Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] Kopci na zimnym silniku

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

[ AFB 2.5 150 KM] Kopci na zimnym silniku

Post autor: philiphser » 29 paź 2011, 20:49

Witam,

Szukalem na forum ale nie znalazlem. Problem polega na tym ze:

Jak auto przestalo nocke wczoraj to odpalilo po 3 obrotach i wydobywal sie ciemno siwy prawie czarny dym. Ponadto na asfalcie osadzila sie sadza, czarny krag pod rura, nie mocno ale widoczny.

3 dni temu odebralem auto od mechanika ktory wymienil, walki, cala hydraulike, pasek rozrzadu, wyczyscil odme, termostat, olej wraz z filtrem, ponadto przestawil pompe paliwa na srubach (na kole) bo byla w skrajnym polozeniu. Jak odbieralem auto to sprawdzlqem wszystko i palilo na dotyk. Ciagnie dobrze i nie mam objawow spadku mocy. Auto pali troszeczke oporniej po tej wymianie. Nie na dotyk a tak ze musi zakrecic 2-3x.

Co moze byc przyczyna tego dymu i jak to zdiagnozowac?
The force will be with you...always

Awatar użytkownika
leszek90_1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:16
Lokalizacja: Frampol

Post autor: leszek90_1990 » 29 paź 2011, 22:26

po wymianie rozrządu miałem podobny problem tylko mi własnie lekko na niebiesko poddymiał na pierwszym i drugim biegu puszcza lekko niebieski dym, byłem później u mechanika znowu i do tej pory niewiadomo co jest przyczyną. wszystko jest niby w porządku i kąt wtrysku i pasek dobrze założony bo problemów z paleniem nie mam ani spadku mocy nie widac ale własnie nie wiem skad ten dymek. oleju mi nie ubywa wiec to nie przez olej chociaz korekcja na jednym z wtrysków jest lekko ponad norme, może to przez to? narazie nie ruszam tego ale możliwe że to własnie nie przez to tylko dziwne ze wczesniej tego nie było.
<<<Samochód który daje radość z jazdy>>>

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 29 paź 2011, 22:37

niech sobie kopci nawet zlotym dymem tylko zeby mi turnina lub pompa nie padla...

dlatego chce zapobiec i pytam co sie dzieje
The force will be with you...always

Awatar użytkownika
leszek90_1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:16
Lokalizacja: Frampol

Post autor: leszek90_1990 » 29 paź 2011, 22:44

jeśli to faktycznie wtryski podlewają to turbinie nie powinno się nic stać jeżeli odpowiednio ją traktujesz
<<<Samochód który daje radość z jazdy>>>

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 29 paź 2011, 22:46

hmm a jak mam traktowac... odpalam czekam z 30 sec ruszam delikatnie az do 90st i wtedy jak cos to butuje... jak koncze jazde czekam ok 30 sec niech ochlonie i wylaczam silnik, oczywiscie olew 5w30 edge co 10 tys km i filtr bosch lub knecht

chyba ze jest cos jeszcze o czym nie wiem
The force will be with you...always

Awatar użytkownika
leszek90_1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:16
Lokalizacja: Frampol

Post autor: leszek90_1990 » 30 paź 2011, 09:28

nie no wszystko się zgadza:)
<<<Samochód który daje radość z jazdy>>>

DAZ16
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 28 gru 2013, 23:32
Lokalizacja: Podlesie

Post autor: DAZ16 » 29 gru 2013, 09:46

Witam wszystkich :)
Mam problem ze swoją audicą a6 c5 silnik 2.5 TDI 150KM (AFB)
Po odpaleniu na zimnym silniku strasznie kopci białym dymem oraz nie może przebić się ponad 2 tys obrotów gdy silnik trochę się rozgrzeje dymienie ustępuję a silnik może swobodnie pracować w swoim pełnym zakresie obrotów.

Po podłączeniu komputera wykryłem błąd 550 z początku myślałem że to wina źle ustawionego kąta wtrysku lecz kąt jest prawidłowy.

Może ktoś mnie nakierować czego jest to przyczyna ??

maudi25tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 paź 2012, 21:14
Lokalizacja: lubliniec

Post autor: maudi25tdi » 31 gru 2013, 15:36

DAZ16 a co jest napisane jeszcze oprócz błędu 0550

DAZ16
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 28 gru 2013, 23:32
Lokalizacja: Podlesie

Post autor: DAZ16 » 09 sty 2014, 15:19

550 regulacja początku wtrysku różnica doregulowania

Awatar użytkownika
Dami1602
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 07 sty 2012, 18:33
Lokalizacja: 78048 Villingen-Schwenningen

Post autor: Dami1602 » 09 sty 2014, 21:44

A w jaki sposób sprawdzasz początek wtrysku? Hmm daj log
Moc jest bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a turbo podstawą!

DAZ16
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 28 gru 2013, 23:32
Lokalizacja: Podlesie

Post autor: DAZ16 » 10 sty 2014, 13:58

sprawdzałem przez program vag com
kąt wtrysku waha się u mnie na 0,9-1 ATDC przy temperaturze 87 stopni

Awatar użytkownika
Bacc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 26 paź 2012, 17:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Bacc » 11 sty 2014, 23:25

DAZ16, byc moze masz zatarty tloczek w pompie ktory odpowiada za regulacje kata wtrysku. Wrzuc logi statyczne + BS jak nie masz czasu to chociaz 004stat. +004BS :)

Pozatym sprawdz cisnienie w skrzyni korbowej jezeli nie miales wymienianej odmy <okok>

[ Dodano: 2014-01-11, 23:28 ]
philiphser, Ty takze moglbys wrzucic te logi to zobaczymy czy masz wszystko dobrze poustawiane <okok> Logi to jedyne mozliwe "zerkeniecie " do silnika przez internet :> Moze akurat twoj mechanik cos poknocil :| Dlugo samochod kopci tak po odpaleniu ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja