W kwestii sprawdzenia, to odcinkę trzeba by zaliczyć, tyle że przy nieszczelnym to po jakimś czasie na odcince dolot by się "wydłużył" i popsuł WOT przy dużych RPM. Tego akurat po kreskach z hamowni nie widać.
Jesteś pewny, że na sucho dolot jest "długi"? trochę to dziwne, bo załóżmy, że jedziemy sobie niemiecką autostradą z butem w podłodze - czyli powinniśmy mieć "krótki" dolot. Jeżeli krótki jest utrzymywany podciśnieniem, to faktycznie musiałoby być ono super szczelne, żeby podczas takiej jazdy nie "zeszło", bo wtedy dolot by się wydłużył i max moc poszła by w pi..u

Odwrotna logika jest o wiele bardziej logiczna - na WOT i wysokie RPM, kiedy nie ma "uzupełniania" podciśnienia dolot powinien być "krótki" - wtedy "ucieczka" podciśnienia nic nie zmieni. "Długi" jest potrzebny właściwie wtedy, gdy jest podciśnienie w kolektorze, więc małe nieszczelności w układzie podciśnienia na bieżąco są "uzupełniane".
Poza tym wydaje mi się, że widziałem kiedyś rozłożony kolektor i klapki były otwarte, czyli dolot był "krótki". Kumpel ma ACK w A4, to jak go kiedyś dorwę, to podpatrzę, jak ten aktuatorek pracuje
ps. będę miał czas, to spojrzę na te "rurki" w 2.8, bo może jest tam dodatkowy układ wytwarzający podciśnienie pomimo WOT. Tak jest np. w moim 2.7BiT
