Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AEB 1.8 150 KM] ZAPALA SIE KONTROLKA OLEJU

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
ziomal74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2011, 19:43
Lokalizacja: walcz

[ AEB 1.8 150 KM] ZAPALA SIE KONTROLKA OLEJU

Post autor: ziomal74 » 23 lis 2011, 18:21

witam wszystkich i prosze o jakies porady.mam trzy problemy. 1)podczas dluzszej jazdy z predkoscia 150-180 km/h zapalila mi sie kontrolka od oleju.dodam ze to bylo latem w duze upaly.stan oleju i innych plynow oczywiscie ok.2)kilka razy wyskoczyl mi komunikat na tym wyswietlaczu na zolto z symbolem wody i napis sensor.3)z ostatnich dni autko pali na tzw.dotyk ale w ciagu dwoch tygodni trzy razy z rana musialem krecic kilka razy i nie gasla mi kontrolka z napisem EPC.Tylko przy pierwszym rozruchu.potem juz norma na pyka.moze ktos mi cos podpowie ,z gory dzieki

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 23 lis 2011, 19:32

ziomal74, Witam podłącz auto pod komp sprawdź jakie błedy wywali czy usterki będzie łatwiej zdiagnozować co się dzieje.

ziomal74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2011, 19:43
Lokalizacja: walcz

Post autor: ziomal74 » 23 lis 2011, 19:54

na razie nie moge,autko w domu a ja za granica.za kilka tygodni napewno podlacze

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 427
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Rocznik: 2010
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 23 lis 2011, 20:02

Jaki olej?
Czy mierzyłeś ciśnienie oleju ?
Czy przepustnica była czyszczona ?

ziomal74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2011, 19:43
Lokalizacja: walcz

Post autor: ziomal74 » 23 lis 2011, 20:08

jak to sie zapalilo to byl shell 10w 40,teraz zmienilem na mobil 1 super 10w40 w ten weekend jak bylem w domu a cisnienie i przepustnica nic nie robilem

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 427
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Rocznik: 2010
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 24 lis 2011, 06:36

Po pierwsze zalecany olej do tego motoru to pełny syntetyk typu 5w40 5w50 10w50 a nie minerał z dodatkami czytaj półsyntetyk.
Po drugie jeśli wymiana oleju nie pomoże trzeba zrobić pomiary ciśnienia oleju zobaczyć w jakim stanie jest pompa oleju .
Po trzecie trzeba wyczyścić i adaptować przepustnice.
Po czwarte sprawdź odmę i zobacz czy nie jest zapchana lub popękana.

ziomal74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2011, 19:43
Lokalizacja: walcz

Post autor: ziomal74 » 24 lis 2011, 15:24

Mario dzieki za rady,moze ja zle napisalem z ta kontrolka od oleju,chodzi mi o ten symbol oleju na tym wyswietaczu miedzy zegarami.no i to mi sie nie pali caly czas tylko wtedy jak na autobanie mu troche pocislem.A co do oleju na takim polsyntetyku jezdzil poprzednik.czy ja teraz moge wrocic do syntetyku bo slyszalem ze tak sie nie robi.no i jaki olej najleprzy (chodzi mi o marke)pozdro

IMOTHEP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 25 mar 2010, 21:50
Lokalizacja: Płock

Post autor: IMOTHEP » 26 lis 2011, 11:56

Witaj ziomal74!
Po pierwsze olej na którym jeździsz jest jak najbardziej O.K.Nie zmieniaj go na syntetyk który jest zalecany a i owszem do aut nowych i ze stosunkowo niewielkim przebiegiem.A Twoja furka z 2001 r. ma już pewnie coś pod 300000km,co?Silnik przy tym przebiegu nie jest już tak szczelny wiec 10W40 to optymalne rozwiązanie.No może jakbyś jeździł na tym syntetyku to mógłbyś go lać dalej ale teraz nie przechodź już z" gorszego" oleju na " lepszy"!Kontrolka Ci się zapalała gdzyż albo było coś nie tak z ciśnieniem oleju:tzn z jego ilością bądź pompa nie dawała rady już przy tej prędkości;bądź z jego jakością.Moim zdaniem wymień olej na świeży i zobacz czy jest poprawa.Co do drugiego problemu to jeśli zapala Ci się taka kontrolka fale z termometrem to pada Ci czujnik poziomu płynu chłodzącego a jeśli to jest taka fontanna to jest to czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy.

ziomal74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2011, 19:43
Lokalizacja: walcz

Post autor: ziomal74 » 26 lis 2011, 16:45

na liczniku jak w kazdym'' dobrym" wozie jest dopiero 208 tys.he <rotfl>

Awatar użytkownika
junior13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 30 paź 2010, 10:39
Lokalizacja: śląsk

Post autor: junior13 » 26 lis 2011, 22:08

ziomal74, ja zgadzam się z mario1278, trochę za gęsty olej !
ja leje http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... 3&brand=45

jeżeli chodzi o kontrolkę oleju to może masz zaklejony smok do pompy olej , niekiedy zalepia się mazią i występują takie objawy.
Przy gęstych olejach turbo też nie ma prawidłowego chłodzenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja