[a6 c5] pompa wspomy i wymiana plynu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 wrz 2008, 12:24
- Lokalizacja: 3miasto
[a6 c5] pompa wspomy i wymiana plynu
Witam,
Od jakiegos czasu zauwazylem ze pompa zaczela mi glosniej chodzic,Plyn byl na Min dolallem do max i dalej tak jakby ją slychac, auto kupilem 3 miechy temu, i niewymienialem plynu do wspomagania calkiem, moglbym mi ktos przeblizyć tą czynnność? w jaki sposob go zlac, i jak odpotwietrzacie uklad? mam jedna butelke 1l z ASO tego plynu, wystarczy na zalanie?
Jeszcze jedno , na postoju jak skrece w prawo kolem to strasznie szaleją mi oborty,w lewo rowniez ale mniej, przyczyn doszukiwac sie w pompie, czy w zbyt luznym pasku jak uwazajcie?
Moje Audi to 1.8t z 1998r
bede wdzięczny za rady.
Pozdrawiam Jacek
[ Dodano: 2008-11-14, 12:37 ]
Liczę na pomoc. pomoze ktos? chodzi mi szczegolnie jak przeprowadzic tą wymiane plynu.
Od jakiegos czasu zauwazylem ze pompa zaczela mi glosniej chodzic,Plyn byl na Min dolallem do max i dalej tak jakby ją slychac, auto kupilem 3 miechy temu, i niewymienialem plynu do wspomagania calkiem, moglbym mi ktos przeblizyć tą czynnność? w jaki sposob go zlac, i jak odpotwietrzacie uklad? mam jedna butelke 1l z ASO tego plynu, wystarczy na zalanie?
Jeszcze jedno , na postoju jak skrece w prawo kolem to strasznie szaleją mi oborty,w lewo rowniez ale mniej, przyczyn doszukiwac sie w pompie, czy w zbyt luznym pasku jak uwazajcie?
Moje Audi to 1.8t z 1998r
bede wdzięczny za rady.
Pozdrawiam Jacek
[ Dodano: 2008-11-14, 12:37 ]
Liczę na pomoc. pomoze ktos? chodzi mi szczegolnie jak przeprowadzic tą wymiane plynu.
pompA wspom
lepiej wymien olej we wsomaganiu.
mi padła pompa przez to ze olej był zasyfiony. przepłukałem system (bardzo ważne) i wymieniłem pompe koszt wszystkiego ponad 600 zł litr oleju to koszt 16 zł wiec nie zwlekaj ,, moje autko 160 tys przebiegu 98 rok
pozdrawiam
mi padła pompa przez to ze olej był zasyfiony. przepłukałem system (bardzo ważne) i wymieniłem pompe koszt wszystkiego ponad 600 zł litr oleju to koszt 16 zł wiec nie zwlekaj ,, moje autko 160 tys przebiegu 98 rok
pozdrawiam
Pawel
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 wrz 2008, 12:24
- Lokalizacja: 3miasto
wymiana płynu
pompe wwymieniałęm w serwisie i widziałem jak wymmieniaja płyn wiec.
kupujesz w aptece strzykawke powiedz ze potrzebujesz najwiekszą jaka maja, odkrecasz korek zbiorniczka wyciagasz cały płyn ze zbiorniczka, wlewasz swierzy, odpalasz auto i krecisz kierownicą jaz w jedna raz w drugą strone, najlepiej jesli uniesiesz troche przód auta do góry ( u mnie to roboiili bez unoszenia) czynnopsc powtarzasz kilka razy, u mnie wyszło kupe syfu nawet opiłki metalu ale to pewnie ze starej zatartej pompy zuzyli do przepłukania systemu 2 butelki oleju .. pozdrawiam
kupujesz w aptece strzykawke powiedz ze potrzebujesz najwiekszą jaka maja, odkrecasz korek zbiorniczka wyciagasz cały płyn ze zbiorniczka, wlewasz swierzy, odpalasz auto i krecisz kierownicą jaz w jedna raz w drugą strone, najlepiej jesli uniesiesz troche przód auta do góry ( u mnie to roboiili bez unoszenia) czynnopsc powtarzasz kilka razy, u mnie wyszło kupe syfu nawet opiłki metalu ale to pewnie ze starej zatartej pompy zuzyli do przepłukania systemu 2 butelki oleju .. pozdrawiam
Pawel
- danek_22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 354
- Rejestracja: 07 lip 2008, 09:32
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Białystok-Zabłudów
- Kontakt:
witam
ja podłącze się do tematu płukania układu wspomagania, daje niezłe efekty , wczoraj po zapaleniu silnika było słychać pompę wspomagania i coraz głośniej przy skręcaniu , myślałem że padła (sprawdziłem poziom płynu był ok) a dziś kupiłem 2L płynu i przepłukałem i jest ok wszystko chodzi cichutko i jednym palcem można skręcać
ja podłącze się do tematu płukania układu wspomagania, daje niezłe efekty , wczoraj po zapaleniu silnika było słychać pompę wspomagania i coraz głośniej przy skręcaniu , myślałem że padła (sprawdziłem poziom płynu był ok) a dziś kupiłem 2L płynu i przepłukałem i jest ok wszystko chodzi cichutko i jednym palcem można skręcać
Witam,
U mnie z kolei na ciepłym silniku bardzo ciężko chodzi kierownica na wolnych obrotach. Muszę lekko przygazować (pow 1100), żeby było ok.
Przepłukałem pompę (w sumie z 5 razy metodą na strzykawkę) - razem ok. 1.5 l płynu wypłukałem i nic to nie dało.... Fakt, że ciemnobrązowa breja teraz jest dużo jaśniejsza - ale poza tym nic się nie zmieniło. Poziom płynu jest ok (może nawet ciut za wysoki przez przypadek).
Gdzie szukać przyczyny?
Pozdrawiam
U mnie z kolei na ciepłym silniku bardzo ciężko chodzi kierownica na wolnych obrotach. Muszę lekko przygazować (pow 1100), żeby było ok.
Przepłukałem pompę (w sumie z 5 razy metodą na strzykawkę) - razem ok. 1.5 l płynu wypłukałem i nic to nie dało.... Fakt, że ciemnobrązowa breja teraz jest dużo jaśniejsza - ale poza tym nic się nie zmieniło. Poziom płynu jest ok (może nawet ciut za wysoki przez przypadek).
Gdzie szukać przyczyny?
Pozdrawiam
- starry
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 03 kwie 2013, 11:29
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
- Kontakt:
Płukanie prosta spraw, ale należy pamiętać aby mieć minimum 2L płynu ( zielony mineralny najlepiej FEBI ) Do tego warto kupić 2 wężyki igielitowe 8mm x 1.5m i 10mm x 0.5m ( 10 zł w LM ) Ze zbiorniczka odciągamy cały stary płyn. Odpinamy przewód powrotu ( ten cieńszy ) i wciskamy w niego wężyk 8mm, na króciec ze zbiorniczka zakładamy wężyk 10mm. Zbiorniczek wypadało by cały zdjąć i dobrze przepłukać bo w środku ma filtr, który na pewno z czasem wymaga czyszczenia.
Wymianę robimy na zgaszonym silniku kręcąc kierownicą w prawo i w lewo, dolewając w trakcie świeżego płynu. Powtarzamy aż z powrotu będzie leciał czysty płyn. Do wymiany należy podnieść przód z obu stron aby swobodnie kręcić kierownicą.
Ja niestety dałem ciała bo kupiłem tylko 1L płynu, a wymianę robiłem w niedzielę więc nie maiłem jak dokupić. Czyli czeka mnie powtórka. Niestety jak mi założą parownik nie będzie już tak prosto.
Wymianę robimy na zgaszonym silniku kręcąc kierownicą w prawo i w lewo, dolewając w trakcie świeżego płynu. Powtarzamy aż z powrotu będzie leciał czysty płyn. Do wymiany należy podnieść przód z obu stron aby swobodnie kręcić kierownicą.
Ja niestety dałem ciała bo kupiłem tylko 1L płynu, a wymianę robiłem w niedzielę więc nie maiłem jak dokupić. Czyli czeka mnie powtórka. Niestety jak mi założą parownik nie będzie już tak prosto.
starry
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga