Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AMM 2.4 163 KM] Zamiana silnika 2.4 na 2.8 193 ps prosze o

Silniki benzynowe
onthefloor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 15 gru 2008, 02:29
Lokalizacja: sosnowiec

[ AMM 2.4 163 KM] Zamiana silnika 2.4 na 2.8 193 ps prosze o

Post autor: onthefloor » 15 gru 2011, 11:11

witam
mam super autko wizualnie itd nie chce go sprzedac ale brakuje tu mocy
dlatego pomyślałem o zamianie silnika na 2.8 193ps-razem z żoną mamy a4 z tym silnikime różnica jest ogromna
i teraz pytanie czy można podminieć silnik sterownik i będzie śmigać???co ze skrzynią bo sa takie same chyba
jeśli ktoś to robił proszę o pomoc

onthefloor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 15 gru 2008, 02:29
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: onthefloor » 15 gru 2011, 12:48

dzięki za odpowiedź
ale o 10 koników to szkoda zachodu moim zdaniem
a 3.0 też wchodzi w gre pewnie czemu nie ale czy to nie jest jeszcze gorszy problem wsadzić zamiast 2.4-3.0???

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 15 gru 2011, 15:49

Zmieniać to może nie warto według mnie, lepiej kupić auto z silnikiem 2.8 waga na pewno ma znaczenie w tym przypadku ale za dużo się nie zmieni wiadomo 193 a to 165 to jest różnica i nikt mi nie wciśnie że nie. Co to za reguła że 2.8 traci konie po latach. Każdy silnik coś tam traci po kilkunastu latach eksploatacji a że tylko 2.8 nie rozumiem tego toku rozumowania. Zresztą to zależy od tego jak kto dba tak i ma.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

onthefloor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 15 gru 2008, 02:29
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: onthefloor » 15 gru 2011, 16:10

no najlepiej sprzedać i kupic ale mi mojego szkoda
auto jest z 97 roku ale wygląda jak nowe-zero rys pierszy lakier cała srebrna i do tego skóra bananowa i niebieskia tapicerka
dlatego chce go mieć bo szukałem takiego kilka lat w sumie ale silnik troszke kucy ma za mało-w gre wchodzi 2.8 lub 3.0 czekam na dalesze sugestie

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 15 gru 2011, 17:11

2.8 traci konie to brednia. 100% nie potwierdzone brednie. Silnik jest tej samej konstrukcji ale to że 2.8 silniki były mocniej eksploatowane i z reguły są już w polsce po 2-3 kręceniu licznika bo każdy myśli że Niemcy nie kręcą . Mój ma 240000 przebiegu kompresja idealna koni na hamowni 197 . Tyle z tematu. Nic nie robione w silniku oprócz założenia gazu. Kolegi 2.4 mocno przekręcony i tani w zakupie koni ma tylko 134 . Ktoś kto gada takie głupoty że silnik 2.8 30v traci konie po latach powinien zastanowić się troche nad tym dlaczego z tego silnika zrobiono pozniej silnik 3.0 zmieniając głowice. pozatym 2.4 silnik ma tak samo robione gładzie cylindrów i pierścienie, te same głowice. To że ktoś kiedyś trafil na 3 wyeksploatowane egzemplarze 2.8 i jeden dobry 2.4 nie jest zadnym poparciem tezy ze 2.8 traci konie. Jak silnik zajechany traci konie jak w dobrym stanie jest to obojętne czy to 4.2 czy 2.4 czy 1.8t wszystkie sa bardzo dobrymi silnikami benzynowymi chwalonymi nawet przez taksówkarzy.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 15 gru 2011, 17:37

Dobrze gembas, ale miej takie zdanie ale nie wprowadzaj ludzi w błąd. Nikt tego nigdy nie potrwierdził że te silniki gubią konie . Nikt i nigdy.Ktoś kiedyś rzucił takie cos na net i wszyscy to czytają i powtarzają. Wiec ja nie piszę tylko dlatego żeby Ciebie nawracać bo nie mam tego na celu. Mam na celu zdementowanie tego bzdurnego stwierdzenia że gubią konie 2.8 a identyczne 2.4 nie . Czytałem o tym zjawisku przed kupnem auta . Wiec jak już znalazłem sobie egzemplarz 2.8 pojechalem do kolegi na hamownię z pytaniem ile takich 2.8 badał i czy widział żeby wyniki pomiarów wskazywaly na jakis defekt tego silnika który przyśpieszał by spadek jego mocy. Powiedział mi prosto z mostu . W zależnosci tylko i wyłącznie od tego jak mocno jest przekręcony licznik. Bo przy 200000 te silniki mają zazwyczaj nominalną kompresję jeszcze. A to że jeżdżą i odopalają dobrze nawet gdy kompresja spadnie o 1/5 to juz inny fakt ze perfekcyjnie nadają się do kręcenia licznika. Spadek mocy jest identyczny w 2.8 jak i 2.4 . Bynajmniej są to potwierdzone dane.

Dodam jeszcze, że był u kolegi silnik 2.8 z przebiegiem 180000km i miał 160km Tylko że mial też wytarte do garnic mozliwosci siedzenia , pedal hamulca i sprzęgła i kierownicę .
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 17:42 przez fishmanr11, łącznie zmieniany 1 raz.

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 15 gru 2011, 19:31

Pisaliście że 2.8 wycofano z produkcji z powodu tego że szybko traciły konie. Akurat tak się składa że dziś nie produkują już 2.4 bo to nie udane konstrukcje były (spalanie jak 2.8 i brak mocy) tak samo albo jeszcze gorzej było w motorach 2.6 w modelach C4. A 2.8 i 3.0 to teraz podstawowe jednostki FSI. Także pozdrawiam xD
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 15 gru 2011, 19:44

Witam panowie na temat silników napisał censored nie-wiesz-jaki-silnik-wybrac-zagladnij- ... t12243.htm zastanawiam się jak to jest faktycznie z tymi konikami teraz ma mentlik w głowie ile moje V6 posiada koni auto zbiera się bardzo dobrze jak na swoje gabaryty po przeczytaniu waszych odpowiedzi postanowiłem zrobić sobie prezent świąteczny podjade na hamownie i wkleje wykres pozdrawiam.

Awatar użytkownika
zenek123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 cze 2010, 22:29
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: zenek123 » 15 gru 2011, 21:21

A ja właśnie byłem na hamowni bo byłem ciekaw ile moja 2.4 ma koni gość z hamowni był zaskoczony ile wyszło puszczał ją dwa razy .

[http://imageshack.us/photo/my-images/11/obrazqzb.jpg/
Zenek116

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 15 gru 2011, 21:27

W 2.8 moc spada w 2.4 natomiast rośnie :) Jak wino i skrzypce im starszy tym lepszy

Awatar użytkownika
zenek123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 cze 2010, 22:29
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: zenek123 » 15 gru 2011, 21:33

sam jestem zdziwiony różnica między pierwszym puszczeniem a drugim wyniosła 3 konie koleś powiedział że hamownia może przekłamywać do pięciu koni
Zenek116

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 15 gru 2011, 22:07

A co do przekładki moim zdaniem osobistym nie ma sensu. Silniki bardzo podobne a te 30 koni czy aż tak zauważalne będą . no na bank będzie się lepiej zbierał troszkę ale nie wiadomo na jaki silnik trafisz i do tego koszty samej przekladki do tego odpowiadając na pytanie musisz kupić kompa wydaje mi się że dochodzą problemy z kluczykami po takim swapie skrzynia musi mieć inny program bo inne obciążenia inaczej może robić cuda. samo wstawienie silnika bez problemu. Wiec po mojemu to oba kompy czyli skrzynia i ECU do tego zgranie tego wszystkiego i powinno śmigać. Jak się mylę prosze mnie poprawić ale dane brałem z Elsy

onthefloor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 15 gru 2008, 02:29
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: onthefloor » 16 gru 2011, 09:08

panowie nie pomagacie temat jest inny :]

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 16 gru 2011, 14:38

Wydaje mi się że odpowiedziałem na pytanie w poprzednim poście. Skrzynia pasi tylko kompy nie

Fontesen

Post autor: Fontesen » 16 gru 2011, 15:09

fishmanr11 pisze:Wydaje mi się że odpowiedziałem na pytanie w poprzednim poście. Skrzynia pasi tylko kompy nie
Robić remap skrzyni w manualu?? Kolego się troszkę pomyliłeś. Pewnie dlatego tak napisałeś bo masz automat. OKI.
Ja też kilka razy zastanawiałem się "co trzeba zrobić zeby wsadzić 2.8"??

Po długich przemyśleniach doszedłem do wniosku że:
Konstrukcja silnika i jego bydowa są P&P więc silnik wsadzamy bez problemu.
Sprzęgło jest to samo przynajmniej w manualu)
wiązki kabli też (trzeba tylko patrzeć na zawory EGR)
Jedynie komp jest inny ale wiązka do niego idzie chyba ta sama więc wystarczy wpiąć
Moze byćproblem z immo i kluczykami ale to kwestia kilku minut.
Chyba ze jestem w błędzie to proszę mnie poprawić

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga