[ A6 C6] bicie tarcz po wymianie - 2 komplet i dalej to samo
- krawcraf
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
- Imię: Krawiec
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
[ A6 C6] bicie tarcz po wymianie - 2 komplet i dalej to samo
Witam,
Nadszedł czas wymiany oryginalnych tarcz które były od nowości (192k km) i w związku z tym wymieniłem je na tarcze + klocki ATE. Mam brata mechanika więc załatwił mi taniej z Intercarsu. Wyszły pół darmo. Tarcze docierałem przez 800km jeżdżąc jak emeryt. Po 800km okazało się, że tarcze biją przy hamowaniu z prędkości powyżej 120km/h. Tarcze postanowiliśmy przetoczyć. Po 200km docierania zacząłem normalną jazde i było wszystko ok. Odstawiłem samochód na noc. Rano okazło się, że prawa tarcza ma bicie jak wcześniej. Ok, pomyślałem: " chytry płaci podwójnie" i tarcze poszły do kosza a w ich miejsce nowy komplet tym razem z ASO. Klocki i tarcze ATE. W ASO powiedzili mi, że nie muszę ich docierać bo to są "oryginalne" tarcze a nie chińskie podróby z Intercarsu. W każdym razie ja jeździłem normalnie. Po 3k km *&^%$ znowu to samo. Bicie przy hamowaniu powyżej 120km/h. Ok rozumiem, że tarcze + klocki za 500pln mogły być gorszej jakości. Ale te kupiłem w ASO!! Napiszę od razu, że nie wsciekałem się więc o przegrzaniu nie może być mowy. Nie wjechałem w żadną kałużę oraz nie byłem na myjni na rozgrzanych tarczach. Wcześniej na tych co były od nowości jeździłem po 200km/h z ostrymi hamowaniami i nie było żadnych problemów. Samochód sprawdzony został kilkukrotnie, mam tu na myśli koła, zawiechę itp. Wszystko ok. Tarcze lecą teraz na gwarancję a ja zastanawiam się co teraz...!? Nie mam bladego pojęcia jak rozpoznać czy tarcze którę kupuję są oryginalne i nie wiem jaką firmę wybrać, żeby w końcu moć normalnie zacząć jeździć. Jeśli możecie coś polecić to będzie wdzięczny bo ja już wpadam w depresję...
Rafał
Nadszedł czas wymiany oryginalnych tarcz które były od nowości (192k km) i w związku z tym wymieniłem je na tarcze + klocki ATE. Mam brata mechanika więc załatwił mi taniej z Intercarsu. Wyszły pół darmo. Tarcze docierałem przez 800km jeżdżąc jak emeryt. Po 800km okazało się, że tarcze biją przy hamowaniu z prędkości powyżej 120km/h. Tarcze postanowiliśmy przetoczyć. Po 200km docierania zacząłem normalną jazde i było wszystko ok. Odstawiłem samochód na noc. Rano okazło się, że prawa tarcza ma bicie jak wcześniej. Ok, pomyślałem: " chytry płaci podwójnie" i tarcze poszły do kosza a w ich miejsce nowy komplet tym razem z ASO. Klocki i tarcze ATE. W ASO powiedzili mi, że nie muszę ich docierać bo to są "oryginalne" tarcze a nie chińskie podróby z Intercarsu. W każdym razie ja jeździłem normalnie. Po 3k km *&^%$ znowu to samo. Bicie przy hamowaniu powyżej 120km/h. Ok rozumiem, że tarcze + klocki za 500pln mogły być gorszej jakości. Ale te kupiłem w ASO!! Napiszę od razu, że nie wsciekałem się więc o przegrzaniu nie może być mowy. Nie wjechałem w żadną kałużę oraz nie byłem na myjni na rozgrzanych tarczach. Wcześniej na tych co były od nowości jeździłem po 200km/h z ostrymi hamowaniami i nie było żadnych problemów. Samochód sprawdzony został kilkukrotnie, mam tu na myśli koła, zawiechę itp. Wszystko ok. Tarcze lecą teraz na gwarancję a ja zastanawiam się co teraz...!? Nie mam bladego pojęcia jak rozpoznać czy tarcze którę kupuję są oryginalne i nie wiem jaką firmę wybrać, żeby w końcu moć normalnie zacząć jeździć. Jeśli możecie coś polecić to będzie wdzięczny bo ja już wpadam w depresję...
Rafał
Ostatnio zmieniony 16 gru 2011, 14:00 przez krawcraf, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 702
- Rejestracja: 30 lip 2009, 01:30
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Sprawdz piaste jezeli ktos wczesniej wymienial lozysko i walil w nia mlotkiem mogl pokrzywic widzialem juz takie przypadki jak klienci wymieniali po 3 ,4 komplety tarcz i bylo nadal to samo tak wiec moze u ciebie taz cos w tym jest sprawdzic nie zaszodzi.
Wykonane mody Audi A6
-MMI high
-grill s line
-tylne lampy led
-navi
-ami
-zderzak 2009
-lampy LED 2010
-lusterka mat chrom
-zegary kolor FIS
-DAB
Plany
-tv
-MMI high
-grill s line
-tylne lampy led
-navi
-ami
-zderzak 2009
-lampy LED 2010
-lusterka mat chrom
-zegary kolor FIS
-DAB
Plany
-tv
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Moje auto: 100 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
Mam to samo. Tarcze zaczęły mi dziwnie pukać podczas delikatnego hamowania przy prędkościach ponad 100km/h.
Kupiłem ATE, po wymianie zrobiłem ok. 500km i znów bicie... Poprzednie tarcze po zdjęciu okazały się dosyć grube - niemalże jak te nowe, leżą gdzieś w garażu...
Póki co jeżdżę z tym już od kilku tyś. km. Wiem, że są w dobrym stanie technicznym i hamują jak należy, a z tym biciem nie wiem jak się uporać...
Jeden mechanik mówił, że podczas wymiany, wymieniający nie przeczyścił należycie piasty - i dlatego też tarcza ułożyła się pod stare... Nie wiem, ile w tym prawdy?
Niedługo czeka mnie wymiana klocków (pali się kontrolka a fisie), ale same nowe klocki zapewne tego problemu nie rozwiążą... A może poczekam, aż się zetrą do końca i rozwalą te tarcze - będzie motywacja do ich wymiany - tylko na jak długo nie będzie bicia???
Kupiłem ATE, po wymianie zrobiłem ok. 500km i znów bicie... Poprzednie tarcze po zdjęciu okazały się dosyć grube - niemalże jak te nowe, leżą gdzieś w garażu...
Póki co jeżdżę z tym już od kilku tyś. km. Wiem, że są w dobrym stanie technicznym i hamują jak należy, a z tym biciem nie wiem jak się uporać...
Jeden mechanik mówił, że podczas wymiany, wymieniający nie przeczyścił należycie piasty - i dlatego też tarcza ułożyła się pod stare... Nie wiem, ile w tym prawdy?
Niedługo czeka mnie wymiana klocków (pali się kontrolka a fisie), ale same nowe klocki zapewne tego problemu nie rozwiążą... A może poczekam, aż się zetrą do końca i rozwalą te tarcze - będzie motywacja do ich wymiany - tylko na jak długo nie będzie bicia???
- krawcraf
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
- Imię: Krawiec
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
U mnie opcja ze źle przeczyszczoną piastą odpada. Sprawdzaliśmy to i dla pewności były jeszcze tarcze planowane na samochodzie. Wiec powinno być wszystko ok a tak nie jest. Dziś rozmawiałem z koleżanką która pracuje w ASO. Pogadała z kierownikiem serwisu i powiedział jej, że w 2.7 hamulce ogólnie są za słabe do wagi samochodu. Dlatego przy ostrej jeździe potrafią sie wygiąć również oryginały te które idą na pierwszy montaż. Sprawa numer 2 podobno zdarza się również, że i do ASO trafiają się "słabsze" wykonania. Wtedy zwykle wymieniają już na te właściwe. Zobaczymy jak będzie w moim przypadku. W poniedziałek jeszcze przetestuje Boscha lub EBC. W gre wchodzi też textar chociaż troche martwi mnie to pylenie. Zobaczymy. Ostateczna decyzja w poniedziałek. Dam znać co i jak.
PS. Mi brat powiedział, żebym nie jeździł na krzywych tarczach bo zawieszenie dostaje po tyłku. Generalnie bicie samo nie ustanie a im dłużej będziesz czekał tym większe mogą być koszta.
PS. Mi brat powiedział, żebym nie jeździł na krzywych tarczach bo zawieszenie dostaje po tyłku. Generalnie bicie samo nie ustanie a im dłużej będziesz czekał tym większe mogą być koszta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Moje auto: 100 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
krawcraf, Bicie jest tylko przy dohamowywaniach przy prędkościach powyżej 100km/h, czyli na co dzień, w jeździe miejskiej zjawiska tego nie ma.
Szkoda wyrzucić prawie nowe tarcze, które swoją podstawową funkcję spełniają bez zarzuty, zważywszy na fakt, że przy kolejnej wymianie nie będzie pewności, że problem ten będzie wyeliminowany na stałe...
Ponoć te ATE były też stosowane na pierwszy montaż w A6...
A Ty wymieniałeś razem klocki i tarcze, czy tylko tarczce? Jak będziesz wymieniał teraz na komplet innego producenta, to wymienisz tylko tarcze?
Szkoda wyrzucić prawie nowe tarcze, które swoją podstawową funkcję spełniają bez zarzuty, zważywszy na fakt, że przy kolejnej wymianie nie będzie pewności, że problem ten będzie wyeliminowany na stałe...
Ponoć te ATE były też stosowane na pierwszy montaż w A6...
A Ty wymieniałeś razem klocki i tarcze, czy tylko tarczce? Jak będziesz wymieniał teraz na komplet innego producenta, to wymienisz tylko tarcze?
- krawcraf
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
- Imię: Krawiec
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Poniżej 100km/h może być poprostu niewyczuwalne, u mnie też nie ma poniżej 100 ale przy dojeździe np. do swiateł pojawia się łódka. Więc pewnie przy wolnej jeździe też mimo wszystko dostaje zawiecha.
ATE były na pierwszy montaż ale tak jak pisałem są ATE i ATE. Zmieniałem i klocki i tarcze w obydwu przypadkach. Teraz przy zmianie tarcz też obowiązkowo wymienię klocki.
ATE były na pierwszy montaż ale tak jak pisałem są ATE i ATE. Zmieniałem i klocki i tarcze w obydwu przypadkach. Teraz przy zmianie tarcz też obowiązkowo wymienię klocki.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Mój mechanik powiedział to samo. Podobno wystarczy jedno ziarenko piasku żeby była kupa. Mówił mi, że na szkoleniu uczono go, że w moim aucie (C5) trzeba by czyścić bardzo dokładnie połączenie tarczy z piastą przy każdym poluzowaniu koła - czyli np. przy zmianie opon.Aron pisze: Jeden mechanik mówił, że podczas wymiany, wymieniający nie przeczyścił należycie piasty - i dlatego też tarcza ułożyła się pod stare... Nie wiem, ile w tym prawdy?
Po oczyszczeniu piast i tarcz na błysk i zmontowaniu tego jeszcze raz przez innego mechanika poprawiło się, ale prawdopodobnie zrobiłem to za późno, bo moje nowe ATE przy dohamowywaniu nadal lekko biją.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga