[ ASB 3.0 232 KM] Czy można usunąć recyrkulację spalin
[ ASB 3.0 232 KM] Czy można usunąć recyrkulację spalin
Jak w temacie. Nie znalazłem nic na ten temat. Z tego co wiem to mój EGR jest sterowany podciśnieniem, Czy można go wyłączyć bez błędów w komputerze tak jak to miało miejsce w dawnych TDI?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 270
- Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
- Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
- Kontakt:
Można, tylko trzeba w sofcie pomieszać żeby choinki na desce nie było.
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
a czy taka zmiana(brak recyrkulacji) niesie jakieś negatywne skutki dla silnika poza wolniejszym rozgrzewaniem?
kolejne pytanie ,czy poza "świeceniem" błędów po likwidacji recyrkulacji elektronika spowoduje tryb awaryjny czy jakieś inne przykre konsekwencje, czy jedynie zaświeci się kontrolka silnika?
kolejne pytanie ,czy poza "świeceniem" błędów po likwidacji recyrkulacji elektronika spowoduje tryb awaryjny czy jakieś inne przykre konsekwencje, czy jedynie zaświeci się kontrolka silnika?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 270
- Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
- Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
- Kontakt:
Powiem Ci szczerze że nie wiem o co chodzi ludziom z tym "wolniejszym nagrzewaniem"...moim zdaniem tylko mega zmarzluch odczuje jakaś różnicę...kochinur pisze:... poza wolniejszym rozgrzewaniem?
niekochinur pisze:kolejne pytanie ,czy poza "świeceniem" błędów po likwidacji recyrkulacji elektronika spowoduje tryb awaryjny czy jakieś inne przykre konsekwencje, czy jedynie zaświeci się kontrolka silnika?
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
EGR z tego co mi wiadomo przyśpiesza zasyfienie całego układu dolotowego; kolektorów, przepływomierza,przepustnicy i gniazd zaworowych.Nie jestem mechanikiem, ale tak słyszałem. Więc należy sobie odpowiedzieć na pytanie nie dlaczego usuwać EGR tylko dlaczego pozwolić mu trwać w swej szkodliwości.mkfryzjer pisze:Kochinur tak z ciekawości czemu chcesz wywalić EGR?
Na razie jedynie myśle o takim zabiegu bo z autem nic się nie dzieje.
Natomist kilku kolegów poprzez zasyfiony układ dolotowy w innych autach TDi spędziło kilka dni w warsztatach i czyszczenie było najszybszym i najtańszym zabiegiem.Bardziej kosztowne były wymiany egr, wymiany przepustnicy z powodu połamanych zębatek itp.
Więc sam nie wiem.Co o tym sadzicie.
Czy są jakieś przesłanki żeby go nie usuwać, no poza środowiskiem?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 154
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
- Lokalizacja: Zachodnipomorskie
Rozumiem... pytałem też dlatego, że około pół roku temu miałem przyjemność wymiany kolektorów z powodu znanych klapek, stare kolektory były w środku czyste, nie było takiego widoku jaki można zobaczyć na zdjęciach które krążą w sieci, na ściankach była mała ilość nalotu ale nie wyglądało to groźnie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 154
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
- Lokalizacja: Zachodnipomorskie
Ja nie usunę EGR, bo na pewno to pociągnie za sobą jakieś konsekwencje, Egr jest też sterowany w procesie wypalania DPF a nie chciałbym żeby ten proces przebiegał nieprawidłowo. Wbrew różnym opiniom mi się bardzo podoba, że auto jest ekologiczne i że ma np. DPF a z rury wydobywa się górskie powietrze Jeżeli kiedyś DPF albo EGR się zepsuje to po prostu wymienię na nowy, bo wychodzę z założenia, że aut nie naprawia się poprzez eliminację osprzętu. Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 384
- Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
[quote="mkfryzjer"]Ja nie usunę EGR, bo na pewno to pociągnie za sobą jakieś konsekwencje, Egr jest też sterowany w procesie wypalania DPF a nie chciałbym żeby ten proces przebiegał nieprawidłowo. Wbrew różnym opiniom mi się bardzo podoba, że auto jest ekologiczne i że ma np. DPF a z rury wydobywa się górskie powietrze Jeżeli kiedyś DPF albo EGR się zepsuje to po prostu wymienię na nowy, bo wychodzę z założenia, że aut nie naprawia się poprzez eliminację osprzętu. Pozdrawiam[/quote
chyba kolega nie widzial ile kosztuje nowy DPF i nie miał problemu z wtryskami . Wtedy sie odrazu odechciewa DPF. to dziadostwo wykancza wtryski
chyba kolega nie widzial ile kosztuje nowy DPF i nie miał problemu z wtryskami . Wtedy sie odrazu odechciewa DPF. to dziadostwo wykancza wtryski
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 384
- Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
jesli ktos jezdzi wiecej po miescie a czasami tylko po trazie to DPF zapycha sie bardzo szybko. Co za tym idzie auto włancza tryb wypalania DPF-a ale ze jedziemy krótkie odleglosci to procedura nie moze sie zakończyc wiec leje paliwo do oleju . A przez to ze wtryski zaczynaja lac wieksze ilosci paliwa to nie jest dla nich najlepiej . takie sa moje uwagi wywaliłem DPF-a u ojca w 3.0 tdi i mam spokój .Auto lepiej chodzi i nie kopci
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga