Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C5 [AYM FSC] umiera multitronic :-(

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 10 lis 2008, 00:27

fassi1 pisze:
paw1972 pisze:
kmm_maxi pisze:zostało zdiagnozowane, wielotarczowe sprzęgiełko ledwo żyje, łańcuch i wariatory też muszą niedomagać przy tym przebiegu, pytanie czy inwestować 3-4 tys w tą skrzynie, czy może porwać się na manual
Ja na Twoim miejscu dokonałbym naprawy pod warunkiem, że w najlepszym z możliwych serwisów (specjalistów od multitronika) w PL. Pełną diagnozę możesz otrzymać dopiero po dobraniu się do skrzyni. Sprzęgiełko leci często, ale i też najczęściej przy okazji pompa oleju. Nie wspomnę o popalonych i powycieranych tarczkach. Teraz jeździsz nie tylko z wywaloną adaptacją (stąd poszarpywania, szarpanie przy ruszaniu, cofanie się na ostrych wzniesieniach, niemrawe ruszanie do przodu itd). Skrzynia nie ma właściwego ciśnienia,ale i też nie może osiągnąć właściwej temp,. (60 st. C). ÂŁańcuch i radiatory mogły być już kiedyś robione przez poprzednika i to dawno temu (nieczęsto się zdarza, aby FSC bezawaryjnie dojeździła do 200 tys. km, ale możliwe). Czy było już coś robione w skrzyni dowiesz się po jej otwarciu. Również można sprawdzić czy auto miało już przeprowadzaną wymianę oprogramowania, co by oznaczało, że już coś tam było. Będzie przy okazji okazja do wymiany filtra, który powinno się wymieniać co 100 tys. km). Jeszcze dobra rada: doprowadź modernizację skrzyni do wersji 7 lamelkowej, czyli wersji poprawionej i wypuszczanej do końca produkcji do 2004. Wtedy dostaniesz również nową wersję oprogramowania dla tej skrzyni (program bardzo oszczędza skrzynię), oczywiście dostosowaną do twojego przebiegu itp. O cenie końcowej dowiesz się po otwarciu skrzynki. Ale powinieneś znać widełki od - do. Tak przynajmniej uczciwie to powinno wyglądać. Ceny w PL pomiędzy zakładami od ASB różnią się nawet kilkukrotnie !!! Ja swoją skrzynię serwisuję tylko w jednym słusznym miejscu (Sserwis, p. Sopa, na ÂŚląsku w Czernicy), czyli tam, gdzie robionych jest większość multitroników w PL. Do faceta latają Audice z AKP i kolejki są kilkutygodniowe, ale warto. Ty z Eindhoven masz tam dużo bliżej niż ja z Bristolu. Ale wybór należy do Ciebie, jeżeli masz dobrą firmę z Wrocka to działaj.
pozdr. <ok> i powodzenia
Paweł
Witam.
Wtrące sie bo ciekawy temat no i sam mam multitronica od niecałego roku z przebiegiem 170tys. Co oznacza skrót FSC? Od kiedy wychodziła wersja 7 lamelkowa czyli poprawiona?
Jak moge sprawdzić czy mam taką? No i inna sprawa, zauważyłem że niezbyt przyjacielsko klubowicze wypowiadają sie na temat multitronica, co z nim nie tak? jest taki wadliwy? Jaka główna różnica jest między multi a tip?
Pozdro.
FSC jest to oznaczenie kodowe skrzyni biegów - multitronik - montowany przez Audi.
Wersja 7 lamelkowa wychodziła w ostatnim okresie produkcji tego modelu czyli 2004-2005. Wcześniejsze wersje 2001-2003(modelowe 2004) wychodziły z sześcioma tarczkami, ale różniły się istotnie wersjami sterowników oraz oprogramowania. Jednakże niektórzy użytkownicy multitroników "porobili" modernizację profilaktycznie lub dokonali tego przy okazji napraw.
Możesz sprawdzić poprzez podłączenie pod VAG-a i odczytanie wersji oprogramowania. Jeżeli ją odczytasz to prześlij ją a postaram się odczytać. Po za tym jednym z prostszych sposobów jest test: podczas jazdy wciśnij pedał do podłogi. Jeżeli obroty od razu wskoczą do 4000 tys. masz wersję z przed modernizacji czyli 6 lamelek i stare oprogramowanie. Jeśli obroty wskoczą w okolice 3200-3500 obr./min i dojdą spokojnie do 4000 obr./min masz wersję po modernizacji.
Co do ostatniej kwestii. Wielu klubowiczów ma rację, choć wielu z nich nie koniecznie miało doświadczenie z tą skrzynią. Skrzynia jest wadliwa i należy do skrzyń wysokiego ryzyka. Jednakże zalety, jakie wynikają z jazdy Audi z multi powodują chęć zakupu przez miłośników Audi. Druga grupa - ta liczniejsza, to ci, którzy kupili nieświadomie, czyli nie wiedzieli, że multi to multi, tylko dla nich automat to automat. Po za tym cenowo stoją na dobrym poziomie, a więc są chętnie kupywane. A wtedy zaczynają się dramaty. Jeżeli masz ochotę to mogę dołączyć linki do mega tutoriałów na temat multitronika. Ale pod warunkiem, że jesteś w stanie poświęcić wiele godzin na ich studiowanie. ;-)
Multitrinik to skrzynia bezstopniowa, a biegi są to programy - jest ich sześć. Oczywiście możesz zmieniać biegi ręcznie. Wielu użytkowników dla tego myli tą skrzynię z Tiptronikiem, w które też można zmieniać biegi ręcznie, z tym, że jest ich 5. Tiptronik to typowa skrzynia przekładniowa z możliwością ręcznej zmiany przełożeń. Różnice pomiędzy tymi skrzyniami są ogromne. Na plus multi: lepsze przyspieszenie (skrzynia wybiera zawsze najlepszy moment obrotowy), mniejsze zużycie paliwa, lepsze przyspieszenie. Na minus: inna obsługa (inaczej skrzynia zachowuje się na zimnym oleju a inaczej jak osiągnie 60 st. C), wysoka usterkowość, brak quattro, niemożność tuningowania. Koszta w związku z gigantyczną ilością naprawianych multi w PL nie są już tak wysokie, ale cały czas są to kwoty w tysiącach zł - a zależą od serwisu. Tip jest dużo mniej awaryjną skrzynia, można spokojnie chipować TDI, Quattro w ofercie.
pozdr <ok>
2.5 TDI AYM 2002

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 10 lis 2008, 07:29

paw1972 pisze:
fassi1 pisze:
paw1972 pisze: Ja na Twoim miejscu dokonałbym naprawy pod warunkiem, że w najlepszym z możliwych serwisów (specjalistów od multitronika) w PL. Pełną diagnozę możesz otrzymać dopiero po dobraniu się do skrzyni. Sprzęgiełko leci często, ale i też najczęściej przy okazji pompa oleju. Nie wspomnę o popalonych i powycieranych tarczkach. Teraz jeździsz nie tylko z wywaloną adaptacją (stąd poszarpywania, szarpanie przy ruszaniu, cofanie się na ostrych wzniesieniach, niemrawe ruszanie do przodu itd). Skrzynia nie ma właściwego ciśnienia,ale i też nie może osiągnąć właściwej temp,. (60 st. C). ÂŁańcuch i radiatory mogły być już kiedyś robione przez poprzednika i to dawno temu (nieczęsto się zdarza, aby FSC bezawaryjnie dojeździła do 200 tys. km, ale możliwe). Czy było już coś robione w skrzyni dowiesz się po jej otwarciu. Również można sprawdzić czy auto miało już przeprowadzaną wymianę oprogramowania, co by oznaczało, że już coś tam było. Będzie przy okazji okazja do wymiany filtra, który powinno się wymieniać co 100 tys. km). Jeszcze dobra rada: doprowadź modernizację skrzyni do wersji 7 lamelkowej, czyli wersji poprawionej i wypuszczanej do końca produkcji do 2004. Wtedy dostaniesz również nową wersję oprogramowania dla tej skrzyni (program bardzo oszczędza skrzynię), oczywiście dostosowaną do twojego przebiegu itp. O cenie końcowej dowiesz się po otwarciu skrzynki. Ale powinieneś znać widełki od - do. Tak przynajmniej uczciwie to powinno wyglądać. Ceny w PL pomiędzy zakładami od ASB różnią się nawet kilkukrotnie !!! Ja swoją skrzynię serwisuję tylko w jednym słusznym miejscu (Sserwis, p. Sopa, na ÂŚląsku w Czernicy), czyli tam, gdzie robionych jest większość multitroników w PL. Do faceta latają Audice z AKP i kolejki są kilkutygodniowe, ale warto. Ty z Eindhoven masz tam dużo bliżej niż ja z Bristolu. Ale wybór należy do Ciebie, jeżeli masz dobrą firmę z Wrocka to działaj.
pozdr. <ok> i powodzenia
Paweł
Witam.
Wtrące sie bo ciekawy temat no i sam mam multitronica od niecałego roku z przebiegiem 170tys. Co oznacza skrót FSC? Od kiedy wychodziła wersja 7 lamelkowa czyli poprawiona?
Jak moge sprawdzić czy mam taką? No i inna sprawa, zauważyłem że niezbyt przyjacielsko klubowicze wypowiadają sie na temat multitronica, co z nim nie tak? jest taki wadliwy? Jaka główna różnica jest między multi a tip?
Pozdro.
FSC jest to oznaczenie kodowe skrzyni biegów - multitronik - montowany przez Audi.
Wersja 7 lamelkowa wychodziła w ostatnim okresie produkcji tego modelu czyli 2004-2005. Wcześniejsze wersje 2001-2003(modelowe 2004) wychodziły z sześcioma tarczkami, ale różniły się istotnie wersjami sterowników oraz oprogramowania. Jednakże niektórzy użytkownicy multitroników "porobili" modernizację profilaktycznie lub dokonali tego przy okazji napraw.
Możesz sprawdzić poprzez podłączenie pod VAG-a i odczytanie wersji oprogramowania. Jeżeli ją odczytasz to prześlij ją a postaram się odczytać. Po za tym jednym z prostszych sposobów jest test: podczas jazdy wciśnij pedał do podłogi. Jeżeli obroty od razu wskoczą do 4000 tys. masz wersję z przed modernizacji czyli 6 lamelek i stare oprogramowanie. Jeśli obroty wskoczą w okolice 3200-3500 obr./min i dojdą spokojnie do 4000 obr./min masz wersję po modernizacji.
Co do ostatniej kwestii. Wielu klubowiczów ma rację, choć wielu z nich nie koniecznie miało doświadczenie z tą skrzynią. Skrzynia jest wadliwa i należy do skrzyń wysokiego ryzyka. Jednakże zalety, jakie wynikają z jazdy Audi z multi powodują chęć zakupu przez miłośników Audi. Druga grupa - ta liczniejsza, to ci, którzy kupili nieświadomie, czyli nie wiedzieli, że multi to multi, tylko dla nich automat to automat. Po za tym cenowo stoją na dobrym poziomie, a więc są chętnie kupywane. A wtedy zaczynają się dramaty. Jeżeli masz ochotę to mogę dołączyć linki do mega tutoriałów na temat multitronika. Ale pod warunkiem, że jesteś w stanie poświęcić wiele godzin na ich studiowanie. ;-)
Multitrinik to skrzynia bezstopniowa, a biegi są to programy - jest ich sześć. Oczywiście możesz zmieniać biegi ręcznie. Wielu użytkowników dla tego myli tą skrzynię z Tiptronikiem, w które też można zmieniać biegi ręcznie, z tym, że jest ich 5. Tiptronik to typowa skrzynia przekładniowa z możliwością ręcznej zmiany przełożeń. Różnice pomiędzy tymi skrzyniami są ogromne. Na plus multi: lepsze przyspieszenie (skrzynia wybiera zawsze najlepszy moment obrotowy), mniejsze zużycie paliwa, lepsze przyspieszenie. Na minus: inna obsługa (inaczej skrzynia zachowuje się na zimnym oleju a inaczej jak osiągnie 60 st. C), wysoka usterkowość, brak quattro, niemożność tuningowania. Koszta w związku z gigantyczną ilością naprawianych multi w PL nie są już tak wysokie, ale cały czas są to kwoty w tysiącach zł - a zależą od serwisu. Tip jest dużo mniej awaryjną skrzynia, można spokojnie chipować TDI, Quattro w ofercie.
pozdr <ok>
Wielkie dzięki stary, jak najbardziej jestem zainteresowany tymi linkami, lubie wiedzieć co mam w aucie a tym bardziej wiedzieć jak to działa. Przyznam że ten multitronic jest naprawde fajny, nie odczuwa się żadnych zmian biegów a potrafi być naprawde oszczedny no i jak pisałeś nawet przy moim 2.4 potrafi fajnie wyprzedzać. Jak nawali to niestety będzie trzeba naprawić ale jak narazie odpukać wszystko jest ok ( raczej nie wariuje na drogach no i dbam o auto - oryginalne oleje i wymiana na czas ).
Dzięki za porady.
Pozdro.

ketrabik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 04 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Olkusz/Wrocław

Post autor: ketrabik » 10 lis 2008, 10:07

to i ja sie zapytam specjalistow :D
jak wizualnie - na oko rozpoznac tipa od multi. chce kupic auto z tipem; co mam zrobic, poza liczeniem biegów podczas jazdy :-) domyslam sie, ze jezeli jest quatro to na 100% jest tip. Albo w jakim modelu na 100% bedzie mulit. Może to jest tak, ze raz jest, a raz go nie ma, niezaleznie od model??

Awatar użytkownika
kmm_maxi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:16
Lokalizacja: Eindhoven/Słupsk

Post autor: kmm_maxi » 10 lis 2008, 12:48

FSC to jeden z 1szych multi , FSC to skrzynia z 6 lamelkami, nowsze edycje z 7 mają juz inne kody
fassi1 pisze:
paw1972 pisze:
kmm_maxi pisze:zostało zdiagnozowane, wielotarczowe sprzęgiełko ledwo żyje, łańcuch i wariatory też muszą niedomagać przy tym przebiegu, pytanie czy inwestować 3-4 tys w tą skrzynie, czy może porwać się na manual
Ja na Twoim miejscu dokonałbym naprawy pod warunkiem, że w najlepszym z możliwych serwisów (specjalistów od multitronika) w PL. Pełną diagnozę możesz otrzymać dopiero po dobraniu się do skrzyni. Sprzęgiełko leci często, ale i też najczęściej przy okazji pompa oleju. Nie wspomnę o popalonych i powycieranych tarczkach. Teraz jeździsz nie tylko z wywaloną adaptacją (stąd poszarpywania, szarpanie przy ruszaniu, cofanie się na ostrych wzniesieniach, niemrawe ruszanie do przodu itd). Skrzynia nie ma właściwego ciśnienia,ale i też nie może osiągnąć właściwej temp,. (60 st. C). ÂŁańcuch i radiatory mogły być już kiedyś robione przez poprzednika i to dawno temu (nieczęsto się zdarza, aby FSC bezawaryjnie dojeździła do 200 tys. km, ale możliwe). Czy było już coś robione w skrzyni dowiesz się po jej otwarciu. Również można sprawdzić czy auto miało już przeprowadzaną wymianę oprogramowania, co by oznaczało, że już coś tam było. Będzie przy okazji okazja do wymiany filtra, który powinno się wymieniać co 100 tys. km). Jeszcze dobra rada: doprowadź modernizację skrzyni do wersji 7 lamelkowej, czyli wersji poprawionej i wypuszczanej do końca produkcji do 2004. Wtedy dostaniesz również nową wersję oprogramowania dla tej skrzyni (program bardzo oszczędza skrzynię), oczywiście dostosowaną do twojego przebiegu itp. O cenie końcowej dowiesz się po otwarciu skrzynki. Ale powinieneś znać widełki od - do. Tak przynajmniej uczciwie to powinno wyglądać. Ceny w PL pomiędzy zakładami od ASB różnią się nawet kilkukrotnie !!! Ja swoją skrzynię serwisuję tylko w jednym słusznym miejscu (Sserwis, p. Sopa, na ÂŚląsku w Czernicy), czyli tam, gdzie robionych jest większość multitroników w PL. Do faceta latają Audice z AKP i kolejki są kilkutygodniowe, ale warto. Ty z Eindhoven masz tam dużo bliżej niż ja z Bristolu. Ale wybór należy do Ciebie, jeżeli masz dobrą firmę z Wrocka to działaj.
pozdr. <ok> i powodzenia
Paweł
Witam.
Wtrące sie bo ciekawy temat no i sam mam multitronica od niecałego roku z przebiegiem 170tys. Co oznacza skrót FSC? Od kiedy wychodziła wersja 7 lamelkowa czyli poprawiona?
Jak moge sprawdzić czy mam taką? No i inna sprawa, zauważyłem że niezbyt przyjacielsko klubowicze wypowiadają sie na temat multitronica, co z nim nie tak? jest taki wadliwy? Jaka główna różnica jest między multi a tip?
Pozdro.


[ Dodano: 2008-11-10, 12:53 ]
ja jak mój kupiłem to też myślałem, że to tip, ale jak później okazało był to multi :-(, generalnie w a6 c5 można odróżnić je za pomoca lewara, multi z lat 2001-2003 nie mają ustawienia lewara "S" , ale może to nie być najlepsza metoda, gdyż mój kolega ma a4 2005 (po lifcie z dużym grillem) 1,8t skrzynia to multi i ma przełożenie S, najlepiej więc odczytać symbol skrzyni z nalepki informacyjnej (lub książki serwisowej) i zapytać o kod na tym szacownym forum :-D
ketrabik pisze:to i ja sie zapytam specjalistow :D
jak wizualnie - na oko rozpoznac tipa od multi. chce kupic auto z tipem; co mam zrobic, poza liczeniem biegów podczas jazdy :-) domyslam sie, ze jezeli jest quatro to na 100% jest tip. Albo w jakim modelu na 100% bedzie mulit. Może to jest tak, ze raz jest, a raz go nie ma, niezaleznie od model??
kierunek: RS6 C6 :-P ... eee w dieslu nie robią :-(

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 10 lis 2008, 22:47

Siemka
Podłączyłem dzisiaj vaga i spisałem numery odnośni multitronica
VAG NUMBER:01J 927 156 K
Component: V30 01J 2.4I 5V RdW 1623
SHOP# WSC 75876
Soft Coding: 00001

Czy z tych numerów można wywnioskować jaki jest mój multitronic, przed modernizacją czy po?
Mam jeszcze jakieś numery w książce serwisowej no i wszystkie kody wyposażenia ale tego troche jest.

Vag pokazuje mi też jakiś błąd w skrzyni:

18150-Clutch torque adaptation limit reached
P1742-35-10--intermittent

Co to za komunikat?
Co on oznacza?

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 10 lis 2008, 23:44

fassi1 pisze:Siemka
Podłączyłem dzisiaj vaga i spisałem numery odnośni multitronica
VAG NUMBER:01J 927 156 K
Component: V30 01J 2.4I 5V RdW 1623
SHOP# WSC 75876
Soft Coding: 00001

Czy z tych numerów można wywnioskować jaki jest mój multitronic, przed modernizacją czy po?
Mam jeszcze jakieś numery w książce serwisowej no i wszystkie kody wyposażenia ale tego troche jest.

Vag pokazuje mi też jakiś błąd w skrzyni:

18150-Clutch torque adaptation limit reached
P1742-35-10--intermittent

Co to za komunikat?
Co on oznacza?
Koledzy ketrabik i kmm_maxi odpowiem wam w środę (mam dzień wolny). Chyba zaspokoję waszą ciekawość <ok> tylko cierpliwości ;-)
Fassi1 mam dla Ciebie nie najlepsze info, ale niestety - każdy (może prawie) użytkownik tej skrzynki musi się z tym pogodzić, że może nadejść ta chwila - pierwsze błąd informuje o skończonym sprzęgle (Eingangswelle). Drugi błąd informuje, że skrzynia się ślizga. Takie objawy w tej skrzyni są typowe i nawet podczas wypadniętej adaptacja następuje poślizg. Ale w tym przypadku skrzynia lekko mówiąc się kończy i po za sprzęgłem podejrzewam, że pompa oleju jest na wykończeniu i masz małe ciśnienie, zespoły tłoków itd.. Po za tym masz starą wersję oprogramowania. Masz pierwszą wersję sterownika a zarazem skrzyni.
pozdrawiam ;-)
paweł
2.5 TDI AYM 2002

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 12 lis 2008, 20:30

paw1972 pisze:
fassi1 pisze:Siemka
Podłączyłem dzisiaj vaga i spisałem numery odnośni multitronica
VAG NUMBER:01J 927 156 K
Component: V30 01J 2.4I 5V RdW 1623
SHOP# WSC 75876
Soft Coding: 00001

Czy z tych numerów można wywnioskować jaki jest mój multitronic, przed modernizacją czy po?
Mam jeszcze jakieś numery w książce serwisowej no i wszystkie kody wyposażenia ale tego troche jest.

Vag pokazuje mi też jakiś błąd w skrzyni:

18150-Clutch torque adaptation limit reached
P1742-35-10--intermittent

Co to za komunikat?
Co on oznacza?
Koledzy ketrabik i kmm_maxi odpowiem wam w środę (mam dzień wolny). Chyba zaspokoję waszą ciekawość <ok> tylko cierpliwości ;-)
Fassi1 mam dla Ciebie nie najlepsze info, ale niestety - każdy (może prawie) użytkownik tej skrzynki musi się z tym pogodzić, że może nadejść ta chwila - pierwsze błąd informuje o skończonym sprzęgle (Eingangswelle). Drugi błąd informuje, że skrzynia się ślizga. Takie objawy w tej skrzyni są typowe i nawet podczas wypadniętej adaptacja następuje poślizg. Ale w tym przypadku skrzynia lekko mówiąc się kończy i po za sprzęgłem podejrzewam, że pompa oleju jest na wykończeniu i masz małe ciśnienie, zespoły tłoków itd.. Po za tym masz starą wersję oprogramowania. Masz pierwszą wersję sterownika a zarazem skrzyni.
pozdrawiam ;-)
paweł
Dzieki za odpowiedz, niezbyt pocieszajaca ale jak narazie auto chodzi bez zarzutów, oby tak dalej. Czy umieściłeś te meteriały o multitronikach w megatutoriałach? Jak tak to jak je znaleźć?
Dzięki za pomoc.
Pozdro

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 13 lis 2008, 15:39

Witam.
A więc multitronik 2001-2004 ma sześć biegów (programów), w przeciwieństwie do tiptronika, który ma ich 5 (nowe mają 6). Po włączeniu na tryb ręczny wyświetlą się na dole wyświetlacza. Nie ma multitronika z tamtego okresu, który miałby więcej lub mniej biegów. Nowe mają siedem. I po tym najlepiej rozpoznać jaką mamy skrzynię. W modelach 2001-2003 drążek zmiany ręcznej + - był przesuniąty poniżej pozycji D, a dokładnie patrząc od samego dołu - (minus) jest najniżej położonym "biegiem" i ten model nie posiadał funkcji S (sport). Od 2003 do 2004 wychodziły multi, których drążek zmiany biegów wygląda już tak jak w Tiptroniku, a więc ręczna zmiana biegów jest już usytułowana po prawej stronie powyżej S i D. Ponadto najniżej oznaczonym biegiem jest S - sport, a następnie D, N, R, P. A więc aby najłatwiej sprawdzić to po włączeniu na ręczną zmianę sprawdzić ile wyświetli się biegów. Modele 2001-2003 oznaczone były jako FSC. Różnica pomiędzy starszymi a nowszymi modelami leży głównie w sterownikach i oprogramowaniu. W ostatnim okresie produkcji zastosowano o jedną tarczkę (lamelkę) więcej.
Multitronik w/w generacji nie był (i nadal nie jest) łączony z Quattro, występował w wielu modelach silnikowych od 2001 r do 2004 (modelowy 2004, tzn. pojawiał się w ostatnich modelach z 2005 r.).
A teraz linki z tematyką problematyki tej skrzyni:

W tym linku poniżej masz jeszcze 9 innych linków na temat skrzyni.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... sc&start=0
Jeżeli będzie jednak mało to na życzenie mogę wkleić więcej linków z innych stron. pozdrawiam ;-)
2.5 TDI AYM 2002

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 13 lis 2008, 20:38

paw1972 pisze:Witam.
A więc multitronik 2001-2004 ma sześć biegów (programów), w przeciwieństwie do tiptronika, który ma ich 5 (nowe mają 6). Po włączeniu na tryb ręczny wyświetlą się na dole wyświetlacza. Nie ma multitronika z tamtego okresu, który miałby więcej lub mniej biegów. Nowe mają siedem. I po tym najlepiej rozpoznać jaką mamy skrzynię. W modelach 2001-2003 drążek zmiany ręcznej + - był przesuniąty poniżej pozycji D, a dokładnie patrząc od samego dołu - (minus) jest najniżej położonym "biegiem" i ten model nie posiadał funkcji S (sport). Od 2003 do 2004 wychodziły multi, których drążek zmiany biegów wygląda już tak jak w Tiptroniku, a więc ręczna zmiana biegów jest już usytułowana po prawej stronie powyżej S i D. Ponadto najniżej oznaczonym biegiem jest S - sport, a następnie D, N, R, P. A więc aby najłatwiej sprawdzić to po włączeniu na ręczną zmianę sprawdzić ile wyświetli się biegów. Modele 2001-2003 oznaczone były jako FSC. Różnica pomiędzy starszymi a nowszymi modelami leży głównie w sterownikach i oprogramowaniu. W ostatnim okresie produkcji zastosowano o jedną tarczkę (lamelkę) więcej.
Multitronik w/w generacji nie był (i nadal nie jest) łączony z Quattro, występował w wielu modelach silnikowych od 2001 r do 2004 (modelowy 2004, tzn. pojawiał się w ostatnich modelach z 2005 r.).
A teraz linki z tematyką problematyki tej skrzyni:

W tym linku poniżej masz jeszcze 9 innych linków na temat skrzyni.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... sc&start=0
Jeżeli będzie jednak mało to na życzenie mogę wkleić więcej linków z innych stron. pozdrawiam ;-)
Wielkie dzięki stary, sporo się dowiedziałem. Jak widze serwisy Audi w angli nie umieją własnych aut naprawiać. Ja sam zamieszkuje teraz w angli. Znam na północy dobrych fachowców od audi vw niedaleko Liverpoolu. Ja jak mam jechac do mechanika to juz jestem chory a najlepiej to nie chce patrzec jak cokolwiek robią bo bym nie wyrobił dlatego co tylko możliwe to sam robie. Ja jednak z multi jestem zadowolony a jak się popsuje to sie pojedzie do pana Sopy nawet i z angli bo dobrych fachowców to szukac ze świeczką. Oby nasze multitroniki nigdy sie nie psuły.
Użytkownicy MULTI nie zniechęcajcie się <ok>

Awatar użytkownika
paveu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2008, 12:25
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: paveu » 18 lis 2008, 19:54

Witam wszystkich,

ja rowniez jestem "szczesliwym" posiadaczem multitronika 01J. Kupiony byl nieswiadomie mimo tego, ze chcialem tiptronika - za malo jeszcze wiedzialem o tych skrzyniach przy kupnie i nie umialem ich rozpoznac.

Jednak teraz nie zaluje. Jezdzi sie z ta skrzynia zajefajnie! :) I mimo tego, ze ma wiele wad to nie chce jej zmienic. Trafilo mi sie jak slepej kurze ziarno - poprzedniemu wlascicielowi ASO Audi jeszcze na gwarancji wymienilo cala skrzynie na nowa. Wiec mimo tego ze samochod mam z 2003 to skrzynia jest z 2005.

I tu wlasnie mam do Was pytanie Koledzy - czy tak jak pisal paw1972 jesli przy kick-down obroty skacza im tylko do okolo 3000 i potem powolutku rosna do 4000 to oznacza ze mam juz wersje siedmio lamelkowa i z nowym programem? Czy tez nie jest to pewne na 100%?

Chce walczyc o zycie mojego multi. Przejechal bez zmiany oleju 100K km wiec nie jest w super stanie ale jeszcze zyje. W warsztacie gosc powiedzial "to mistrzostwo swiata, ze jeszcze nic sie nie popsulo przy takim przebiegu" wiec spodziewam sie najgorszego w kazdej chwili.

Pozdrawiam!
Specyfiki na poprawe pamieci maja jedna wade - trzeba pamietac zeby je zazywac...

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 19 lis 2008, 01:28

paveu pisze:Witam wszystkich,

ja rowniez jestem "szczesliwym" posiadaczem multitronika 01J. Kupiony byl nieswiadomie mimo tego, ze chcialem tiptronika - za malo jeszcze wiedzialem o tych skrzyniach przy kupnie i nie umialem ich rozpoznac.

Jednak teraz nie zaluje. Jezdzi sie z ta skrzynia zajefajnie! :) I mimo tego, ze ma wiele wad to nie chce jej zmienic. Trafilo mi sie jak slepej kurze ziarno - poprzedniemu wlascicielowi ASO Audi jeszcze na gwarancji wymienilo cala skrzynie na nowa. Wiec mimo tego ze samochod mam z 2003 to skrzynia jest z 2005.

I tu wlasnie mam do Was pytanie Koledzy - czy tak jak pisal paw1972 jesli przy kick-down obroty skacza im tylko do okolo 3000 i potem powolutku rosna do 4000 to oznacza ze mam juz wersje siedmio lamelkowa i z nowym programem? Czy tez nie jest to pewne na 100%?

Chce walczyc o zycie mojego multi. Przejechal bez zmiany oleju 100K km wiec nie jest w super stanie ale jeszcze zyje. W warsztacie gosc powiedzial "to mistrzostwo swiata, ze jeszcze nic sie nie popsulo przy takim przebiegu" wiec spodziewam sie najgorszego w kazdej chwili.

Pozdrawiam!
Witam ;-)
A więc od początku. Jeżeli po wciśnieciu pedału gazu do podłogi wskakuje do 3 tys. a nie do 4 tys. masz skrzynie (zresztą z 2005 jest to ostatni model tej "wadliwej" generacji) najnowszą - poprawioną. A więc 7 lamelek i ostatni - najnowszy sterownik (sterownik obsługuje skrzynię niezwykle delikatnie i jej działanie przypomina działanie FSC z wypadniętą adaptacją. Ale sterownik ma b. duży prąd i jest najlepszym z montowanych do w/w i ta skrzynia uznawana jest za "bezawaryjną", choć ma tylko jedno zabezpieczenie :)). Po drugie - jeśli masz przycisk pod pedałem gazu to po wsiśnięciu obroty idą ostro do 4 tys. Po trzecie - 100K dla tej skrzyni to nie jest przebieg, ale WYMIEń olej i filtr !!! Olej wg ASO co 60 tys. , a wg. Sserwis co 50 tys. Filtr co 100 tys. , ale to poważniejsza sprawa, ponieważ w twojej skrzyni filtr jest wewnątrz skrzyni, a wiąc aby go wymienić, trzeba zdjąć skrzynkę i ją otworzyć. Koszt większy, ale mniejszy, niż naprawa skrzyni. Do tej akcji w rachubę wchodzi tylko dobre ASO Audi lub firma, która multitroniki "zjada na śniadanie", a takich jest nie za dużo w PL, choć chętnych do naprawy wielu :-(
Masz skrzynie z funkcją S ? Zadaję to pytanie, ponieważ ostatnie multitroniki z modelowego roku 2004 (od 2003) już miały w/w. I wtedy dopowiem resztę.
pozdr. <ok>
2.5 TDI AYM 2002

Awatar użytkownika
paveu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2008, 12:25
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: paveu » 19 lis 2008, 08:11

paw1972,

wielkie dzieki za tak obszerna odpowiedz!

A wiec jest tak:
- mam przycisk pod pedalem gazu (tzw. kick-down) ale nawet po jego wcisnieciu obroty mi skacza do kolo 3000 a potem juz lagodniej do 4000
- mam funkcje S jako kolejne przelozenie skrzyni, czyli P-R-N-D-S oraz tiptronic czyli z pozycji D moge odbic dzwignia w prawo i tam mam + / - do zmiany biegow, ktorych oczywiscie jest 6
- olej wymienilem jak tylko kupilem samochod, ale niestety sie nie dogadalem w warsztacie i nie wymienili mi juz filtra. chcialem to zrobic mimo wysokich kosztow

A teraz jeszcze powod moich pytan. Niestety zdarzylo mi sie juz 3 razy ze zamigalo mi podswietlenie wszystkich biegow w FIS :-( VAG pokazal slynny blad:
17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal
P0706 - 35-10 - - - Intermittent
Po pierwszym pojawieniu sie tego bledu mechanik powiedzial, ze jesli to sie nie powtorzy to nie ma co szalec - trzeba jezdzic i juz. Ale mam jakies mieszane uczucia co do takiego podejscia. Zastanawiam sie wiec czy przy okazji wymiany filtra nie poprosic o sprawdzenie sterownika (bo chyba ten czujnik jest w nim zintegrowany) i w razie czego wszystko juz wymienic przy okazji wydlubywania skrzyni z samochodu.

Obawiam sie poprostu sytuacji w ktorej ni z tego ni z owego samochod juz nie ruszy przez jakas pierdolke w stylu kiepsko dzialajacego czy zabrudzonego czujnika.

Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc! Przyznam sie ze sporo mnie pocieszyles swoimi postami. Juz sie obawialem, ze mam najgorsza wersje 01J i ze to juz jej kres i za chwile bedzie mnie czekal wydatek rzedu paru tysiecy...

pozdrawiam! :-)
paveu
Specyfiki na poprawe pamieci maja jedna wade - trzeba pamietac zeby je zazywac...

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 26 lis 2008, 04:57

paveu pisze:paw1972,

A teraz jeszcze powod moich pytan. Niestety zdarzylo mi sie juz 3 razy ze zamigalo mi podswietlenie wszystkich biegow w FIS :-( VAG pokazal slynny blad:
17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal
P0706 - 35-10 - - - Intermittent

pozdrawiam! :-)
paveu
Witam.
Nie było mnie sporo czasu, ale już jestem z powrotem.
A więc powyższy błąd informuje o czujniku zakresu jazdy (przełącznik wielofunkcyjny). Informuje, że jest nieprawidłowy sygnał. Przelącznik ten jest zintegrowany w komputerze skrzyni. Jeśli chodzi o możliwe przyczyny to jest ich kilka:
- źle ustawione cięgno dźwigni
- praca zakłócona przez brud lub wiórki metalowe
- uszkodzony przełącznik wielofunkcyjny
- elektromagnes wałka wybieraka przełącznika wielofunkc. rozmagnesowany lub skrzywiony/uszkodzony
Naprawa może dotyczyć począwszy od ustawienia cięgna dźwigni przełącznika biegów; oczyszczenia wałka wybieraka; wymianę komputera sterującego; a najgorsza to mechaniczna usterka w skrzyni.
Jak widzisz nawet magik nie będzie wiedział od razu co się dzieje, tylko i tak skrzynia musi trafić w ręce specjalisty.

Fassi1 czy skasowałeś błędy skrzyni ? Jeśli nie to skasuj i odczytaj ponownie. Pojeździj trochę i rozgrzej dobrze skrzynię (nie musisz bucić ;-) , wystarczy jazda miejska lub mieszana i minimum 15 km. Jeżeli błędy się pojawią to napisz i czy te same czy pojawiły się inne.
pozdr. <ok>
2.5 TDI AYM 2002

Awatar użytkownika
paveu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2008, 12:25
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: paveu » 26 lis 2008, 09:30

hej paw1972,

dzieki za odpowiedz. w takim razie koniecznie musze sie udac do specjalisty i oddac mu moja niunie na 2-3 dni ;( niech to wybada dobrze i robi. autko musi sie sprawowac pieknie.

podrawiam!
Specyfiki na poprawe pamieci maja jedna wade - trzeba pamietac zeby je zazywac...

Awatar użytkownika
kmm_maxi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:16
Lokalizacja: Eindhoven/Słupsk

multi uratowany

Post autor: kmm_maxi » 09 sty 2009, 20:24

po długiej nieobecności na forum muszę się pochwalić, że wyremontowałem skrzynkę w firmie Teo-Motors pod poznaniem , wymienili układ sprzęgła (zamiast 6 tarcz jak w oryginale teraz jest 7), łańcuch i różne inne rzeczy, zregenerowali obudowę, zrobili nową adaptacje sterownika. Od remontu przejechałem 5kkm i jeździ super, spalanie spadło a auto zupełnie inaczej przyspiesza... zobaczymy tylko jak długo :-P
kierunek: RS6 C6 :-P ... eee w dieslu nie robią :-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga