Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] multitronic po wymianie sterownika zapytanie

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
gregor100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: dublin/irlandia

[ A6 C6] multitronic po wymianie sterownika zapytanie

Post autor: gregor100 » 02 lis 2011, 21:52

Otoz po wymianie sterownika i oleju zdaza sie ze przy ruszaniu na rozgrzanym silniku szarpnie od czasu do czasu.Dodam ze przyczyna wymiany byly lekkie szarpniecia tylko przy ruszaniu a ze auto bylo na gwarancji to pojechalo z miesca do delera.Na wzniesieniu nie cofa sie, elegancko rusza do przodu.Pytanie brzmi co robic? z powrotem na warsztat czy moze manualna adaptacja pomoze?jesli jest mozliwa do przeprowadzenia z tego co wyczytalem to ponoc nie w roczniku 05.Przebieg 127tys. pierwsza wymiana oleju w ksiazce byla na 80tys.troche pozno, z reszta jest przy tym mala adnotacja odnosnie szarpania ale problemu w ecu nie stwierdzono i wymieniono tylko olej.serwis na 60 tys. z tego co widze wymiany oleju nie bylo :( nastepna na 100tys. no i teraz na 126.




CO ROBIC???

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 03 lis 2011, 08:32

Interwał wymiany ATF jeszcze nie przekroczony (na obecnym ATF możesz zrobić jeszcze od 3 do 13 tyś km, oczywiście zakładając, że przebieg jest rzeczywisty i że zalano prawidłowy fluid). W twoim przypadku nie olej będze przyczyną a mechanika skrzyni (jest jeszcze minimalna szansa, że to soft ale nie liczyłbym na to - podeślij screena głównego ekranu sterownika skrzyni biegów to sprawdzę tą teorię). Skrzynka GAC (bo strzelam, że to właśnie siedzi w Twojej BDW), mimo że już po modyfikacji bloku zaworów i nowym softem - miała w początkowej fazie produkcji kilka drobnych bugów.

Na pierwszy ogień analiza bloków pomiarowych skrzyni i dopiero jeśli nic nie znajdziemy, skrzynia na stół w poszukiwaniu usterki (osobiście obstawiam łańcuch lub pompę strumieniową).

Awatar użytkownika
gregor100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: dublin/irlandia

Post autor: gregor100 » 03 lis 2011, 09:57

nie zbyt dobra wiadomosc.Chwilowo nie mam dostepu do vaga ale jak tylko bede mogl zrobie skan.Apropo softa, w jednej z faktur byla proba aktualizacji softa w 2009 i nie znaleziono nowszej wersji, chyba ze wyszlo cos nowego od 2009?Tak czy tak auto pojedzie na warsztat niech sie glowia, mam jednak nadzieje ze gwarancja obejmuje mechaniczne uszkodzenie skrzyi jesli do owego doszlo.

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 03 lis 2011, 10:46

Zerknij na wydruk z ASO, może jest na nim oznaczenie skrzyni biegów oraz wersja softu (RdW). Twój driver będzie miał symbol 4F0 910 155M - upewnijmy się tylko czy Twoja skrzynia to GAC (sprawdź na wlepie serwisowej).

Możesz także podesłać VIN na pw - sprawdzę czy były przewidziane i czy wykonano wszystkie akcje serwisowe.

Poniżej printscreen z VAG-a (zaznaczyłem na czerwono nr sterownika i na zielono wersję oprogramowania).

Obrazek

Awatar użytkownika
gregor100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: dublin/irlandia

Post autor: gregor100 » 03 lis 2011, 13:31

ok przejze wszystkie papiery, problem tylko taki ze nie mam ksiazki sa wszystkie faktury na ktorych jest przebieg data i co bylo robione plus usterki, papiery na bank orginalne bo auto brane z salonu audi wiec wszystko przy mnie drukowali, kiedy zapytalem o ksiazke to stwierdzil ze poprzedni wlasciciel przesial.Dzis zadzwonilem i poinformowalem o prooblemie ktory sie pojawil doslowie dzien po odbiorze auta inzynier na to ze skrzynia nie ma rzadnej mechanicznej usterki zostala sprawdzona skanowana itd.Dodal ze jest to normalne zjawisko przy wymianie sterownika i oleju i ze po paru dniach wszystko sie dotrze.Dzis kiedy jechalem nie wyczulem sarpniecia miedzy 1100 a 1300 na rozgrzanym silniku.Tak czy tak mam jezdzic przez kilka dni i obserwowac.

Awatar użytkownika
gregor100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: dublin/irlandia

Post autor: gregor100 » 03 lis 2011, 13:42

znalazlem cos takiego:
A6 2.4 177BHP MULTITRONIC 4F5N068635 BDW018101

jeszcze jeden numer W 37811

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 03 lis 2011, 13:59

Niestety - podane przez Ciebie numery nie wnoszą nic do tematu. We wnęce koła zapasowego masz naklejkę serwisową (jest na niej VIN, parametry auta i kody wyposażenia). Zrób fotkę - nie będziemy tego udostępniać publicznie więc podeślij mi to na PW lub mejla.

Tego, że skrzynia szarpie po naprawie i to normalne zjawisko nie będę nawet komentował...

Możesz też spróbować adaptacji - zrobisz to sam. Bez interfejsu jest trochę ciężko ale da się wykonać ;)

BTW - na jakiej podstawie dokonano wymiany sterownika? Czy wcześniej w buforze zapisały się jakieś błędy? No i czy chodzi o sterownik elektryczny czy hydrauliczny?

Awatar użytkownika
gregor100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: dublin/irlandia

Post autor: gregor100 » 03 lis 2011, 14:18

Rozumiem zrobie fotke.Historia wymiany jest nastepujaca:Kiedy pojechalem obejrzec to auto pierwszy raz dwa tyg temu wyczulem juz wtedy szarpanie przy ruszaniu ale bylo nie porownywalne z tym co bylo wczoraj w kazdym razie poinformowalem giscia ktory byl ze mna w aucie ze jest cos nie tak ze skrzynia bo szrpie przy ruszaniu a nie powinna.Prosto z jazdy probnej pojechala na warsztat i po kilku godzinach stwierdzono usterke zacytuje
CONTROL UNIT IN THE GEARBOX.Sterownik zostal wymieniony wlacznie z olejem.Mieszkam w irlandi i niesty tutejsi fachowcy w serwisach i nie tylko nie ciesza sie dobra opinia.Fakture bede mial za kilka dni ale jestem pewien ze tak sie ta czesc nazywa.Co do bufora i zapisanych bledow to jestem zielony :(
Apropo adaptacji!Koles stwierdzil ze byla wykonana!

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 03 lis 2011, 14:45

ÂŚmierdzi mi sprawa z tym sterownikiem - z informacji, które podałeś wynika, że chodzi o elektronikę.

Kojarzysz może czy skrzynia pracowała w trybie awaryjnym? W takim przypadku biegi wyświetlone na komputerze pokładowym są podświetlone (wszystkie) lub mrugają (też wszystkie).

Czekam na fotkę wlepy aby ustalić co powinno siedzieć w Twoim aucie.

Awatar użytkownika
gregor100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: dublin/irlandia

Post autor: gregor100 » 03 lis 2011, 15:03

fotka poszla.Co do biegow nie mrugaly, dlatego tez bylem zdziwiony ze byl padniety sterownik.Chyba ze mowa o sterowniku hydraulicznym..

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 03 lis 2011, 15:05

OK doszło. Potwierdzam - skrzynia GAC. Czyli powinni zamontować Ci sterownik 4F0 910 155 M.

Nie - Control Unit to na pewno sterownik elektryczny.

Nie wiem co Ci doradzić teraz - bez możliwości podłączenia interfejsu na własną rękę mamy bardzo ograniczone możliwości. Serwis nam nie pomoże. Mając auto na gwarancji - niestety jesteś zdany na nich <uoee>

Jeśli uda Ci się podłączyć VAG-a - może uda się coś zdziałać.

Inna sprawa - gość stwierdził brak usterki mechanicznej tylko przez skan błędów i dzięki analizie bloków pomiarowych? Bez rozbierania skrzyni? Byłby mistrzem świata.

Sterownik elektryczny owszem, mógł być uszkodzony - nie wszystkie usterki generują tryb awaryjny. Ale gdyby rozwiązano Twój problem - nie miałbyś teraz szarpania. Może jakieś pojedyńcze przypadki za sprawą płukania bloku zaworów - ale nie systematyczne.

Awatar użytkownika
gregor100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: dublin/irlandia

Post autor: gregor100 » 03 lis 2011, 15:21

postaram sie uruchomic vag jak najszybciej.Co do stwierdzenia że ze skrzynia jest ok pod wzgledem mechanicznym to sie z Toba zgadzam :) jak juz wspomnialem tutejsi fachowcy to jakas rzenada!Moglbys mi jeszcze podpowiedziec jak przeprowadzic adaptacje ?Znalazlem jeden opis ale to chyba do skrzyni 6speed wiec nie chce nic kombinowac by ewentualnie nie pogorszyc sytuacji.Druga sprawa jaki sens wymieniac sprawny sterownik, skoro od pooczatku problem tkwil w skrzyni .Z tego co sie orjetuje to pare groszy to kosztuje.

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 03 lis 2011, 15:29

Wstrzymaj się z nową adaptacją do czasu aż będziesz miał dojście do VAG/VCDS. Można to zrobić bez interfejsu ale potrzebne jest troszkę wyczucia - reasumując, nie będziemy mieć pewności czy procedura się powiodła.

Kiedy będziesz coś wiedział?

Co do sensowności działań serwisu - nie chcę się wypowiadać. Nie mam pełnego obrazu sytuacji - nie wiem czy i jakie błędy zapisały się w sterowniku przed wykonaniem prac naprawczych.
Ostatnio zmieniony 03 lis 2011, 15:40 przez Bart-S, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gregor100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: dublin/irlandia

Post autor: gregor100 » 03 lis 2011, 15:39

ok.mam kabelek, musze teraz poszperac w necie za vagiem.Postaram sie jak najszybciej...Poki co wielkie dzieki za pomoc :)Troche to potrwa bo okazuje sie ze z win7 rzadna z ostatnich wersji vaga nie jest kompatybilna
Apropo sterownika, czy jest konieczne sciagniecie lub spuszczenie skrzynki by go wymatowac?


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Witam ponownie.Zaczne od tego ze skrzynia jest juz na chodzie i auto prowadzi sie jak nowe.Ogromne podziekowania dla Barta-S za trafna diagnoze fachowa pomoc i oczywiscie usuniecie usterki <brawo>
Zdecydowalem sie wyslac skrzynie z irlandi do Bartka na warsztat i jestem bardzo zadowolony! zaoszczedzilem wiele EURO i nerwow!Naprawa trwala kilka dni i od dzis moge w koncu nacieszyc sie nowo nabytym autem.
Moze Bartek znajdzie chwile czasu by dorzucic kilka slow na temat usterki.

Pozdrawiam.......

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 15 lut 2012, 19:55

Przyczyną problemów z Multitronikiem Grześka był uszkodzony łaĂącuch i pompa. Przy okazji wymiany w/w elementów wykonaliśmy generalny przegląd i remont całej skrzynki. Cieszę się, że wszystko śmiga (miałem troszkę obaw co do montażu skrzyni przez Twojego majstra - no ale jak widać wszystko się udało ;) ).

Jeździj, testuj i za dwa tygodnie zdzwaniamy się znów na jeszcze jedną kontrolę parametrów.

Pozdrawiam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga