Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4] Mam problem z ogrzewaniem

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
jar0o@o2.pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 17 paź 2011, 14:01
Lokalizacja: Ostrołęka

[A6 C4] Mam problem z ogrzewaniem

Post autor: jar0o@o2.pl » 17 paź 2011, 15:05

mam problem z ogrzewaniem. Wcale nie leci cieple powietrze nawet na rozgrzanym silniku. Czy to wina nagrzewnicy? I jak sie do niej dostac?

jar0o@o2.pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 17 paź 2011, 14:01
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: jar0o@o2.pl » 18 paź 2011, 12:12

Wilekie dzięki będe probowal cos w tym kierunku zrobic

[ Dodano: 2011-10-20, 12:32 ]
A gdzie sie dokladnie znajduje ten zawor i ten wezyk podcisnienia?

Mietek286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
Imię: Mieczysław
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Mietek286 » 26 gru 2011, 15:10

Jeżeli się nie myle to zawór regulujący obiegiem płynu nagrzewnicy znajduje się na podszybiu.

Moskit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 04 lip 2011, 14:49
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Post autor: Moskit » 28 gru 2011, 15:05

Witam wszystkich.
Mam podobny problem, czytałem już trochę postów na ten temat.
U mnie objawy są takie że regulacja temperatury działa tylko w znikomym zakresie (lekko ciepłe powietrze - do lekko chłodnego) z tego względu myślę że można wykluczyć zacięty silniczek regulacji jako przyczynę. Zawór na wężu gdyby był pęknięty to chyba by coś z niego ciekło (tak sobie myślę) a śladów brak.
Panel sterowania też chyba w porządku bo jakiś sygnał daje skoro jest regulacja w jakimś zakresie.
Mam pytanie czy zawór na wężu od nagrzewnicy gdy jest uszkodzony może dawać takie objawy?
A może wina leży w samej nagrzewnicy? (zapowietrzona, zakamieniona)?
A może jakieś klapy od sterowania powietrzem się zapiekły i działają tylko w pewnym zakresie? Weźcie coś poradźcie bo idzie zima a w styczniu rodzi mi się syn i jak ja go przywiozę ze szpitala <stres>
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 28 gru 2011, 17:51

Ważne jeszcze jaką temp osiąga silnik, bo może czas na wymianę termostatu.
Ale w swoim poprzednim C4 musiałem wymienić nagrzewnicę bo płukanie nie pomogło.

Awatar użytkownika
AGUARES
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:32
Lokalizacja: biegun polnocny

Post autor: AGUARES » 28 gru 2011, 20:21

Moskit pisze:Witam wszystkich.
Mam podobny problem, czytałem już trochę postów na ten temat.
U mnie objawy są takie że regulacja temperatury działa tylko w znikomym zakresie (lekko ciepłe powietrze - do lekko chłodnego) z tego względu myślę że można wykluczyć zacięty silniczek regulacji jako przyczynę. Zawór na wężu gdyby był pęknięty to chyba by coś z niego ciekło (tak sobie myślę) a śladów brak.
Panel sterowania też chyba w porządku bo jakiś sygnał daje skoro jest regulacja w jakimś zakresie.
Mam pytanie czy zawór na wężu od nagrzewnicy gdy jest uszkodzony może dawać takie objawy?
A może wina leży w samej nagrzewnicy? (zapowietrzona, zakamieniona)?
A może jakieś klapy od sterowania powietrzem się zapiekły i działają tylko w pewnym zakresie? Weźcie coś poradźcie bo idzie zima a w styczniu rodzi mi się syn i jak ja go przywiozę ze szpitala <stres>
dostań się na podszybie odepnij nawiew od silniczka i ręcznie przestaw jak zacznie dmuchać tzn ze silniczek nie otwiera sam klapki u mnie tak bylo ale dalej nie mogę dojść co i jak bo silniczek działa ok wiec porostu chyba z panelu klimatronica nie dochodzi sygnał ale będę się bawił w lato z tym teraz ważne ze działa ciepło

http://www.polerowanie-felg.pl/ogrzewan ... mage7.html odepnij to biale i zobaczysz jak przesuniesz klape recznie

lub prosciej bezpośrednio pod sam silniczek podłącz baterię 4,5V i sprawdz czy kręci się w obie strony przez wtyczkę podłącz baterię do pinów 1 i 2

Moskit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 04 lip 2011, 14:49
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Post autor: Moskit » 29 gru 2011, 08:06

Spróbuję tak zrobić jak znajdę chwilę czasu w dzień bo garażu nie mam a po pracy ciemno.
Byłem z tym u mechanika, ten pomacał jakieś przewody w silniku przy nagrzewnicy i stwierdził, że jeden jest gorący a jeden całkiem zimny więc nie ma obiegu przez nagrzewnicę. Później zawyrokował, że na pewno jest zakamieniona i zaproponował mi, że odepnie przewody od nagrzewnicy i naleje tam octu a po pół godziny wypłucze wodą <uoee> Robił ktoś takie numery? Bo ja narazie się niezdecydowałem :)
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 29 gru 2011, 19:34

Spróbować warto, nie zaszkodzi a może pomóc.
W moim przypadku nie pomogło i skończyło się na wymianie nagrzewnicy.

Moskit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 04 lip 2011, 14:49
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Post autor: Moskit » 04 sty 2012, 15:04

grzemo pisze:Spróbować warto, nie zaszkodzi a może pomóc.
W moim przypadku nie pomogło i skończyło się na wymianie nagrzewnicy.
Zrobiłem taką płukankę i niestety u mnie też nic to nie pomogło. Wyleciało sporo syfu, kamienia i rdzy ale w dalszym ciągu nie ma obiegu płynu. Tym razem podejrzenie padło na pompę więc w poniedziałek ciąg dalszy. Oby tylko nie okazało się że pompa sprawna a zapchany jakiś przewód bo wtedy szukaj igły człowieku. <uoee>
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!

Mietek286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
Imię: Mieczysław
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Mietek286 » 06 sty 2012, 21:07

Moskit, mi twój przypadek na uszkodzoną pompe wody nie wygląda skoro wąż zasilania nagrzewnicy jest gorący to znaczy, że pompa jest ok.Na twoim miejscu sprawdził bym zawór regulujący obiegiem płynu nagrzewnicy bo to raczej on jest winowajcą w twoim przypadku a jeżeli nie sam zawór to jego sterowanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja