Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C6] siwy dym po podniesieniu mocy

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 05 lis 2011, 14:08

a czy w samym VCDS są jakieś poszlaki które coś moga wnieść na temat sposobu 'usunięcia"DPF-a?
Widziałem zrzuty ekranowe Tuneforce gdzie w grupie 104 były same zera. u mnie tak nie jest. tylko w drugim okienku mam 0. czy to o czymś swiadczy?

Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 05 lis 2011, 14:36

Kolego u kogo robiłeś to usuwanie DPFa ?


A co do koloru spalin, niebieski dym = olej...

Paliwo / ropa cokolwiek co się dopala w wydechu daje czarny dym.

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 05 lis 2011, 14:42

Najlepiej by było jakby w momencie gdy pojawia się to dymienie podłączyć vcds i obserwować grupy 100-104 widziałbyś czy auto przeprowadza wypalanie.

kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 05 lis 2011, 20:57

Maver pisze:Kolego u kogo robiłeś to usuwanie DPFa ?


A co do koloru spalin, niebieski dym = olej...

Paliwo / ropa cokolwiek co się dopala w wydechu daje czarny dym.
Nie koniecznie jak pisałem wcześniej. Polecam lekturę tego watku:
co-to-w-ogole-jest-chiptuning-vt7673.htm

a to jego część dotycząca tematu:
W silnikach TDI ograniczeniem nie są wartości mocy /momentu/, ale dymienie, które powinno być równe i niewielkie w całym zakresie obrotów. Nic tak źle nie świadczy o tunerze jak samochód, który po wciśnięciu gazu zamienia się w maszynę obronną do wytwarzania zasłony dymnej.
Dlatego też tylko nieliczne firmy potrafią zrobić program tak, aby samochód nie dymił i miał dobre parametry. Kolejnym problemem przy tuningu silników TDI jest zła jakość paliwa, która powoduje możliwość wtórnego dopalania ropy w układzie wydechowym.
Efektem tego jest niebieski /siwy/ dym wydobywający się z rury wydechowej przy długotrwałych maksymalnych obrotach i obciążeniu.

mkfryzjer napisał/a:
Najlepiej by było jakby w momencie gdy pojawia się to dymienie podłączyć vcds i obserwować grupy 100-104 widziałbyś czy auto przeprowadza wypalanie.


Mam VCDS-a ale jestem laikiem. Po czym poznam w tych grupach, że trwa wypalanie.


"Maver"]Kolego u kogo robiłeś to usuwanie DPFa ?


Chipa i 'usunięcie" DPF-a robił poprzedni właściciel w firmie:

CTA
Warszawa

Może macie jakieś doświadczenia z tą firmą.Gdyby nie to okresowe dymienie ja byłbym bardzo zadowolony.
W okresach kiedy nie dymi na niebiesko-siwo, a trwa to jak pisałem z 15 min raz co kilkaset km, a innym razem raz na 3000km to auto nie puści nawet małego dymka. poza tym zbiera się pięknie[/quote]


Panowie, a czy jest możliwe rozpoczęcie samoczynnego procesu dopalania DPF-a w przypadku gdy czujnik różnicy ciśnień jest odłączony( bo to chyba zbyt duża różnica ciśnień powoduje uruchomienie tego procesu)?
Ostatnio zmieniony 07 lis 2011, 15:39 przez kochinur, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
G-CS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 23 cze 2010, 19:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: G-CS » 07 lis 2011, 23:52

...czujnik różnicy ciśnień niema nic do tego, uszkodzony, odpięty...dopalanie będzie się uruchamiać, jeśli sterownik nadal nalicza zapełnienie, po prawidłowej modyfikacji zapełnienie filtra musi na stałe wynosić "0"
hlip...hipp..hurra!!

kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 08 lis 2011, 08:43

G-CS pisze:...czujnik różnicy ciśnień niema nic do tego, uszkodzony, odpięty...dopalanie będzie się uruchamiać, jeśli sterownik nadal nalicza zapełnienie, po prawidłowej modyfikacji zapełnienie filtra musi na stałe wynosić "0"
Ok dzięki

ale czy chodzi o zapełnienie wyliczane czy mierzone?
Ja w grupie 104 mam

1.0,34
2. Na stałe 0 ( to chyba zapełnienie wyliczone?)
3. raz stale rośnie innym razem maleje (to chyba zapełnienie mierzone?)
4. Przebieg też ma rózne wartości.

Co o tym sądzisz?

Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 08 lis 2011, 10:35

Kolego masz we Wrocku z dwie dobre firmy co najmniej.


Podjedź do tunera i niech Ci to zrobią jak trzeba.

kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 08 lis 2011, 10:45

[quote="Maver"]Kolego masz we Wrocku z dwie dobre firmy co najmniej.


Tylko do Wrocka mam kawałek :]

Awatar użytkownika
G-CS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 23 cze 2010, 19:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: G-CS » 08 lis 2011, 20:40

...no to wpadnij do nas, od Kielc nawet do Krk. nie musisz wjeżdżać :)
hlip...hipp..hurra!!

kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 08 lis 2011, 20:55

G-CS pisze:...no to wpadnij do nas, od Kielc nawet do Krk. nie musisz wjeżdżać :)
Do Nas to znaczy do kogo i gdzie?

Czy jesteście w stanie zrobić tak aby grupa 104 i 107 wyglądała tak jak w zrzutach z tego watku Tuneforce?
a6-c6-bmk-wymiana-wtryskow-vt15262,285.htm

Awatar użytkownika
G-CS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 23 cze 2010, 19:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: G-CS » 08 lis 2011, 21:14

..no dokładnie, TF podłubie to wydłubie <rotfl>
hlip...hipp..hurra!!

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 11 lis 2011, 02:29

Jedź do tego zakładu który usuwał filtr i zgłoś że jest problem z autem po zabiegu, dlaczego jako klient masz płacić dwa razy za tą samą robotę. Płacisz i wymagasz, proste. Firma CTA u której to robiłeś wydaje się być firmą " na poziomie" i pewnie bez problemu uwzględni reklamację, a na 100% zdiagnozuje auto, żeby wykluczyć nieprawidłowości w swojej pracy.

Pozdrawiam!

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 11 lis 2011, 13:09

Z mojego skromnego doświadczenia wiem że kopcenie na siwo-niebiesko w 100% przerabianych przez mnie przypadków było skutkiem problemów z wtryskami bądź źle usuniętym DPFem.

W pierwszej kolejności należy sprawdzić wtryskiwacze - jeżeli są OK to przechodzimy do kolejnego etapu...sprawdzamy bloki pomiarowe dotyczące DPFa, tak powinny wyglądać bloki pomiarowe w przypadku 2,7/3,0TDI po prawidłowo przeprowadzonej modyfikacji:

Obrazek Obrazek


Jeśli wyglądają inaczej można domniemać że obsługa DPFa nie jest do końca dobrze wyłączona.

W pierwszej kolejności proponuję żebyś pojechał do firmy, która robiła modyfikację opowiedział o tym co się dzieje, może uda im się zdiagnozować usterkę albo poprawić soft.
Ssmile pisze:A jak dla mnie to są konsekwencje, okaleczania auta....
Poprawne usunięcie DPFa to nie jest żadne okaleczanie auta, więc skończcie z tym dramatyzmem.
Po prostu rezygnujesz z opcji DPFa, to tak samo jakbyś chciał dołożyć Webasto, zmienić klime manualna na klimatronik...a jakoś nie zauważyłem żeby montaż Weebasta nazwał ktos okaleczaniem auta...a gdyby tak się przyjrzeć głębiej to źle wykonany montaż Webasta może mieć gorsze skutki niż źle wykonane usunięcie DPFa.

Jeśli chodzi o silniki 1.9/2.0TDI to zamontowane są w nich inne wałki rozrządu niż w ich odpowiednikach bez DPFa...dodatkowe krzywki mają pomagać przy regeneracji a nie decydować czy ona wystąpi czy nie.
Tak na logikę - jeśli dotrysk dodatkowej dawki paliwa jest wyłączony w sofcie to wtrysk/pompowtrysk jej nie wtryskuje...więc co dodatkowa wypustka ma tutaj za znaczenie? Przecież i tak w tej fazie nie ma paliwa...
Jeśli natomiast dotrysk jest włączony to brak tej wypustki jest już znaczącą wadą i proces regeneracji aktywnej będzie przebiegał nieprawidłowo.

To co pisze to nie są jakieś wydumane teorie czy informacje przeczytane w auto świecie tylko wiedza oparta na doświadczeniu. Bo usnęliśmy/wymieniliśmy czy zregenerowaliśmy setki niesprawnych DPFów...a nie dwa na krzyż...
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl

kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 11 lis 2011, 18:33

moje wartości w blokach 100-1007 wyglądają tak"

20:13:22 Group 100
777 /min RPM
112.1°C Temperature
0.0 (no units)
0 Bin. Bits

20:13:22 Group 101
00000000 Bin. Bits
00000000 Bin. Bits
00000000 Bin. Bits
000 Bin. Bits

20:13:22 Group 102
145.0°C Temperature
112.1°C Temperature
100 mbar Pressure
0 mbar Pressure
20:14:14 Group 103
0.0 (no units)
0000 Bin. Bits
3.6 (no units)
00 Bin. Bits

20:14:14 Group 104
0.32 (no units)
0.0 (no units)
61.5 (no units)
340 km Mileage

20:14:14 Group 105
1.0 (no units)
0.0 (no units)
118.0°C Temperature
35.8 l Tank Cont.

20:14:56 Group 106
00000000 Bin. Bits
00000000 Bin. Bits
00000000 Bin. Bits
00000000 Bin. Bits

20:14:56 Group 107
40.5 (no units)
30.0 (no units)
21.5 (no units)
51.7 (no units)

Co do wtrysków to sa raczej dobre, szczególnie, że to dymienie występuje sporadycznie. Gdyby były uwalone dymiły by cały czas no i VCDS pewnie coś by pokazał a chyba jest ok:

12:15:00 Group 072
2.0 ms Time Corr.
6.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.


12:15:00 Group 073
4.0 ms Time Corr.
10.0 ms Time Corr.
4.0 ms Time Corr.


12:15:00 Group 074
4.0 ms Time Corr.
16.0 ms Time Corr.
6.0 ms Time Corr.

12:15:36 Group 075
0.0 ms Time Corr.
2.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.


12:15:36 Group 076
18.0 ms Time Corr.
16.0 ms Time Corr.
10.0 ms Time Corr.


12:15:36 Group 077
4.0 ms Time Corr.
6.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.

12:16:19 Group 013
0.00 mg/str Inj. Quantity
-0.05 mg/str Inj. Quantity
-0.19 mg/str Inj. Quantity


12:16:19 Group 014
0.14 mg/str Inj. Quantity
0.00 mg/str Inj. Quantity
0.05 mg/str Inj. Quantity

Tuneforce co o tym sadzisz?

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 11 lis 2011, 18:41

Jeśli chodzi o wtryski to wg tego co widać w logach jest OK.
Zresztą sporadyczne występowanie problemu i logi dotyczące DPFa potwierdzają że przyczyna tkwi raczej tutaj. Umawiaj się z tunerem na korektę. Mimo tego że usunął DPFa nie nie do końca jak powinien może to jeszcze skorygować...może zera sie nie pojawią ale nie będzie się włączało dopalanie.
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja