Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AEL 2.5 140 KM] STUKI W SILNIKU

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
banan1993
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 09 lut 2010, 21:16
Lokalizacja: Lubelskie/Chełm

[ AEL 2.5 140 KM] STUKI W SILNIKU

Post autor: banan1993 » 11 sty 2012, 21:05

Witam. Mam problem tego typu: Jak odpale słychać stuki jakby ktos młotkiem w blok walił. Pompa Vacum do wymiany bo nie ma praktycznie hamulców ale po kilkukrotynym naciśnięciu nie ustaje.

Jeżeli silnik się rozgrzeje lub dłużej pochodzie dźwięku ucicha. Jakiś magik mówił mi ze mógł się korbowód poluzować ....

Proszę o pomoc <zalamka>
I LOVE <quattro>

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 11 sty 2012, 21:39

a co grzebałeś w silniku zanim zaczęły się te stuki???
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Awatar użytkownika
banan1993
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 09 lut 2010, 21:16
Lokalizacja: Lubelskie/Chełm

Post autor: banan1993 » 11 sty 2012, 21:42

krzysiekjx1, był robiony ostatnio alternator bo padł całkiem i ładowania nie było. hamulców juz nie ma łohohoho dawno i sie nie moge zabrać do roboty
I LOVE <quattro>

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 11 sty 2012, 21:57

nie chce wymyślać ale zacząłbym od sprawdzenia czy koło pasowe jest dociągnięte i czy rozrząd jest oki a jak już wykluczysz te dwie przypadłości to na rozprężonym silniku ( można wtryski wyjąć) obrócił nim przez pełny cykl czy nie napotyka gdzieś oporu
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Awatar użytkownika
banan1993
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 09 lut 2010, 21:16
Lokalizacja: Lubelskie/Chełm

Post autor: banan1993 » 11 sty 2012, 22:07

a sluchaj mam pytanie. jezeli rozrząd dobiega koĂąca - 10 , 15 tyś do wymiany to cos moze być nie tak?? Mi się zdaje jezeli cos z rozrządem to by mógł piszczeć czy cos ale nie taki stukot. jak sprawdzić czy to koło dociągnięte jest ?? mozesz jakis mi manual napisac <lol>
I LOVE <quattro>

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 11 sty 2012, 22:19

to że dobiega koĂąca czas pracy rozrządu to nie wada (rozrząd nie bedzie piszczał-to objaw dla napinacza paska :p ) ale jak wszyscy wiemy najsłabszym punktem tych silników jest klin na wale a co do sprawdzenia koła to dociągałem je ori kluczem z blokadą wiec patentów innych nie znam ale pewnie gdzieś w tematach związanych z wymianą rozrządu bądź koła pasowego jest to opisane
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Awatar użytkownika
banan1993
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 09 lut 2010, 21:16
Lokalizacja: Lubelskie/Chełm

Post autor: banan1993 » 11 sty 2012, 22:46

chyba podjade do mechanika jakiegos i niech stwierdzi bo to szukanie wiatru w polu....
I LOVE <quattro>

Awatar użytkownika
vario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 29 lip 2011, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: vario » 11 sty 2012, 22:59

banan1993 pisze:Pompa Vacum do wymiany bo nie ma praktycznie hamulców ale po kilkukrotynym naciśnięciu nie ustaje.
To ta pompa Ci tak klepie, to jest właśnie taki stukot jakbyś uderzał młoteczkiem w blok. Jak już jest mocno zdewastowana to naciśnięcie hamulca nic nie da. Zdemontuj ją i odpal silnik przed demontażem rozrządu i Bóg wie czego.

sebastianix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 29 sty 2011, 17:59
Lokalizacja: Warmia i Mazury

Post autor: sebastianix » 12 sty 2012, 14:06

kolego BANAN za wczasu odkręcaj miske olejową i sprawdż czy nie odkręciła ci sie któraś stopa główna wału korbowego.ja miałem 2 takie audi i w obydwu ten sam przypadek.jakby młotkiem w blok pukał.powodzonka

Awatar użytkownika
banan1993
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 09 lut 2010, 21:16
Lokalizacja: Lubelskie/Chełm

Post autor: banan1993 » 14 sty 2012, 19:40

vario, pompa zrobiona - zaworki padnięte. hebel teraz nie do opisania ;D gniecie w deske az nos boli <rotfl> . teraz klepie jakby nie zawsze ale są te stuki czasem. mechanik mówil ze to koło lekko juz nie tego jest. 30 stycznia idzie na rozrząd i pewnie wymiane koła.
I LOVE <quattro>

Awatar użytkownika
banan1993
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 09 lut 2010, 21:16
Lokalizacja: Lubelskie/Chełm

Post autor: banan1993 » 14 sty 2012, 20:58

mechanik
I LOVE <quattro>

Awatar użytkownika
martino
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 05 maja 2008, 22:35
Lokalizacja: Góra Śląska

Post autor: martino » 15 sty 2012, 13:27

Koło jakie kupujesz?ja znalazlem coś za 235zł...ale nie wiem czy się w po pakować.Mam to samo-wali cyklicznie w raz ze wzrostem obrotów.Pompe wykluczylem.Zdemontowałem ją i to samo.Rozrząd ok...po rozgrzaniu jest dość cicho,ale to nie jest typowa praca "zdrowego"R5.
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km



Vorsprung durch Technik

"Ropa daje kopa:-)"

Awatar użytkownika
banan1993
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 09 lut 2010, 21:16
Lokalizacja: Lubelskie/Chełm

Post autor: banan1993 » 15 sty 2012, 16:19

martino, MI GOÂŚć w inter carsie powiedział 111zł !!! albo on cos sie jeb... albo ja <lol> zobacze po wymianie rozrządu co sie bd działo. Ten amortyzator jest ok nie pokrzywiony ani nic. Czasem chodzi okej czasem stuka troche. Mówili ze to mzoe śruba od podpory wału ale to logicznie patrząc nie jest możliwe bo to jest tak zrobione ze sie nie moze odkręcić !!!! . Jak cos dam znac po wymianie wiec kolo 4 lutego bd wiadomo 30 idzie na rozrząd ale wyjezdzam i na ten czas wstawiam.
I LOVE <quattro>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja