[ A6 2.5 TDI tiptronic 99r.] Skrzynia pada?
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Tak, mam na mysli poziom oleju w skrzyni. Przed wymianą sprawdź czy masz właściwy poziom, czy nie masz śladów wycieków. Chociaż gdyby sie okazało, że jest za mało to i tak niewiele da bo nie wiesz ile jest za mało. To dopiero da się ustalić dolewającraino pisze:Pytasz o poziom oleju w skrzyni tak?? Właśnie chyba zmienie teraz olej w skrzyni na febi + filtr febi. Jeśli to nic nie da to co robić?
Więc jakby wyszło, że dolałeś 2-3 litry (co prawda mało prawdopodobne) to lepiej byłoby wymienić od razu (ok. 6 litrów przy wymianie statycznej) do tego wiadomo byłoby co było (lub ze nic złego nie było) w misce.
Części samochodowe online - Motostacja pl
Coś dziwnego po zamianie na sterownik skrzyni objawy były takie same lecz gdy założyłem z powrotem ten org. okazało się że w miarę poprawnie wbija biegi. Nie wiem teraz o co kaman. Wychodzi na to, że się naprawiło tylko ciekawe na jak długo. Ale chyba wymienie ten olej. Polecacie o tym co wczesniej pisałem Febi?
Jak skrzynia zaczyna się sypać to szarpie przy zmianie biegów. Najczęściej przy redukcji. Dolewanie czy wymiana oleju nic tu nie pomoże. Dolewaniem oleju na oko możesz tylko pogorszyć sprawę!!! Wymiana oleju i filtrów jest i tak wskazana co 60tyś. Jak zabierasz się do wymiany, poszukaj warsztatu, który robi tzw. dynamiczną wymainę. Jest ona droższa, ale zyskujesz to, że cały olej zostanie wymieniony na nowy i będzie go tyle ile powinno. Dzięki temu rzadziej będziesz wymieniał olej w skrzyni i unikniesz kłopotów. Jeżeli zamierzasz, ze względu na koszty zastosować zamiennik oleju oryginalnego to najpierw dowiedz o specyfikację, bo samo "febi" nie ma tutaj racji bytu. Podając VIN w ASO uzyskasz potrzebne informacje.
Diagnostyka była robiona była 2-krotnie i nic niepokojącego nie wykazała. A nikt podobnych objawów nie miał? Może ktoś wie gdzie w lubuskiem można zrobić dobrą diagnoze? Chciałbym jeszcze gdzie indziej spróbować bo, może ten u którego byłem jest niekompetentny.
Nikt mi chyba nie odpowiedział na pytanie czy warto zalać do skrzyni olej FEBI i zmienić filtr na tej samej firmy febi?
Jeszcze zapomniałem napisać ze ost. raz olej w skrzyni wymieniany był 70tys km temu( o ile to ma jakieś znaczenie).
Gdy olej był wymieniany 2 lata temu wtedy audica miała 199tys. i mechanik stwierdził, że filtr i olej nie zmieniany był od nowości samochodu. Nie wiem jak to stwierdził ale tak powiedział. Może to coś pomoże przy rozwikłaniu mojego problemu. Teraz a6-tka ma 263tys.
Nikt mi chyba nie odpowiedział na pytanie czy warto zalać do skrzyni olej FEBI i zmienić filtr na tej samej firmy febi?
Jeszcze zapomniałem napisać ze ost. raz olej w skrzyni wymieniany był 70tys km temu( o ile to ma jakieś znaczenie).
Gdy olej był wymieniany 2 lata temu wtedy audica miała 199tys. i mechanik stwierdził, że filtr i olej nie zmieniany był od nowości samochodu. Nie wiem jak to stwierdził ale tak powiedział. Może to coś pomoże przy rozwikłaniu mojego problemu. Teraz a6-tka ma 263tys.