Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5 TDI] Wpływ chipa na pompe wtryskową?

Wszystko co dotyczy ogólnie całej gamy A6/A7 silników wysokoprężnych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
ODPOWIEDZ
NAZAR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 04 paź 2008, 15:17
Lokalizacja: Sztum

[A6 C5 2.5 TDI] Wpływ chipa na pompe wtryskową?

Post autor: NAZAR » 14 lis 2008, 22:40

Witam!

Mam pytanie odnośnie wpływu chipa na pompę wtryskową. Czy znaczne podniesienie mocy silnika może uszkodzić pompę lub jej sterownik (150 KM=>196KM=zdecydowałem się na taki przyrost mocy ponieważ silnik mojego autka jest w bardzo dobrej kondycji) czy może to też być przypadek lub inna przyczyna bo taki mam właśnie problem? Podkreślam że chip montowany był w profesjonalnej firmie z gwarancją a pompa jest już po zaliczonej regeneracji z powodu słabej jakości paliwa. Na dzień przed awarią pompy miałem wymienianą hydraulike silnika (wszystko inne zostało wymienione wcześniej) i na nowo ustawiony rozrząd i kąt wtrysku. Być może był tam jakiś bład???
Proszę o odpowiedzi.

Pozdrawiam!

NAZAR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 04 paź 2008, 15:17
Lokalizacja: Sztum

Post autor: NAZAR » 15 lis 2008, 14:03

Dodam że dzień przed awarią sterownika pompy czyli po wymianie hydrauliki zrobiłem jakieś 30 km. Auto odstawiłem do garażu i następnego dnia rano podczas odpalania padł sterownik. Pompa jest na gwarancji więc nic mnie to nie będzie kosztowało. Jeśli chodzi o wtryski to też są po regeneracji (zrobiłem to przed zamontowaniem chipa). Chodzi mi głównie o to że mechanik usiłuje mi wmówic że to moja wina a moim zdaniem jest to po prostu przypadek ponieważ wiem że te pompy nie należą do bezawaryjnych.
Jeśli chodzi o pierwszą awarię pompy to stało się to również podczas porannego odpalania (jeszcze bez chipa). Powiedziano mi wtedy że to przez złe paliwo a ja non-stop tankuję na Orlenie lub na BP. Sam już nie wiem... :-/

Awatar użytkownika
Sleepknot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 08 paź 2008, 14:45
Lokalizacja: Brzeg Dolny

Post autor: Sleepknot » 19 lis 2008, 10:44

Samo zawirusowanie silnika nie powinno mieć destrukcyjnego wpływu na pompę wtryskową. Jeżeli o nia chodzi to kwestia jest jedna: albo wydoli z dawkowaniem paliwa albo nie. Mapy wtrysku umieszczone sa w innym sterowniku niz ten na pompie. Co do awarii elektroniki pompy to zwykle nie siada ona bez powodu. Na każdą elektronikę tak tez na tą zgubny wpływ ma wysoka temperatura. Jeżeli elektronika zdycha po raz drugi na tej samej pompie w krótkim okresie czasu to jest bardzo prawdopodobne, że się poprostu przegrzewa i tutaj szukał bym przyczyny.

Pozdrawiam
Sleepknot

NAZAR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 04 paź 2008, 15:17
Lokalizacja: Sztum

Post autor: NAZAR » 29 lis 2008, 13:53

Autko jest już naprawione i jest wszystko ok. Mechanik zapewniał że padł sterownik pompy wtryskowej i że to przez chipa. Pompa została wysłana do serwisu ponieważ była na gwarancji. Po tygodniu wróciła z powrotem i okazało się że pompa jest w porządku więc przyczyny trzeba szukać gdzieś indziej (trwało to ponad tydzień).
Przyczyną mojego problemu był błąd mechanika czyli złe złożenie rozrządu po wymianie hydrauliki. Krótko mówiąc rozrząd przeskoczył o 1 ząbek. ÂŚmiechu warte a auto stało prawie dwa tygodnie.
Pozdrawiam

lukaszek_82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 12 lut 2010, 00:23
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: lukaszek_82 » 15 lut 2010, 12:12

Znależć teraz dobrego mechanika to czasami graniczy z cudem. Az strach pomyśleć jakich mamy fachowców najlepiej tego dowodem jes program USTERKA;-)

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 17 lut 2010, 19:05

Sleepknot pisze:Na każdą elektronikę tak tez na tą zgubny wpływ ma wysoka temperatura. Jeżeli elektronika zdycha po raz drugi na tej samej pompie w krótkim okresie czasu to jest bardzo prawdopodobne, że się poprostu przegrzewa i tutaj szukał bym przyczyny.

Pozdrawiam
Jestem w opozycji do poglądów kolegi . Organizm ludzki się broni podwyższając temperaturę . Element elktroniczny sygnalizuje że coś jest nie tak w układzie sterowanym także poprzez zwiększenie temperatury . "Złota rączka" zamiast usuwać usterkę i doprowadzić do unormowania temperatury zastusuje na element radiator bądź konstrukcję wzbogaci o wentylator . Właściwy element w sprawnym układzie będzie pracował w okreslonej temperaturze i jest bardzo małe prawdopodobieństwo 1: 100 000 lub wyżej że uszkodzi się sam z siebie z powodu normalnej , chociaż wysokiej temperatury. To że gwałtownie wzrosła temperatura pracy to albo usterka w sterowanym lub sterującym układzie lub zastosowano niewłaściwy element w czasie naprawy .
Bardzo czesto fachowcy zapewniaja nas że zastosowali element o 3 krotnie większym pradzie i zastosowali chłodzenie ( czytałem o wyciąganiu tranzystorów na pokrywę sterownika w pompie) a element i tak pada . Pada dlatego że zatarty jest elektromagnes lub elektronik nie wie z powodu jakich parametrów gwałtownie wzrasta temperatura pracy półprzewodników .

Awatar użytkownika
Sleepknot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 08 paź 2008, 14:45
Lokalizacja: Brzeg Dolny

Post autor: Sleepknot » 18 lut 2010, 21:02

Drogi P@wle,
Przeczytałem uważnie Twój post... nawet ze 3 razy ale za grzyba nie widze w tym nic opozycyjnego do moich poglądów. Poprostu rozwinałes tezę przyczyn przegrzewania się elektroniki i tyle. Tezę, którą naturalnie popieram... ;-)

Pozdrawiam
Sleepknot

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 18 lut 2010, 21:59

E tam ! Przeczytaj co sam napisałeś :
"Jeżeli elektronika zdycha po raz drugi na tej samej pompie w krótkim okresie czasu to jest bardzo prawdopodobne, że się poprostu przegrzewa i tutaj szukał bym przyczyny.

Szczególnie jak elktronika zdechła drugi raz to przyczyn nalezy szukać na około a na samym koncu w elektronice . Oczywiście założenie - zastosowano nową elektronikę lub naprawioną przy pomocy właściwych elementów . Sprawna elektronika w sprawnym układzie nie ma prawo się nagrzać prawie do białości ( o ile to normalna temperatura pracy) ale nigdy przegrzać .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja