Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Falujące obroty

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 24 paź 2011, 21:42

Panowie, tak dla jasności: ja tu nie wypisuje tych kombinacji w ramach rutynowej wymiany, tylko w przypadku kiedy są zastrzeżenia do pracy skrzyni i jesteśmy na etapie diagnozy przyczyny. Te kombinacje służą temu, aby wydać jak najmniej kasy w ramach sprawdzenia co może być przyczyną...

vonito i wojoo skarżą się że coś jest nie tak (falują obr, ślizganie, itp) i jeżeli "zaryzykują" od razu wymianą na ZF-8 + adaptacja zapłacą dobre 1500zł, a pod koniec może się okazać że konwerter do regeneracji... Wyjdzie z tego że kasa wydana na olej w zakresie diagnozy pójdzie do kubła bo wymieniając konwerter zaleją skrzynię nowym olejem...

Każdy zrobi jak uważa... <luzik> Ciekaw jestem postępów i diagnoz, oby rozeszło się tylko na oleju <okok>

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 25 paź 2011, 09:01

Każada rada cenna jeśli jest sensowna
Ta dyskusja rzuca mi trochę światła na ten problem
z tego co widzę po filmach to falowanie mam znacznie mniejsze niż wojoo co nieprzesądza u mnie sprawy że może byż znacznie gorzej...
Najpierw zajmę się moim turbo (a coś temat sie przeciąga) i zobaczę czy jest jakaś reakcja na to falowanie...
potem rozmowa z firmą od skrzyń i szybka diagnoza...
może wojoo będzie wiedział już coś więcej
bo jeśli te falowania będę cały czas takie samo a enigmatyczna diagnoza oszacowana na 5-6 tyś. to najpierw faktycznie zmienię olej+adaptacja i może soft jeśli aso się zgodzi

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 25 paź 2011, 09:33

vonito uparłeś się na wymianę oleju a poczytaj linki poniżej
bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=154682
w210.pl/viewtopic.php?t=15584
w203.pl/viewtopic.php?t=3810

auta to nie audi ale objawy podobne
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez coolmen77, łącznie zmieniany 1 raz.

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 25 paź 2011, 09:46

Faktycznie opisany problem falujących obrotów. Padło na wymianę sprzęgła hydrokinetycznego. A widać że koszty nie małe ;/

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 25 paź 2011, 10:00

coolmen77 pisze:vonito uparłeś się na wymianę oleju a poczytaj linki poniżej
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 3&t=154682
http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=15584
http://www.w203.pl/viewtopic.php?t=3810

auta to nie audi ale objawy podobne
wymiana będzie tak czy siak... dlatego z nią się trochę wstrzymuje
pytanie jak potwierdzić że to konwerter
testy dynamiczne nic nie dały...
trzy wątki i trzy różne przyczyny <co?>

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 25 paź 2011, 12:22

vonito pisze:
coolmen77 pisze:vonito uparłeś się na wymianę oleju a poczytaj linki poniżej
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 3&t=154682
http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=15584
http://www.w203.pl/viewtopic.php?t=3810

auta to nie audi ale objawy podobne
wymiana będzie tak czy siak... dlatego z nią się trochę wstrzymuje
pytanie jak potwierdzić że to konwerter
testy dynamiczne nic nie dały...
trzy wątki i trzy różne przyczyny <co?>
właśnie, nie sądzę, ze wymiana oleju usunie problem
co do zdolności regeneracyjnych olei - wsadziłbym to między bajki
fakt, nowe syntetyki mogą znacznie, wydłużyć czas pracy podzespołów ale nic poza tym
dlatego trzeba szukać przyczyny i, tradycyjnie, zacząłbym od diagnostyki silnika, sprzęgła, skrzyni w tej kolejności

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 25 paź 2011, 17:26

wszyscy piszą o diagnostyce... ale jak ją zrobic? gdzie nie pojade do serwisu ASB to kazdy podlacza kompa w celu sprawdzenia bledow i ich nie ma! i na tym sie konczy ich sprawdzanie

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 25 paź 2011, 18:53

wojoo, trzeba z kompem się przejechać i odczytywać na bieżąco odpowiednie parametry skrzyni... Jeśli są takie jak należy, to można dopiero przystapić do wymiany oleju, updatu itp.

Jakieś lipne te serwisy, skoro nawet nikt się z Tobą nie przejedzie... nie sprawdzi jak to wygląda... a dali chociaż jakąś diagnozę? Czy może 'kup pan nową skrzynię' pokazując palcem, że maja akurat taką na zbyciu... <zalamka>
Tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że dobrze zrobiłem jadąc na ÂŚląsk aby ogarnąć ten temat... ehh...

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 25 paź 2011, 19:11

nie, nikt mnie nie namawiał na "kupno nowej skrzyni" powiedzieli ze jak nic nie pokazuje komp to czekac az sie cos pojawi ;) Co do przejażdzki to owszem były ale akurat wtedy działały skrzynie ok natomiast w jednym serwisie powiedzieli ze "czasem szwankuje lock up"

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 25 paź 2011, 19:13

wojoo, no to nie wiem... ciężko mi jest Ci pomóc już w tej chwili... Moją ścieżkę działania znasz... Powodzenia Kolego!

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 25 paź 2011, 19:24

panowie moim zdaniem słusznie zauważył jeden z mechaników że komputer pokazuje błędy elektroniczne
nie pokaże natomiast uszkodzonego walka, chłodnicy skrzyni, kosza ani konwertera dopóki nie zakłóci mocno pracy skrzyni biegów...
tak więc brak błędów na testach dynamicznych oznacza raczej uszkodzenie mechaniczne skrzyni...
czytałem jedynie że slizganie konwertera można odczytać i tyle...

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 25 paź 2011, 19:28

vonito, oczywście masz rację... VAG pokazuje jedynie błędy elektryczne... jednak napewno powinno dać się w jakiś sposób odczytywać różne parametry pracy skrzyni i na tej podstawie wnioskować błędy mechaniczne... Bo tak to będzie zabawa w wymianę połowy skrzyni... :(

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 25 paź 2011, 19:33

no ale u mnie zero błędów w silniku i zero w skrzyni...

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 25 paź 2011, 19:40

vonito, jeśli wahania obrotów są przy zmianie biegów, to zaczął bym od najtańszej opcji, czyli wyzerowania adaptacji i zrobienia bazowej. Nie wiem jak to dokładnie zrobić, ale da się z poziomu VAG... To taka opcja najtańsza/darmowa... potem dalej zabawa w próbe glikolową, olej i soft...

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 27 paź 2011, 00:13

panton pisze: Następny temat do wyjaśnienia to info w ASO odnośnie skrzyni i serwisu. W Audi wsadzane są skrzynie 2 producentów - Tiptronic firmy ZF i Multitronic firmy Audi. Z uwagi na fakt, że multitronic to skrzynia ich - Audi posiada dokumentację, procedury itp by tę skrzynię serwisować - tutaj robi wymianę oleju, generalnie serwis. Jeżeli chodzi o skrzynie ZFa to Audi nie posiada dokumentacji technicznej, serwisowej by w tym grzebać, nie ma procedur (wystarczy zobaczyć ELSE) czy "sprzętu" dlatego Audi NIE zaleca wymiany oleju, czy jakiegokolwiek serwisu w TIPach i tylko z tego co napisałem wcześniej to wynika. Producent czyli ZF zaleca wymianę oleju w TIPie po 120kkm lub 8lat.
Czyli co, Audi nie umie/nie możę tego zrobić i ludziom kit wciska że się oleju nie zmienia, a tak naprawdę trzeba?
Pytam bo mam już przejechane 133tys, ale jak na razie to silnik i skrzynia chodzą jak należy.
Jest - Volvo C70 II 2.5T

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga