Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Słabe napięcie przez chwilę po uruchomieniu

Elektryka
piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Słabe napięcie przez chwilę po uruchomieniu

Post autor: piotrek24dm » 10 lis 2011, 21:52

Po dłuższym postoju tj. noc z rana gdy opalam auto, praktycznie zawsze świeci mi kontrolka akumulatora przez chwilę i czasami sama gaśnie po 5 sekundach a czasami po 30 sekundach lub zawsze jak zrobie przegazówkę na 1500 obr. Miałem tak już w lato mam i teraz i wtedy pokazuje poniżej 12V na wskaźnikach. Później przez resztę dnia okej. Ale jak stoi w ciągu dnia więcej niż 5-6 godzin to czasami po odpaleniu poświeci chwilę. Nie mam już pojęcia co to może być. Normanie gdy użytkuję auto mam napięcie około 14V. Akumulator mam niby nowy tak twierdził poprzedni właściciel. Z tym że nie wiem czy nie za duży i dlatego taki problem 92Ah 720A ?
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 10 lis 2011, 22:03

piotrek24dm, niestety, gdy masz akumulator za dużej pojemności, to alternator nie 'wydala' na jego ładowanie i masz cały czas deficyt energii...

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 10 lis 2011, 22:06

Sugerujesz kupić mniejszy akumulator ? jakiej pojemności w takim razie ? Czy ktoś miał podobne problemy z tak dużym aku...?
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 10 lis 2011, 22:13

Akumulator nie jest tu problemem, raczej alternator pada lub regulator napięcia.
Możesz włożyć 100ah i też go doładuje, mam obecnie taki. Nawet katalog boscha dedykuje setkę gdy jest dużo odbiorników.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 10 lis 2011, 22:19

grzemo, piotrek24dm, ja tylko stwierdziłem, że jeśli akumulator jest za duży dla alternatora, to będzie następowało ciągłe niedoładowanie... to oczywiste. Nie wiem jaki w Waszych autkach powinien być default...

Oczywiście na początek warto sprawdzić alternator... być może już zaczyna padać i im pojemniejszy akumulator, to tym bardziej będzie dawał o sobie znać -> niedoładowaniem...

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 10 lis 2011, 22:22

Skoro tak czy moge twierdzić że to nie alternator pada tylko regulator napięcia skoro w ciagu dnia i w trakcie jazdy takie rzeczy się nie zdarzają. Zaplam kontrolka świeci i po chwili gaśnie a wskazówka dajmy na to z 10-11V (stoi jakby ją coś blokowało i po chwili raptownie się rusza) idzie na 14V czy to może być typowy objaw dla regulatora ?
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 10 lis 2011, 22:31

piotrek24dm, moim zdaniem powinineś udać się na diagnostykę tego układu... bo tak z głowy to raczej możemy zgadywać...

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 10 lis 2011, 22:37

Trzeba by to zdiagnozować podczas uruchomienia bo również alternator może nie domagać gdy jest jeszcze tzw "zimny".
Co do akumulatorów to wychodzę z założenia że czym więcej ah tym dłużej podziała, gdyż już po roku jest tych ah sporo mniej (takie są teraz produkty, gdzie nieraz po roku użytkowania z 64ah pozostaje pojemność około 30ah).

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 10 lis 2011, 22:41

grzemo, a ja uważam, że musi być dobrany odpowiednio... u mnie jest ORI akumulator i zawsze 100% naładowania :) A już ma parę ładnych lat jak na akumulator... No ale wiem... dba się, w cieple garażowany... nie świeci wszystkiego jak tylko nie jest potrzeba itp. ;)

Awatar użytkownika
robert73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 209
Rejestracja: 05 lis 2010, 13:34
Lokalizacja: lublin

Post autor: robert73 » 10 lis 2011, 23:56

możę regulator napięcia albo padają diody w alternatorze radzę wybrać się do elektryka nim przyjdą chłodniejsze dni.powodzenia

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 11 lis 2011, 10:15

Po poszukiwaniach odpowiedzi na moje pytanie znalazłem to:


1. Czy kontrolka od ładowania po włączeniu silnika znika? Zakładamy że alt ładuje...
a). tak - wzbudzenie poprawne
b). nie - masz uwaloną diodę

Czyli domniemywam że mam do wymiany diody w alternatorze z tym że u mnie po chwili pracy diody wzbudzają napięcie poprawnie. Ale widocznie już siadają skoro tak się dzieje po dłuższym postoju.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

slawekasia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 24 lut 2012, 20:30
Lokalizacja: Łasin

Post autor: slawekasia » 24 maja 2012, 22:53

Witamch wszystki c.
zy na desce powina się świecić kontrolka od ładowania audi a6 c5
1.9 tdi 130 km 2002r.
bo mam taką usterkę że raz ładuje a raz nie,
Wymieniłem samoregulator na nowy i tak jakby miał słabe napięcie ,bo po delikatnym
przegazowaniu jest ładowanie.

landek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 12 sie 2011, 00:32
Lokalizacja: opole

Post autor: landek » 15 lip 2012, 15:11

Witam. Czy ktoś rozwiązał co było uszkodzone bo spotkał mnie ten sam problem i nie wiem od czego zacząć.

borre

Post autor: borre » 15 lip 2012, 17:39

landek pisze:Witam. Czy ktoś rozwiązał co było uszkodzone bo spotkał mnie ten sam problem i nie wiem od czego zacząć.
W seacie miałem kiedyś podobny objaw- raz ładował, raz nie. Winny okazał się alternator- coś tam było z uzwojeniem (zimny lut?) naprawa w serwisie Bosha 50zł. Radziłbym zacząć od alternatora. Pozdrawiam

slawekasia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 24 lut 2012, 20:30
Lokalizacja: Łasin

Post autor: slawekasia » 18 paź 2012, 19:40

Witam wszystkich miałem problem z ładowaniem nie zawsze wskakiwało na 14 v .
Ale przeczytałem że wina leży w regulatorze napięcia i wymieniłem na nowy i to samo.
Sprawdz czy niesą zasniedziałe klemy i taki biały osad ja tak miałem i po wyczyszczeniu klem
ładowanie wskakuje.Może masz tak samo jak ja.U mie to pomogło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja