[A6 C4 2.0 16v ACE] Problem z odpalaniem
Pod kompa podłączałem, błędów nie było. Paliwo do rozdzielacza dochodzi ale już na wtryski nie puszcza, i to się dzieje wszystko na letnim silniku, jak trochę postoi, na zimnym odpala od strzała. Ruszając klapką w przepływomierzu jednocześnie kręcąc rozrusznikiem, paliwo podaje. Nie wiem w ogóle na jakiej zasadzie te paliwo ma być podawane przy rozruchu, czy ta klapka ma się lekko unosić, czy dopiero po odpaleniu się unosi, może ktoś mnie oświeci troszkę:)
Aha, iskra jest, czyli czujnik położenia wału korbowego można wyeliminować, w sumie to nie dawno i tak był wymieniany na nowy (jeśli chodzi ci o ten w aparacie zapłonowym)
Aha, iskra jest, czyli czujnik położenia wału korbowego można wyeliminować, w sumie to nie dawno i tak był wymieniany na nowy (jeśli chodzi ci o ten w aparacie zapłonowym)
Jeśli:
Kręcisz rozrusznikiem a paliwo podaje dopiero po ruszeniu klapką najprawdopodobniej masz źle ustawioną mieszankę (śrubką regulacyjną CO). Nie strzela Ci czasem w dolot? Jeśli tak - masz najprawdopodobniej zbyt ubogą mieszankę - czyli śrubkę od CO zbyt mocno wykręconą. W momencie gdy masz zimny silnik ECU wzbogaca mieszankę i dlatego Ci dobrze odpala, jak jest ciepły ECU próbuje od razu wytworzyć mieszankę stechiometryczną ale nie może tego dokonać bo mechanicznie masz zbyt ubogo stąd problemy z odpalaniem.
Poszukaj na forum audi80 mojej recepty na porządną regulację mechanicznego wtrysku (od podstaw), jak wyregulujesz i nie będzie ok - pisz.
Kręcisz rozrusznikiem a paliwo podaje dopiero po ruszeniu klapką najprawdopodobniej masz źle ustawioną mieszankę (śrubką regulacyjną CO). Nie strzela Ci czasem w dolot? Jeśli tak - masz najprawdopodobniej zbyt ubogą mieszankę - czyli śrubkę od CO zbyt mocno wykręconą. W momencie gdy masz zimny silnik ECU wzbogaca mieszankę i dlatego Ci dobrze odpala, jak jest ciepły ECU próbuje od razu wytworzyć mieszankę stechiometryczną ale nie może tego dokonać bo mechanicznie masz zbyt ubogo stąd problemy z odpalaniem.
Poszukaj na forum audi80 mojej recepty na porządną regulację mechanicznego wtrysku (od podstaw), jak wyregulujesz i nie będzie ok - pisz.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual
Nie, w dolot mi nie strzela. Po świętach będę dłubał, jak coś to będę pisał. Dzięki bardzo za zainteresowanie i wesołych świąt życzę:)
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2010, 20:16 przez drevnil, łącznie zmieniany 1 raz.
No właśnie, sądząc po wypowiedziach na forum to się znasz na tym wtrysku.
[ Dodano: 2010-04-13, 18:42 ]
Co do regulacji mieszanki to mam chyba dobrze ustawioną, prąd nastawnika jest w granicach 2,4 mA, po odpięciu wtyczki na rozgrzanym silniku obroty nie spadają ani nie rosną. Choć po wykręceniu świecy jest na niej czarny osad, co by wskazywało na zbyt bogatą mieszankę, sam już nie wiem co mam dalej robić:(
Jeszcze jedna uwaga, po odpięciu czujnika temperatury wtryskiwacz rozruchowy podaje paliwo i auto zapala, ale po sekundzie gaśnie
[ Dodano: 2010-04-13, 18:42 ]
Co do regulacji mieszanki to mam chyba dobrze ustawioną, prąd nastawnika jest w granicach 2,4 mA, po odpięciu wtyczki na rozgrzanym silniku obroty nie spadają ani nie rosną. Choć po wykręceniu świecy jest na niej czarny osad, co by wskazywało na zbyt bogatą mieszankę, sam już nie wiem co mam dalej robić:(
Jeszcze jedna uwaga, po odpięciu czujnika temperatury wtryskiwacz rozruchowy podaje paliwo i auto zapala, ale po sekundzie gaśnie
- hubos21
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
- Imię: Hubert
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: V6 3.2 l
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Lokalizacja: Mogilno
jako, że też posiadam problemy z odpalaniem nie będe zakładał nowego wątku z tym, że u mnie są problemy na zimnym, pytanie czy ktoś wie albo może sprawdzić jaką rezystancje ma na czujniku białym od rana jak jest z 5-10 stopnii na zewnątrz bo u mnie jest 4500Ohm, silnik chwile pokręci i jak zapali czuć mocno benzyne, czy wtrysk rozruchowy jest załączany na podstawie odczytów z białego czujnika temperatury? problemy zaczęły sie z dnia na dzień, jak ciepły pali idealnie, rezystancja na czujniku wtedy jest 2500Ohm więc dobrze
- hubos21
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
- Imię: Hubert
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: V6 3.2 l
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Lokalizacja: Mogilno
byłem święcie przekonany, że sie przywitałem tym bardziej, że już napisałem wcześniej posty ale jak sprawdziełm, że jednak nie to zaraz sie poprawiłem :Dslavi16 pisze:hubos21 pisze:dołączyłem jakies 3 miesiące temu i wydaje mi się, że sie przywitałem tak jak na każdym forumslavi16 pisze:hubos21, Zanim dołączysz do klubu, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań
Przywitałeś się: dzisiaj o 19.02
Pzdr
Tak sobie czytam ten wątek i od początku przychodzi mi tylko jedna rzecz, a mianowicie czujnik temp silnika który daje sygnał do ECU, jak jest walnięty to albo rano nie możesz odpalić bo nie ma ssania albo jak jest ciepły bo wtedy silnik dostaje za bogata mieszankę, z tego nagrania na mój słuch silnik jak by dostawał za bogatą mieszanką i nawet przez chwile słychać jak na wszystkie gary nie chodzi. No chyba że to już sprawdziłeś i wykluczyłeś czego nie doczytałem. Napisz czy wogóle rozwiązałeś swój problem i co było nie tak. Pozdrodrevnil pisze:No właśnie, sądząc po wypowiedziach na forum to się znasz na tym wtrysku.
[ Dodano: 2010-04-13, 18:42 ]
Co do regulacji mieszanki to mam chyba dobrze ustawioną, prąd nastawnika jest w granicach 2,4 mA, po odpięciu wtyczki na rozgrzanym silniku obroty nie spadają ani nie rosną. Choć po wykręceniu świecy jest na niej czarny osad, co by wskazywało na zbyt bogatą mieszankę, sam już nie wiem co mam dalej robić:(
Jeszcze jedna uwaga, po odpięciu czujnika temperatury wtryskiwacz rozruchowy podaje paliwo i auto zapala, ale po sekundzie gaśnie
Gas jest do piekarników!!! A nie do samochodów!!!
- misiek3456
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 31 sty 2009, 19:41
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Środa Śląska
Witam,
to i ja sie podlacze z moim problemem. Moj wprawdzie pali na zimno i na cieplo (na gazie), ale problem polega na tym, ze potrafi mi czasem zgasnac przy wrzuceniu na luz w trrakcie jazdy. Np wczoraj jadac do znajomego 100/120, zjezdzajac z tacy mocno zwalniajac zgasl na luzie .... A notorycznie przy jezdzie po miescie spadaja oborty dojezdzajac do skrzyzowania obroty po wyrzuceniu biegu potrafia spasc prawie do 0 po czym wskakuja na "wlasciwe" miejsce".
pozdrawiam
to i ja sie podlacze z moim problemem. Moj wprawdzie pali na zimno i na cieplo (na gazie), ale problem polega na tym, ze potrafi mi czasem zgasnac przy wrzuceniu na luz w trrakcie jazdy. Np wczoraj jadac do znajomego 100/120, zjezdzajac z tacy mocno zwalniajac zgasl na luzie .... A notorycznie przy jezdzie po miescie spadaja oborty dojezdzajac do skrzyzowania obroty po wyrzuceniu biegu potrafia spasc prawie do 0 po czym wskakuja na "wlasciwe" miejsce".
pozdrawiam