Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] 3.0 TDI Chiptuning czy warto?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 19 paź 2011, 11:13

to pytanie to nie żart tylko temat tego wątku ;)
w pewnym sensie każdy kto robi wirusa robi to po to żeby wykorzystywać jego możliwości a nie oszczędzać paliwo <lol>
jesli natomiast po 50-80 kk trzeba dołożyć do samochodu (który i tak nas nie oszczędza ;) ) kolejne 5-7 tysięcy zł. to sensowność jego założenia robi się wątpliwa...
wirus napewno bardziej obciąża skrzynię, turbo i inne podzespoły a Audi nie przykłada się do ich jakości i tu jest problem. <uoee>

twierdzenie że dobre napisanie programu nie wysili bardziej skrzyni to delikatnie mówiąc... naiwność ;)
skrzynia musi przełożyć nie 450 Nm tylko o 100 więcej... dobry program po prostu pozwala osiągnąć to spokojniej, delikatniej i bardziej bezpiecznie...
ale w końcu skrzynia i tak dostaje 540-550 Nm do zmielenia...

Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 19 paź 2011, 13:10

Ale gdzie ja pisałem o oszczędzaniu paliwa?

Nikt nie mówi o wolnej / delikatnej jeździe, ale skoro już przy seryjnej mocy nie jest zalecane ruszać z kick downu to po chipie tym bardziej nie uważasz?

Dobrze napisany soft + soft skrzyni i regularne serwisowanie skrzyni czyli wymiany oleju itp nieco częściej niż zalecane przez fabrykę i będzie chodzić jak seria....

Ale jak masz soft że masz strzał NM od 1300 obrotów od razu w górę no to sorry ;)

A kolega Maciej nie dał wykresu ani nie wie czy soft w skrzyni był zmieniony, więc wróżymy z fusów...

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 19 paź 2011, 14:32

Maver pisze:Ale gdzie ja pisałem o oszczędzaniu paliwa?
spokojnie to nie do Ciebie było... ja wyrazam swoje zdanie jedynie ;)

nie wiem czy Ty kiedykolwiek robiłeś chipa u siebie i znasz temat z praktyki
(oczywiście nie jest to konieczne bo to rozważania teoretyczne ale się przydaje )
duża większość programów zmianę momentu zaczyna od 1800 obrotów ;)
każdy chip zmienia i oddziaływuję na skrzynię
żaden chip nie wgrywa oprogramowania do skrzyni to zupełnie oddzielny program i chyba nikt oprócz Aso nie umie tego zrobić...
to właśnie dlatego po zmianie oleju w skrzynie zmianę softu robi jedynie Aso lub wyspacjalizowane firmy naprawiające Tipy.


nie chodzi o to jak dobrze jest napisany soft co wielu ludzi powtarza
chodzi o to że przy agresywnej jeżdzie nawet bez chipa skrzynia może klęknąć
co już świadczy o tym że jest słąba a chip to przyśpiesza
przyśpieszenie to zalezy od stylu jazdy...

Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 22 paź 2011, 17:22

MR Motors....

spanky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 18 mar 2009, 22:17
Lokalizacja: Otwock

Post autor: spanky » 22 paź 2011, 22:17

buca pisze:Panowie ktora firma jest lepsza w wykonaniu chipa ecuproject albo jetronic?
jedna i druga jest dobra
197PS/400Nm - powered by edc-tuning.pl

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 27 paź 2011, 18:40

1. Każda szanująca się firma rusza "soft w skrzyni"
2. "Soft w skrzyni" to jedno a termiczno-mechaniczne obciążenie to drugie i tylko totalny ignorant ma to gdzieś.
3. To że o awariach się na forach nie pisze nie oznacza że ich nie ma.

Można się "spuszczać" nad softem nie wiadomo jak a i tak nie uchroni to skrzyni przed szybszą awarią zwłaszcza gdy użytkownik zapomina o p.2...

Jeśli kogoś obraziłem to przepraszam <piwo> ale jak czytam wypowiedzi mijające się z rzeczywistością to mnie coś trafia...na co dzień tuninguje i naprawiam auta więc chociażby z racji doświadczenia o niektórych rzeczach wiem więcej....nawet tego posta pisze z A6 z aftomatem :>
buca pisze:Panowie ktora firma jest lepsza w wykonaniu chipa ecuproject albo jetronic?
Wal śmiało do Ecuproject
Ostatnio zmieniony 28 paź 2011, 17:34 przez TuneFORCE, łącznie zmieniany 1 raz.
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 28 paź 2011, 14:19

to wyjaśnij proszę co znaczy "soft w skrzyni"
jesteś w stanie napisać nowy lub zmodyfikowac stary tak żeby np.
tryb S zmieniał biegi dopiero przy 4400 obrotów
wpłynąć na czas czyli przyśpieszyć zmianę biegu
ustawić tak tryb S żeby redukował biegi już poniżej 3000 obrotów
wydłużyć jedynkę w trybie D
zmienić czas potrzebny do adaptacji sposobu jazdy
ustawić wartości momentu i szybkości dla których bieg będzie zmieniany a nie odwrotnie
jak jest to teraz
tak z ciekawości pytam na spokojnie <luzik>

edytowane;
no włąśnie... tak sądziłęm ;)

MaciejTFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 400
Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2012
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: MaciejTFSI » 30 paź 2011, 13:36

vonito pisze:to wyjaśnij proszę co znaczy "soft w skrzyni"
jesteś w stanie napisać nowy lub zmodyfikowac stary tak żeby np.
tryb S zmieniał biegi dopiero przy 4400 obrotów
wpłynąć na czas czyli przyśpieszyć zmianę biegu
ustawić tak tryb S żeby redukował biegi już poniżej 3000 obrotów
wydłużyć jedynkę w trybie D
zmienić czas potrzebny do adaptacji sposobu jazdy
ustawić wartości momentu i szybkości dla których bieg będzie zmieniany a nie odwrotnie
jak jest to teraz
tak z ciekawości pytam na spokojnie <luzik>

edytowane;
no włąśnie... tak sądziłęm ;)

widze ze idziesz w temacie fest hehe ale masz racje i gadalismy juz razem o skrzyni i wiadomo co jest co. Trzymam twoja strone oczywiscie

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 30 paź 2011, 17:49

to znaczy... ja nie jestem przeciwnikiem chipa...
sam mam u siebie... ale niech mi ktoś nie mówi że robi chipa i do tego pisze specjalny program dla skrzyni biegów... bo ściągnął jedynie parę limiterow ;-)

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 30 paź 2011, 22:16

co za ludzie....zero logicznego myślenia...najpierw przez jedna stronę czepiają się ze pisze o tym iż skrzynia nie wytrzymuje tylko dlatego że jest mechanicznie słaba...a potem tego że napisałem coś o zmienię "softu w skrzyni"...każdy coś tam gdzieś usłyszał i cwaniakuje jakim to znawca nie jest...czepia się zdań wyrwanych z kontekstu i udaje że niby taki mądry jest...a nie wie po co jest cudzysłów...

Może napisze bardziej prostym językiem...

Rozgarnięty użytkownik nie rozwali nawet mocno zmodyfikowanego samochodu a kretyn zajedzie nawet serie...i przy tym zostańmy...kto chce niech chipuje a kto się boi niech odpuści temat...proste...
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 30 paź 2011, 22:25

tuneFORCE nie chodzi o zdania wyrwane z kontekstu
to że zmieniacie program skrzyni biegów to nadużycie
nikt z tunerow nie zmienia programu dla skrzyni...
to chip plus program dla skrzyni to mydlenie oczu ;-)

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 31 paź 2011, 08:39

vonito pisze:tuneFORCE
to że zmieniacie program skrzyni biegów to nadużycie
nikt z tunerow nie zmienia programu dla skrzyni...

chłopie jak mam ci to napisać?...wiesz co to jest cudzysłów i po się go używa????

jakiś forumowicz tak to nazwał więc odpisywałem w tej konwencji...chyba nie dla mojego widzimisię "soft w skrzyni" włożyłem między cudzysłów?
Ludzie to nazywają "softem w skrzyni"...ale każdy wie o co chodzi...więc nie musisz wychodzić przed szereg ze swoimi mądrościami bo tylko zamieszanie wprowadzasz ;-)
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 31 paź 2011, 09:01

TuneFORCE pisze:1. Nie znam nikogo kto przy chip tuningu nie rusza softu w skrzyni bo to standard więc nie wypisu bzdur że tylko sie to robi w jakiś super ekstra wypasionych firmach czy w NASA...
gdzie masz cudzysłów ?

nie chodzi mi zresztą konkretnie o ciebie bo nie piszę tego po to żeby ci coś wytknąć
tylko żeby cała reszta użytkowiników nie plotła bzdur ze jakiś tuner im zrobił
"dobrego chipa plus soft do skszyni" więc ich silniki i skrzynie będą teraz bezpieczne <uoee>

a twoje wypowiedzi jako tunera dodatkowo utwierdzają niektórych w błędzie
a nie powinno być odwrotnie ? ;)
TuneFORCE pisze:Ludzie to nazywają "softem w skrzyni"...ale każdy wie o co chodzi...więc nie musisz wychodzić przed szereg ze swoimi mądrościami bo tylko zamieszanie wprowadzasz ;-)
ludzie to tak nazywają bo włąśnie tak myślą i tym "zamieszaniem" chcę ich z błędu wyprowdzić ;)

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 31 paź 2011, 09:24

Ludzie chcą tak myśleć, jakiś tuner naopowiadał im bajek i żyją w przekonaniu że "soft w skrzyni" się zmienia...jak im napisze że nie to będzie zaraz wielka obraza..przeczytaj poprzednia stronę...ignorowałem, "soft w skrzyni", pisałem o wytrzymałości mechanicznej to zostałem wyśmiany...z wiatrakami nie wygrasz...dlatego chyba lepiej jest brnąć w tej błędnej koncepcji...bo przecież wszyscy wiedza lepiej...więc po co wiecznie się sprzeczać...
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl

Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 31 paź 2011, 12:39

Czyli dla przykładu chłopaki z CompSportu modyfikując soft w np. DSG co daje skrócone biegi itp itd nie modyfikują tego softu tak? <rotfl> <rotfl>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja