[ TIP+Q] Szarpanie przy redukcji
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 26 gru 2011, 14:50
- Lokalizacja: kuj-pom
[ TIP+Q] Szarpanie przy redukcji
Witam
Koledzy mam taki problem
Audi A6 C5 2001 rok przed liftem 2.5TDI 180KM tiptronic quattro
Przy jeździe około 100km/h na 5 biegu po dodatni większej ilości gazu podczas redukcji na niższy bieg szkrzynie szarpnie.
Dodam iż nie dzieje się to zawsze przy redukcji
z góry dziękuje za pomoc
Pozdrawiam
Koledzy mam taki problem
Audi A6 C5 2001 rok przed liftem 2.5TDI 180KM tiptronic quattro
Przy jeździe około 100km/h na 5 biegu po dodatni większej ilości gazu podczas redukcji na niższy bieg szkrzynie szarpnie.
Dodam iż nie dzieje się to zawsze przy redukcji
z góry dziękuje za pomoc
Pozdrawiam
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
nikt za bardzo Ci niestety nie wywróży z opisu co to może być, albo jak ktoś zacznie opisywać to bardziej Cię to przestraszy niż rzeczywiście może być
podłączenie pod kompa obowiązkowe
takie sprawy mogą być od silnika, przepływki, i wielu innych części ze skrzynią na pierwszym miejscu, np zawory elektromagnetyczne w niej
także pierwsze to komp
podłączenie pod kompa obowiązkowe
takie sprawy mogą być od silnika, przepływki, i wielu innych części ze skrzynią na pierwszym miejscu, np zawory elektromagnetyczne w niej
także pierwsze to komp
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 26 gru 2011, 14:50
- Lokalizacja: kuj-pom
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 26 gru 2011, 14:50
- Lokalizacja: kuj-pom
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 26 gru 2011, 14:50
- Lokalizacja: kuj-pom
lysystrzelno jr, jeśli to sprzęgło to oczywiście, że za jakiś czas może... dlatego powinieneś to porządnie zdiagnozować... nie znam dobrych serwisów ASB w Twojej okolicy niestety... Jeszcze można spróbować zrobić jej adaptację... ale nie wiem jak w Twojej 5HP19 się to robi... wiem jak u mnie to wygląda...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 26 gru 2011, 14:50
- Lokalizacja: kuj-pom
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 26 gru 2011, 14:50
- Lokalizacja: kuj-pom
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
No to nie wiem po co robisz chłopakowi wodę z mózgu0x4B25A pisze:ale to mówię o C6 i 6HP19A skrzyniach

Przecież on ma 5 biegowego tiptronika, gdzie nic z tego o czym piszesz nie wystepuje

Kolego, masz 10 letnie auto z rodzaju tych którymi się nie jeździ tylko do kościoła. Masz kilkaset tysięcy km przejechane. Skrzynia tez tyle samo zapewne. Wiesz chociaż jak było jeżdżone i obsługiwane ? Może to są objawy jakiegoś w końcu istniejącego zużycia elementów skrzyni ?
Kick -down z reguły czuje się jako wyraźnego kopa, po to on jest, jest to zupełnie inne odczucie niż przy normalnej redukcji. Przynajmniej ja to tak zawsze odczuwałem

A przełączanie z 2 na 3, jeżeli coś jest nie tak to może byc opóźnione załączanie lock-upa. Ale zapewne przyczyn może byc dużo więcej i watpię aby dało się to rozstrzygnąć przez internet

Jeżeli coś nie padnie definitywnie i nie ma błędów na VAGu to pozostaje demintaż skrzyni i weryfikaca części przez fachowca. I tez nie wiadomo, czy odkryje przyczyne takich sporadycznych zdarzeń

Ostatnio zmieniony 03 sty 2012, 19:49 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Części samochodowe online - Motostacja pl
Nie do końca się zgodzęRomanS pisze:Przecież on ma 5 biegową skrzynię, gdzie nic z tego o czym piszesz nie wystepuje


Napisałem także, że nie wiem jak i czy to się u niego robi... poprsotu głośno myślę... Zawsze z wielu sugestii można wybrać te wartościowe ew. pozostałe mogą być przydatne do rozwiania pewnych wątpliwości

Ale nie ciągnijmy tego OT

- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Oj tam, przecież piszę o adaptacji,0x4B25A pisze:Nie do końca się zgodzę Sprzęgło hydrokinetyczne przecież jest

No widze, tylko IMO to nie pomaga koledze lysystrzelno jr, a może tylko wpuścić go w "krzaki"0x4B25A pisze:Napisałem także, że nie wiem jak i czy to się u niego robi... poprsotu głośno myślę... Zawsze z wielu sugestii można wybrać te wartościowe ew. pozostałe mogą być przydatne do rozwiania pewnych wątpliwości

A tak sobie teraz pomyslałem, że redukcja z 5 na 4 przy 100 km/h to może musi trochę szarpnąć, co nie ?

Sam jeżdżę autem, które ma blisko 290 000 km i do niedawno skrzynia też tyle miała i raczej nie była wcześniej ruszana (pewności nie mam, jedynie brak śladów demontażu). I jako taka tez potrafiła sporadycznie działać nie do końca tak jak bym chciał.
Aż w końcu przestała jechać. Perturbacji z naprawami było duzo, opisywałem to bo bardzo nietypowe to było. Teraz po wymianie wnętrzności jeździ zupełnie inaczej, nie wiem czy jak nowa bo takowej nie miałem szczęścia poznać


Części samochodowe online - Motostacja pl