Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] Szarpanie przy redukcji

Układ napędowy i skrzynie biegów
lysystrzelno jr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 26 gru 2011, 14:50
Lokalizacja: kuj-pom

[ TIP+Q] Szarpanie przy redukcji

Post autor: lysystrzelno jr » 26 gru 2011, 14:58

Witam
Koledzy mam taki problem
Audi A6 C5 2001 rok przed liftem 2.5TDI 180KM tiptronic quattro
Przy jeździe około 100km/h na 5 biegu po dodatni większej ilości gazu podczas redukcji na niższy bieg szkrzynie szarpnie.
Dodam iż nie dzieje się to zawsze przy redukcji

z góry dziękuje za pomoc

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 26 gru 2011, 16:05

nikt za bardzo Ci niestety nie wywróży z opisu co to może być, albo jak ktoś zacznie opisywać to bardziej Cię to przestraszy niż rzeczywiście może być
podłączenie pod kompa obowiązkowe
takie sprawy mogą być od silnika, przepływki, i wielu innych części ze skrzynią na pierwszym miejscu, np zawory elektromagnetyczne w niej
także pierwsze to komp

lysystrzelno jr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 26 gru 2011, 14:50
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: lysystrzelno jr » 26 gru 2011, 16:31

OK dzięki kolego za odpowiedz
Jutro pojade pod kompa
Dodam jeszcze tylko ze jak silnik jest zimy to troche przeciąga biegi ale to będzie chyba wina oleju

lysystrzelno jr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 26 gru 2011, 14:50
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: lysystrzelno jr » 01 sty 2012, 16:12

Panowie a jeżeli przy zmianie biegu z 2 na 3 czuć ślizganie sprzęgła (tzn.obroty spadną po około 2 sekundach rasną i dopiero jest załączenie biegu do końca) czy może być to wina sprzęgła hydrokinetycznego ????

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 01 sty 2012, 16:42

lysystrzelno jr, tak, może...

lysystrzelno jr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 26 gru 2011, 14:50
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: lysystrzelno jr » 01 sty 2012, 19:14

A może to doprowadzić to uszkodzenia skrzyni czy można z tym jeździc ??

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 01 sty 2012, 21:08

lysystrzelno jr, jeśli to sprzęgło to oczywiście, że za jakiś czas może... dlatego powinieneś to porządnie zdiagnozować... nie znam dobrych serwisów ASB w Twojej okolicy niestety... Jeszcze można spróbować zrobić jej adaptację... ale nie wiem jak w Twojej 5HP19 się to robi... wiem jak u mnie to wygląda...

lysystrzelno jr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 26 gru 2011, 14:50
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: lysystrzelno jr » 02 sty 2012, 21:10

Dzięki za odp :)

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 02 sty 2012, 21:48

0x4B25A pisze:Jeszcze można spróbować zrobić jej adaptację... ale nie wiem jak w Twojej 5HP19 się to robi
ponoć się nie da

lysystrzelno jr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 26 gru 2011, 14:50
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: lysystrzelno jr » 02 sty 2012, 22:18

Adaptacja to rozumie ze jest to wgranie jakiegoś softa tak????

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 03 sty 2012, 18:49

lysystrzelno jr, nie... adaptacja to ustawienia tego softa... tak w dużym skrócie... ale przy pewnych wersjach oprogramowania, trzeba było wgrać najpierw nowszą aby skasować adaptację... ale to mówię o C6 i 6HP19A skrzyniach :)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 03 sty 2012, 18:53

0x4B25A pisze:ale to mówię o C6 i 6HP19A skrzyniach
No to nie wiem po co robisz chłopakowi wodę z mózgu ???

Przecież on ma 5 biegowego tiptronika, gdzie nic z tego o czym piszesz nie wystepuje <okok>


Kolego, masz 10 letnie auto z rodzaju tych którymi się nie jeździ tylko do kościoła. Masz kilkaset tysięcy km przejechane. Skrzynia tez tyle samo zapewne. Wiesz chociaż jak było jeżdżone i obsługiwane ? Może to są objawy jakiegoś w końcu istniejącego zużycia elementów skrzyni ?

Kick -down z reguły czuje się jako wyraźnego kopa, po to on jest, jest to zupełnie inne odczucie niż przy normalnej redukcji. Przynajmniej ja to tak zawsze odczuwałem :) .

A przełączanie z 2 na 3, jeżeli coś jest nie tak to może byc opóźnione załączanie lock-upa. Ale zapewne przyczyn może byc dużo więcej i watpię aby dało się to rozstrzygnąć przez internet <luzik>

Jeżeli coś nie padnie definitywnie i nie ma błędów na VAGu to pozostaje demintaż skrzyni i weryfikaca części przez fachowca. I tez nie wiadomo, czy odkryje przyczyne takich sporadycznych zdarzeń <mysli>
Ostatnio zmieniony 03 sty 2012, 19:49 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Części samochodowe online - Motostacja pl

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 03 sty 2012, 19:11

RomanS pisze:Przecież on ma 5 biegową skrzynię, gdzie nic z tego o czym piszesz nie wystepuje
Nie do końca się zgodzę :) Sprzęgło hydrokinetyczne przecież jest <luzik>

Napisałem także, że nie wiem jak i czy to się u niego robi... poprsotu głośno myślę... Zawsze z wielu sugestii można wybrać te wartościowe ew. pozostałe mogą być przydatne do rozwiania pewnych wątpliwości :)

Ale nie ciągnijmy tego OT :)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 03 sty 2012, 20:00

0x4B25A pisze:Nie do końca się zgodzę Sprzęgło hydrokinetyczne przecież jest
Oj tam, przecież piszę o adaptacji, <okok>
0x4B25A pisze:Napisałem także, że nie wiem jak i czy to się u niego robi... poprsotu głośno myślę... Zawsze z wielu sugestii można wybrać te wartościowe ew. pozostałe mogą być przydatne do rozwiania pewnych wątpliwości
No widze, tylko IMO to nie pomaga koledze lysystrzelno jr, a może tylko wpuścić go w "krzaki" ;)

A tak sobie teraz pomyslałem, że redukcja z 5 na 4 przy 100 km/h to może musi trochę szarpnąć, co nie ? <mysli>

Sam jeżdżę autem, które ma blisko 290 000 km i do niedawno skrzynia też tyle miała i raczej nie była wcześniej ruszana (pewności nie mam, jedynie brak śladów demontażu). I jako taka tez potrafiła sporadycznie działać nie do końca tak jak bym chciał.
Aż w końcu przestała jechać. Perturbacji z naprawami było duzo, opisywałem to bo bardzo nietypowe to było. Teraz po wymianie wnętrzności jeździ zupełnie inaczej, nie wiem czy jak nowa bo takowej nie miałem szczęścia poznać :) ale powtarzalnie i przewidująco logicznie <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 03 sty 2012, 20:03

RomanS, no widzisz... może za dużo kombinuję, a skrzynia poprostu ma dość... to naszego kolegi napewno nie ucieszy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja