[ A6 C6] Falujące obroty
dokładnie... i nie doszukiwałbym się w tym jakiegoś celowego działania "nie wymieni oleju padnie skrzynia i wtedy wymienimy na nową zarabiając dobre pieniądze" bo nie o to tutaj chodzi.... ASO po prostu nie ma do tego procedur, dokumentacji technicznej czyli jednym słowem wiedzy więc jak mają to robić (?) ........ to nie robią........ we własnym multi mają "wiedzę" to i olej wymieniają bo wiedzą jak.... ASO to nie pierwszy lepszy zakład, który może pozwolić sobie na kombinacje i eksperymenty - tam wszystko opiera się na procedurach, godzinach serwisowych itp.Masta pisze:Czyli co, Audi nie umie/nie możę tego zrobić i ludziom kit wciska że się oleju nie zmienia, a tak naprawdę trzeba?panton pisze: Następny temat do wyjaśnienia to info w ASO odnośnie skrzyni i serwisu. W Audi wsadzane są skrzynie 2 producentów - Tiptronic firmy ZF i Multitronic firmy Audi. Z uwagi na fakt, że multitronic to skrzynia ich - Audi posiada dokumentację, procedury itp by tę skrzynię serwisować - tutaj robi wymianę oleju, generalnie serwis. Jeżeli chodzi o skrzynie ZFa to Audi nie posiada dokumentacji technicznej, serwisowej by w tym grzebać, nie ma procedur (wystarczy zobaczyć ELSE) czy "sprzętu" dlatego Audi NIE zaleca wymiany oleju, czy jakiegokolwiek serwisu w TIPach i tylko z tego co napisałem wcześniej to wynika. Producent czyli ZF zaleca wymianę oleju w TIPie po 120kkm lub 8lat.
Pytam bo mam już przejechane 133tys, ale jak na razie to silnik i skrzynia chodzą jak należy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
szkoda może na to dyskusji w tym temacie ale takie argumenty nie mają sensupanton pisze:ASO po prostu nie ma do tego procedur, dokumentacji technicznej czyli jednym słowem wiedzy więc jak mają to robić (?) ........ to nie robią........ we własnym multi mają "wiedzę" to i olej wymieniają bo wiedzą jak.... ASO to nie pierwszy lepszy zakład, który może pozwolić sobie na kombinacje i eksperymenty - tam wszystko opiera się na procedurach, godzinach serwisowych itp
jak nie mają procedur to niech się skontaktuja z producentem skrzyń i stworzą procedury...
każdy producent i serwis na świecie wymienia olej w skrzyniach a Aso Audi upiera się że olej do Tiprtoników jest wieczny
zresztą Aso wymienia olej w Tipach ale... muszą się już wcześniej zepsuć...
taką procedurę mają
nie chcę robić kolejnego OT ale jak jesteś taki pewny swojego zdania to zajedź z falującymi obrotami do ASO i zapytaj za ile to zrobią? i co jest przyczyną.... niech ktoś z ASO to zdiagnozuje....vonito pisze:wiem
to własnie przeczy tym całym brakiem procedur i rzekomej niewiedzy
ps.
zgrywałem się z tymi nerwami
ps: ludzie zostawiają auta w ASO po czym ASO wyciąga skrzynie i wiezie do serwisu XXX... odbiera po tygodniu... wstawia.. i klient odbiera z ASO naprawiony samochód z pięknie działającym tipem.... nie będę podawał jakie ASO i jakiej firmie odstawiają do serwisu ASB.... Ile firm w Polsce jest w stanie zregenerować sprzęgło - 3... może 4? W którym ASO coś takiego zrobią.... sory Panowie ale przesadzacie... ASO nie ogarnia do końca silników, które produkuje Audi od X lat a ogarnia doskonale ASB, które nie są ich produkcji...
0x4B25A - jak to wszystko takie proste a ASO doskonale wie co i jak tylko czeka aż skrzynia padnie to dlaczego pojechałeś do Sopy? Wydałeś kilka tysi za 6l olejum, filtr, usczelkę i wymianę... (?)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
panton Ty nas trochę źle zrozumiałeś kolego
i ja się znowu z Tobą zgadzam Aso ma mizerne pojęcie o Tiptronikach i to co o nich mówią ewidentnie na to wskazuje
i może faktycznie je wywożą do naprawy
diagnostyka w Aso kosztuje 350 zł. a to co najprawdopodobniej uslysze to żeby najpierw zmienić olej...
którego wcześniej kazali nie wymieniać
w mojej wcześniejszej wypowiedzi chodziło o to że olej potrafią sami zmienić
ps.
dzisiaj moje turbo wylądowało na stole i usłyszałem jedno treściwe zdanie... że geometrii jest w dupie
tak więc zobaczymy czy to nie był problem...
i ja się znowu z Tobą zgadzam Aso ma mizerne pojęcie o Tiptronikach i to co o nich mówią ewidentnie na to wskazuje
i może faktycznie je wywożą do naprawy
diagnostyka w Aso kosztuje 350 zł. a to co najprawdopodobniej uslysze to żeby najpierw zmienić olej...
którego wcześniej kazali nie wymieniać
w mojej wcześniejszej wypowiedzi chodziło o to że olej potrafią sami zmienić
ps.
dzisiaj moje turbo wylądowało na stole i usłyszałem jedno treściwe zdanie... że geometrii jest w dupie
tak więc zobaczymy czy to nie był problem...
panton, nie do końca rozumiem Twojgo pytania... Pojechałem do Sopy, bo nie ufam/nie uważam, że zrobią to dobrze w ASO... czy też w innym serwisie ASB... taka moja prywatna opinia... i ma do niej prawo...panton pisze:0x4B25A - jak to wszystko takie proste a ASO doskonale wie co i jak tylko czeka aż skrzynia padnie to dlaczego pojechałeś do Sopy? Wydałeś kilka tysi za 6l olejum, filtr, usczelkę i wymianę... (?)
Ad personam:
Nie wiem czemu, ale wyczuwam w Twoim pytaniu niejako pretensje, że pojechałem do Sopy i wydałem tyle czy tyle... to akurat moje pieniądze i nie widzę problemu w wydawaniu ich na to co chcę... Ważne, jak już wspominałem kilkukrotnie, że jestem zadowolony z usługi... Poza tym, rachunek wyszedł taki a nie inny bo jeszcze ORI chłodnica doszła i robota tego...
Ostatnio zmieniony 28 paź 2011, 07:38 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 1 raz.
0x4B25A o się tyczyło tylko tego zdania "panton, rzeczywiście strasznie skomplikowane..." Jak nie tak strasznie skomplikowane to dlaczego pojechałeś do serwisu ASB (nie chodzi o Sope) i zapłaciłeś kilka tysi (?) od takie pytanie się nasuwa i nic więcej...
A odnośnie chłodnicy to warto byłoby się pokusić o zewnętrzną montowaną na chłodnicy wody - to pozwoliłoby lepiej chłodzić olej a wiadomo, że temp oleju bardzo wpływa na życie skrzyni. I nie będę pisał ile taka chłodnica kosztuje bo byś nie uwierzył.
A odnośnie chłodnicy to warto byłoby się pokusić o zewnętrzną montowaną na chłodnicy wody - to pozwoliłoby lepiej chłodzić olej a wiadomo, że temp oleju bardzo wpływa na życie skrzyni. I nie będę pisał ile taka chłodnica kosztuje bo byś nie uwierzył.
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Panowie, nie wiem po co te osobiste wycieczki... w ten sposób problemu falujących obrotów nie rozwiążecie
Wracamy do TEMATU
Dzisiaj z kolegą wojoo diagnozowaliśmy jego ASB.
Skrzynia żadnych błędów nie wyrzuca.
Sprzęgło konwertera posiada 3 tryby pracy: TC Open, Torq.Conv.Reg. oraz TC Closed (taka kolejność przy przełączaniu biegów).
Oto zrzut ekranu, który obserwowaliśmy:
Jest taka obserwacja, że faza Torq.Conv.Reg. (TCR) zwykle pojawia się na sekundę, dwie i zaraz TC Closed (czyli IMO poprawnie). A bywają takie okoliczności, gdzie TCR trwa długo i do tego ASB potrafi przejść na kolejny bieg bez TC Closed, gdzie efektem jest praca w stylu Multitronic'a, jednak powyższy zrzut pokazuje że poślizgu jest 0/min...
Na jakimś amerykańskim forum ktoś napisał, że w trakcie TCR sterownik ASB "dogaduje się" ze sterownikiem silnika i że jeżeli to długo trwa tzn.że się "dogadać" nie mogą. Niestestety okazuje się że przyczyny mogą być różne (m.in. przepływka, czujnik położenia przepustnicy -TPS, czujniki O2 -sondy lambda?)... i bądź tu mądry!
Ma ktoś pomysły jak dalej to diagnozować
Wracamy do TEMATU
Dzisiaj z kolegą wojoo diagnozowaliśmy jego ASB.
Skrzynia żadnych błędów nie wyrzuca.
Sprzęgło konwertera posiada 3 tryby pracy: TC Open, Torq.Conv.Reg. oraz TC Closed (taka kolejność przy przełączaniu biegów).
Oto zrzut ekranu, który obserwowaliśmy:
Jest taka obserwacja, że faza Torq.Conv.Reg. (TCR) zwykle pojawia się na sekundę, dwie i zaraz TC Closed (czyli IMO poprawnie). A bywają takie okoliczności, gdzie TCR trwa długo i do tego ASB potrafi przejść na kolejny bieg bez TC Closed, gdzie efektem jest praca w stylu Multitronic'a, jednak powyższy zrzut pokazuje że poślizgu jest 0/min...
Na jakimś amerykańskim forum ktoś napisał, że w trakcie TCR sterownik ASB "dogaduje się" ze sterownikiem silnika i że jeżeli to długo trwa tzn.że się "dogadać" nie mogą. Niestestety okazuje się że przyczyny mogą być różne (m.in. przepływka, czujnik położenia przepustnicy -TPS, czujniki O2 -sondy lambda?)... i bądź tu mądry!
Ma ktoś pomysły jak dalej to diagnozować
Mialem tak samo pomoglo-
Wymiana oleju i filtra skrzyni.[sam wymienilem 1 raz 6 l oleju wg specyfikacji ZF 8]
Nastepnie nowy soft silnik i skrzynia. ASO 250zl
I na koniec adaptacja Auto lata bez problemu 20000km
Po nastepnych 20000km wymienie 6 l i wykonam ponowna adaptacje
pozdrawiam
Wymiana oleju i filtra skrzyni.[sam wymienilem 1 raz 6 l oleju wg specyfikacji ZF 8]
Nastepnie nowy soft silnik i skrzynia. ASO 250zl
I na koniec adaptacja Auto lata bez problemu 20000km
Po nastepnych 20000km wymienie 6 l i wykonam ponowna adaptacje
pozdrawiam
Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI
wiem, że mnie lubisz - dzięki za przypomnienie....coolmen77 pisze:kolega panton w kolejnym poscie pokazuje, ze "wszyscy h**a wiecie a ja wie ale nie powiem" zenada
ps: odnośnie topica to tak jak wcześniej napisałem autor moim zdaniem ma do zrobienia sprzęgło bo się wyraźnie ślizga co widać na filmiku w pierwszym poście (bardzo charakterystyczne bujanie obrotomierza przy stałej prędkości w granicach 90-100km)
Oczywiście mogę być w błędzie.... i tego naprawdę życzę koledze ale szanse są małe. Co do reszty bujania to dużo osób wklejało bujanie obrotów podczas przyśpieszania czy zmiany biegów i tutaj przyczyn może być kilkanaście zaczynając od silnika (brudna przepustnica, czujnik powietrza) a skończywszy na skrzyni - w tych przypadkach odchodziłbym od sprzęgła ale go nie wykluczał i standardowo skupił się na tym co zostało już tu napisane kilkanaście razy - olej, filtr, najnowszy soft i adaptacja na koniec. Można wykonać jeszcze jeden manewr - odłączyć na 30min aku... (tylko później dobrze posprzątać typu kluczyki, szyby ewentualnie adaptacja czujnika kąta skrętu jeżeli się sam nie zaadoptuje po przejechaniu kawałka) po czym podłączyć i zobaczyć czy jest jakaś różnica.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga