[ A6 C5+Lpg] czas na rozrząd?
[ A6 C5+Lpg] czas na rozrząd?
Witam. Dwa dni temu mój tata kupił a6 c5 2,8 quattro w sekwencji. Poprzedni właściciel nie zmieniał rozrządu ani nie wie przy jakim przebiegu był zmieniany. Auto ma aktualnie 247tys przejechane. Jutro ściągnę obudowy żeby zobaczyć jak wygląda pasek. Da się jakoś oszacować jak pilna jest potrzeba wymiany rozrządu? Na co zwrócić uwagę? Zrobię jakieś zdjęcia to może ktoś podpowie czy sprawa jest bardzo pilna.
Zygi19,kolego nie cuduj tylko wymień ten rozrząd w ciemno!Koszt ok.1000-1400zł brutto!Jak zaoszczędzisz i pasek Ci pęknie to wtedy dopiero zaczniesz sobie pluć w brodę!Poprzedni właściciel założę się,że miał go co najmniej kilkanaście miesięcy jeśli nie kilka lat.Jeśli nawet mało jeździł to pasek mógł sparcieć a rolki poluzować!Po zakupie używanego auta z takim przebiegiem i tak leciwego powinno się zaczynać od wymiany rozrządu chyba, że masz pełną dokumentację niedawnej wymiany tj.fakturę,wpis w książkę serwisową!Nie zwróciłem uwagi jaki masz rocznik audi bo jeśli już poliftowy to tam już chyba były łańcuchy rozrządu których się nie wymienia.ÂŻeby dostać się do rozrządu trzeba ściągnąć cały przód! 

Udało się odchylić obudowę i wsadzić rękę, pasek wygląda ok ale ma jakby za duży luz, nie wiem czy to normalne ale nie był mocno napięty. Zauważyłem też nisko na obudowie jakąś naklejkę, zerwałem ją i była to naklejka contitecha z narysowanym rozrządem, okazało się że był wymieniany przy stanie 207tys. i było to 18 stycznia 2008r. Czyli na tym pasku przejechał nieco ponad 40tys a wymiana powinna być co 60tys? Martwi mnie tylko ten luz, pasek powinien być mocno naciągnięty czy ma być lekki luz?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Możesz jeździć. Albo nie.
Najlepiej Ci powie ona:
A tak poważniej. Jak już tyle zrobione, to pewnie jeszcze trochę pojeździ, ale znam przypadki, gdzie na 2000km przed planowaną wymianą rozrząd się kosztownie sypnął. Możesz ew. próbować napiąć pasek, ale nawet nie wiem, czy to się da zrobić bez ściągania przodu (AFAIR trzeba poluzować jedną śrubę).
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
A tak poważniej. Jak już tyle zrobione, to pewnie jeszcze trochę pojeździ, ale znam przypadki, gdzie na 2000km przed planowaną wymianą rozrząd się kosztownie sypnął. Możesz ew. próbować napiąć pasek, ale nawet nie wiem, czy to się da zrobić bez ściągania przodu (AFAIR trzeba poluzować jedną śrubę).
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
Zmieniaj rozrzad i nie kombinuj. Sprawdzales pewnie od strony kierowcy bo tam latwiej i wiecej miejsca. Pasek jest juz wyciagniety. Rolka napinajaca napina pasek miedzy lewym kolem zebatym walka rozrzadu a kolem zebatym walu korbowego. Czesto pasek wisi luzno miedzy walkami co niestety konczy sie zlym zazebieniem paska na lewym kole walka, a walek o zobek i o zobek, az tu nagle... Plakac i placic. Pozdro
[ Dodano: 2011-10-20, 21:16 ]
"Naciagnac Pasek" Ludzie!!!
Brak mi slow...
[ Dodano: 2011-10-20, 21:16 ]
"Naciagnac Pasek" Ludzie!!!

Zawsze Bylo BMW, Tylko dlatego ze nie audi AUDI Quattro
! Teraz juz wiem co jest Najlepsze !

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
No i tak się powinno zmieniać chyba że mało się jeździ to wtedy co 5 lat xD Myślę że co 80-100 tys. km. jest okej 

Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html