Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5] pompa wspomy i wymiana plynu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
jacerek200
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 20 wrz 2008, 12:24
Lokalizacja: 3miasto

[a6 c5] pompa wspomy i wymiana plynu

Post autor: jacerek200 » 13 lis 2008, 00:28

Witam,
Od jakiegos czasu zauwazylem ze pompa zaczela mi glosniej chodzic,Plyn byl na Min dolallem do max i dalej tak jakby ją slychac, auto kupilem 3 miechy temu, i niewymienialem plynu do wspomagania calkiem, moglbym mi ktos przeblizyć tą czynnność? w jaki sposob go zlac, i jak odpotwietrzacie uklad? mam jedna butelke 1l z ASO tego plynu, wystarczy na zalanie?

Jeszcze jedno , na postoju jak skrece w prawo kolem to strasznie szaleją mi oborty,w lewo rowniez ale mniej, przyczyn doszukiwac sie w pompie, czy w zbyt luznym pasku jak uwazajcie?
Moje Audi to 1.8t z 1998r

bede wdzięczny za rady.

Pozdrawiam Jacek

[ Dodano: 2008-11-14, 12:37 ]
Liczę na pomoc. pomoze ktos? chodzi mi szczegolnie jak przeprowadzic tą wymiane plynu.

Awatar użytkownika
papyt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 29 paź 2008, 22:28
Lokalizacja: sheffield

pompA wspom

Post autor: papyt » 14 lis 2008, 20:13

lepiej wymien olej we wsomaganiu.
mi padła pompa przez to ze olej był zasyfiony. przepłukałem system (bardzo ważne) i wymieniłem pompe koszt wszystkiego ponad 600 zł litr oleju to koszt 16 zł wiec nie zwlekaj ,, moje autko 160 tys przebiegu 98 rok
pozdrawiam
Pawel

jacerek200
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 20 wrz 2008, 12:24
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jacerek200 » 15 lis 2008, 01:11

sam wymieniałes ten płyn kolego czy w serwisie?

Awatar użytkownika
papyt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 29 paź 2008, 22:28
Lokalizacja: sheffield

wymiana płynu

Post autor: papyt » 15 lis 2008, 11:10

pompe wwymieniałęm w serwisie i widziałem jak wymmieniaja płyn wiec.
kupujesz w aptece strzykawke powiedz ze potrzebujesz najwiekszą jaka maja, odkrecasz korek zbiorniczka wyciagasz cały płyn ze zbiorniczka, wlewasz swierzy, odpalasz auto i krecisz kierownicą jaz w jedna raz w drugą strone, najlepiej jesli uniesiesz troche przód auta do góry ( u mnie to roboiili bez unoszenia) czynnopsc powtarzasz kilka razy, u mnie wyszło kupe syfu nawet opiłki metalu ale to pewnie ze starej zatartej pompy zuzyli do przepłukania systemu 2 butelki oleju .. pozdrawiam
Pawel

morfeusz27

Post autor: morfeusz27 » 17 gru 2008, 17:08

papyt jaki olej wlałeś ? Ja mam zieloną nakrętkę i chciałem dziś kupić syntetyk FEBI, ale gostek w zaprzyjaźnionym sklepie po sprawdzeniu modelu pojemności itp odczytał z mądrego monitora <ok> że tylko Castrol CCH a o oleju FEBI nic nie wie. też mam płyn mętny i chcę zmienić. Co wlać ? :?:

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 17 gru 2008, 22:34

Witam
Podłącze się do tematu, też interesuje mnie jakiego oleju trzeba do wspomagania.
Na wyłączony silniku na miarce mam minimum.
Na zbiorniczku jest napisane: " nur mineral hydraulic oil "
Wychodzi na to że ma być mineralny.
Dzięki za podpowiedź jak przepłukać pompę.

Pozdrawiam
Pozdrawiam
Darnok

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 20 gru 2008, 20:47

censored pisze:darnok, zielone febi napisze po raz kolejny, ostatnio 2 razy wymieniałem:)
Wchodzi 1l
Zielone febi zgadza się, narazie dolałem tylko aby stan był na max.
Płukanie zaczeka do wiosny.

Dzięki

Awatar użytkownika
danek_22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 354
Rejestracja: 07 lip 2008, 09:32
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Białystok-Zabłudów
Kontakt:

Post autor: danek_22 » 23 sty 2009, 13:38

witam
ja podłącze się do tematu płukania układu wspomagania, daje niezłe efekty , wczoraj po zapaleniu silnika było słychać pompę wspomagania i coraz głośniej przy skręcaniu , myślałem że padła (sprawdziłem poziom płynu był ok) a dziś kupiłem 2L płynu i przepłukałem i jest ok wszystko chodzi cichutko i jednym palcem można skręcać :)

Irek wawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 188
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Irek wawa » 15 kwie 2009, 11:08

Witam,

U mnie z kolei na ciepłym silniku bardzo ciężko chodzi kierownica na wolnych obrotach. Muszę lekko przygazować (pow 1100), żeby było ok.

Przepłukałem pompę (w sumie z 5 razy metodą na strzykawkę) - razem ok. 1.5 l płynu wypłukałem i nic to nie dało.... Fakt, że ciemnobrązowa breja teraz jest dużo jaśniejsza - ale poza tym nic się nie zmieniło. Poziom płynu jest ok (może nawet ciut za wysoki przez przypadek).

Gdzie szukać przyczyny?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
danek_22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 354
Rejestracja: 07 lip 2008, 09:32
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Białystok-Zabłudów
Kontakt:

Post autor: danek_22 » 15 kwie 2009, 11:54

Pompa pewnie nie daje juz takiego ciśnienia jak powinna i płukanie nic niepomorze

Awatar użytkownika
starry
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 03 kwie 2013, 11:29
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Kontakt:

Post autor: starry » 06 maja 2013, 08:57

Płukanie prosta spraw, ale należy pamiętać aby mieć minimum 2L płynu ( zielony mineralny najlepiej FEBI ) Do tego warto kupić 2 wężyki igielitowe 8mm x 1.5m i 10mm x 0.5m ( 10 zł w LM ) Ze zbiorniczka odciągamy cały stary płyn. Odpinamy przewód powrotu ( ten cieńszy ) i wciskamy w niego wężyk 8mm, na króciec ze zbiorniczka zakładamy wężyk 10mm. Zbiorniczek wypadało by cały zdjąć i dobrze przepłukać bo w środku ma filtr, który na pewno z czasem wymaga czyszczenia.
Wymianę robimy na zgaszonym silniku kręcąc kierownicą w prawo i w lewo, dolewając w trakcie świeżego płynu. Powtarzamy aż z powrotu będzie leciał czysty płyn. Do wymiany należy podnieść przód z obu stron aby swobodnie kręcić kierownicą.
Ja niestety dałem ciała bo kupiłem tylko 1L płynu, a wymianę robiłem w niedzielę więc nie maiłem jak dokupić. Czyli czeka mnie powtórka. Niestety jak mi założą parownik nie będzie już tak prosto.
starry

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga