Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Falujące obroty

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 19 paź 2011, 15:35

wojoo, warto się przekonać, czy podobne zachowanie pojawia się w trybie S oraz Tiptronic (4 albo 5 bieg). To może zidentyfikować, czy przyczyna jest bardziej mechaniczna (konwerter, elektrozawór), czy programu sterowania (adaptacja).
Weź kogoś do pomocy z VAGiem i wykonaj testy błędów, następnie testy dynamiczne czyli podczas jazdy w przedstawionych przez Ciebie warunkach (prędkość, biegi).
Przede wszystkim zwróć uwagę na ew.poślizg sprzęgła i kiedy następuje lock-up, odnieś się z tym w czasie tego wahania obr. Jeśli dasz radę to zgraj te info razem z prędkością i podepnij do tematu.

Póki co widać że jest błąd w pracy sprzęgła hydrokinetycznego (konwerter). Możliwe przyczyny:
1. Sterownik skrzyni (nad miską olejową: elektrozawór na płycie sterowania przepływu i zasilania konwertera), lub ewentualnie
2. źle wykonana adaptacja skrzyni - po ew.ingerencji w skrzynię, choć napisałeś że oleju jeszcze nie wymieniałeś... ale zastanawia mnie ta czysta miska -ktoś musiał to wcześniej zrobić.

Podaj przebieg i czy wiesz czy skrzynia była wcześniej naprawiana, lub czy coś było wymieniane (kiedy?).

Regeneracja konwertera to jakieś 800-1200zł, ale chyba to nie jest przyczyną. Ja stawiam na elektrozawór, choć swoją drogą wymiana oleju i filtra czasami może takie problemy rozwiązać...
Ostatnio zmieniony 19 paź 2011, 15:38 przez M0NEER, łącznie zmieniany 1 raz.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 19 paź 2011, 15:35

0x4B25A pisze:wojoo, ja bym spróbował w pierwszej kolejności zrobić adaptację bazową. Skasować starą i zrobić nową zgodnie z procedurą (ja jej nie znam)...
jaką adaptację ?
adaptacje są chyba 3
a wszystkie przebiegają w miare na bieżąco
adaptacja do stylu jazdy jest widoczna chyba już po iluśdziesięciu kilometrach....

[ Dodano: 2011-10-19, 16:01 ]
Moneer
mamy podobne objawy z wojoo
ja na trybie S nie widzę problemu
zero blędów a testy dynamiczne pokażą cos więcej ?
ja nie widzę żeby sprzęgło sie slizgało tylko występują wachnięcia obrotów i to raczej w dół a zaraz potem w górę... a zmiana biegu i tak nastepuję troche póżniej
to nie dzieje sie bezpośrednio przed zmianą...
to sugerujesz że to może być bardziej sterownik czy konwerter bardziej ?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 19 paź 2011, 16:31

vonito, bazową... czyli kasujesz obecną i odpowiednim stylem jazdy (jest do tego procedura) ustawiasz tą adaptację... Podałem to jako jedno z wyjść, które być może warto rozważyć...

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 19 paź 2011, 18:16

przejechane mam 230 tys a co do naprawy czy serwisowania skrzyni nie mam żadnego info...

Zauważyłem jedną dziwna rzecz... mianowicie po uruchomieniu silnika(zimny) to jak ruszam autem, skrzynia zachowuje sie bezbłędnie... przełącza biegi idealnie natomiast jak sie zatrzymam do zera i znowu ruszę to już czuć szarpniecie przy zmianie z 1 na 2 bieg.

Musze jutro sprawdzić działanie tiptronic i S czy też jest to falowanie obrotów...

Co do sterownika silnika to podobno był robiony jakiś program u Sopy który poprawiał trochę przebieg momentu w celu zmniejszenia spalania

Kto byłby w stanie mi pomóc zrobić tą adaptacje?

[ Dodano: 2011-10-19, 18:23 ]
zapomniałem dopisać ze bardzo przeciąga u mnie przed zmianą biegów... co mnie bardzo irytuje, no i to podbijanie obrotów na 3 i 4 biegu (na 4 to czesto mam wrazenie ze sa 3-4 podbiegi bo tyle razy potrafi podbic) i auto bardzo zamula... chcac przyspieszyc mocniej wciskam gaz a auto reaguje glownie dopiero po kick downie lub dopiero po dluzszej chwili jak juz zalapie lock up

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 19 paź 2011, 22:10

vonito pisze:testy dynamiczne pokażą cos więcej ?
Zalecam testy dynamiczne na blokach pomiarowych skrzyni aby się przekonać jak się zamykają i otwieraja poszczególne solenoidy (elektrozawory) do przełączenia biegów, do tego masz też info z konwertera kiedy następuje lock-up.
vonito pisze:ja nie widzę żeby sprzęgło sie slizgało tylko występują wachnięcia obrotów i to raczej w dół a zaraz potem w górę... a zmiana biegu i tak nastepuję troche póżniej
to nie dzieje sie bezpośrednio przed zmianą...
Proponuję wyjaśnić parę pojęć żeby się lepiej "dogadać":
- ślizganie to zjawisko gdy konwerter "gubi" moment obr. i nie przekazuje go właściwie na skrzynię (obr.silnika są wysoko, a samochód leniwie przyśpiesza). Dobrym sposobem sprawdzenia tego to sprint 0-100 i jeżeli nie było żadnych modyfikacji to celowałbym ok. wyniku książkowego + 1s <luzik> (tu zakładam że silnik zdrowy)
- lock-up następuje gdy konwerter blokuje się z obr.silnika i wówczas moment jest przekazywany bezpośrednio na skrzynię, a nie poprzez ciśnienie oleju, to następuje przy 1-2 najwyższych biegach ASB. Wydaje mi się że w ASB 5HP19 lock-up jest tylko na 5-tym biegu, natomiast w 6HPxx na 5-tym i 6-tym -nie dam sobie za to nic uciąć :p -postaram się to zweryfikować :]

Zazwyczaj gdy następuje lock-up to obr.spadają o ok. 100-200 rpm.
Jeżeli spadają obr.w ramach kick-down'u zaraz przed redukcją to może to być wina silnika (turbo lag, albo chwilowo zbyt bogata mieszanka).
wojoo pisze:Musze jutro sprawdzić działanie tiptronic i S czy też jest to falowanie obrotów...
Moim zdaniem to ważny element diagnozy, więc daj znać co i jak.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 19 paź 2011, 22:22

zrobiłem dzisiaj filmik jutro go potne i pokaże
a jak odróżnić czy to konwerter czy elektrozawor?

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 19 paź 2011, 22:32

vonito pisze:a jak odróżnić czy to konwerter czy elektrozawor?
Jeśli masz ślizganie -konwerter.
Jeśli problem z płynnością biegów i ew.szarpanie to elektrozawór.
Problem z lock-up'em wydaje mi się że winowajcą może być konweter (niesprawny mechanizm blokujący z wałem), zarówno jak solenoida (nie ustawia ciśnienia do zblokowania).
Szczerze to tylko moje teorie, nie jestem fachowcem w tej dziedzinie <figielek>

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 19 paź 2011, 22:39

sensowna teoria to zawsze coś...
a błędy elektrozaworu wyjdą na blokach pomiarowych?
i ile kosztuje orintacyjnie jego wymiana?

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 19 paź 2011, 22:53

vonito, thx za poparcie <luzik>
vonito pisze:a błędy elektrozaworu wyjdą na blokach pomiarowych?
Nie mam pewności, czy każda awaria poszczególnego elektrozaworu pojawia się w postaci błędu... ale posiadając ich tabelę zakresu pracy można zweryfikować podczas dynamicznego testu obserwując bloki pomiarowe czy np.któryś sie nie rozłącza, itp.
vonito pisze:i ile kosztuje orintacyjnie jego wymiana?
Obrazek
Obrazek

Elektrozawory (takie kolorowe "grube paluszki") są montowane do sterownika ASB (na odwrocie posiada też kanaliki przepływu oleju). Można kupić pojedynczo (jeśli wiemy który mamy padnięty) lub oddać do regeneracji. Nawet na Allegro można coś dorwać.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 19 paź 2011, 23:11

to trzeba skrzynie całą rozebrać do ich wymiany?

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 19 paź 2011, 23:21

vonito pisze:to trzeba skrzynie całą rozebrać do ich wymiany?
Nie kolego, trzeba zlać olej, zdjąć miskę i zobaczysz to co widac na drugim zdjęciu (to moja skrzynia przy wymianie oleju i filtra). Odpinasz złączki, odkręcasz sterownik i wyciągasz (uwaga bo więcej oleju wtedy wyleci :p ).

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 19 paź 2011, 23:44

ok mam jasność wielkie dzięki <piwo>

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 19 paź 2011, 23:55

vonito, nie ma sprawy kolego, po to jest Forum <luzik>

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 20 paź 2011, 16:45

no to udało mi się nagrać taki przypadek
wahnięcia są na 4 biegu, gaz jest cały czas delikatnie dodawany, szybkość jak widać rośnie
a obroty skaczą...


co o tym powiecie ?

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 20 paź 2011, 17:42

mam dokladnie to samo co Vonito... tylko ze u mnie potrafi tak 4 razy podbic :)

Sprawdziłem te falujące obroty i nie ma znaczenia czy to jest tryb tip czy S... dzieje sie dokladnie to samo. Najciekawszy moment miałem dzisiaj rano gdzie skrzynia chodziła wręcz prawie idealnie (myslalem ze slyszala moje narzekania i postanowila sie poprawic) lecz juz w południe znowu działo się to samo...

Przy okazji zapytam - czy w trybie D samochod strasznie zamula? czasem sie tak zachowuje jakbym jechał multitronic'iem gdzie obroty trzymaja sie gdzies w okolicach 2500 i tak trzymaja do osiagniecia 80km/h i wtedy auto zaczyna jechac ... w trybie S jedzie prawidłowo

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga