Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFB 2.5 150 KM] pozycja tłoków w głowicy

Silniki wysokoprężne
Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 16 lis 2011, 18:16

No to robimy REWOLUCJę <lol>. Piotruś- w żadnym wypadku się nie obrażę na twoje komentarze w SPAM do toku mojego myślenia- ja nie z tych :] .
Piotruś pisze:Otóż na moim zdjęciu (tym wskazanym przez Ciebie) widać TYLKO I WYÂŁÂĄCZNIE wałek ssący z faktycznie uniesionymi w górę krzywkami cylindra nr 3
.
Zacznijmy od obrazka nr 1. Widzimy oba wałki -silnik AKN. Oczami wyobraźni obróć je tak jak są zazębione i zobacz kiedy krzywki nacisną zawory. Od kiedy zawór ssący i wydechowy otwiera i zamyka się w tym samym czasie? (przyjmując że 1-en wałek jest ssący a 2-gi wydechowy w/g Twojego opisu).

Obrazek

Obrazek nr 2. Od kiedy grzybki zaworów ssących i wydechowych zmieniają swoją średnicę?
Obrazek .

Obrazek nr 3 dorzucony aby lepiej widać było wszystkie krzywki.

Obrazek

Z uporem maniaka dalej twierdzę, że każdy z wałków obsługuje zarówno zawory ssące jak i wydechowe. pzdr.

ps. Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale kiedyś czytałem że w 2004 roku zmianie uległy nie tylko wałki wraz z elementami współpracujacymi, ale również rozkład zaworów ssących i wydechowych w silnikach na B... Nie mogę znaleźć zdjęcia głowicy nowego typu- tak więc może tu tkwi ziarno niezgody <okok> .

blanwinder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: dzierżoniów

Post autor: blanwinder » 16 lis 2011, 18:26

Siema !! Siedzę sobie właśnie przed kompem i już któryś raz z kolei czytam posty Piotruś i tak myślę.Dlaczego nie napisze w prost, że po wkręceniu śruby ustalającej tłok nr 1 jest (musi być )w położeniu GMP tylko cały czas pisze "ogródkami "
Piotruś pisze:... to, według Ciebie Tx-didi, gdzie znajduje się tłok pierwszego cylindra dokładnie w tym momencie, w którym pompa wstrzykuje tam paliwo ??
To że
Piotruś pisze:Po pierwsze:

1. Skoro silnik ustawiony na blokady znajduje się w tzw. pozycji OT ... .
2. Skoro kąt wtrysku (ten mierzony/regulowany) ustawiamy "na zero" własnie w odniesieniu do OT ... (a najdalej 4* "po OT")
3. Wreszcie, skoro kolejność wtrysku jest następująca: 1-4-3-6-2-5
<okok> wszystko ładnie pięknie.Ale dalej nic o położeniu tłoków po wkręceniu śruby <mysli>
To że tłoki 1-6,2-4,3-5 pracują parami (chodzi mi o to że kiedy np. 5 tłok jest GMP to i 3 tłok jest GMP)jest w 100% prawdą o tym pisał Piotras72
Jest niemożliwością wkręcenie śruby ustalającej i zablokowanie wału żeby pierwszy tłok był w GMP <figielek> bynajmniej w moim silniku AFB
P.S.
piotras72 masz u mnie "pomógł" za całokształt
blanwinder

blanwinder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: dzierżoniów

Post autor: blanwinder » 16 lis 2011, 18:44

Piotruś nie jest grzechem przyznać się do błędu ;p
Jeszcze raz szacun Piotras72 :]
blanwinder

blanwinder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: dzierżoniów

Post autor: blanwinder » 16 lis 2011, 21:14

Panowie mam nadzieję że w końcu jutro przyjdzie klucz na który czekam od tygodnia i w najbliższym terminie uruchomię silnik .Zapewniam że się podzielę na forum finałem całej naprawy.(i dalej nie wiem czy położenie tłoków jest o.k. heheheeh <rotfl> )
pozdrowienia <figielek>
blanwinder

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 17 lis 2011, 00:05

blanwinder pisze:Panowie mam nadzieję że w końcu jutro przyjdzie klucz na który czekam od tygodnia i w najbliższym terminie uruchomię silnik .Zapewniam że się podzielę na forum finałem całej naprawy.(i dalej nie wiem czy położenie tłoków jest o.k. heheheeh <rotfl> )
pozdrowienia <figielek>
blanwinder
czekamy na relacje :),

co do tlokow.... skoro nie ma watpliwosci ze prawidlowo wkrecona jest blokada na wale, to ..... chyba pozostaje 'machnac' reka na ich polozenie...

piotras72, brawo - :), wlasnie wyprostowales rowniez i moj skrzywiony 'wałkopogląd'.
Lecz jest tez niedobra wiadomosc dla wszystkich uzytkownikow 'walkow' w wersjach 'scierajacych sie' .... mianowicie do tej pory trzeba bylo wymieniac 2 walki ssace i 2 wydechowe.... a TY nagle zrobiles z nich 4 walki ssace oraz 4 wydechowe.... <rotfl> <rotfl> cholera, jednym machnieciem podwoiles koszty remontu. <rotfl>

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 17 lis 2011, 13:09

Piotruś pisze:Brawo Piotras72 <brawo> <brawo>
<skromny> <okok>. Dzięki .
Piotruś pisze:Jak tylko trafi się zmasakrowana głowica - nie omieszkam jej "pokroić" i wstawić fotki na forum ...
Sądzę że nie będzie takiej potrzeby. Można ten czas lepiej spożytkować (choćby <piwosz> <lol> ).
Drążąc dalej temat tych zdradzieckich wałków, kliknąłem w wyszukiwarkę wałki a nie głowice( <glupek> <rotfl>).
I wszystko już jest jasne.
Oto wałeczki silnika BAU, BCZ, BDG, BDH (tzw. puste).


Obrazek

Gdyby sugerowana prze ze mnie zmiana konstrukcji głowic miała dotyczyć układu zaworów, każda z par krzywek dla poszczególnych cylindrów musiała by być ustawiona tak samo- a tak nie jest :] .
A więc oficjalna informacja dla potomnych jest taka:

W każdym silniku 2,5 TDI V6 zastosowane są wałki, z których każdy obsługuje zarówno zawory ssące jak i wydechowe. Koniec. Kropka. <okok>

Wracając do tematu.
blanwinder pisze:(i dalej nie wiem czy położenie tłoków jest o.k. heheheeh <rotfl> )
I.
blanwinder pisze:Jest niemożliwością wkręcenie śruby ustalającej i zablokowanie wału żeby pierwszy tłok był w GMP <figielek> bynajmniej w moim silniku AFB
blanwinder- nie ufasz sobie? <lol>

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 17 lis 2011, 13:46

piotras72 pisze: Gdyby sugerowana prze ze mnie zmiana konstrukcji głowic miała dotyczyć układu zaworów, każda z par krzywek dla poszczególnych cylindrów musiała by być ustawiona tak samo- a tak nie jest :] .
tak samo chyba nie... zawory sa 'przekrecone' nieco wzgledem walka, ale roznica powinna byc znacznie mniejsza niz na zdjeciu - co i tak potwierdza teze o podwojnej roli walkow w nowszym typie.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 23 lis 2011, 09:05

blanwinder pisze:Panowie mam nadzieję że w końcu jutro przyjdzie klucz na który czekam od tygodnia i w najbliższym terminie uruchomię silnik
zaczynam sie martwic - masz juz ten klucz ?

blanwinder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: dzierżoniów

Post autor: blanwinder » 23 lis 2011, 22:08

Witam wszystkich !! Tak jak obiecałem ,że podzielę się zakończeniem naprawy z Klubowiczami tak też czynię .
Poskładałem wszystko tak jak w książce pisze (głowicę, wałki ,rozrząd,wszystkie paski )na koniec zostawiłem pompę wtryskową . Wcześniej wyczytałem na forum jak odpowietrzyć układ (kręcąc kołem pompy do czasu ,aż paliwo pojawi się w poluzowanych przewodach przy wtryskiwaczach i dokręcić ) tak zrobiłem .Oczywiście przy włączonym zapłonie.
Następnie zamontowałem pasek pompy( tak jak w książce pisze )
Przyłączyłem system chłodzący zalałem płyn sprawdzając jeszcze czy coś nie ominąłem kilka krotnie . Aha zapomniałem jeszcze napisać że wielokrotnie kręciłem wałem korbowym(sprawdzając położenie wałków ,wkręcając ponownie śrubę ustalającą itp ,itd)
Wszystko było o.k. <okok>
No i finał !!!
Wsiadam do środka przekręcam kluczyk i "niespodziankaskrzynia biegów jest w trybie awaryjnym , ale cóż próbuję odpalić . Kręcę raz ,drugi,trzeci nie pali
I teraz nie wiem co jest przyczyną tego wszystkiego :[
Może pompa wtryskowa jest żle ustawiona (o cały obrót) nie mam pojęcia
Jak ktoś ma jakieś pomysły proszę pisać (czas mi się kończy , za niedługo święta )
blanwinder

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 24 lis 2011, 01:26

blanwinder pisze: Może pompa wtryskowa jest żle ustawiona (o cały obrót) nie mam pojęcia
przy zalozonych blokadach (wal, walki + pompa) na pewno jest dobrze - nie moze byc 'przekrecona' o caly obrot (rozumiem ze jestes podminowany, ale tylko nasz byly prezydent robil zwroty o 360 stopni)

bledy w sterowniku silnika wykasowales przed proba uruchomienia ?

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 24 lis 2011, 01:35

Na pewno dobrze odpowietrzony układ?

mysza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 267
Rejestracja: 03 lip 2008, 11:04
Lokalizacja: Lebork/Pomorskie

Post autor: mysza » 24 lis 2011, 07:41

ja miałem to samo kolego......

u mnie poskładane wszystko na blokadach próba odpalenia a tu zonk....az akumulator wysiadł <wnerw>

rozbieranie na nowo i co wyszło.....
nowe popychacze hydrauliczne które zakupiłem miały inny kształt niż stare....podmienilismy na stare i dla próby znowu składanie ...odpalił za 1 kopem..nie wiem jak to bedzie u ciebie ?

ale ja tak miałem
pozdro. robert :]

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 24 lis 2011, 10:55

mysza pisze: rozbieranie na nowo i co wyszło.....
nowe popychacze hydrauliczne które zakupiłem miały inny kształt niż stare...
<mysli> mozesz rozwinac ?

mysza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 267
Rejestracja: 03 lip 2008, 11:04
Lokalizacja: Lebork/Pomorskie

Post autor: mysza » 24 lis 2011, 11:06

tx-didi pisze:
mysza pisze: rozbieranie na nowo i co wyszło.....
nowe popychacze hydrauliczne które zakupiłem miały inny kształt niż stare...
<mysli> mozesz rozwinac ?

końcówka popychacza od góry miała inny kształt niż stara nie miała luzu takiego jak stara na dzwigience

tzn łepek był inny ...jak chce ci sie bawic to sprawdz stara i nowa <lol>

blanwinder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: dzierżoniów

Post autor: blanwinder » 24 lis 2011, 12:37

Co do pompy wtryskowej to coś Mi się porąbało ,że przy jednym obrocie wału korbowego pompa obraca się dwa razy <glupek> (nerwy i zmęczenie )
Ale dalej nie rozumiem dlaczego skrzynia jest (była przed próbą rozruchu) w TA .
Jestem pewien na 100% że przed kręceniem pompą na zapłonie nic takiego nie było.
ja miałem to samo kolego......
też miałeś TA ???
mkfryzjer pisze:Na pewno dobrze odpowietrzony układ?
nie jestem pewien ale przy regeneracji pompy około trzech lat temu przy próbie odpalenia i odpowietrzenia układu na 100% skrzynią nie była w TA .
tx-didi pisze:bledy w sterowniku silnika wykasowales przed proba uruchomienia ?
nie mam co podłączyć, chyba że duży młot .
blanwinder

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga