Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] bicie tarcz po wymianie - 2 komplet i dalej to samo

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

[ A6 C6] bicie tarcz po wymianie - 2 komplet i dalej to samo

Post autor: krawcraf » 16 lis 2011, 20:06

Witam,

Nadszedł czas wymiany oryginalnych tarcz które były od nowości (192k km) i w związku z tym wymieniłem je na tarcze + klocki ATE. Mam brata mechanika więc załatwił mi taniej z Intercarsu. Wyszły pół darmo. Tarcze docierałem przez 800km jeżdżąc jak emeryt. Po 800km okazało się, że tarcze biją przy hamowaniu z prędkości powyżej 120km/h. Tarcze postanowiliśmy przetoczyć. Po 200km docierania zacząłem normalną jazde i było wszystko ok. Odstawiłem samochód na noc. Rano okazło się, że prawa tarcza ma bicie jak wcześniej. Ok, pomyślałem: " chytry płaci podwójnie" i tarcze poszły do kosza a w ich miejsce nowy komplet tym razem z ASO. Klocki i tarcze ATE. W ASO powiedzili mi, że nie muszę ich docierać bo to są "oryginalne" tarcze a nie chińskie podróby z Intercarsu. W każdym razie ja jeździłem normalnie. Po 3k km *&^%$ znowu to samo. Bicie przy hamowaniu powyżej 120km/h. Ok rozumiem, że tarcze + klocki za 500pln mogły być gorszej jakości. Ale te kupiłem w ASO!! Napiszę od razu, że nie wsciekałem się więc o przegrzaniu nie może być mowy. Nie wjechałem w żadną kałużę oraz nie byłem na myjni na rozgrzanych tarczach. Wcześniej na tych co były od nowości jeździłem po 200km/h z ostrymi hamowaniami i nie było żadnych problemów. Samochód sprawdzony został kilkukrotnie, mam tu na myśli koła, zawiechę itp. Wszystko ok. Tarcze lecą teraz na gwarancję a ja zastanawiam się co teraz...!? Nie mam bladego pojęcia jak rozpoznać czy tarcze którę kupuję są oryginalne i nie wiem jaką firmę wybrać, żeby w końcu moć normalnie zacząć jeździć. Jeśli możecie coś polecić to będzie wdzięczny bo ja już wpadam w depresję...

Rafał
Ostatnio zmieniony 16 gru 2011, 14:00 przez krawcraf, łącznie zmieniany 1 raz.

fabiano82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 702
Rejestracja: 30 lip 2009, 01:30
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: fabiano82 » 16 lis 2011, 20:53

Sprawdz piaste jezeli ktos wczesniej wymienial lozysko i walil w nia mlotkiem mogl pokrzywic :| widzialem juz takie przypadki jak klienci wymieniali po 3 ,4 komplety tarcz i bylo nadal to samo <uoee> tak wiec moze u ciebie taz cos w tym jest sprawdzic nie zaszodzi.
Wykonane mody Audi A6
-MMI high
-grill s line
-tylne lampy led
-navi
-ami
-zderzak 2009
-lampy LED 2010
-lusterka mat chrom
-zegary kolor FIS
-DAB
Plany
-tv

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 16 lis 2011, 21:15

Sprawdzaliśmy i jest ok. Druga sprawa, że w tym czasie nic nie bylo robione z samochodem oprócz hamulców. 2 planowanie tarcz bylo na zamontowanych tarczach na samochodzie, żeby wyeliminować ewentualne bicie piast. Niestety na długo nie wystarczyło...

fabiano82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 702
Rejestracja: 30 lip 2009, 01:30
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: fabiano82 » 16 lis 2011, 23:05

Hmm ciekawe, czekam na wyjasnienie problemu <uoee>
Wykonane mody Audi A6
-MMI high
-grill s line
-tylne lampy led
-navi
-ami
-zderzak 2009
-lampy LED 2010
-lusterka mat chrom
-zegary kolor FIS
-DAB
Plany
-tv

vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 482
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Moje auto: Q7
Rocznik: 2009
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 17 lis 2011, 08:57

Cześć!

A sprawdzałeś mocowanie zacisków hamulcowych i same zaciski. Może podczas wymiany tarcz coś w nich się uszkodziło?

Pozdrawiam

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 17 lis 2011, 09:25

może spróbuj z firmy EBC
rozmiawiałem kiedyś ze znajomym który ma sklep i ponoć ASO zamawiało jakiś czas temu u niego tarcze z tej firmy do A8 bo właśnie oryginalne miały problem z biciem
dokładnie zamawiali TURBO GROOVE ale mają wadę bo są dość głośne
więc może spróbuj USR z tej firmy.

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 18 lis 2011, 23:13

Zaciski są ok, sprawdzialiśmy je również. Doczytałem na forum VW, że to dość powszechny problem z ATE. Okazuje się, że nawet w ASO zdażaja sie podróbki. Tam proponowali tarcze Boscha. Spotkałem sie też z taką informacją na forum BMW. Zamówię w poniedziałek i zobaczymy jak będzie. Dam znać co i jak.

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 18 lis 2011, 23:20

tak na marignesie dodam jeszcze, że bicie jest mniej wyczuwalne na trybie zawieszenia Dynamic. W sumie trochę to dziwne bo na logike na sztwyniejszym zawieszeniu powinno być bardziej dokuczliwe a tak nie jest...

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 19 lis 2011, 12:34

Mam to samo. Tarcze zaczęły mi dziwnie pukać podczas delikatnego hamowania przy prędkościach ponad 100km/h.

Kupiłem ATE, po wymianie zrobiłem ok. 500km i znów bicie... Poprzednie tarcze po zdjęciu okazały się dosyć grube - niemalże jak te nowe, leżą gdzieś w garażu...

Póki co jeżdżę z tym już od kilku tyś. km. Wiem, że są w dobrym stanie technicznym i hamują jak należy, a z tym biciem nie wiem jak się uporać...

Jeden mechanik mówił, że podczas wymiany, wymieniający nie przeczyścił należycie piasty - i dlatego też tarcza ułożyła się pod stare... Nie wiem, ile w tym prawdy?

Niedługo czeka mnie wymiana klocków (pali się kontrolka a fisie), ale same nowe klocki zapewne tego problemu nie rozwiążą... A może poczekam, aż się zetrą do końca i rozwalą te tarcze - będzie motywacja do ich wymiany - tylko na jak długo nie będzie bicia???

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 19 lis 2011, 15:23

U mnie opcja ze źle przeczyszczoną piastą odpada. Sprawdzaliśmy to i dla pewności były jeszcze tarcze planowane na samochodzie. Wiec powinno być wszystko ok a tak nie jest. Dziś rozmawiałem z koleżanką która pracuje w ASO. Pogadała z kierownikiem serwisu i powiedział jej, że w 2.7 hamulce ogólnie są za słabe do wagi samochodu. Dlatego przy ostrej jeździe potrafią sie wygiąć również oryginały te które idą na pierwszy montaż. Sprawa numer 2 podobno zdarza się również, że i do ASO trafiają się "słabsze" wykonania. Wtedy zwykle wymieniają już na te właściwe. Zobaczymy jak będzie w moim przypadku. W poniedziałek jeszcze przetestuje Boscha lub EBC. W gre wchodzi też textar chociaż troche martwi mnie to pylenie. Zobaczymy. Ostateczna decyzja w poniedziałek. Dam znać co i jak.

PS. Mi brat powiedział, żebym nie jeździł na krzywych tarczach bo zawieszenie dostaje po tyłku. Generalnie bicie samo nie ustanie a im dłużej będziesz czekał tym większe mogą być koszta.

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 19 lis 2011, 16:45

krawcraf, Bicie jest tylko przy dohamowywaniach przy prędkościach powyżej 100km/h, czyli na co dzień, w jeździe miejskiej zjawiska tego nie ma.

Szkoda wyrzucić prawie nowe tarcze, które swoją podstawową funkcję spełniają bez zarzuty, zważywszy na fakt, że przy kolejnej wymianie nie będzie pewności, że problem ten będzie wyeliminowany na stałe...

Ponoć te ATE były też stosowane na pierwszy montaż w A6...

A Ty wymieniałeś razem klocki i tarcze, czy tylko tarczce? Jak będziesz wymieniał teraz na komplet innego producenta, to wymienisz tylko tarcze?

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 21 lis 2011, 10:10

Poniżej 100km/h może być poprostu niewyczuwalne, u mnie też nie ma poniżej 100 ale przy dojeździe np. do swiateł pojawia się łódka. Więc pewnie przy wolnej jeździe też mimo wszystko dostaje zawiecha.

ATE były na pierwszy montaż ale tak jak pisałem są ATE i ATE. Zmieniałem i klocki i tarcze w obydwu przypadkach. Teraz przy zmianie tarcz też obowiązkowo wymienię klocki.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 21 lis 2011, 12:08

Aron pisze: Jeden mechanik mówił, że podczas wymiany, wymieniający nie przeczyścił należycie piasty - i dlatego też tarcza ułożyła się pod stare... Nie wiem, ile w tym prawdy?
Mój mechanik powiedział to samo. Podobno wystarczy jedno ziarenko piasku żeby była kupa. Mówił mi, że na szkoleniu uczono go, że w moim aucie (C5) trzeba by czyścić bardzo dokładnie połączenie tarczy z piastą przy każdym poluzowaniu koła - czyli np. przy zmianie opon.

Po oczyszczeniu piast i tarcz na błysk i zmontowaniu tego jeszcze raz przez innego mechanika poprawiło się, ale prawdopodobnie zrobiłem to za późno, bo moje nowe ATE przy dohamowywaniu nadal lekko biją.

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 21 lis 2011, 13:28

Zamówiłem tarcze + klocki Bosch. Będą w środę. Piasta u mnie na 110% wyczyszczona była dobrze. Zreszta po planowaniu było ok, po czym znowu pojawiło się bicie a w tym czasie nie było zdejmowane koło. Więc u mnie raczej ta opcja odpada.

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 21 lis 2011, 15:19

krawcraf pisze:Zamówiłem tarcze + klocki Bosch.
Ile za komplet? Z tego co pamiętam jak kupowałem Bosche są tańsze od ATE.

Co zrobiłeś z dwoma pozostałymi zestawami? Rozumiem, że one są prawie nowe? Takie tarcze można przetoczyć?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga