witam.
Z racji tego iż około rok temu kupiłem samochód za nieduże pieniążki z uszkodzoną skrzynią biegów (tip) postanowiłem przed zimą oddać do regeneracji. Problem ASB polegał na wyrzucaniu wstecznego biegu podczas cofania pod górkę (błędów VAG nie pokazywał). Natomiast wszystkie funkcje podróży do przodu (włączając w to tryb pół-automatyczny) nie wykazywały żadnych usterek.
Zakład specjalizujący się ASB wymienił m.in. kosz sprzęgłowy D/G + pompę oleju + tarcze cierne. Dodatkowo zregenerował konwerter oraz zalał to wszystko nowym olejem -- zapłaciłem za to wszystko 6kzł.
Nie nacieszyłem się długo bo kilka godzin po odbiorze samochodu z zakładu usterka wybijanego wstecznego się powtórzyła ... dzwonie do zakładu -> oddać na gwarancje. Mija tydzień od drugiej wizyty mojego samochodu i otrzymuje telefon że samochód jest już naprawiony. Na miejscu testuje: tył ok, przód (bieg 1) wybija -> gwarancja tydzień później znów telefon: gotowe -> przyjeżdżam na miejsce, testuje samochód - po kilku kilometrach jazdy wybija biegi półautomatyczne (+ - ) ...
powiem tak: mi już ręce opadają... miesiąc bez samochodu i do tego kupa nerwów i straconego czasu (do zakładu ASB mam ponad 100 km)
może mi coś doradzicie? Domagać się zwrotu kasy i zmienić mechanika czy czekać dalej na cud naprawy skrzyni w tym zakładzie?
[ A6 C5] Nieudana regeneracja skrzyni
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
ciężki temat normalnie, aż żaljanekkkk pisze:może mi coś doradzicie? Domagać się zwrotu kasy i zmienić mechanika czy czekać dalej na cud naprawy skrzyni w tym zakładzie?
za 6k to robią kompletny remont skrzyni (niby zrobili Ci wszystko, tylko się chyba nie znali)
co do tych Twoich majstrów, powiedziałbym krótko.... ostatni raz oddając auto... jeżeli cokolwiek się teraz stanie wchodzisz na drogę sądową o zwrot haj$u
Faktura jest, gwarancja pisemna też... tylko jak zażądam zwrotu kasy to oddadzą mi samochód ze skrzynią w gorszym stanie niż przed naprawąA jak masz umowę lub jakiś papier to tak jak kolega mówi stawiasz sprawę jasno, albo teraz naprawiają albo kasa wraca
Zastanawia mnie fakt wybijania poszczególnych biegów... przed naprawą wybijało tylko wsteczny (manetka na R, pedał gazu do połowy, po kilku metrach cofania charakterystyczne uderzenie co powoduje rozłączenie biegu i dalsze dodawanie gazu nie przynosi wymiernych skutków)... Po drugiej wizycie w serwisie w ten sam sposób wybijała jedynka a po trzeciej - na pół-automacie między bodajże dwójką a trójką. Z tego co się dowiedziałem - przełączaniem poszczególnych biegów zajmuje się sterownik w którym znajduje się sześć elektrozaworów. Podejrzewam że serwis zamienia poszczególne elektrozawory miejscami licząc na to że sytuacja z wybijaniem biegów się poprawi zamiast kupić cały nowy lub przynajmniej zregenerować sterownik (koszt 1500 zł).
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
janekkkk, dziwne że żadne błędy nie wyskakują <szok>
Możliwe że to elektrozawory, ale skoro przy każdym odbiorze inny bieg wyskakuje to musiałbyś się dowiedzieć czy oni je wyjmowali i czy przypadkiem jakoś nie podmienili (choć każdy raczej jest inny).
Postaraj się dogadać polubownie z warsztatem w zakresie naprawy bądź zwrotu części kasy bo na sądach, prawnikach i rzeczoznawcach stracisz jeszcze więcej kasy i nerwów
Możliwe że to elektrozawory, ale skoro przy każdym odbiorze inny bieg wyskakuje to musiałbyś się dowiedzieć czy oni je wyjmowali i czy przypadkiem jakoś nie podmienili (choć każdy raczej jest inny).
Postaraj się dogadać polubownie z warsztatem w zakresie naprawy bądź zwrotu części kasy bo na sądach, prawnikach i rzeczoznawcach stracisz jeszcze więcej kasy i nerwów
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
No ja nie widzę, żeby janekkkk, gdzieś tak napisałM0NEER pisze:janekkkk, dziwne że żadne błędy nie wyskakują
janekkkk, trafił prawdopodobnie na warsztat, gdzie nie bardzo umieją naprawić, ale skasować za to potrafią.
Nie bardzo chce się wierzyc, że wiedzą co jest i zamiast naprawić kombinują. Gdyby chcieli zaoszczędzić to założyliby uzywkę. I tak nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.
Kazda nastepna naprawa to dla nich robota, czas, olej (chociaz moze wlewają ten sam). To tez kosztuje (praca mechanika, któremu trzeba przeciez zapłacić).
Myslę, że nie bardzo jak jest im zabrać auto i kazać płacić za naprawę gdzie indziej. Bo przeciez nie odmawaiają napraw gwarancyjnych
Części samochodowe online - Motostacja pl