witam wszystkich
mam delikatny problem i zastanawiam się głęboko nad tym, gdyż są słyszalne u mnie delikatne stuknięcia np. przy hamowaniu z bardzo małych prędkości do 0 najczęsciej na skrzyżowaniach ale tylko i najczęsciej po jakiejś trasie jak juz auto jest rozgrzane i moim zdaniem ten sam stuk słysze przy mocnym skręcie 90 stopni np u mnie na parking pod blokiem wjeżdzam pod delikatny krawężnik i robie mocny manewr 90 stopni w lewo słysze stuk a gdy juz prostuje koła na parkingu to słysze kolejny jakby odstuk tzn jakby coś stukneło i gdzies z powrotem wróciło na swoje miejsce też ze stukiem .
te stukniecia własnie słysze przy hamowaniu i skręcaniu mocnym (tylko przy małej prędkości) , jest to bardzo podobny dzwięk
byłem na 2 stacjach diagnostycznych , nic w sumie nie wykazało i szarpaki itp. zrobiłem więc dla siebie wymiane górnych wahaczy , auto jest twardsze ale stuki zostały, sprawdzał mi mechanik sprężyny itp wszystko ok , amory po 75 % . zastanawiam się czy to może być przyczyna padających końcówek drążków .
poradżcie coś , czy ktoś coś takiego przeżywał ?
[ A6 C5] stukanie przy hamowaniu oraz skręcaniu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
ja to przeżywałem
u mnie stukały sworznie dolnych tylnych wahaczy (bananów) - oba. Ale u mnie ładnie to wylazło na stacji diagnostycznej.
Jeśli u ciebie naprawdę nic nie da się znaleźć na szarpakach to sprawdziłbym same drążki kierownicze. Tu akurat żeby zobaczyć - wyczuć luz trzeba zdjąć gumowe osłony bo przegub kulowy jest pod nimi. Nie obiecuję że to to, ale dla mnie byłby to następny krok jeśli wahacze/ łączniki stabilizatora/ końcówki drążków sprawne - a te elementy są diagnozowalne na szarpakach
u mnie stukały sworznie dolnych tylnych wahaczy (bananów) - oba. Ale u mnie ładnie to wylazło na stacji diagnostycznej.
Jeśli u ciebie naprawdę nic nie da się znaleźć na szarpakach to sprawdziłbym same drążki kierownicze. Tu akurat żeby zobaczyć - wyczuć luz trzeba zdjąć gumowe osłony bo przegub kulowy jest pod nimi. Nie obiecuję że to to, ale dla mnie byłby to następny krok jeśli wahacze/ łączniki stabilizatora/ końcówki drążków sprawne - a te elementy są diagnozowalne na szarpakach
USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!
byłem no kolejnej już 3 stacji diagnostycznej , kolejne szarpaki , wibratory i nic - kolejny komentarz "wszystko ok" nie ma luzów. pojechałem sobie na plac i jezdziłem w kółko do przodu przy na maxa skręconych kołach czy to w prawo czy w lewo i podczas hamowania stuki pojedyńcze były i przy prostowaniu kół również stuk. następnie wsteczny i to samo do tyłu na maxa skręconymi kołami i cisza przy hamowaniu ani razu i prostując koła ani razu - o co chodzi ? raz oglądałem sprężyny u mechanika ale tak powierzchownie i zastanawiam sie czy nie podnieść auta i dokładnie ze świecą tego nie zrobić bo mam podejrzenia że to może sprężyna, co Wy na to ? nie zmieniłem jeszcze końcówek drążków które są niby jeszcze dobre ,ale raczej walniete końcówki takich objawów nie dają , gdzie na normalnej drodze z jakimiś tam nierównościami nic nie stuka w zawieszniu .