[ A6 C6] bicie tarcz po wymianie - 2 komplet i dalej to samo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
niestety nie można trzeba zmienić zaciskiP.S. Jak wiadomo do A6 wychodzily dwa rozmiary hebli 321mm i 340mm.. Czy orientuje się ktoś czy można bez wymianmy zacisków itp wstawić tą tarczę 340 zamiast 321?
drugi temat to taki że tarcze 347 mm są znacznie węższe wieć jeszcze bardziej podatne na bicie...
U mnie dokładnie to samo było - wymieniłem na ATE z intercarsu i zaczęło się bicie nasilające się na rozgrzanych tarczach. Błąd z Ate popełniłem już po raz drugi niestety, zawierzając w "oryginał" i jakość. Teraz mam bosch'a, znaczna poprawa - tzn na mocno rozgrzanych tarczach jest odczuwalna delikatna nierówność, ale w minimalnym stopniu. Dla ciekawostki dodam, że w C5 po podobnej przygodzie z ATE postanowiłem, że kupię polskie zamienniki mikody - sprawowały się wyśmienicie, żadnego bicia i żałuję, że do C6 jeszcze nie mają. Ale jak komukolwiek wspomniałem, na czym jeżdżę - patrzyli na mnie jak na wariata. Dziwni są niektórzy "fachowcy" 

- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
spotkałem się ostatnio z podobnym tematem w jednym z warsztatów. w okresie 1 miesiąca trafiły tam 3 skody octavie na wymianę hamulców, do tej pory wszystkie na fabrycznych zestawach. po wymianie każda wracała z biciem tarcz, testowano kilku różnych producentów i cały czas to samo, każda miała wymieniane tarcze przynajmniej 3 razy. nie wiem niestety czy udało się w końcu dojść do tego co było przyczyną, ale postaram się dowiedzieć i dam znać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
uważaj na Turbo Groove bo są dość głośne będziesz je słyszał przy hamowaniukrawcraf pisze:A co sądzicie o EBC Turbo Groove lub ultimax...
sam się zastanawiam nad ultimaxami ale jeszcze mam trochę żelaza u siebie wymiana dopiero przy nastepnych klockach
ale się zastanawiam czy wbić klocki Ferodo czy EBC czy oryginały....
hmm
mialem kiedys avensis i tez mialo bicie hamulce, zostaly stoczone, dalo to tylko na chwile nastepnie wymienione na nowe dalej to samo. Wszystko bylo dobrze przy malych predkosciach przy duzych jak sie hamowalo to rzucalo kierownica. Na samym koncu byly toczone tarcze na aucie, jest do tego specjalna maszyna ktora zaczepia sie zamist zacisku i wtedy tarcze sa dopasowane do auta. Przyczyn moze byc wiele ale przewaznie jest ze piasta nie jest idalnie wyrobiona i nalezalo by ja wymienic.
Ale po stoczeniu/wyrównaniu tarczy na aucie, problemy ustały, jezdziło się aż miło.
mialem kiedys avensis i tez mialo bicie hamulce, zostaly stoczone, dalo to tylko na chwile nastepnie wymienione na nowe dalej to samo. Wszystko bylo dobrze przy malych predkosciach przy duzych jak sie hamowalo to rzucalo kierownica. Na samym koncu byly toczone tarcze na aucie, jest do tego specjalna maszyna ktora zaczepia sie zamist zacisku i wtedy tarcze sa dopasowane do auta. Przyczyn moze byc wiele ale przewaznie jest ze piasta nie jest idalnie wyrobiona i nalezalo by ja wymienic.
Ale po stoczeniu/wyrównaniu tarczy na aucie, problemy ustały, jezdziło się aż miło.
- krawcraf
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
- Imię: Krawiec
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Jesli chodzi o turbogroove to sprzedawca mi je odradzal wlasnie ze wzgledu na dziwny halas przy hamowaniu. Ultimaxy podobno lepsze ale trzeba czekac na dostawe. Wrzucilismy przed chwila jeszcze TRW i klocki TRW. Przejda teraz przyspieszone docieranie
Podkrecamy kola i jedziemy na s8 zrobic z 200 km. Zobaczymy co sie wydarzy...
P.S. ATE byly toczone na samochodzie i na dlugo to nie pomoglo niestety...

P.S. ATE byly toczone na samochodzie i na dlugo to nie pomoglo niestety...
- krawcraf
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
- Imię: Krawiec
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Przed chwila sprawdzilem rozmiar 347mm i sa tej samej grubosci co 321mm. Przynajmniej te co leza w warsztacie u mojego brata maja 30mm. Z tego co pamietam sa jeszcze chyba do c6 312mm.vonito pisze:niestety nie można trzeba zmienić zaciskiP.S. Jak wiadomo do A6 wychodzily dwa rozmiary hebli 321mm i 340mm.. Czy orientuje się ktoś czy można bez wymianmy zacisków itp wstawić tą tarczę 340 zamiast 321?
drugi temat to taki że tarcze 347 mm są znacznie węższe wieć jeszcze bardziej podatne na bicie...
koledzy, a propos bicia tarcz, bo widzę że 50 % tarcz bije, jak już ktoś wcześniej powiedział mnie również się wydaje że musi być jakaś inna przyczyna tego bicia. u mnie waliło powyżej 100 km/h, też myślałem że ATE skośnookie ale pojechałem na diagnostykę i jedna gałka kierownicza miała ledwo wyczuwalny luz, wymieniłem obie i jak ręką odjął...