Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ALG 2.8 193 KM] Duży spadek momentu obrotowego- przyczyna?

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 09 sty 2012, 00:54

Więc teoria, że nieszczelne podciśnienie może przestawić kolektor na "krótki" sporo wcześniej, niż silnik osiągnie 4100RPM jest słuszna ;) Słuszna oczywiście przy WOT, ale na hamowni to inaczej być nie mogło ;)

ÂŻeby to jeszcze dobrze sprawdzić, to zdejmij przewód z drugiej strony N156 i "zassij" powietrze. Jeżeli wszystko jest sprawne (zaworek jednokierunkowy) i szczelne, to wytworzone podciśnienie powinno się utrzymać dłuższy czas.

Nieszczelna odma raczej nie ma bezpośredniego wpływu na moc/moment/podciśnienie.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

luke_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 21 paź 2011, 20:12
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zamość

Post autor: luke_A6 » 16 mar 2012, 19:21

Przy odłączonym podciśnieniu dolot jest długi. Powyżej ok 4500 obrotów elektrozaworek puszcza, wtedy zaczyna zasysać powietrze, i przestawia się dolot na krótki. Podciśnienie trzyma krótki dolot! Nieszczelne podciśnienie może jedynie opóźnić czas przestawienia się dolotu! Nie ma możliwości by przy trzymaniu cały czas na odcince zeszło podciśnienie, tam jest stale zasysane powietrze.

sajmon8526
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 26 gru 2010, 21:49
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: sajmon8526 » 21 kwie 2012, 12:17

Koledzy dzis sprawdzałem u siebie ta kierownice powietrza ale zabardzo nie rozumiem jej pracy.Gdy auto jest zgaszone to ciegno od gruszki jest po prawej stronie.ok ruzumiem ze nie ma podcisnienia i dlatego tak jest.Gdy odpale to na wolnych obrotach ciegno jest po lewej stronie oczywiscie mowie po lewej jak stoje przed autem.wtedy jak rozumiem jest długi dolot tak?ale gdy dam gazu na 4 czy 5 tys obrotow i trzymam na tych obrotach to ciegno u przejdzie chwile na prawa strone i znow na lewa mimo iz trzymam 4,5 tys obrotow.Czy tak powinno byc?Pytam bo mam takie chwilowe dziury w przyspiesaniu.tak ze ciagnie ładnie a w mniej niz sekunde odpusici i ciagnie znow i tak ze trzy razy i potem ciagnie cały czas tak samo.myślałem ze to od tej kierownicy.Jak to powinno działac prawidlowo bo jak czytam wasze odpowiedzi to troche zgłupiałem:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja