Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] 3.0 TDI Chiptuning czy warto?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 31 paź 2011, 13:39

Maver pisze:Czyli dla przykładu chłopaki z CompSportu modyfikując soft w np. DSG co daje skrócone biegi itp itd nie modyfikują tego softu tak? <rotfl> <rotfl>
no właśnie... o takich użytkowników chodzi którzy nawet nie za bardzo wiedzą o czym mówią <zalamka> bez urazy
te chłopaki to już nie tylko program robią ale jeszcze modyfikują przekładnie w skrzyni <szok>
Maver nanim zaczniesz się z czegoś śmiać to przeczytaj przynajmnie co to znaczy że skrzynia ma krótkie przełożenia...
czyli co to znaczy krótki bieg...

litości <zmeczony>

Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 31 paź 2011, 22:16

vonito będziesz się czepiał skrótów myślowych bo tak wygodniej?

Zmniejszają czas przełączania biegów, SOFTEM i co Ty na to?


Ja nie twierdze że tak się da, nie mam auta z ASB ale z tego co widziałem/czytałem to jednak soft skrzyni się rusza

Ssmile
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 24 sty 2011, 10:00
Imię: Michał
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ssmile » 01 lis 2011, 09:00

A w jaki sposób są w stanie zmienić jak to napisałeś czas przełączania biegów? Przecież to jest fizycznie uwarunkowane sprzęgłami, DSG działa dlatego tak szybko że jest zdublowane sprzęgło, i każde odpowiada za inne biegi jedno za parzyste drugie za nieparzyste. Jedną rzeczą którą da się zmienić w sofcie skrzyni są wartości przy których ewentualnie nastąpi zmiana biegów, lub popularne limitery. Poza tym nie zmienisz nic, skrzyni się nie zmodyfikuje elektronicznie. Można ją dostroić żeby zmieniała biegi łagodniej albo bardziej sportowo, ale to wszystko, reszta czyli długość przełożeń to już kwestie mechaniczne. Tak samo jest z wytrzymałością, największym problemem jest ścieralność elementów ruchomych w skrzyni, a w jaki sposób to zniwelować, nie da się jedynie okresowa zmiana oleju, co i tak do tej pory u niektórych "majstrów" powoduje uśmiech bo przecież oleju w automacie się nie wymienia.

Odnośnie podbijania map w silniku, to TuneFORCE potwierdzi że jedynym zabiegiem chroniącym poniekąd ASB jest poprowadzenie w taki sposób krzywej momentu obrotowego aby nie dostarczać maksymalnych wartości przy najniższych prędkościach obrotowych silnika, ponieważ konwerter dostaje po dupie. Jedyne co możemy zrobić to delikatne traktowanie na zimnym, oraz nie prowokowanie auta to wstawania z niskich obrotów przy bucie na 80-90 %.

Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 01 lis 2011, 11:34

W taki


2. Seryjny sterownik DSG Temic CompSport
-Procedura startu 4500rpm
-Skrócone czasy zmiany biegów
-W trybie manualnym wyłączona funkcja kick-down
-W trybie manualnym mozliwa jazda na odcieciu
-Zmiana biegow od 6500-7000rpm w zaleznosci od trybu pracy skrzyni biegow (D,S,M)

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=82849

To według was nie jest ingerencja w program skrzyni?

Ssmile
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 24 sty 2011, 10:00
Imię: Michał
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ssmile » 01 lis 2011, 12:57

Sorki, ale od samego początku dyskusja mówi o ruszaniu "Softu aby poprawić żywotność" a tutaj mamy do czynienia z czymś zgoła innym wykręceniu parametrów w kierunku przyspieszenia.

1. Po co procedura startu przy 4500, jeśli fabrycznie jest przy 3000, a maks. moment obrotowy dla Golfa R to 350Nm uzyskiwany w zakresie 2500-5000 obr. (na pewno poprawi to żywotność dwóch sprzęgieł) po prostu przestawili w odpowiednim programie kreskę z 3000 na 4500.

2. Tego nie rozumiem, ba tego nie da się zrozumieć, jak można skrócic czas zmiany biegu jesli najszybsze skrzynie jedno sprzęgłowe zmieniają bieg od 60-80 mili sekund, a DSG potrafi zrobic to w zakresie 10-20 miliskeund. Domyślam się że specjaliści tak wyśrubowali soft że w ogóle zamiana jest nieodczuwalna. (bzdura)

3. No to też wielka ingerencja, zwyczajnie wyłączyli funkcję, chociaż nie ma takiej potrzeby bo DSG ma jedną ważną zaletę zawsze wybiera bieg na którym będzie najszybciej przyspieszał, to dzięki tzw. preselekcji.

4. Też mistrzostwo świata, to samo mam u siebie i nie trzeba do tego tunera :)

5. Dziwne bo jak miałem Audi to ASB zmieniało biegi w zależności od trybu właśnie w kreślonych zakresach na D zmieniał biegi przy 4000, na S przy 4300, na łopatkach pozwalał wchodzić na czerwone 4500.

Reasumując, od początku pytanie brzmiało czy tunerzy ruszają soft w skrzyni, w taki sposób aby ją ochronić kiedy modyfikujemy silnik. TuneFORCE celnie zauważył że nie ma możliwości softem ochronić skrzyni przed zmieleniem. Ponadto to co wcześniej napisałem o przestawianiu limiterów, to właśnie zrobił tuner w przypadku tego Golfa, przestawił limitery bo ASB to nie silnik że dorzucisz koksu, pogonisz więcej powietrza w turbo i będzie szybciej. Ponadto gadka że biegi się szybciej zmieniaja to bajka, no chyba że wyczuwasz różnicę 4-6 milisekund, a ta szczególnie zależy od temperatury i ciśnienia oleju.

Odpowiadając na Twoje pytanie to jest ingerencja w soft, ale bardzo znikoma poza tym uważam że nie daje nic, ale bardzo nie wiele. A tak jak pisałem, rozmówcom zależało by raczej na ochronie skrzyni a nie jej dobijaniu


A tak na marginesie przeczytałem link który podesłałeś, tam w tym Golfie zostały zmienione sprzęgła na wytrzymalsze, co nie zmienia faktu że szybkościowych parametrów skrzyni DSG nie da się poprawić samym softem.

P.S dane techniczne podawałem w oparciu o model Golfa VI R

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 01 lis 2011, 15:25

Maver proszę cię ogarnij temat w którym zabierasz głos
wyciąłeś parę zdań z czyjegoś postu o tym jakie modyfikacje koles robi u siebie gdzie nawet jest napisane że zmienione zostało całe sprzęgło i sterowniki
a my piszemy o zmianach jakie się robi w tak zwanym chipie
zresztą "myśl" sobie co chcesz i bądź świecie przekonany że jak kiedyś w końcu zdecydujesz się chipa to ktoś razem z mapami silnika przeprogramuje ci sterownik do skrzyni a nawet zmieni w niej sprzęgło i itd. powodzenia
choć jak znam życie to na chipa się nigdy nie odwazysz ;-)
szkoda mi trochę prądu na ciebie <zalamka>

Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 01 lis 2011, 15:46

Widzisz ja jak czegoś nie wiem to pytam, a nie próbuje grać cwaniaka.

zmienili sprzęgła no i co z tego, pisałeś że się NIE da zmienić softu / parametrów skrzyni - jak widać da się.

Jak na razie nie jestem w stanie tego doświadczyć bo mam manuala.

Ten golf to tylko był przykład że się da, nie wiem czemu źle zrozumieliście moje posty, nigdzie nie miałem zamiaru napisać że soft w skrzyni ją chroni w 10000% bo jak tuneforce napisał, nawet na seryjnym programie da się ją bardzo łatwo zabić, wszystko jest dla ludzi - podnoszenie mocy też jednak z umiarem.


co do tego czy się odważę na chipa czy nie - proponuje poszukać mojego tematu co będzie w audi zrobione...
nie lubię prowadzić takich dyskusji, Ty ciągle piszesz że się NIE da zmienić softu i basta, dostajesz przykład że się da to próbujesz unikać tematu? da się czy się nie da? no da się, a czy ma to sens/chroni skrzynie ? pewnie w jakimś stopniu tak.

@ssmile, przeczytaj mojego posta gdzie dałem ten link, dałem to przykładowo żeby pokazać że jednak się da, a czy to ma sens czy nie ma to inna bajka, no tak czy nie? ten gość tak chciał to mu kompoty tak zrobiły, nie mój cyrk nie moje małpy.

Ssmile
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 24 sty 2011, 10:00
Imię: Michał
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ssmile » 01 lis 2011, 16:47

Aby oddać sprawiedliwość koledze Maver'ovi, to zgodzę się że pogmerali coś w skrzyni, ale żadnych parametrów które wprowadziłyby zmiany na tyle aby uznać je za modyfikacje podobne chociażby do zmian w ECU nie osiągnęli i o to mi chodzi.

Przekładając z polskiego na "nasz" modyfikacja softu w silniku powoduje realny przyrost mocy, kosztem żywotności o to się nie spieramy, ale zamiana w sofcie skrzyni nie daje żadnych efektów w zakresie sprawności tego układu. Owszem można zmienić coś tam w pewnym zakresie, ale nigdy nie będzie to tzw. wartość dodana jak w przypadku silnika, gdzie z 240HP robi się 305HP. W skrzyni nie ma możliwości skrócenia czasu przełożeń, samą guzikową ingerencją, można zmienić właśnie to że skrzynka podciągnie na biegu do tych 4500 zanim zrzuci bieg ale realnie nie wydłuży to biegu, ani nie skróci czasu między wysprzęgleniem i zapięciem następnego biegu.

Myślę że dosyć jasno się wyraziłem

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 01 lis 2011, 17:30

panowie sterownik a właściwie jego wymiana która jest połączona że zmianą części mechanicznych w skrzyni...
to zupełnie coś innego niż zmiana softu w skrzyni przy robieniu chipa... a o tym rozmawiamy!
oczywiście sterownik a soft to dwie różne rzeczy...

faktycznie zaczyna to przypominać walkę z wiatrakami <lol>

ingerencja w oprogramowanie skrzyni przy wirusowaniu ogranicza się do ściągnięcia lub przesunięcia limiterow które są w mapach...

Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 01 lis 2011, 18:18

Panowie spokojnie, ja wiedzę przyjmuję z jak największą pokorą.


Do tej pory byłem pewien na 100000% że jednak soft w skrzyni zmieniają - no i dzięki wam za wyprowadzenie mnie z błędu :)

Ssmile
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 24 sty 2011, 10:00
Imię: Michał
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ssmile » 02 lis 2011, 21:50

Mapę się stroi na hamowni, każdy Ci to powie, poza tym do na początku trzeba na fabrycznym zrobić przeciąg żeby wiedzieć czy motorownia w ogóle się nadaje. Potem już tylko dorzucanie koksu i gładzenie krzywych

Ssmile
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 24 sty 2011, 10:00
Imię: Michał
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ssmile » 02 lis 2011, 23:12

Dziwi mnie fakt, podjęcia się remapu w przypadku braku shamowania auta. Ani wyniku początkowego ani wyjściowego. Poza tym skąd pewnośc że silnik sie nadaje?

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 03 lis 2011, 07:38

Do diagnostyki i chipa auta hamowania nie jest niezbędna. Jak tuner ogarnia temat (a ecuproject ogarnia) to z góry bym takiej operacji nie skreślał.
Minusem będzie to że nie dostanie karteczki z kreskami.

Osobiście jednak poczekał bym na wolne rolki i zrobił to na tip-top.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 03 lis 2011, 09:39

Jak dla mnie to bez sensu co z tego że tuner "ogarnia" temat
jedynym wyjściem w takiej sytuacji to gotowiec
do tego nie wiesz jak udało się przeprowadzić moment i od kiedy on wyrażnie sie zmienia
nie masz mozliwości żadnych poprawek bo nie wiesz co poprawiać
jak za pół roku przyjedziesz i w końcu shamują ci samochód to nawet nie będziesz wiedział czy samochód trzyma poprzednie parametry
dla mnie to jakaś bzdura i cena takiego chipa nie powinna przekraczać 700 zł.

surowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 02 lis 2008, 00:03
Imię: Robert
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wa-Wa
Kontakt:

Post autor: surowy » 03 lis 2011, 09:56

Nadal nie rozumiem, dlaczego przekładacie hamownię nad odczyty z czujników z komputera i zrobionych na nich logach. Hamownia nie powie wam, czy chip jest bezpieczny dla silnika, jedynie co powie, to ile mocy w jakim zakresie uzyskaliście, czy to na pewno jest najistotniejsze?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja