Słabe napięcie przez chwilę po uruchomieniu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Słabe napięcie przez chwilę po uruchomieniu
Po dłuższym postoju tj. noc z rana gdy opalam auto, praktycznie zawsze świeci mi kontrolka akumulatora przez chwilę i czasami sama gaśnie po 5 sekundach a czasami po 30 sekundach lub zawsze jak zrobie przegazówkę na 1500 obr. Miałem tak już w lato mam i teraz i wtedy pokazuje poniżej 12V na wskaźnikach. Później przez resztę dnia okej. Ale jak stoi w ciągu dnia więcej niż 5-6 godzin to czasami po odpaleniu poświeci chwilę. Nie mam już pojęcia co to może być. Normanie gdy użytkuję auto mam napięcie około 14V. Akumulator mam niby nowy tak twierdził poprzedni właściciel. Z tym że nie wiem czy nie za duży i dlatego taki problem 92Ah 720A ?
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Sugerujesz kupić mniejszy akumulator ? jakiej pojemności w takim razie ? Czy ktoś miał podobne problemy z tak dużym aku...?
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
grzemo, piotrek24dm, ja tylko stwierdziłem, że jeśli akumulator jest za duży dla alternatora, to będzie następowało ciągłe niedoładowanie... to oczywiste. Nie wiem jaki w Waszych autkach powinien być default...
Oczywiście na początek warto sprawdzić alternator... być może już zaczyna padać i im pojemniejszy akumulator, to tym bardziej będzie dawał o sobie znać -> niedoładowaniem...
Oczywiście na początek warto sprawdzić alternator... być może już zaczyna padać i im pojemniejszy akumulator, to tym bardziej będzie dawał o sobie znać -> niedoładowaniem...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Skoro tak czy moge twierdzić że to nie alternator pada tylko regulator napięcia skoro w ciagu dnia i w trakcie jazdy takie rzeczy się nie zdarzają. Zaplam kontrolka świeci i po chwili gaśnie a wskazówka dajmy na to z 10-11V (stoi jakby ją coś blokowało i po chwili raptownie się rusza) idzie na 14V czy to może być typowy objaw dla regulatora ?
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Trzeba by to zdiagnozować podczas uruchomienia bo również alternator może nie domagać gdy jest jeszcze tzw "zimny".
Co do akumulatorów to wychodzę z założenia że czym więcej ah tym dłużej podziała, gdyż już po roku jest tych ah sporo mniej (takie są teraz produkty, gdzie nieraz po roku użytkowania z 64ah pozostaje pojemność około 30ah).
Co do akumulatorów to wychodzę z założenia że czym więcej ah tym dłużej podziała, gdyż już po roku jest tych ah sporo mniej (takie są teraz produkty, gdzie nieraz po roku użytkowania z 64ah pozostaje pojemność około 30ah).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Po poszukiwaniach odpowiedzi na moje pytanie znalazłem to:
1. Czy kontrolka od ładowania po włączeniu silnika znika? Zakładamy że alt ładuje...
a). tak - wzbudzenie poprawne
b). nie - masz uwaloną diodę
Czyli domniemywam że mam do wymiany diody w alternatorze z tym że u mnie po chwili pracy diody wzbudzają napięcie poprawnie. Ale widocznie już siadają skoro tak się dzieje po dłuższym postoju.
1. Czy kontrolka od ładowania po włączeniu silnika znika? Zakładamy że alt ładuje...
a). tak - wzbudzenie poprawne
b). nie - masz uwaloną diodę
Czyli domniemywam że mam do wymiany diody w alternatorze z tym że u mnie po chwili pracy diody wzbudzają napięcie poprawnie. Ale widocznie już siadają skoro tak się dzieje po dłuższym postoju.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 lut 2012, 20:30
- Lokalizacja: Łasin
W seacie miałem kiedyś podobny objaw- raz ładował, raz nie. Winny okazał się alternator- coś tam było z uzwojeniem (zimny lut?) naprawa w serwisie Bosha 50zł. Radziłbym zacząć od alternatora. Pozdrawiamlandek pisze:Witam. Czy ktoś rozwiązał co było uszkodzone bo spotkał mnie ten sam problem i nie wiem od czego zacząć.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 lut 2012, 20:30
- Lokalizacja: Łasin
Witam wszystkich miałem problem z ładowaniem nie zawsze wskakiwało na 14 v .
Ale przeczytałem że wina leży w regulatorze napięcia i wymieniłem na nowy i to samo.
Sprawdz czy niesą zasniedziałe klemy i taki biały osad ja tak miałem i po wyczyszczeniu klem
ładowanie wskakuje.Może masz tak samo jak ja.U mie to pomogło.
Ale przeczytałem że wina leży w regulatorze napięcia i wymieniłem na nowy i to samo.
Sprawdz czy niesą zasniedziałe klemy i taki biały osad ja tak miałem i po wyczyszczeniu klem
ładowanie wskakuje.Może masz tak samo jak ja.U mie to pomogło.