[Audi A6 C6] Problem z kolorowym FIS
- cebo0650
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 143
- Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
- Lokalizacja: Waterloo, Ontario
[Audi A6 C6] Problem z kolorowym FIS
Kilka dni temu zauwazylem problem z swoim kolorowym FIS. Przy odpalaniu auta sie wlacza sie (ekran zostaje na czarno), niekiedy wlaczy sie sam po 5-10min jazdy albo dopiero po tym jak zgasze auto i odpale jeszcze raz.
Mial ktos kiedys takie objawy?
Mial ktos kiedys takie objawy?
- cebo0650
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 143
- Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
- Lokalizacja: Waterloo, Ontario
Sprawdzalem i pokazuje taki oto blad, tylko teraz co dalej?igo_89 pisze:A sprawdzałeś auto VCDS ? moze pokaze jakies bledy a jak nie to bedzie trzeba szukac dalej.
Address 07: Control Head Labels: 4F0-910-7xx-07-H.lbl
Part No SW: 4F0 910 732 Q HW: 4E0 035 729
Component: Interfacebox H43 4610
Revision: 00000000 Serial number: 303IP057508535
Coding: 0001003
Shop #: WSC 00000 000 08192
VCID: 3162179A97734C94
Part No: 4F0 910 609 E
Component: Bedienteil MMIC6H08 0050
1 Fault Found
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 16
Reset counter: 92
Mileage: 82061 km
Time Indication: 0
Date: 2011.09.25
Time: 09:51:31
Freeze Frame:
Bin. Bits: 10
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 16:22
- Lokalizacja: Świdnica/dolnysląsk
witam
a ja mam taki problem : (wystepuje on tylko przy nizszysch temperaturach, w lato caly czas bylo ok), mianowicie gdy tepmeraturka na dworze spada po odpaleniu auta FIS zapala sie na chwile i pozniej gasnie, co jakis czas znowu pojawia sie wyswietlanie i znowu gasnie, i tak do momentu az powiedzmy "nagrzeje sie auto/wyswietlacz" po osiagnieciu odpowiedniej temp swieciu juz calu czas bez zadnych przerw, zauwazylem ze im zimniej rano jak wsiadam do auta tym dluzej trwa proces "nagrzewania" takze ewidentny wplyw na ta "usterke" ma temperatura otoczenia.
co to takiego moze byc, czasem FIS potrzebuje z 10-15min jazdy zeby zaskoczyl na dobre.
pozdrawiam
a ja mam taki problem : (wystepuje on tylko przy nizszysch temperaturach, w lato caly czas bylo ok), mianowicie gdy tepmeraturka na dworze spada po odpaleniu auta FIS zapala sie na chwile i pozniej gasnie, co jakis czas znowu pojawia sie wyswietlanie i znowu gasnie, i tak do momentu az powiedzmy "nagrzeje sie auto/wyswietlacz" po osiagnieciu odpowiedniej temp swieciu juz calu czas bez zadnych przerw, zauwazylem ze im zimniej rano jak wsiadam do auta tym dluzej trwa proces "nagrzewania" takze ewidentny wplyw na ta "usterke" ma temperatura otoczenia.
co to takiego moze byc, czasem FIS potrzebuje z 10-15min jazdy zeby zaskoczyl na dobre.
pozdrawiam
www.elektronic-serwis.pl tam wam pomogą na bank
- cebo0650
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 143
- Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
- Lokalizacja: Waterloo, Ontario
Problem juz rozwiazalem, a rozwiazanie bylo bardzo ciekawe
Mianowicie blad 01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285) moze miec dwie przyczyny:
- CAN-Databus Wiring/Connectors from/to Instrument Cluster (J285) faulty
- Fault(s) stored in Instrument Cluster (J285)
Czyli albo przerwa na obwodzie albo jakis inny blad jest zapisany w module J285. 1-2 dnie przed tym jak pojawil sie problem w ASO wymieniali mi swiatla. Po wymianie zle je zakodowali, modul swiatel byl zakodowany tak jak bym mial spyskiwacze do swiatel, a ja ich nie mam (w Kanadzie i USA nie byly montowane nawet z xenonami). To zle kodowanie powodowalo inny blad ktory widocznie tez byl zapisany w module J285. Po poprawieniu kodowania swiatel obydwa blady znikly i FIS znowu dziala tak jak zawsze, czyli wlacza sie odrazu.
Fistral, zobacz czy przy niskich temeraturach nie masz czasmui innych bledow.
Mianowicie blad 01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285) moze miec dwie przyczyny:
- CAN-Databus Wiring/Connectors from/to Instrument Cluster (J285) faulty
- Fault(s) stored in Instrument Cluster (J285)
Czyli albo przerwa na obwodzie albo jakis inny blad jest zapisany w module J285. 1-2 dnie przed tym jak pojawil sie problem w ASO wymieniali mi swiatla. Po wymianie zle je zakodowali, modul swiatel byl zakodowany tak jak bym mial spyskiwacze do swiatel, a ja ich nie mam (w Kanadzie i USA nie byly montowane nawet z xenonami). To zle kodowanie powodowalo inny blad ktory widocznie tez byl zapisany w module J285. Po poprawieniu kodowania swiatel obydwa blady znikly i FIS znowu dziala tak jak zawsze, czyli wlacza sie odrazu.
Fistral, zobacz czy przy niskich temeraturach nie masz czasmui innych bledow.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 16:22
- Lokalizacja: Świdnica/dolnysląsk
u mnie za każdy razem się włącza po przekręceniu stacyjki, jedynie zarz po kilku sekundach gaśnie, i tylko przy niskich temp, ale ogólnie olałem temat i tak przeważnie jeżdżę w dalsze traski i jakoś mi to nie specjalnie przeszkadza jak FIS nie dziala przez kilka pierwszych kilometrów, jeszcze nie było żeby po "nagrzaniu" nie zaskoczył, wiec na razie nie będę przy nim dłubał szkoda siana i czasu, jak całkiem padnie albo ktoś podpowie gdzie szukać przyczyny to się możne za to zabioręcebo0650 pisze:
Fistral, zobacz czy przy niskich temperaturach nie masz czasmi innych bledow.
a inych błędów nie zauważyłem
pozdr.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:49
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Puławy
Witam,
dziś FIS (kolorowy) wyzionął ducha. Od klilku miesięcy (od ok. 4 miesięcy) przy porannym uruchamianiu FIS się włączał żeby po klilku sekundach zgasnąć. Po kilku minutach (czas ten wydłużał sie proporcjonalnie do spadku temperatury zewnętrznej) zapalał się na dobre. Nagle dziś podaczas podróży po ok godzinie od staru zgasł na dobre. VCDS nie wskazuje żadnych blędów (ani na autoscanie ani na adresie 07). Teraz pytanie czy:
- wysiadł wyświetlacz LCD,
- czy gdzieś nie ma połączenia,
- czy jakis sterownik padł (jaki),
- czy może jakiś bezpiecznik?????
Pytanie bazowe jak ugryść temat, od czego zacząć poszukiwania usterki?
Pozdrawiam
Raffcio
dziś FIS (kolorowy) wyzionął ducha. Od klilku miesięcy (od ok. 4 miesięcy) przy porannym uruchamianiu FIS się włączał żeby po klilku sekundach zgasnąć. Po kilku minutach (czas ten wydłużał sie proporcjonalnie do spadku temperatury zewnętrznej) zapalał się na dobre. Nagle dziś podaczas podróży po ok godzinie od staru zgasł na dobre. VCDS nie wskazuje żadnych blędów (ani na autoscanie ani na adresie 07). Teraz pytanie czy:
- wysiadł wyświetlacz LCD,
- czy gdzieś nie ma połączenia,
- czy jakis sterownik padł (jaki),
- czy może jakiś bezpiecznik?????
Pytanie bazowe jak ugryść temat, od czego zacząć poszukiwania usterki?
Pozdrawiam
Raffcio
Audi A6 Avant S-line
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:49
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Puławy
coolmen77 - w sumie cenna uwaga
Z tego co przekopałem forum to owszem są linki do firm co reperują FIS ale do C5, problem FIS w C6 jest nieznany tym firmom.
Czy może ktoś kiedyś rozbierał zegary? Czy wymiana wyświetlacza kolorowego LCD może wchodzić w gre, czy jest to możliwe do zrealizowania? Czy może jest to część niewymienialna, tzn wymiana tylko razem ze wszystkimi zegarami?
Z tego co przekopałem forum to owszem są linki do firm co reperują FIS ale do C5, problem FIS w C6 jest nieznany tym firmom.
Czy może ktoś kiedyś rozbierał zegary? Czy wymiana wyświetlacza kolorowego LCD może wchodzić w gre, czy jest to możliwe do zrealizowania? Czy może jest to część niewymienialna, tzn wymiana tylko razem ze wszystkimi zegarami?
Audi A6 Avant S-line
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:49
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Puławy
0x4B25A rzeczywiście jest firma która naprawia takie błędy, tylko problem polega na odległości jaką trzeba pokonać aż do Zielonej Góry. Koszt niby do przełknięcia 300PLN+demontaż i montaż, w moim przypadku również podróż więc robi się już spora sumka. Może ktoś słyszał o jakiejś firmie bliżej W-wy lub Lublina?
Audi A6 Avant S-line
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:49
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Puławy
Problem rozwiązany!!!
Od początku:
- po pierwsze dla spokoju sumienia podjechałem do ASO gdzie mi powiedzieli iż nie reperują wskaźników/liczników tylko wymieniają, do mojego modelu za jedyne 3990PLN,
- w poniedziałek zadzwoniłem do gościa z Zielonej Góry w celu rozpoznania tematu, powiedział że reperuje takie rzeczy i żeby mu podesłać liczniki,
- w poniedziałek wieczorem rozebrałem wszystko zapakowałem w pudło i we wtorek wysłałem,
- w środę liczniki dotarły do speca i ok godz 16:00 były już nareperowane,
- w czwartek liczniki wyruszyły w droge powrotną i dziś do mnie dotarły,
- ponowny montaż zajął mi ok 1h,
- wykasowanie blędów VCDS'em i wszystko się zaświeciło!!!!!!
Podsumowując,
Używając słów jednego popularnego w necie księdza: "Jeżeli zauważysz że przygasa Ci FIS, zapala się po kilku próbach to wiedź że coś niedobrego dzieje sie z Twoim FIS'em". To jest kwestia czasu aż się wysypie, niestety wysiada moduł zasilania FIS'a. Z samym LCD jest wszytsko OK. Więc za cene poniżej 10% wartości nowych liczników mamy naprawiony nasz fabryczny zestaw.
Pozdrawiam
Raffcio
Od początku:
- po pierwsze dla spokoju sumienia podjechałem do ASO gdzie mi powiedzieli iż nie reperują wskaźników/liczników tylko wymieniają, do mojego modelu za jedyne 3990PLN,
- w poniedziałek zadzwoniłem do gościa z Zielonej Góry w celu rozpoznania tematu, powiedział że reperuje takie rzeczy i żeby mu podesłać liczniki,
- w poniedziałek wieczorem rozebrałem wszystko zapakowałem w pudło i we wtorek wysłałem,
- w środę liczniki dotarły do speca i ok godz 16:00 były już nareperowane,
- w czwartek liczniki wyruszyły w droge powrotną i dziś do mnie dotarły,
- ponowny montaż zajął mi ok 1h,
- wykasowanie blędów VCDS'em i wszystko się zaświeciło!!!!!!
Podsumowując,
Używając słów jednego popularnego w necie księdza: "Jeżeli zauważysz że przygasa Ci FIS, zapala się po kilku próbach to wiedź że coś niedobrego dzieje sie z Twoim FIS'em". To jest kwestia czasu aż się wysypie, niestety wysiada moduł zasilania FIS'a. Z samym LCD jest wszytsko OK. Więc za cene poniżej 10% wartości nowych liczników mamy naprawiony nasz fabryczny zestaw.
Pozdrawiam
Raffcio
Audi A6 Avant S-line
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga