Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 2.0 16v ACE] Problem z odpalaniem

Silniki benzynowe
drevnil
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 29 kwie 2009, 17:22
Lokalizacja: podlasie

Post autor: drevnil » 04 kwie 2010, 13:24

Pod kompa podłączałem, błędów nie było. Paliwo do rozdzielacza dochodzi ale już na wtryski nie puszcza, i to się dzieje wszystko na letnim silniku, jak trochę postoi, na zimnym odpala od strzała. Ruszając klapką w przepływomierzu jednocześnie kręcąc rozrusznikiem, paliwo podaje. Nie wiem w ogóle na jakiej zasadzie te paliwo ma być podawane przy rozruchu, czy ta klapka ma się lekko unosić, czy dopiero po odpaleniu się unosi, może ktoś mnie oświeci troszkę:)

Aha, iskra jest, czyli czujnik położenia wału korbowego można wyeliminować, w sumie to nie dawno i tak był wymieniany na nowy (jeśli chodzi ci o ten w aparacie zapłonowym)

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 04 kwie 2010, 18:55

Jeśli:
Kręcisz rozrusznikiem a paliwo podaje dopiero po ruszeniu klapką najprawdopodobniej masz źle ustawioną mieszankę (śrubką regulacyjną CO). Nie strzela Ci czasem w dolot? Jeśli tak - masz najprawdopodobniej zbyt ubogą mieszankę - czyli śrubkę od CO zbyt mocno wykręconą. W momencie gdy masz zimny silnik ECU wzbogaca mieszankę i dlatego Ci dobrze odpala, jak jest ciepły ECU próbuje od razu wytworzyć mieszankę stechiometryczną ale nie może tego dokonać bo mechanicznie masz zbyt ubogo stąd problemy z odpalaniem.
Poszukaj na forum audi80 mojej recepty na porządną regulację mechanicznego wtrysku (od podstaw), jak wyregulujesz i nie będzie ok - pisz.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

drevnil
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 29 kwie 2009, 17:22
Lokalizacja: podlasie

Post autor: drevnil » 04 kwie 2010, 18:58

Nie, w dolot mi nie strzela. Po świętach będę dłubał, jak coś to będę pisał. Dzięki bardzo za zainteresowanie i wesołych świąt życzę:)
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2010, 20:16 przez drevnil, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 04 kwie 2010, 19:57

Szkoda że masz tak daleko, ja mam warsztat i mechaniczne wtryski robię i wszystko byśmy przy piwku omówili...
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

drevnil
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 29 kwie 2009, 17:22
Lokalizacja: podlasie

Post autor: drevnil » 04 kwie 2010, 20:04

No właśnie, sądząc po wypowiedziach na forum to się znasz na tym wtrysku.

[ Dodano: 2010-04-13, 18:42 ]
Co do regulacji mieszanki to mam chyba dobrze ustawioną, prąd nastawnika jest w granicach 2,4 mA, po odpięciu wtyczki na rozgrzanym silniku obroty nie spadają ani nie rosną. Choć po wykręceniu świecy jest na niej czarny osad, co by wskazywało na zbyt bogatą mieszankę, sam już nie wiem co mam dalej robić:(

Jeszcze jedna uwaga, po odpięciu czujnika temperatury wtryskiwacz rozruchowy podaje paliwo i auto zapala, ale po sekundzie gaśnie

Awatar użytkownika
hubos21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
Imię: Hubert
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: V6 3.2 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 10 paź 2010, 14:49

jako, że też posiadam problemy z odpalaniem nie będe zakładał nowego wątku z tym, że u mnie są problemy na zimnym, pytanie czy ktoś wie albo może sprawdzić jaką rezystancje ma na czujniku białym od rana jak jest z 5-10 stopnii na zewnątrz bo u mnie jest 4500Ohm, silnik chwile pokręci i jak zapali czuć mocno benzyne, czy wtrysk rozruchowy jest załączany na podstawie odczytów z białego czujnika temperatury? problemy zaczęły sie z dnia na dzień, jak ciepły pali idealnie, rezystancja na czujniku wtedy jest 2500Ohm więc dobrze

Awatar użytkownika
hubos21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
Imię: Hubert
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: V6 3.2 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 10 paź 2010, 18:58

slavi16 pisze:hubos21, Zanim dołączysz do klubu, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań
dołączyłem jakies 3 miesiące temu i wydaje mi się, że sie przywitałem tak jak na każdym forum

Awatar użytkownika
hubos21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
Imię: Hubert
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: V6 3.2 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 10 paź 2010, 20:19

slavi16 pisze:
hubos21 pisze:
slavi16 pisze:hubos21, Zanim dołączysz do klubu, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań
dołączyłem jakies 3 miesiące temu i wydaje mi się, że sie przywitałem tak jak na każdym forum


Przywitałeś się: dzisiaj o 19.02 <ok>
byłem święcie przekonany, że sie przywitałem tym bardziej, że już napisałem wcześniej posty ale jak sprawdziełm, że jednak nie to zaraz sie poprawiłem :D

Pzdr

kodi17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 30 paź 2010, 18:34
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: kodi17 » 30 paź 2010, 19:53

podepnę się pod temat mam taki problem:
mam audi 20,16 lpg i nie chce palić na benzynie a na gazowni pali ,jak przełoncze na odpalonym na benzyne to chodzi tylko obroty falują,czy wiecie co może być .pozdrawiam

olo~666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 22 maja 2010, 19:38
Lokalizacja: Rumia\Norway

Post autor: olo~666 » 01 lis 2010, 20:09

drevnil pisze:No właśnie, sądząc po wypowiedziach na forum to się znasz na tym wtrysku.

[ Dodano: 2010-04-13, 18:42 ]
Co do regulacji mieszanki to mam chyba dobrze ustawioną, prąd nastawnika jest w granicach 2,4 mA, po odpięciu wtyczki na rozgrzanym silniku obroty nie spadają ani nie rosną. Choć po wykręceniu świecy jest na niej czarny osad, co by wskazywało na zbyt bogatą mieszankę, sam już nie wiem co mam dalej robić:(

Jeszcze jedna uwaga, po odpięciu czujnika temperatury wtryskiwacz rozruchowy podaje paliwo i auto zapala, ale po sekundzie gaśnie
Tak sobie czytam ten wątek i od początku przychodzi mi tylko jedna rzecz, a mianowicie czujnik temp silnika który daje sygnał do ECU, jak jest walnięty to albo rano nie możesz odpalić bo nie ma ssania albo jak jest ciepły bo wtedy silnik dostaje za bogata mieszankę, z tego nagrania na mój słuch silnik jak by dostawał za bogatą mieszanką i nawet przez chwile słychać jak na wszystkie gary nie chodzi. No chyba że to już sprawdziłeś i wykluczyłeś czego nie doczytałem. Napisz czy wogóle rozwiązałeś swój problem i co było nie tak. Pozdro <piwo>
Gas jest do piekarników!!! A nie do samochodów!!!

Awatar użytkownika
misiek3456
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 31 sty 2009, 19:41
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Środa Śląska

Post autor: misiek3456 » 02 lis 2010, 13:09

Witaj mialem podobny problem okazalo sie ze walniety byl wtryskiwacz rozruchowy wymienilem czyjnil temperatury silnika + wtryskiwacz,czujnik terperatury to tak dla pewnosci i wszystko sie uspokailo :-D




pozdrawiam
misiek3456

koval78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 21 lis 2010, 08:21
Lokalizacja: Opole

Post autor: koval78 » 21 lis 2010, 20:41

Witam,

to i ja sie podlacze z moim problemem. Moj wprawdzie pali na zimno i na cieplo (na gazie), ale problem polega na tym, ze potrafi mi czasem zgasnac przy wrzuceniu na luz w trrakcie jazdy. Np wczoraj jadac do znajomego 100/120, zjezdzajac z tacy mocno zwalniajac zgasl na luzie .... A notorycznie przy jezdzie po miescie spadaja oborty dojezdzajac do skrzyzowania obroty po wyrzuceniu biegu potrafia spasc prawie do 0 po czym wskakuja na "wlasciwe" miejsce".

pozdrawiam

Domel88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 03 kwie 2010, 10:13
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: Domel88 » 24 lis 2010, 18:41

koval78, przede wszystkim jaką masz instalację gazową??
Konkretnie chodzi o generację. Bo jak tam siedzi I generacja to nic dziwnego..

wes79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 09 gru 2009, 10:38
Lokalizacja: Poznań

Post autor: wes79 » 03 sty 2012, 01:26

witam, kolego a kiedy wymieniałeś palec i kopułkę aparatu zapłonowego?? tez miałem problem w ace 2.0 16v z falującymi obrotami , wymieniałem kable świece itp. <mysli> dopiero jak wymieniłem kopułkę problem znikł (polecam bosch bo te inne tańsze zamienniki wytrzymują około miesiąca).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga