, łącznie zmieniany 1 raz.
Regulamin: (....) Podszywanie się pod nienależne rangi jest zabronione.
Zaraz po uruchomieniu silnika, lambdy są nie używane, a silnik korzysta z mapy ECU. Da się określić, po jakim czasie następuje nagrzanie sond i normalna ich praca, w sensie, że ich praca bierze już udział w pracy silnika i spalaniu mieszanki ?krisker pisze:Oczywiście. Grzałka dogrzewa sondę tylko na zimno.
Dobra, jutro mam zamiar zmierzyć rezystancję grzałek. Ale zapytam, jeśli grzałki są uszkodzone czy ma to większe znaczenie dla ich pracy?. Przecież służą one do szybszego osiągnięcia przez sondę temperatury roboczej. Jeśli grzałki będą padnięte przecież i tak sonda nagrzeje się dzięki spalinom. Owszem potrwa to trochę dłużej i tyle. Dobrze myślę czy jestem w błędzie?
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Na zimnym silniku można sprawdzić czy sondy już działają.
Gdy sondy nie działają to korekty krótkie są 0%.
Jak tylko sondy osiągają temp. gotową do pracy i są w stanie oddać prawidłowy sygnał to korekty zaczynają być naliczane no i na zimnym są zazwyczaj lekko na minusie.
Same spaliny nagrzewają sondę ale nie jest to wystarczające.
Podczas gdy silnik jest już rozgrzany, sondy oso czasu do czasu są dogrzewane przez grzałkę, można sprawdzić to na vagu chyba w blokach 040, 041, 042, vag podaje czy grzałka jest "on" czy "off".
Nie dogrzane sondy nie będą falowały w prawidłowym zakresie oraz z prawidłową częstotliwością co może powodować podwyższone spalanie i spadek mocy jak i inne dolegliwości.
Gdy sondy nie działają to korekty krótkie są 0%.
Jak tylko sondy osiągają temp. gotową do pracy i są w stanie oddać prawidłowy sygnał to korekty zaczynają być naliczane no i na zimnym są zazwyczaj lekko na minusie.
Same spaliny nagrzewają sondę ale nie jest to wystarczające.
Podczas gdy silnik jest już rozgrzany, sondy oso czasu do czasu są dogrzewane przez grzałkę, można sprawdzić to na vagu chyba w blokach 040, 041, 042, vag podaje czy grzałka jest "on" czy "off".
Nie dogrzane sondy nie będą falowały w prawidłowym zakresie oraz z prawidłową częstotliwością co może powodować podwyższone spalanie i spadek mocy jak i inne dolegliwości.
To pewne, że rezystancja 10-20 Ohm jest OK? Na razie zmierzyłem jedną sondę i miernik pokazuje.....1,5 Ohma.tomciar pisze:....Jeżeli orientujesz się trochę to możesz odpiąć wtyczkę od tej sondy i zmierzyć omomierzem opór miedzy dwoma białymi kablami (idącymi do sondy) - w sprawnej powinno być od 10 do 20 ohm. Jak jest przerwa to sonda do wymiany.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 293
- Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
wyskoczyły u mnie następujące błędy, mam rozumieć że sondy do wymiany gdyż są niedogrzane? Gdy silnik się rozgrzeje jest często okfassi1 pisze:Na zimnym silniku można sprawdzić czy sondy już działają.
Gdy sondy nie działają to korekty krótkie są 0%.
Jak tylko sondy osiągają temp. gotową do pracy i są w stanie oddać prawidłowy sygnał to korekty zaczynają być naliczane no i na zimnym są zazwyczaj lekko na minusie.
Same spaliny nagrzewają sondę ale nie jest to wystarczające.
Podczas gdy silnik jest już rozgrzany, sondy oso czasu do czasu są dogrzewane przez grzałkę, można sprawdzić to na vagu chyba w blokach 040, 041, 042, vag podaje czy grzałka jest "on" czy "off".
Nie dogrzane sondy nie będą falowały w prawidłowym zakresie oraz z prawidłową częstotliwością co może powodować podwyższone spalanie i spadek mocy jak i inne dolegliwości.
moje logi [nie wiem czy wystarcza]
3 tys obr
http://postimage.org/image/cr4nuekuv/
wolne obroty
http://postimage.org/image/knybu4b2v/
17537 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka bogata (rich mixture)
16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
16534 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - obwód uszkodzony
18010 Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 293
- Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
a on też ma vaga czy tylko soft do gaziaka?arti@R1 pisze:Paput, Jedziemy do Roberta, sprawdzi jak pracują sondy i zobaczymy co u niego pokarze... nie ma na co czekac... Ja tez myslalem ze mam 2 sondy do wymiany a okazalo sie ze pracuja idealnie, a ten błąd to nie sonda do wymiany tylko błąd temp spalin co przy 2.7T normalka