[ A6 C6] Falujące obroty
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
wojoo, warto się przekonać, czy podobne zachowanie pojawia się w trybie S oraz Tiptronic (4 albo 5 bieg). To może zidentyfikować, czy przyczyna jest bardziej mechaniczna (konwerter, elektrozawór), czy programu sterowania (adaptacja).
Weź kogoś do pomocy z VAGiem i wykonaj testy błędów, następnie testy dynamiczne czyli podczas jazdy w przedstawionych przez Ciebie warunkach (prędkość, biegi).
Przede wszystkim zwróć uwagę na ew.poślizg sprzęgła i kiedy następuje lock-up, odnieś się z tym w czasie tego wahania obr. Jeśli dasz radę to zgraj te info razem z prędkością i podepnij do tematu.
Póki co widać że jest błąd w pracy sprzęgła hydrokinetycznego (konwerter). Możliwe przyczyny:
1. Sterownik skrzyni (nad miską olejową: elektrozawór na płycie sterowania przepływu i zasilania konwertera), lub ewentualnie
2. źle wykonana adaptacja skrzyni - po ew.ingerencji w skrzynię, choć napisałeś że oleju jeszcze nie wymieniałeś... ale zastanawia mnie ta czysta miska -ktoś musiał to wcześniej zrobić.
Podaj przebieg i czy wiesz czy skrzynia była wcześniej naprawiana, lub czy coś było wymieniane (kiedy?).
Regeneracja konwertera to jakieś 800-1200zł, ale chyba to nie jest przyczyną. Ja stawiam na elektrozawór, choć swoją drogą wymiana oleju i filtra czasami może takie problemy rozwiązać...
Weź kogoś do pomocy z VAGiem i wykonaj testy błędów, następnie testy dynamiczne czyli podczas jazdy w przedstawionych przez Ciebie warunkach (prędkość, biegi).
Przede wszystkim zwróć uwagę na ew.poślizg sprzęgła i kiedy następuje lock-up, odnieś się z tym w czasie tego wahania obr. Jeśli dasz radę to zgraj te info razem z prędkością i podepnij do tematu.
Póki co widać że jest błąd w pracy sprzęgła hydrokinetycznego (konwerter). Możliwe przyczyny:
1. Sterownik skrzyni (nad miską olejową: elektrozawór na płycie sterowania przepływu i zasilania konwertera), lub ewentualnie
2. źle wykonana adaptacja skrzyni - po ew.ingerencji w skrzynię, choć napisałeś że oleju jeszcze nie wymieniałeś... ale zastanawia mnie ta czysta miska -ktoś musiał to wcześniej zrobić.
Podaj przebieg i czy wiesz czy skrzynia była wcześniej naprawiana, lub czy coś było wymieniane (kiedy?).
Regeneracja konwertera to jakieś 800-1200zł, ale chyba to nie jest przyczyną. Ja stawiam na elektrozawór, choć swoją drogą wymiana oleju i filtra czasami może takie problemy rozwiązać...
Ostatnio zmieniony 19 paź 2011, 15:38 przez M0NEER, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
jaką adaptację ?0x4B25A pisze:wojoo, ja bym spróbował w pierwszej kolejności zrobić adaptację bazową. Skasować starą i zrobić nową zgodnie z procedurą (ja jej nie znam)...
adaptacje są chyba 3
a wszystkie przebiegają w miare na bieżąco
adaptacja do stylu jazdy jest widoczna chyba już po iluśdziesięciu kilometrach....
[ Dodano: 2011-10-19, 16:01 ]
Moneer
mamy podobne objawy z wojoo
ja na trybie S nie widzę problemu
zero blędów a testy dynamiczne pokażą cos więcej ?
ja nie widzę żeby sprzęgło sie slizgało tylko występują wachnięcia obrotów i to raczej w dół a zaraz potem w górę... a zmiana biegu i tak nastepuję troche póżniej
to nie dzieje sie bezpośrednio przed zmianą...
to sugerujesz że to może być bardziej sterownik czy konwerter bardziej ?
przejechane mam 230 tys a co do naprawy czy serwisowania skrzyni nie mam żadnego info...
Zauważyłem jedną dziwna rzecz... mianowicie po uruchomieniu silnika(zimny) to jak ruszam autem, skrzynia zachowuje sie bezbłędnie... przełącza biegi idealnie natomiast jak sie zatrzymam do zera i znowu ruszę to już czuć szarpniecie przy zmianie z 1 na 2 bieg.
Musze jutro sprawdzić działanie tiptronic i S czy też jest to falowanie obrotów...
Co do sterownika silnika to podobno był robiony jakiś program u Sopy który poprawiał trochę przebieg momentu w celu zmniejszenia spalania
Kto byłby w stanie mi pomóc zrobić tą adaptacje?
[ Dodano: 2011-10-19, 18:23 ]
zapomniałem dopisać ze bardzo przeciąga u mnie przed zmianą biegów... co mnie bardzo irytuje, no i to podbijanie obrotów na 3 i 4 biegu (na 4 to czesto mam wrazenie ze sa 3-4 podbiegi bo tyle razy potrafi podbic) i auto bardzo zamula... chcac przyspieszyc mocniej wciskam gaz a auto reaguje glownie dopiero po kick downie lub dopiero po dluzszej chwili jak juz zalapie lock up
Zauważyłem jedną dziwna rzecz... mianowicie po uruchomieniu silnika(zimny) to jak ruszam autem, skrzynia zachowuje sie bezbłędnie... przełącza biegi idealnie natomiast jak sie zatrzymam do zera i znowu ruszę to już czuć szarpniecie przy zmianie z 1 na 2 bieg.
Musze jutro sprawdzić działanie tiptronic i S czy też jest to falowanie obrotów...
Co do sterownika silnika to podobno był robiony jakiś program u Sopy który poprawiał trochę przebieg momentu w celu zmniejszenia spalania
Kto byłby w stanie mi pomóc zrobić tą adaptacje?
[ Dodano: 2011-10-19, 18:23 ]
zapomniałem dopisać ze bardzo przeciąga u mnie przed zmianą biegów... co mnie bardzo irytuje, no i to podbijanie obrotów na 3 i 4 biegu (na 4 to czesto mam wrazenie ze sa 3-4 podbiegi bo tyle razy potrafi podbic) i auto bardzo zamula... chcac przyspieszyc mocniej wciskam gaz a auto reaguje glownie dopiero po kick downie lub dopiero po dluzszej chwili jak juz zalapie lock up
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Zalecam testy dynamiczne na blokach pomiarowych skrzyni aby się przekonać jak się zamykają i otwieraja poszczególne solenoidy (elektrozawory) do przełączenia biegów, do tego masz też info z konwertera kiedy następuje lock-up.vonito pisze:testy dynamiczne pokażą cos więcej ?
Proponuję wyjaśnić parę pojęć żeby się lepiej "dogadać":vonito pisze:ja nie widzę żeby sprzęgło sie slizgało tylko występują wachnięcia obrotów i to raczej w dół a zaraz potem w górę... a zmiana biegu i tak nastepuję troche póżniej
to nie dzieje sie bezpośrednio przed zmianą...
- ślizganie to zjawisko gdy konwerter "gubi" moment obr. i nie przekazuje go właściwie na skrzynię (obr.silnika są wysoko, a samochód leniwie przyśpiesza). Dobrym sposobem sprawdzenia tego to sprint 0-100 i jeżeli nie było żadnych modyfikacji to celowałbym ok. wyniku książkowego + 1s (tu zakładam że silnik zdrowy)
- lock-up następuje gdy konwerter blokuje się z obr.silnika i wówczas moment jest przekazywany bezpośrednio na skrzynię, a nie poprzez ciśnienie oleju, to następuje przy 1-2 najwyższych biegach ASB. Wydaje mi się że w ASB 5HP19 lock-up jest tylko na 5-tym biegu, natomiast w 6HPxx na 5-tym i 6-tym -nie dam sobie za to nic uciąć -postaram się to zweryfikować
Zazwyczaj gdy następuje lock-up to obr.spadają o ok. 100-200 rpm.
Jeżeli spadają obr.w ramach kick-down'u zaraz przed redukcją to może to być wina silnika (turbo lag, albo chwilowo zbyt bogata mieszanka).
Moim zdaniem to ważny element diagnozy, więc daj znać co i jak.wojoo pisze:Musze jutro sprawdzić działanie tiptronic i S czy też jest to falowanie obrotów...
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Jeśli masz ślizganie -konwerter.vonito pisze:a jak odróżnić czy to konwerter czy elektrozawor?
Jeśli problem z płynnością biegów i ew.szarpanie to elektrozawór.
Problem z lock-up'em wydaje mi się że winowajcą może być konweter (niesprawny mechanizm blokujący z wałem), zarówno jak solenoida (nie ustawia ciśnienia do zblokowania).
Szczerze to tylko moje teorie, nie jestem fachowcem w tej dziedzinie
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
vonito, thx za poparcie
Elektrozawory (takie kolorowe "grube paluszki") są montowane do sterownika ASB (na odwrocie posiada też kanaliki przepływu oleju). Można kupić pojedynczo (jeśli wiemy który mamy padnięty) lub oddać do regeneracji. Nawet na Allegro można coś dorwać.
Nie mam pewności, czy każda awaria poszczególnego elektrozaworu pojawia się w postaci błędu... ale posiadając ich tabelę zakresu pracy można zweryfikować podczas dynamicznego testu obserwując bloki pomiarowe czy np.któryś sie nie rozłącza, itp.vonito pisze:a błędy elektrozaworu wyjdą na blokach pomiarowych?
vonito pisze:i ile kosztuje orintacyjnie jego wymiana?
Elektrozawory (takie kolorowe "grube paluszki") są montowane do sterownika ASB (na odwrocie posiada też kanaliki przepływu oleju). Można kupić pojedynczo (jeśli wiemy który mamy padnięty) lub oddać do regeneracji. Nawet na Allegro można coś dorwać.
mam dokladnie to samo co Vonito... tylko ze u mnie potrafi tak 4 razy podbic
Sprawdziłem te falujące obroty i nie ma znaczenia czy to jest tryb tip czy S... dzieje sie dokladnie to samo. Najciekawszy moment miałem dzisiaj rano gdzie skrzynia chodziła wręcz prawie idealnie (myslalem ze slyszala moje narzekania i postanowila sie poprawic) lecz juz w południe znowu działo się to samo...
Przy okazji zapytam - czy w trybie D samochod strasznie zamula? czasem sie tak zachowuje jakbym jechał multitronic'iem gdzie obroty trzymaja sie gdzies w okolicach 2500 i tak trzymaja do osiagniecia 80km/h i wtedy auto zaczyna jechac ... w trybie S jedzie prawidłowo
Sprawdziłem te falujące obroty i nie ma znaczenia czy to jest tryb tip czy S... dzieje sie dokladnie to samo. Najciekawszy moment miałem dzisiaj rano gdzie skrzynia chodziła wręcz prawie idealnie (myslalem ze slyszala moje narzekania i postanowila sie poprawic) lecz juz w południe znowu działo się to samo...
Przy okazji zapytam - czy w trybie D samochod strasznie zamula? czasem sie tak zachowuje jakbym jechał multitronic'iem gdzie obroty trzymaja sie gdzies w okolicach 2500 i tak trzymaja do osiagniecia 80km/h i wtedy auto zaczyna jechac ... w trybie S jedzie prawidłowo
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga