[A6 C5 2.8 ACK] ustawienie wałków rozrzadu
[A6 C5 2.8 ACK] ustawienie wałków rozrzadu
Witam
Naprawiałem głowice i mama teraz problem jak ustawić wałki rozrządu na jednej głowicy i potrzebuje pomocy. Za pomoc będę bardzo wdzięczny.A głowice musiałem zrobić, dlatego ze padł napinacz łańcuszka i przeskoczył drugi wałek, po czym pogiął zawory.
[ Dodano: 2010-05-12, 09:05 ]
Zapomniałem dodac lewa głowica.
Naprawiałem głowice i mama teraz problem jak ustawić wałki rozrządu na jednej głowicy i potrzebuje pomocy. Za pomoc będę bardzo wdzięczny.A głowice musiałem zrobić, dlatego ze padł napinacz łańcuszka i przeskoczył drugi wałek, po czym pogiął zawory.
[ Dodano: 2010-05-12, 09:05 ]
Zapomniałem dodac lewa głowica.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Na wałku i na obudowie są znaki. Idealnie powinien się zgrać znak wałka wydechowego. Wałek ssący może być lekko przestawiony w zależności od bieżącego położenia napinacza łańcucha/regulatora faz rozrządu. Oczywiście można go obrócić i ustawić idealnie, ale wtedy napinacz musi być w neutralnej pozycji.
Poniżej zdjęcie poglądowe (oryginalna fotka z audiworld). Kolor niebieski - znak na obudowie, kolor zielony - znak na wałku. Kolorem czerwonym zaznaczyłem ogólne położenie znaków na drugim wałku, ale na zdjęciu słabo je widać.
Oczywiście na drugiej głowicy musi być to samo + blokada wału korbowego (ew. ustawienie na znak na kole głównym wału). Mając listwę i blokadę sprawa jest jeszcze łatwiejsza.
Poniżej zdjęcie poglądowe (oryginalna fotka z audiworld). Kolor niebieski - znak na obudowie, kolor zielony - znak na wałku. Kolorem czerwonym zaznaczyłem ogólne położenie znaków na drugim wałku, ale na zdjęciu słabo je widać.
Oczywiście na drugiej głowicy musi być to samo + blokada wału korbowego (ew. ustawienie na znak na kole głównym wału). Mając listwę i blokadę sprawa jest jeszcze łatwiejsza.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Układ wysokiego napięcia, podciśnienia itd. Oczywiście przy założeniu, że głowica zrobiona prawidłowo i zawory są szczelne. Testujesz oczywiście na benzynie? Warto byłoby zrobić vagowanie i posprawdzać błędy oraz korekty i inne kluczowe parametry. Dałoby to pogląd na to, która głowica kuleje.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
Odgrzewam kotleta
Mam problem z napinaczami łańcuszków w moim ACK a jaki chyba nie trzeba pisać
I mam pytanie czy można by jeździć z blokadą do napinacza łańcucha tą potrzebną do ustawiani rozrządu taką jak tutaj koleś zakręca
Oczywiście nie było by zmiennych far rozrządu siłą rzeczy i zastanawia mnie jak to wpłynie na osiągi i czy to będzie bezpieczne dla silnika...bo jak na razie i tak mój pracuje jak diesel...
Mam problem z napinaczami łańcuszków w moim ACK a jaki chyba nie trzeba pisać
I mam pytanie czy można by jeździć z blokadą do napinacza łańcucha tą potrzebną do ustawiani rozrządu taką jak tutaj koleś zakręca
Oczywiście nie było by zmiennych far rozrządu siłą rzeczy i zastanawia mnie jak to wpłynie na osiągi i czy to będzie bezpieczne dla silnika...bo jak na razie i tak mój pracuje jak diesel...
Co ma piernik do wiatraka? widzisz że mam w profilu ACK??-=Rafal=- pisze:Po pierwsze masz chyba inny samochód etc, ale to sprawa estetyczna. Po drugie. Może załóż sobie od razu blokadę na cały rozrząd?
A co w C4 może nie było ACK
ÂŻe się dopisałem do tematu w dziale o C5 to chyba nic złego się nie stało mając C4...
Ja się pytam o napinacz a nie z rozrządem mi wyskakujesz. Pytam bo czytałem gdzieś o tym na innym forum (zagranicznym) że ktoś zakręcił blokadę na napinacz i wtedy nie latał góra-dół i nie hałasował...ale wiadomo nie ma zmiennych faz rozrządu.
A mnie chodzi o to czy nie będzie to szkodliwe w jakiś sposób dla silnika i tyle...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Nie wiem czemu miałoby być szkodliwe (pomijając wytrzymałość klucza na pracę wewnątrz silnika). Ale nie bardzo rozumiem sens tej "modyfikacji", bo w ten sposób ściska się napinacz a należałoby go rozciągnąć i zablokować w tej pozycji. Może jakby w środek sprężyny wetknąć coś trwałego i tak ścisnąć, ale to straszna rzeźnia.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
- -=Rafal=-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1360
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
Karol89, po pierwsze, taka blokada mój drogi Panie Mechaniku, nie wytrzyma napięć jakie są podczas pracy silnika to raz. Możesz włożyć coś mocniejszego bla bla bla a wtedy coś innego może nie wytrzymać. Rozpieprzysz pół silnika. Ale to Twoja brocha. Wyskakuje z blokadą rozrządu.. Fakt.. Załóż sobie blokadę na głowę. Taki sam efekt jak przy tym co chcesz zrobić wyżej.
Co do tego czy "da się z nimi coś zrobić". Pewnie. Wymienić. Nic innego nie zrobisz, jak byś to rozebrał to byś zobaczył czemu. A co do źródła zakupu? Serwis jest najpewniejszym. Reszta, to badziewie na parę miesięcy, a może i nie.
Co do tego czy "da się z nimi coś zrobić". Pewnie. Wymienić. Nic innego nie zrobisz, jak byś to rozebrał to byś zobaczył czemu. A co do źródła zakupu? Serwis jest najpewniejszym. Reszta, to badziewie na parę miesięcy, a może i nie.