[ AFB 2.5 150 KM] Kopci na zimnym silniku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
[ AFB 2.5 150 KM] Kopci na zimnym silniku
Witam,
Szukalem na forum ale nie znalazlem. Problem polega na tym ze:
Jak auto przestalo nocke wczoraj to odpalilo po 3 obrotach i wydobywal sie ciemno siwy prawie czarny dym. Ponadto na asfalcie osadzila sie sadza, czarny krag pod rura, nie mocno ale widoczny.
3 dni temu odebralem auto od mechanika ktory wymienil, walki, cala hydraulike, pasek rozrzadu, wyczyscil odme, termostat, olej wraz z filtrem, ponadto przestawil pompe paliwa na srubach (na kole) bo byla w skrajnym polozeniu. Jak odbieralem auto to sprawdzlqem wszystko i palilo na dotyk. Ciagnie dobrze i nie mam objawow spadku mocy. Auto pali troszeczke oporniej po tej wymianie. Nie na dotyk a tak ze musi zakrecic 2-3x.
Co moze byc przyczyna tego dymu i jak to zdiagnozowac?
Szukalem na forum ale nie znalazlem. Problem polega na tym ze:
Jak auto przestalo nocke wczoraj to odpalilo po 3 obrotach i wydobywal sie ciemno siwy prawie czarny dym. Ponadto na asfalcie osadzila sie sadza, czarny krag pod rura, nie mocno ale widoczny.
3 dni temu odebralem auto od mechanika ktory wymienil, walki, cala hydraulike, pasek rozrzadu, wyczyscil odme, termostat, olej wraz z filtrem, ponadto przestawil pompe paliwa na srubach (na kole) bo byla w skrajnym polozeniu. Jak odbieralem auto to sprawdzlqem wszystko i palilo na dotyk. Ciagnie dobrze i nie mam objawow spadku mocy. Auto pali troszeczke oporniej po tej wymianie. Nie na dotyk a tak ze musi zakrecic 2-3x.
Co moze byc przyczyna tego dymu i jak to zdiagnozowac?
The force will be with you...always
- leszek90_1990
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 101
- Rejestracja: 15 lut 2011, 18:16
- Lokalizacja: Frampol
po wymianie rozrządu miałem podobny problem tylko mi własnie lekko na niebiesko poddymiał na pierwszym i drugim biegu puszcza lekko niebieski dym, byłem później u mechanika znowu i do tej pory niewiadomo co jest przyczyną. wszystko jest niby w porządku i kąt wtrysku i pasek dobrze założony bo problemów z paleniem nie mam ani spadku mocy nie widac ale własnie nie wiem skad ten dymek. oleju mi nie ubywa wiec to nie przez olej chociaz korekcja na jednym z wtrysków jest lekko ponad norme, może to przez to? narazie nie ruszam tego ale możliwe że to własnie nie przez to tylko dziwne ze wczesniej tego nie było.
<<<Samochód który daje radość z jazdy>>>
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
- leszek90_1990
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 101
- Rejestracja: 15 lut 2011, 18:16
- Lokalizacja: Frampol
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
hmm a jak mam traktowac... odpalam czekam z 30 sec ruszam delikatnie az do 90st i wtedy jak cos to butuje... jak koncze jazde czekam ok 30 sec niech ochlonie i wylaczam silnik, oczywiscie olew 5w30 edge co 10 tys km i filtr bosch lub knecht
chyba ze jest cos jeszcze o czym nie wiem
chyba ze jest cos jeszcze o czym nie wiem
The force will be with you...always
- leszek90_1990
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 101
- Rejestracja: 15 lut 2011, 18:16
- Lokalizacja: Frampol
Witam wszystkich 
Mam problem ze swoją audicą a6 c5 silnik 2.5 TDI 150KM (AFB)
Po odpaleniu na zimnym silniku strasznie kopci białym dymem oraz nie może przebić się ponad 2 tys obrotów gdy silnik trochę się rozgrzeje dymienie ustępuję a silnik może swobodnie pracować w swoim pełnym zakresie obrotów.
Po podłączeniu komputera wykryłem błąd 550 z początku myślałem że to wina źle ustawionego kąta wtrysku lecz kąt jest prawidłowy.
Może ktoś mnie nakierować czego jest to przyczyna

Mam problem ze swoją audicą a6 c5 silnik 2.5 TDI 150KM (AFB)
Po odpaleniu na zimnym silniku strasznie kopci białym dymem oraz nie może przebić się ponad 2 tys obrotów gdy silnik trochę się rozgrzeje dymienie ustępuję a silnik może swobodnie pracować w swoim pełnym zakresie obrotów.
Po podłączeniu komputera wykryłem błąd 550 z początku myślałem że to wina źle ustawionego kąta wtrysku lecz kąt jest prawidłowy.
Może ktoś mnie nakierować czego jest to przyczyna

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 93
- Rejestracja: 22 paź 2012, 21:14
- Lokalizacja: lubliniec
DAZ16, byc moze masz zatarty tloczek w pompie ktory odpowiada za regulacje kata wtrysku. Wrzuc logi statyczne + BS jak nie masz czasu to chociaz 004stat. +004BS
Pozatym sprawdz cisnienie w skrzyni korbowej jezeli nie miales wymienianej odmy
[ Dodano: 2014-01-11, 23:28 ]
philiphser, Ty takze moglbys wrzucic te logi to zobaczymy czy masz wszystko dobrze poustawiane
Logi to jedyne mozliwe "zerkeniecie " do silnika przez internet
Moze akurat twoj mechanik cos poknocil
Dlugo samochod kopci tak po odpaleniu ?

Pozatym sprawdz cisnienie w skrzyni korbowej jezeli nie miales wymienianej odmy

[ Dodano: 2014-01-11, 23:28 ]
philiphser, Ty takze moglbys wrzucic te logi to zobaczymy czy masz wszystko dobrze poustawiane


