Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 1.8T 150km] Brak zapłonu w jednym cylindrze (AWT)

Silniki benzynowe
klema
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 03 paź 2009, 22:10
Lokalizacja: Iceland

[A6 C5 1.8T 150km] Brak zapłonu w jednym cylindrze (AWT)

Post autor: klema » 03 paź 2009, 22:17

Witam , tak jak w temacie :/
Moj AWT nie pali na 2 cylindrze ,

Sprawdziłem wszystkie połączenia idące do cewek , nie ma żadnej przerwy ! Sprawdziłem napięcia na wszystkich kostkach od cewek i są identyczne A ten cholerny 2 cylinder dalej nie pali
Przełożyłem cewkę z 2 na 1 z 1 na 4 i wszytko działa ,wszystkie 4 cewki sprawne (podczas pracy silnika , w momencie wyjmowania cewki słychać skakanie iskry na 1,3,4 cylindrze na 2 niestety cisza)
Nie rozumiem jednego , napięcie do cewki dochodzi , cewka sprawna, na innym cylindrze działa a na tym 2 nie
Błagam Was o jakieś pomysły co to może być.
Komp wywala mi jeden błąd dotyczący czujnika temperatury płynu
16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
Czy to może być powód palenia na 3 cylindry
Ostatnio zmieniony 04 paź 2009, 09:34 przez klema, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 03 paź 2009, 23:49

klema, świece sprawdzałeś ? zamieniałeś miejscami ?
Części samochodowe online - Motostacja pl

klema
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 03 paź 2009, 22:10
Lokalizacja: Iceland

Post autor: klema » 04 paź 2009, 09:43

RomanS pisze:klema, świece sprawdzałeś ? zamieniałeś miejscami ?
Samych świec nie nie zmieniałem miejscami. ÂŚwiece są nowiutkie marki Bosch (na starych był dokładnie ten sam objaw )

Wiele już w życiu widziałem ale ten AWT mnie po prostu zaskakuje z dnia na dzień :shock:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 04 paź 2009, 10:18

klema pisze:RomanS napisał/a:
klema, świece sprawdzałeś ? zamieniałeś miejscami ?

Samych świec nie nie zmieniałem miejscami. ÂŚwiece są nowiutkie marki Bosch (na starych był dokładnie ten sam objaw )
Pytanie było trywialne, wiem, ale czasami każdego rutyna ponosi :mrgreen:

Wygląda na to, że skoro cewka sprawna, napięcie też masz, to ten cylinder nie dostaje sygnalu sterującego wzbudzaniem wysokiego napięcia. Nigdy z tym nie walczyłem, więc nie wiem jak to jest technicznie rozwiązane. Wziąłem to na logikę, może Ci nakreśli kierunek poszukiwań (mam nadzieję <ok> )
Części samochodowe online - Motostacja pl

klema
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 03 paź 2009, 22:10
Lokalizacja: Iceland

Post autor: klema » 04 paź 2009, 10:57

no tez tak przez chwile myślałem, ale gdy sprawdzałem napięcia to
1 zasilanie cewki
2 masa
3 sterowanie
i wszytko jest :roll:
porównując pozostałe cewki , jest dokładnie tak samo

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 04 paź 2009, 11:30

klema, napisałeś poprzednio, że cewka nie wytwarza iskry na 2 cylindrze, więc skoro ta sama cewka na innym cylindrze pracuje OK, to jednak coś ze sterowaniem na 2 jest nie tak !

W normalnych cewkach sprzed lat, obsługujących wszystkie cylindry, sygnał do wytworzenia wysokiego napięcia był impulsowy, tak myślę, że tu tez tak jest a w takim razie jak sprawdziłeś czy on się pojawia ? (To naprawdę tylko moment).
Sory za słownictwo, nie jest zbyt fachowe, elektryk by się przyczepił pewnie, nie chce mi się przypominać, bardziej o zasadę mi chodziło, więc jest na chłopski rozum :mrgreen:
Części samochodowe online - Motostacja pl

klema
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 03 paź 2009, 22:10
Lokalizacja: Iceland

Post autor: klema » 04 paź 2009, 11:40

Pisałem ze posprawdzałem napięcia idące do cewki i są one identyczne jak na pozostałych cewkach. Trochę nie rozumiem tego no ale nie jestem wynalazca tego zapłonu , ale zastanawia mnie to dlaczego w kablu sterującym idącym od modułu jest napięcie 12,3 v. W przewodach zasilanych jest 14,3v.
Skoro do tej cewki dochodzą takie same napięcia jak do pozostałych do wnioskuje ze wszystko jest ok. Przynajmniej teoretycznie :roll:
A świeca jak nie pali tak nie pali.
Zastanawia mnie czy istnieje jakiś sposób sprawdzenia tego "modułu" znajdującego się na obudowie filtra powietrza. Komputer nie pokazuje żadnych błędów a to już dla mnie bardzo dziwne.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 04 paź 2009, 13:37

klema, ale się zaparłeś :mrgreen: Nie chcę Ci tu robic kursu elektrotechniki samochodowej bo z pamięci móglbym cos pominąć i będzie plama.
Ale: zauważ, że cewka nie wytwarza wysokiego napięcia w sposób ciągły (to nie spawarka :mrgreen: ). Ona to wytwarza tylko w ściśle określonych momentach ! I o ten impuls powodujący indukowanie się wysokiego napięcia mi chodzi ! Tego nie sprawdzisz w sposób statyczny mierząc woltomierzem czy gdzieś jest napięcie czy nie ma !
Jakiś oscyloskop czy co musiałbyś użyc.

A tak dla sprawdzenia to mógłbyś uzyć zwykłej lampy stroboskopowej, włącz ją na 2 cylinder i zobacz czy w ogóle pojawia się wysokie napięcie.
Jeśli nie, a ta sama cewka na innym cylindrze wysokie napięcie wytwarza to chyba logiczne, że coś ze sterowaniem nie teges ?
Części samochodowe online - Motostacja pl

klema
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 03 paź 2009, 22:10
Lokalizacja: Iceland

Post autor: klema » 04 paź 2009, 14:28

:D Wiem na jakiej zawadzie działa cewka (zapłonowa) Co do lampy to będzie ciężko bo nie mieszka w Polsce. Mój znajomy ma passata z tym samym silnikiem, spróbuje przełożyć wzmacniacz napięcia , może to rozwiąże problemy :-/

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 04 paź 2009, 17:01

klema pisze:spróbuje przełożyć wzmacniacz napięcia , może to rozwiąże problemy
klema, wiesz, że życzę Ci jak najlepiej, ale gdyby to się udało to byłoby zupełnie nielogiczne technicznie. Przecież ten wzmacniacz obsługuje wszystkie cylindry i akurat 2 by nie lubił ?
Szczerze Ci kibicuje, bo sam ujeżdżam tez Passatem z tym silnikiem, bardzo wdzięczna jednostka, nie powiem, że nic się nigdy nie dzieje, ale akurat tego nie przerabiałem :-/
Części samochodowe online - Motostacja pl

JARGUT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 13 wrz 2009, 19:12
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Post autor: JARGUT » 04 paź 2009, 17:49

skąd jesteś pewien ze nie masz iskry na 2 cylindrze jak dokładnie tego nie sprawdziłes a pozatym nie masz błędu mi osobiście nwydaje sie ze to usterka mechaniczna
może to byc wtryskiwacz paliwa

klema
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 03 paź 2009, 22:10
Lokalizacja: Iceland

Post autor: klema » 04 paź 2009, 20:00

JARGUT pisze:skąd jesteś pewien ze nie masz iskry na 2 cylindrze jak dokładnie tego nie sprawdziłes a pozatym nie masz błędu mi osobiście nwydaje sie ze to usterka mechaniczna
może to byc wtryskiwacz paliwa
Jestem pewien , tak jak pisałem wcześniej , podczas wyjęcia (wysunięcia delikatnego) cewki na 1,3,4 cylindrze słychać dokładnie przeskakiwanie iskry. Na 2 cylindrze tego nie ma. ÂŻeby Cie uspokoić wyjąłem cewkę wiozłem świece i przyłożyłem do silnika - 0 reakcji. Paliwo dochodzi na pewno , po wykręceniu świecy czuć jego zapach.

Awatar użytkownika
greknov
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:14
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Sanok

Post autor: greknov » 07 paź 2009, 17:45

podepnę sie pod temat bo mam podobny problem ze nie palił mi na drugi cylinder ale problem rozwiązany gdyż uszkodzona była wtyczka łącząca cewkę , gdy wciska się wtyka w cewkę jeden bolec się wysuwa i dobrze nie łączy gdy go docisnę jest dobrze ale podczas jazdy zdarzy mu się wyskoczyć więc potrzebuje takiej wtyczki wraz z kawałkiem kabla żeby dosztukować , wcześniej już ktoś grzebał ale zrobił to nie udolnie

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 17 gru 2011, 16:09

Rozwiazaliscie juz problemy z autami?

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 18 gru 2011, 16:21

Masz racje carlos - jak rozwiazują i rozwiążą to juz nie piszą co i dlaczego.
Wracajac do sposobu sprawdzenia sterowania - pamietam ze zwykła dioda LED można bez problemu zobaczyć czy jakikolwiek sygnał sterowania cewki zapłonowej siem pojawia. Dioda ma to dosiebie , ż enie potrzebje czasu na nagrzanie żarnika bo tam jest element półprzewodnikowy. np Dioda LED koloru zielonego - bardzo ładnie widac sygnały sterowania i wtryskiwaczami i cewkami zapłonowymi.

Pozdrawiam :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga