[A6 C5 1.8T 150km] Brak zapłonu w jednym cylindrze (AWT)
[A6 C5 1.8T 150km] Brak zapłonu w jednym cylindrze (AWT)
Witam , tak jak w temacie
Moj AWT nie pali na 2 cylindrze ,
Sprawdziłem wszystkie połączenia idące do cewek , nie ma żadnej przerwy ! Sprawdziłem napięcia na wszystkich kostkach od cewek i są identyczne A ten cholerny 2 cylinder dalej nie pali
Przełożyłem cewkę z 2 na 1 z 1 na 4 i wszytko działa ,wszystkie 4 cewki sprawne (podczas pracy silnika , w momencie wyjmowania cewki słychać skakanie iskry na 1,3,4 cylindrze na 2 niestety cisza)
Nie rozumiem jednego , napięcie do cewki dochodzi , cewka sprawna, na innym cylindrze działa a na tym 2 nie
Błagam Was o jakieś pomysły co to może być.
Komp wywala mi jeden błąd dotyczący czujnika temperatury płynu
16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
Czy to może być powód palenia na 3 cylindry
Moj AWT nie pali na 2 cylindrze ,
Sprawdziłem wszystkie połączenia idące do cewek , nie ma żadnej przerwy ! Sprawdziłem napięcia na wszystkich kostkach od cewek i są identyczne A ten cholerny 2 cylinder dalej nie pali
Przełożyłem cewkę z 2 na 1 z 1 na 4 i wszytko działa ,wszystkie 4 cewki sprawne (podczas pracy silnika , w momencie wyjmowania cewki słychać skakanie iskry na 1,3,4 cylindrze na 2 niestety cisza)
Nie rozumiem jednego , napięcie do cewki dochodzi , cewka sprawna, na innym cylindrze działa a na tym 2 nie
Błagam Was o jakieś pomysły co to może być.
Komp wywala mi jeden błąd dotyczący czujnika temperatury płynu
16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
Czy to może być powód palenia na 3 cylindry
Ostatnio zmieniony 04 paź 2009, 09:34 przez klema, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Pytanie było trywialne, wiem, ale czasami każdego rutyna ponosi :mrgreen:klema pisze:RomanS napisał/a:
klema, świece sprawdzałeś ? zamieniałeś miejscami ?
Samych świec nie nie zmieniałem miejscami. ÂŚwiece są nowiutkie marki Bosch (na starych był dokładnie ten sam objaw )
Wygląda na to, że skoro cewka sprawna, napięcie też masz, to ten cylinder nie dostaje sygnalu sterującego wzbudzaniem wysokiego napięcia. Nigdy z tym nie walczyłem, więc nie wiem jak to jest technicznie rozwiązane. Wziąłem to na logikę, może Ci nakreśli kierunek poszukiwań (mam nadzieję )
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
klema, napisałeś poprzednio, że cewka nie wytwarza iskry na 2 cylindrze, więc skoro ta sama cewka na innym cylindrze pracuje OK, to jednak coś ze sterowaniem na 2 jest nie tak !
W normalnych cewkach sprzed lat, obsługujących wszystkie cylindry, sygnał do wytworzenia wysokiego napięcia był impulsowy, tak myślę, że tu tez tak jest a w takim razie jak sprawdziłeś czy on się pojawia ? (To naprawdę tylko moment).
Sory za słownictwo, nie jest zbyt fachowe, elektryk by się przyczepił pewnie, nie chce mi się przypominać, bardziej o zasadę mi chodziło, więc jest na chłopski rozum :mrgreen:
W normalnych cewkach sprzed lat, obsługujących wszystkie cylindry, sygnał do wytworzenia wysokiego napięcia był impulsowy, tak myślę, że tu tez tak jest a w takim razie jak sprawdziłeś czy on się pojawia ? (To naprawdę tylko moment).
Sory za słownictwo, nie jest zbyt fachowe, elektryk by się przyczepił pewnie, nie chce mi się przypominać, bardziej o zasadę mi chodziło, więc jest na chłopski rozum :mrgreen:
Części samochodowe online - Motostacja pl
Pisałem ze posprawdzałem napięcia idące do cewki i są one identyczne jak na pozostałych cewkach. Trochę nie rozumiem tego no ale nie jestem wynalazca tego zapłonu , ale zastanawia mnie to dlaczego w kablu sterującym idącym od modułu jest napięcie 12,3 v. W przewodach zasilanych jest 14,3v.
Skoro do tej cewki dochodzą takie same napięcia jak do pozostałych do wnioskuje ze wszystko jest ok. Przynajmniej teoretycznie :roll:
A świeca jak nie pali tak nie pali.
Zastanawia mnie czy istnieje jakiś sposób sprawdzenia tego "modułu" znajdującego się na obudowie filtra powietrza. Komputer nie pokazuje żadnych błędów a to już dla mnie bardzo dziwne.
Skoro do tej cewki dochodzą takie same napięcia jak do pozostałych do wnioskuje ze wszystko jest ok. Przynajmniej teoretycznie :roll:
A świeca jak nie pali tak nie pali.
Zastanawia mnie czy istnieje jakiś sposób sprawdzenia tego "modułu" znajdującego się na obudowie filtra powietrza. Komputer nie pokazuje żadnych błędów a to już dla mnie bardzo dziwne.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
klema, ale się zaparłeś :mrgreen: Nie chcę Ci tu robic kursu elektrotechniki samochodowej bo z pamięci móglbym cos pominąć i będzie plama.
Ale: zauważ, że cewka nie wytwarza wysokiego napięcia w sposób ciągły (to nie spawarka :mrgreen: ). Ona to wytwarza tylko w ściśle określonych momentach ! I o ten impuls powodujący indukowanie się wysokiego napięcia mi chodzi ! Tego nie sprawdzisz w sposób statyczny mierząc woltomierzem czy gdzieś jest napięcie czy nie ma !
Jakiś oscyloskop czy co musiałbyś użyc.
A tak dla sprawdzenia to mógłbyś uzyć zwykłej lampy stroboskopowej, włącz ją na 2 cylinder i zobacz czy w ogóle pojawia się wysokie napięcie.
Jeśli nie, a ta sama cewka na innym cylindrze wysokie napięcie wytwarza to chyba logiczne, że coś ze sterowaniem nie teges ?
Ale: zauważ, że cewka nie wytwarza wysokiego napięcia w sposób ciągły (to nie spawarka :mrgreen: ). Ona to wytwarza tylko w ściśle określonych momentach ! I o ten impuls powodujący indukowanie się wysokiego napięcia mi chodzi ! Tego nie sprawdzisz w sposób statyczny mierząc woltomierzem czy gdzieś jest napięcie czy nie ma !
Jakiś oscyloskop czy co musiałbyś użyc.
A tak dla sprawdzenia to mógłbyś uzyć zwykłej lampy stroboskopowej, włącz ją na 2 cylinder i zobacz czy w ogóle pojawia się wysokie napięcie.
Jeśli nie, a ta sama cewka na innym cylindrze wysokie napięcie wytwarza to chyba logiczne, że coś ze sterowaniem nie teges ?
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
klema, wiesz, że życzę Ci jak najlepiej, ale gdyby to się udało to byłoby zupełnie nielogiczne technicznie. Przecież ten wzmacniacz obsługuje wszystkie cylindry i akurat 2 by nie lubił ?klema pisze:spróbuje przełożyć wzmacniacz napięcia , może to rozwiąże problemy
Szczerze Ci kibicuje, bo sam ujeżdżam tez Passatem z tym silnikiem, bardzo wdzięczna jednostka, nie powiem, że nic się nigdy nie dzieje, ale akurat tego nie przerabiałem
Części samochodowe online - Motostacja pl
Jestem pewien , tak jak pisałem wcześniej , podczas wyjęcia (wysunięcia delikatnego) cewki na 1,3,4 cylindrze słychać dokładnie przeskakiwanie iskry. Na 2 cylindrze tego nie ma. ÂŻeby Cie uspokoić wyjąłem cewkę wiozłem świece i przyłożyłem do silnika - 0 reakcji. Paliwo dochodzi na pewno , po wykręceniu świecy czuć jego zapach.JARGUT pisze:skąd jesteś pewien ze nie masz iskry na 2 cylindrze jak dokładnie tego nie sprawdziłes a pozatym nie masz błędu mi osobiście nwydaje sie ze to usterka mechaniczna
może to byc wtryskiwacz paliwa
- greknov
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 24 sty 2009, 18:14
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Sanok
podepnę sie pod temat bo mam podobny problem ze nie palił mi na drugi cylinder ale problem rozwiązany gdyż uszkodzona była wtyczka łącząca cewkę , gdy wciska się wtyka w cewkę jeden bolec się wysuwa i dobrze nie łączy gdy go docisnę jest dobrze ale podczas jazdy zdarzy mu się wyskoczyć więc potrzebuje takiej wtyczki wraz z kawałkiem kabla żeby dosztukować , wcześniej już ktoś grzebał ale zrobił to nie udolnie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
Masz racje carlos - jak rozwiazują i rozwiążą to juz nie piszą co i dlaczego.
Wracajac do sposobu sprawdzenia sterowania - pamietam ze zwykła dioda LED można bez problemu zobaczyć czy jakikolwiek sygnał sterowania cewki zapłonowej siem pojawia. Dioda ma to dosiebie , ż enie potrzebje czasu na nagrzanie żarnika bo tam jest element półprzewodnikowy. np Dioda LED koloru zielonego - bardzo ładnie widac sygnały sterowania i wtryskiwaczami i cewkami zapłonowymi.
Pozdrawiam
Wracajac do sposobu sprawdzenia sterowania - pamietam ze zwykła dioda LED można bez problemu zobaczyć czy jakikolwiek sygnał sterowania cewki zapłonowej siem pojawia. Dioda ma to dosiebie , ż enie potrzebje czasu na nagrzanie żarnika bo tam jest element półprzewodnikowy. np Dioda LED koloru zielonego - bardzo ładnie widac sygnały sterowania i wtryskiwaczami i cewkami zapłonowymi.
Pozdrawiam
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27