Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.8 ACK] ustawienie wałków rozrzadu

Silniki benzynowe
rys123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 15 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: Warszawa

[A6 C5 2.8 ACK] ustawienie wałków rozrzadu

Post autor: rys123 » 12 maja 2010, 07:59

Witam
Naprawiałem głowice i mama teraz problem jak ustawić wałki rozrządu na jednej głowicy i potrzebuje pomocy. Za pomoc będę bardzo wdzięczny.A głowice musiałem zrobić, dlatego ze padł napinacz łańcuszka i przeskoczył drugi wałek, po czym pogiął zawory.

[ Dodano: 2010-05-12, 09:05 ]
Zapomniałem dodac lewa głowica.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 12 maja 2010, 11:01

Na wałku i na obudowie są znaki. Idealnie powinien się zgrać znak wałka wydechowego. Wałek ssący może być lekko przestawiony w zależności od bieżącego położenia napinacza łańcucha/regulatora faz rozrządu. Oczywiście można go obrócić i ustawić idealnie, ale wtedy napinacz musi być w neutralnej pozycji.

Poniżej zdjęcie poglądowe (oryginalna fotka z audiworld). Kolor niebieski - znak na obudowie, kolor zielony - znak na wałku. Kolorem czerwonym zaznaczyłem ogólne położenie znaków na drugim wałku, ale na zdjęciu słabo je widać.

Oczywiście na drugiej głowicy musi być to samo + blokada wału korbowego (ew. ustawienie na znak na kole głównym wału). Mając listwę i blokadę sprawa jest jeszcze łatwiejsza.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam,
Krisker

rys123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 15 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rys123 » 12 maja 2010, 16:23

Znaki na wałkach to takie wyciecia??

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 12 maja 2010, 17:03

Tak. Jak dobrze to ustawisz, to "fasolki" na kołach paska rozrządu będą w osi, nawet między głowicami.
Pozdrawiam,
Krisker

rys123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 15 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rys123 » 15 maja 2010, 13:09

Ok dzieki udało sie :D Pozdro

[ Dodano: 2010-05-17, 15:59 ]
I znowu cos nie tak ustawiłem wszystko odpala ale nie równo pracuje tak jak by na jakis tłokach nie przepalał .Jak myslicie czy to przez to ze o ząb zle rozrzad ??

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 18 maja 2010, 11:55

Zdejmij ponownie dekle i sprawdź, czy znaki się pokrywają. Chodzi mi o WSZYSTKIE znaki, tj. te na wałkach i ten na wale. Jeśli nie ma rozbieżności, to rozrząd jest OK. VAGowałeś? Zawory nowe? Głowica fachowo naprawiona?
Pozdrawiam,
Krisker

rys123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 15 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rys123 » 28 maja 2010, 21:05

Witam
zdjołem dekiel i ustawiłem wałki idealnie ale na wolnych obrotach zle silnik pracuje i gasnie co to moze byc ??
Pozdr

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 28 maja 2010, 21:41

Układ wysokiego napięcia, podciśnienia itd. Oczywiście przy założeniu, że głowica zrobiona prawidłowo i zawory są szczelne. Testujesz oczywiście na benzynie? Warto byłoby zrobić vagowanie i posprawdzać błędy oraz korekty i inne kluczowe parametry. Dałoby to pogląd na to, która głowica kuleje.
Pozdrawiam,
Krisker

rys123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 15 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rys123 » 29 maja 2010, 17:49

GłĂŹowica dobra . A akcja jest taka ze nie działa na jednym garku i to po prawej która była dobra >..

Karol89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 31 lip 2011, 17:45
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Karol89 » 13 gru 2011, 21:21

Odgrzewam kotleta ;))
Mam problem z napinaczami łańcuszków w moim ACK a jaki chyba nie trzeba pisać ;)
I mam pytanie czy można by jeździć z blokadą do napinacza łańcucha tą potrzebną do ustawiani rozrządu taką jak tutaj koleś zakręca
Oczywiście nie było by zmiennych far rozrządu siłą rzeczy i zastanawia mnie jak to wpłynie na osiągi i czy to będzie bezpieczne dla silnika...bo jak na razie i tak mój pracuje jak diesel...

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 13 gru 2011, 22:04

Po pierwsze masz chyba inny samochód etc, ale to sprawa estetyczna. Po drugie. Może załóż sobie od razu blokadę na cały rozrząd? <zalamka>

Karol89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 31 lip 2011, 17:45
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Karol89 » 13 gru 2011, 22:25

-=Rafal=- pisze:Po pierwsze masz chyba inny samochód etc, ale to sprawa estetyczna. Po drugie. Może załóż sobie od razu blokadę na cały rozrząd? <zalamka>
Co ma piernik do wiatraka? widzisz że mam w profilu ACK??
A co w C4 może nie było ACK ?? :)
ÂŻe się dopisałem do tematu w dziale o C5 to chyba nic złego się nie stało mając C4...
Ja się pytam o napinacz a nie z rozrządem mi wyskakujesz. Pytam bo czytałem gdzieś o tym na innym forum (zagranicznym) że ktoś zakręcił blokadę na napinacz i wtedy nie latał góra-dół i nie hałasował...ale wiadomo nie ma zmiennych faz rozrządu.
A mnie chodzi o to czy nie będzie to szkodliwe w jakiś sposób dla silnika i tyle...

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 14 gru 2011, 14:43

Nie wiem czemu miałoby być szkodliwe (pomijając wytrzymałość klucza na pracę wewnątrz silnika). Ale nie bardzo rozumiem sens tej "modyfikacji", bo w ten sposób ściska się napinacz a należałoby go rozciągnąć i zablokować w tej pozycji. Może jakby w środek sprężyny wetknąć coś trwałego i tak ścisnąć, ale to straszna rzeźnia.
Pozdrawiam,
Krisker

Karol89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 31 lip 2011, 17:45
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Karol89 » 14 gru 2011, 18:34

A tak z ciekawości zapytam rozbierał w ogóle ktoś te napinacze. Da się coś z nimi zrobić ??
I jak coś czy da się kupić je nowe nie z serwisu, sprzedaje je ktoś prywatny jakiś sklep po w miarę normalnych cenach nie jak w ASO?
Chodzi o ori napinacze,

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 15 gru 2011, 00:59

Karol89, po pierwsze, taka blokada mój drogi Panie Mechaniku, nie wytrzyma napięć jakie są podczas pracy silnika to raz. Możesz włożyć coś mocniejszego bla bla bla a wtedy coś innego może nie wytrzymać. Rozpieprzysz pół silnika. Ale to Twoja brocha. Wyskakuje z blokadą rozrządu.. Fakt.. Załóż sobie blokadę na głowę. Taki sam efekt jak przy tym co chcesz zrobić wyżej.
Co do tego czy "da się z nimi coś zrobić". Pewnie. Wymienić. Nic innego nie zrobisz, jak byś to rozebrał to byś zobaczył czemu. A co do źródła zakupu? Serwis jest najpewniejszym. Reszta, to badziewie na parę miesięcy, a może i nie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl