Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C6] bicie tarcz po wymianie - 2 komplet i dalej to samo

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 10 gru 2011, 11:51

może spróbujcie te girlingi bo same dobre opinie o nich słyszę...
Jakoś mi się faktycznie wydaje że Audi nie montuje juz ATE
parę razy pytałem co by montowali u mnie jak bym do nich pojechał nigdy o ATE nie mówili
oczywiście się dowiadywałem ostatnio tzn. w tamtym i poprzednim tygodniu.

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 11 gru 2011, 00:27

ups ja jednak nie ATE załozyłem a Zimmermany, pomylilo mi się bo w A8 wkładałem własnie ATE... No ale biją tylko w A6 czyli zimmermanki.

P.S. Jak wiadomo do A6 wychodzily dwa rozmiary hebli 321mm i 340mm.. Czy orientuje się ktoś czy można bez wymianmy zacisków itp wstawić tą tarczę 340 zamiast 321?

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 11 gru 2011, 07:55

stifii pisze: Jak wiadomo do A6 wychodzily dwa rozmiary hebli 321mm i 340mm.
i chyba jeszcze 283mm? W każdym bądź razie montowano w 3.0TDI 3 rodzaje (średnice) tarcz.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 11 gru 2011, 11:18

P.S. Jak wiadomo do A6 wychodzily dwa rozmiary hebli 321mm i 340mm.. Czy orientuje się ktoś czy można bez wymianmy zacisków itp wstawić tą tarczę 340 zamiast 321?
niestety nie można trzeba zmienić zaciski
drugi temat to taki że tarcze 347 mm są znacznie węższe wieć jeszcze bardziej podatne na bicie...

aw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:26
Lokalizacja: Iława

Post autor: aw » 11 gru 2011, 11:43

U mnie dokładnie to samo było - wymieniłem na ATE z intercarsu i zaczęło się bicie nasilające się na rozgrzanych tarczach. Błąd z Ate popełniłem już po raz drugi niestety, zawierzając w "oryginał" i jakość. Teraz mam bosch'a, znaczna poprawa - tzn na mocno rozgrzanych tarczach jest odczuwalna delikatna nierówność, ale w minimalnym stopniu. Dla ciekawostki dodam, że w C5 po podobnej przygodzie z ATE postanowiłem, że kupię polskie zamienniki mikody - sprawowały się wyśmienicie, żadnego bicia i żałuję, że do C6 jeszcze nie mają. Ale jak komukolwiek wspomniałem, na czym jeżdżę - patrzyli na mnie jak na wariata. Dziwni są niektórzy "fachowcy" :)

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 11 gru 2011, 12:42

spotkałem się ostatnio z podobnym tematem w jednym z warsztatów. w okresie 1 miesiąca trafiły tam 3 skody octavie na wymianę hamulców, do tej pory wszystkie na fabrycznych zestawach. po wymianie każda wracała z biciem tarcz, testowano kilku różnych producentów i cały czas to samo, każda miała wymieniane tarcze przynajmniej 3 razy. nie wiem niestety czy udało się w końcu dojść do tego co było przyczyną, ale postaram się dowiedzieć i dam znać.

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 11 gru 2011, 13:19

altium pisze:krawcraf
A na jakich kołach jeździsz? mam na myśli rozmiar!
16" 225 szerokosc

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 11 gru 2011, 13:23

U mnie taka sama sytuacja. Na zimnych jest w miare ok ale jak sie rozgrzeja to pojawia sie bicie. A jak troche dostana to kierownice z rak wyrywa...

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 11 gru 2011, 14:05

tylko czy to kwestia kiepskich tarcz czy również klocków...
miał ktoś takie problemy po wymianie samych klocków?

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 13 gru 2011, 15:43

A co sądzicie o EBC Turbo Groove lub ultimax...

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 13 gru 2011, 16:14

krawcraf pisze:A co sądzicie o EBC Turbo Groove lub ultimax...
uważaj na Turbo Groove bo są dość głośne będziesz je słyszał przy hamowaniu
sam się zastanawiam nad ultimaxami ale jeszcze mam trochę żelaza u siebie wymiana dopiero przy nastepnych klockach

ale się zastanawiam czy wbić klocki Ferodo czy EBC czy oryginały....

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 13 gru 2011, 18:05

hmm
mialem kiedys avensis i tez mialo bicie hamulce, zostaly stoczone, dalo to tylko na chwile nastepnie wymienione na nowe dalej to samo. Wszystko bylo dobrze przy malych predkosciach przy duzych jak sie hamowalo to rzucalo kierownica. Na samym koncu byly toczone tarcze na aucie, jest do tego specjalna maszyna ktora zaczepia sie zamist zacisku i wtedy tarcze sa dopasowane do auta. Przyczyn moze byc wiele ale przewaznie jest ze piasta nie jest idalnie wyrobiona i nalezalo by ja wymienic.

Ale po stoczeniu/wyrównaniu tarczy na aucie, problemy ustały, jezdziło się aż miło.

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 13 gru 2011, 20:40

Jesli chodzi o turbogroove to sprzedawca mi je odradzal wlasnie ze wzgledu na dziwny halas przy hamowaniu. Ultimaxy podobno lepsze ale trzeba czekac na dostawe. Wrzucilismy przed chwila jeszcze TRW i klocki TRW. Przejda teraz przyspieszone docieranie :) Podkrecamy kola i jedziemy na s8 zrobic z 200 km. Zobaczymy co sie wydarzy...

P.S. ATE byly toczone na samochodzie i na dlugo to nie pomoglo niestety...

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 13 gru 2011, 20:54

vonito pisze:
P.S. Jak wiadomo do A6 wychodzily dwa rozmiary hebli 321mm i 340mm.. Czy orientuje się ktoś czy można bez wymianmy zacisków itp wstawić tą tarczę 340 zamiast 321?
niestety nie można trzeba zmienić zaciski
drugi temat to taki że tarcze 347 mm są znacznie węższe wieć jeszcze bardziej podatne na bicie...
Przed chwila sprawdzilem rozmiar 347mm i sa tej samej grubosci co 321mm. Przynajmniej te co leza w warsztacie u mojego brata maja 30mm. Z tego co pamietam sa jeszcze chyba do c6 312mm.

gietek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 01 wrz 2009, 08:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gietek » 13 gru 2011, 21:13

koledzy, a propos bicia tarcz, bo widzę że 50 % tarcz bije, jak już ktoś wcześniej powiedział mnie również się wydaje że musi być jakaś inna przyczyna tego bicia. u mnie waliło powyżej 100 km/h, też myślałem że ATE skośnookie ale pojechałem na diagnostykę i jedna gałka kierownicza miała ledwo wyczuwalny luz, wymieniłem obie i jak ręką odjął...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja