Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5]Przebicie na cewkach zapłonowych

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
boluss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:48
Lokalizacja: Świdnica

[A6 C5]Przebicie na cewkach zapłonowych

Post autor: boluss » 14 wrz 2008, 21:55

Witam!!! Mam pytanko. Wymieniłem u siebie cewki zaplonowe w silniku 2,4 v6 i zauważyłem że w ciemności mają lekkie przebicie wszystkie trzy. strae świeciły konkretnie a te nowe tylko trochę. jeśli jest ktoś kto posiada taki silnik proszę sprawdzcie w nocy czy takie przebicie tez jest u was czy te cewki te sa do wymiany


stosuj tagi
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2008, 22:27 przez boluss, łącznie zmieniany 1 raz.

ajozefczyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 15 paź 2008, 21:10
Imię: Józef
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: BARYCZKA

Post autor: ajozefczyk » 20 paź 2008, 19:46

Witam jeśli chodzi Ci o przelatujące iskry długości 2-4 cm w kierunku chłodnica silnik to w mojej audi tez są zauważalne

robaczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 19 lis 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: robaczek » 20 lis 2008, 22:58

siemanko.posiadam taka sama jednostke i moge cie pocieszyc ze niby jest to normalne .ponoc wytwarza sie pole elektromagnetyczne wokol cewek i kabli wysokiego napiecia no i objawia sie to lekkimi przebiciami,jesli strzyka ostro i auto nierowno chodzi to masz problem.pozdrawiam.

Awatar użytkownika
boluss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:48
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: boluss » 24 lis 2008, 21:37

robaczek pisze:siemanko.posiadam taka sama jednostke i moge cie pocieszyc ze niby jest to normalne .ponoc wytwarza sie pole elektromagnetyczne wokol cewek i kabli wysokiego napiecia no i objawia sie to lekkimi przebiciami,jesli strzyka ostro i auto nierowno chodzi to masz problem.pozdrawiam.
Wiesz zalóżyłem nowe cewki i zauważyłem że w nocy są takie delikatne iskierki ale autko lepiej chodzi bo stare cewki były już nadpalone.

Awatar użytkownika
Ciachu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 20 mar 2009, 18:06
Lokalizacja: London / Bydgoszcz

Post autor: Ciachu » 10 kwie 2009, 17:14

Co masz na mysli mowiac ,ze autko lepiej chodzi ? silnik nierowno pracowal czy moc gdzies zbladzila ? ja mam problem z moca silnika i zastanawiam sie czy to czasem nie jest problem kabli i swiec ..chociaz silnik chodzi plynnie i ladnie ..tylko mocy brak ;(

Awatar użytkownika
mastercratorr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 264
Rejestracja: 11 mar 2009, 20:17
Lokalizacja: Warszawa City

Post autor: mastercratorr » 10 kwie 2009, 20:42

jak ci cewki się palą powoli to silnik chodzi nie równo i nie pali na wszystkie gary.

Awatar użytkownika
boluss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:48
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: boluss » 10 kwie 2009, 22:37

Ciachu pisze:Co masz na mysli mowiac ,ze autko lepiej chodzi ? silnik nierowno pracowal czy moc gdzies zbladzila ? ja mam problem z moca silnika i zastanawiam sie czy to czasem nie jest problem kabli i swiec ..chociaz silnik chodzi plynnie i ladnie ..tylko mocy brak ;(
no równiej chodzi na wolnch obrotach. na starych cewkach troszke silnik dotawał drgań.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 14 kwie 2009, 19:46

boluss pisze:
Ciachu pisze:Co masz na mysli mowiac ,ze autko lepiej chodzi ? silnik nierowno pracowal czy moc gdzies zbladzila ? ja mam problem z moca silnika i zastanawiam sie czy to czasem nie jest problem kabli i swiec ..chociaz silnik chodzi plynnie i ladnie ..tylko mocy brak ;(
no równiej chodzi na wolnch obrotach. na starych cewkach troszke silnik dotawał drgań.
Siema
A jakie cewki kupiłeś i ile dałeś? Mi coś też na wolnych ma delikatna drgania a szczególni jak się rozgrzeje i ma szarpnięcia na drugim cylindrze i podejrzewam cewkę bo świece i przewody mam nówki.
Jeszcze jedno pytanko. Chciałem podmienić te cewki i sprawdzić czy to ta co daje iskrę na drugi cylinder jest walnięta. Poodkręcałem całość i rozebrałem i ona są na stałe połączone przewodami. Czy możnaby dwie poodcinać zamienić i zlutować kable, czy to nie będzie miało jakichś konkretnych przebić?

[ Dodano: 2009-04-14, 20:42 ]
Co powiecie na cewkę firmy BREMI. niby to jeden z producentów części zapłonowych do AUDI i nie tylko.
http://www.karlynsti.com/Folders/Bremi.htm

[ Dodano: 2009-04-14, 23:57 ]
Jak stwierdzić że cewki są nadpalone? Ja sprawdzałem u siebie to iskrzenie i raczej niczego nie widziałem. Objawy szarpnięć przy 1800-1900obrotach i lekkie drgania na wolnych objawiają się bardziej jak auto konkretnie się rozgrzeje. Czy to może byc oznaka nadpalonych cewek?

Awatar użytkownika
boluss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:48
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: boluss » 15 kwie 2009, 05:58

właśnie wczoraj przeprosiłem swoje stare cewki. po powrocie z pracy auto zaczeło mi strasznie szarpać, po sprawdzeniu okazało się że jedna cewka przestała działać. (a cewki kupiłem pół roku temu nówki no ale na allegro ze znaczkiem Audi oczywiście) pojechałm do garażu i odgrzebałem stare cewki założyłem i jak ręką odjął. jestem taki wk.... zero kontaktu z gosciem który mi je sprzedał a dałem za nie 350zł.
fassi1 pisze:Chciałem podmienić te cewki i sprawdzić czy to ta co daje iskrę na drugi cylinder jest walnięta. Poodkręcałem całość i rozebrałem i ona są na stałe połączone przewodami. Czy możnaby dwie poodcinać zamienić i zlutować kable, czy to nie będzie miało jakichś konkretnych przebić?
też własnie pomysłałem że można podmienic poszczególną cewkę. mysle że nie powinno być przebic na tych dwóch kabelkach bo to tylko jest zasilanie 12V wystarczy dobrze zlutować i dać koszulke termokurczliwą.
fassi1 pisze:A jakie cewki kupiłeś i ile dałeś? Mi coś też na wolnych ma delikatna drgania a szczególni jak się rozgrzeje i ma szarpnięcia na drugim cylindrze
Jak by to była wina cewki to byś miał problemy z dwoma cylindrami bo cewki są podwójne.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 15 kwie 2009, 19:09

Jest to jednak ryzyko kupowanie używanych bo nie wiesz na jakie gówno trafisz.
Dzisiaj gadałem z moim mechaniorem (dobry fachowiec) i powiedział że cewka może robić przebicia i wariować tylko na jedną stronę i że zamiana i lutowanie to nie dobry pomysł bo nie będzie to działało jak powinno.

Awatar użytkownika
boluss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:48
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: boluss » 15 kwie 2009, 22:08

no własnie ale ja kipiłem nówkę. znalazłem gostka z allegro jutro bede do niego dzwonil. ale chyba lipa bo napisane jest że gwarancja jest na 12 mies. jak instaluja oni te cewki na miejscu..

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 16 kwie 2009, 20:42

A co to za firma tej cewki? Wydaje mi się że 350 za nówkę to bardzo tanio. Dowiadywałem się w polsce to 860zł (tej samej firmy co zaopatruje Audi), ja w angli zamówiłem wczoraj za 150funtów BREMI.

Awatar użytkownika
boluss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:48
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: boluss » 17 kwie 2009, 20:50

fassi1 pisze:A co to za firma tej cewki? Wydaje mi się że 350 za nówkę to bardzo tanio. Dowiadywałem się w polsce to 860zł (tej samej firmy co zaopatruje Audi), ja w angli zamówiłem wczoraj za 150funtów BREMI.
http://www.allegro.pl/item590451157_cew ... _nowa.html

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 17 kwie 2009, 21:34

boluss pisze:
fassi1 pisze:A co to za firma tej cewki? Wydaje mi się że 350 za nówkę to bardzo tanio. Dowiadywałem się w polsce to 860zł (tej samej firmy co zaopatruje Audi), ja w angli zamówiłem wczoraj za 150funtów BREMI.
http://www.allegro.pl/item590451157_cew ... _nowa.html
Przyznam że ta cena mnie powaliła. Skąd oni je biorą?

Awatar użytkownika
boluss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:48
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: boluss » 18 kwie 2009, 06:34

no własnie mnie tez powaliła tylko tyle że to szmelc. Chodziło pół roku!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga