[ AMM 2.4 163 KM] Zamiana silnika 2.4 na 2.8 193 ps prosze o
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 15 gru 2008, 02:29
- Lokalizacja: sosnowiec
[ AMM 2.4 163 KM] Zamiana silnika 2.4 na 2.8 193 ps prosze o
witam
mam super autko wizualnie itd nie chce go sprzedac ale brakuje tu mocy
dlatego pomyślałem o zamianie silnika na 2.8 193ps-razem z żoną mamy a4 z tym silnikime różnica jest ogromna
i teraz pytanie czy można podminieć silnik sterownik i będzie śmigać???co ze skrzynią bo sa takie same chyba
jeśli ktoś to robił proszę o pomoc
mam super autko wizualnie itd nie chce go sprzedac ale brakuje tu mocy
dlatego pomyślałem o zamianie silnika na 2.8 193ps-razem z żoną mamy a4 z tym silnikime różnica jest ogromna
i teraz pytanie czy można podminieć silnik sterownik i będzie śmigać???co ze skrzynią bo sa takie same chyba
jeśli ktoś to robił proszę o pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 15 gru 2008, 02:29
- Lokalizacja: sosnowiec
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Zmieniać to może nie warto według mnie, lepiej kupić auto z silnikiem 2.8 waga na pewno ma znaczenie w tym przypadku ale za dużo się nie zmieni wiadomo 193 a to 165 to jest różnica i nikt mi nie wciśnie że nie. Co to za reguła że 2.8 traci konie po latach. Każdy silnik coś tam traci po kilkunastu latach eksploatacji a że tylko 2.8 nie rozumiem tego toku rozumowania. Zresztą to zależy od tego jak kto dba tak i ma.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 15 gru 2008, 02:29
- Lokalizacja: sosnowiec
no najlepiej sprzedać i kupic ale mi mojego szkoda
auto jest z 97 roku ale wygląda jak nowe-zero rys pierszy lakier cała srebrna i do tego skóra bananowa i niebieskia tapicerka
dlatego chce go mieć bo szukałem takiego kilka lat w sumie ale silnik troszke kucy ma za mało-w gre wchodzi 2.8 lub 3.0 czekam na dalesze sugestie
auto jest z 97 roku ale wygląda jak nowe-zero rys pierszy lakier cała srebrna i do tego skóra bananowa i niebieskia tapicerka
dlatego chce go mieć bo szukałem takiego kilka lat w sumie ale silnik troszke kucy ma za mało-w gre wchodzi 2.8 lub 3.0 czekam na dalesze sugestie
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
2.8 traci konie to brednia. 100% nie potwierdzone brednie. Silnik jest tej samej konstrukcji ale to że 2.8 silniki były mocniej eksploatowane i z reguły są już w polsce po 2-3 kręceniu licznika bo każdy myśli że Niemcy nie kręcą . Mój ma 240000 przebiegu kompresja idealna koni na hamowni 197 . Tyle z tematu. Nic nie robione w silniku oprócz założenia gazu. Kolegi 2.4 mocno przekręcony i tani w zakupie koni ma tylko 134 . Ktoś kto gada takie głupoty że silnik 2.8 30v traci konie po latach powinien zastanowić się troche nad tym dlaczego z tego silnika zrobiono pozniej silnik 3.0 zmieniając głowice. pozatym 2.4 silnik ma tak samo robione gładzie cylindrów i pierścienie, te same głowice. To że ktoś kiedyś trafil na 3 wyeksploatowane egzemplarze 2.8 i jeden dobry 2.4 nie jest zadnym poparciem tezy ze 2.8 traci konie. Jak silnik zajechany traci konie jak w dobrym stanie jest to obojętne czy to 4.2 czy 2.4 czy 1.8t wszystkie sa bardzo dobrymi silnikami benzynowymi chwalonymi nawet przez taksówkarzy.
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Dobrze gembas, ale miej takie zdanie ale nie wprowadzaj ludzi w błąd. Nikt tego nigdy nie potrwierdził że te silniki gubią konie . Nikt i nigdy.Ktoś kiedyś rzucił takie cos na net i wszyscy to czytają i powtarzają. Wiec ja nie piszę tylko dlatego żeby Ciebie nawracać bo nie mam tego na celu. Mam na celu zdementowanie tego bzdurnego stwierdzenia że gubią konie 2.8 a identyczne 2.4 nie . Czytałem o tym zjawisku przed kupnem auta . Wiec jak już znalazłem sobie egzemplarz 2.8 pojechalem do kolegi na hamownię z pytaniem ile takich 2.8 badał i czy widział żeby wyniki pomiarów wskazywaly na jakis defekt tego silnika który przyśpieszał by spadek jego mocy. Powiedział mi prosto z mostu . W zależnosci tylko i wyłącznie od tego jak mocno jest przekręcony licznik. Bo przy 200000 te silniki mają zazwyczaj nominalną kompresję jeszcze. A to że jeżdżą i odopalają dobrze nawet gdy kompresja spadnie o 1/5 to juz inny fakt ze perfekcyjnie nadają się do kręcenia licznika. Spadek mocy jest identyczny w 2.8 jak i 2.4 . Bynajmniej są to potwierdzone dane.
Dodam jeszcze, że był u kolegi silnik 2.8 z przebiegiem 180000km i miał 160km Tylko że mial też wytarte do garnic mozliwosci siedzenia , pedal hamulca i sprzęgła i kierownicę .
Dodam jeszcze, że był u kolegi silnik 2.8 z przebiegiem 180000km i miał 160km Tylko że mial też wytarte do garnic mozliwosci siedzenia , pedal hamulca i sprzęgła i kierownicę .
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 17:42 przez fishmanr11, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Pisaliście że 2.8 wycofano z produkcji z powodu tego że szybko traciły konie. Akurat tak się składa że dziś nie produkują już 2.4 bo to nie udane konstrukcje były (spalanie jak 2.8 i brak mocy) tak samo albo jeszcze gorzej było w motorach 2.6 w modelach C4. A 2.8 i 3.0 to teraz podstawowe jednostki FSI. Także pozdrawiam xD
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
Witam panowie na temat silników napisał censored nie-wiesz-jaki-silnik-wybrac-zagladnij- ... t12243.htm zastanawiam się jak to jest faktycznie z tymi konikami teraz ma mentlik w głowie ile moje V6 posiada koni auto zbiera się bardzo dobrze jak na swoje gabaryty po przeczytaniu waszych odpowiedzi postanowiłem zrobić sobie prezent świąteczny podjade na hamownie i wkleje wykres pozdrawiam.
A ja właśnie byłem na hamowni bo byłem ciekaw ile moja 2.4 ma koni gość z hamowni był zaskoczony ile wyszło puszczał ją dwa razy .
[http://imageshack.us/photo/my-images/11/obrazqzb.jpg/
[http://imageshack.us/photo/my-images/11/obrazqzb.jpg/
Zenek116
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
A co do przekładki moim zdaniem osobistym nie ma sensu. Silniki bardzo podobne a te 30 koni czy aż tak zauważalne będą . no na bank będzie się lepiej zbierał troszkę ale nie wiadomo na jaki silnik trafisz i do tego koszty samej przekladki do tego odpowiadając na pytanie musisz kupić kompa wydaje mi się że dochodzą problemy z kluczykami po takim swapie skrzynia musi mieć inny program bo inne obciążenia inaczej może robić cuda. samo wstawienie silnika bez problemu. Wiec po mojemu to oba kompy czyli skrzynia i ECU do tego zgranie tego wszystkiego i powinno śmigać. Jak się mylę prosze mnie poprawić ale dane brałem z Elsy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 15 gru 2008, 02:29
- Lokalizacja: sosnowiec
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Robić remap skrzyni w manualu?? Kolego się troszkę pomyliłeś. Pewnie dlatego tak napisałeś bo masz automat. OKI.fishmanr11 pisze:Wydaje mi się że odpowiedziałem na pytanie w poprzednim poście. Skrzynia pasi tylko kompy nie
Ja też kilka razy zastanawiałem się "co trzeba zrobić zeby wsadzić 2.8"??
Po długich przemyśleniach doszedłem do wniosku że:
Konstrukcja silnika i jego bydowa są P&P więc silnik wsadzamy bez problemu.
Sprzęgło jest to samo przynajmniej w manualu)
wiązki kabli też (trzeba tylko patrzeć na zawory EGR)
Jedynie komp jest inny ale wiązka do niego idzie chyba ta sama więc wystarczy wpiąć
Moze byćproblem z immo i kluczykami ale to kwestia kilku minut.
Chyba ze jestem w błędzie to proszę mnie poprawić