[ AEB 1.8 150 KM] ZAPALA SIE KONTROLKA OLEJU
[ AEB 1.8 150 KM] ZAPALA SIE KONTROLKA OLEJU
witam wszystkich i prosze o jakies porady.mam trzy problemy. 1)podczas dluzszej jazdy z predkoscia 150-180 km/h zapalila mi sie kontrolka od oleju.dodam ze to bylo latem w duze upaly.stan oleju i innych plynow oczywiscie ok.2)kilka razy wyskoczyl mi komunikat na tym wyswietlaczu na zolto z symbolem wody i napis sensor.3)z ostatnich dni autko pali na tzw.dotyk ale w ciagu dwoch tygodni trzy razy z rana musialem krecic kilka razy i nie gasla mi kontrolka z napisem EPC.Tylko przy pierwszym rozruchu.potem juz norma na pyka.moze ktos mi cos podpowie ,z gory dzieki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 427
- Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
- Imię: MARIUSZ
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: SIEDLCE
Po pierwsze zalecany olej do tego motoru to pełny syntetyk typu 5w40 5w50 10w50 a nie minerał z dodatkami czytaj półsyntetyk.
Po drugie jeśli wymiana oleju nie pomoże trzeba zrobić pomiary ciśnienia oleju zobaczyć w jakim stanie jest pompa oleju .
Po trzecie trzeba wyczyścić i adaptować przepustnice.
Po czwarte sprawdź odmę i zobacz czy nie jest zapchana lub popękana.
Po drugie jeśli wymiana oleju nie pomoże trzeba zrobić pomiary ciśnienia oleju zobaczyć w jakim stanie jest pompa oleju .
Po trzecie trzeba wyczyścić i adaptować przepustnice.
Po czwarte sprawdź odmę i zobacz czy nie jest zapchana lub popękana.
Mario dzieki za rady,moze ja zle napisalem z ta kontrolka od oleju,chodzi mi o ten symbol oleju na tym wyswietaczu miedzy zegarami.no i to mi sie nie pali caly czas tylko wtedy jak na autobanie mu troche pocislem.A co do oleju na takim polsyntetyku jezdzil poprzednik.czy ja teraz moge wrocic do syntetyku bo slyszalem ze tak sie nie robi.no i jaki olej najleprzy (chodzi mi o marke)pozdro
Witaj ziomal74!
Po pierwsze olej na którym jeździsz jest jak najbardziej O.K.Nie zmieniaj go na syntetyk który jest zalecany a i owszem do aut nowych i ze stosunkowo niewielkim przebiegiem.A Twoja furka z 2001 r. ma już pewnie coś pod 300000km,co?Silnik przy tym przebiegu nie jest już tak szczelny wiec 10W40 to optymalne rozwiązanie.No może jakbyś jeździł na tym syntetyku to mógłbyś go lać dalej ale teraz nie przechodź już z" gorszego" oleju na " lepszy"!Kontrolka Ci się zapalała gdzyż albo było coś nie tak z ciśnieniem oleju:tzn z jego ilością bądź pompa nie dawała rady już przy tej prędkości;bądź z jego jakością.Moim zdaniem wymień olej na świeży i zobacz czy jest poprawa.Co do drugiego problemu to jeśli zapala Ci się taka kontrolka fale z termometrem to pada Ci czujnik poziomu płynu chłodzącego a jeśli to jest taka fontanna to jest to czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy.
Po pierwsze olej na którym jeździsz jest jak najbardziej O.K.Nie zmieniaj go na syntetyk który jest zalecany a i owszem do aut nowych i ze stosunkowo niewielkim przebiegiem.A Twoja furka z 2001 r. ma już pewnie coś pod 300000km,co?Silnik przy tym przebiegu nie jest już tak szczelny wiec 10W40 to optymalne rozwiązanie.No może jakbyś jeździł na tym syntetyku to mógłbyś go lać dalej ale teraz nie przechodź już z" gorszego" oleju na " lepszy"!Kontrolka Ci się zapalała gdzyż albo było coś nie tak z ciśnieniem oleju:tzn z jego ilością bądź pompa nie dawała rady już przy tej prędkości;bądź z jego jakością.Moim zdaniem wymień olej na świeży i zobacz czy jest poprawa.Co do drugiego problemu to jeśli zapala Ci się taka kontrolka fale z termometrem to pada Ci czujnik poziomu płynu chłodzącego a jeśli to jest taka fontanna to jest to czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy.
ziomal74, ja zgadzam się z mario1278, trochę za gęsty olej !
ja leje http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... 3&brand=45
jeżeli chodzi o kontrolkę oleju to może masz zaklejony smok do pompy olej , niekiedy zalepia się mazią i występują takie objawy.
Przy gęstych olejach turbo też nie ma prawidłowego chłodzenia.
ja leje http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... 3&brand=45
jeżeli chodzi o kontrolkę oleju to może masz zaklejony smok do pompy olej , niekiedy zalepia się mazią i występują takie objawy.
Przy gęstych olejach turbo też nie ma prawidłowego chłodzenia.